Stránka 1 z 3

I/34 obecně

Napsal: 3.5.2015 21:24:20
od pivko
U Svitav se směrem na Koclířov opravuje povrch - to je jedině dobře, protože tam nestál za moc. Nicméně ta objížďka je značena neskutečně prasáckým způsobem. Při příjezdu po I/35 u Mohelnice je sice oranžová šipka rovně, ale na křižovatce s I/43, na kterou se má směrem na Svitavy odbočit už není vůbec nic. Tohle mě prostě nepřestane fascinovat a bohužel je to u nás spíše pravidlem než výjimkou - pořádně značenou objížďku aby člověk hledal s lucernou.

Re: I/34 - oprava u Svitav

Napsal: 12.8.2019 9:16:12
od martas
Začala větší oprava úseku kolem Vendolí, více o ní zde: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/s ... pravy_lati

Re: I/34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov

Napsal: 16.8.2020 12:36:06
od Nystrom
V současnosti probíhá poměrně zbytečná rekonstrukce povrchu na obchvatu Božejova. Uzavírka po polovinách, která je nesmyslně dlouhá, kyvadlovka s blbým nastavením a dlouhé kolony z obou stran, navíc tam je "50" asi na 4,5 km už od lesa nad Pravíkovem. O víkendu se tam na stavbě nehne ani kolo, klidně se mohlo jezdit po vyfrézovaném... Jsem v očekávání, zda se změní ten nesmysl s vdz - dva pruhy z kopce od MÚK Božejov do dolíku u Nové Vsi (ale moc tomu nevěřím...).

Re: I/34 obecně

Napsal: 16.7.2021 9:46:03
od martas
Na desce PK se objevila vyhláška vztahující se k opravě mostu v Krouně (od 26. 7. do 7. 11.). Pozoruhodná je objízdná trasa pro kamiony. Ze Ždírce po I/37, dále I/17, I/35 zpět na I/34. Délka této trasy do Poličky 94 km (běžně 40 km).

Re: I/34 obecně

Napsal: 16.7.2021 15:03:21
od Aram96
Jo, na I/43 byla "onehdá" také objížďka a pro NA to bylo nějak 100 km navíc. :) Ale to byla myslím jen víkendová uzavírka.

Re: I/34 obecně

Napsal: 18.7.2021 14:50:46
od AF-1
Ona by v idealnim svete mela byt I/43 objizdkou D43 a ne II/xxx objizdkou I/43.
; o )

Re: I/34 obecně

Napsal: 24.9.2021 8:06:38
od martas
Stavba I/34 Jitkov nepodléhá dalšímu posuzování EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdf

Re: I/34 obecně

Napsal: 14.3.2022 11:05:57
od martas

Re: I/34 obecně

Napsal: 15.9.2022 10:12:57
od kik
Po delší době jsem opět projel I/34 od Žďírce až do Budějovic. Silnice je většinou slušná ale hodně frekventovaná takže bývá problém předjet jakékoliv pomalejší auto. Chtělo by to doplnit nové nebo prodloužit stávající stoupací pruhy - např. z Pravíkova směrem na Pelhřimov, z Humpolce na Rozkoš (ten je v plánu), postavit obchvaty - Havl. Brod, Pelhřimov, Lásenice, Lišov (ten se má stavět) nebo trochu optimalizovat úsek z Lásenice do J. Hradce kde to je dost nepřehledné díky mnoha horizontům a zatáčkám. O tom, že by se hodil 4-pruh kolem Lišova až do Třeboně se už taky psalo. V Třeboni občas bývá problémem ten KO, jinak je to v pohodě. U Jindřichova Hradce by to chtělo 2 věci - jednak udělat pořádný obchvat protože ten stávající vede dnes už skoro městem a navíc je kolem něj nákupní zóna a pak prodloužit 4-pruh na peáži I/23 a I/34 až do Jarošova. Jen si nejsem jistý zda by to tam ekonomicky vyšlo.

Re: I/34 obecně

Napsal: 15.9.2022 10:40:18
od Paul1
Zapomněl jsi po obchvatu Pelhřimova na nejpotřebnější stavbu a do udělat třípruh (ideálně 2+2) z Pelhřimova na D1.

Po dostavbě D3 se provoz na I/34 (Budějovice - Pelhřimov) výrazně snížil a přesunul se na I/19. Tam je to teprve peklo. Nejlepší je dle mě kombinace D3 - I/23 - I/34. Tam stačí dodělat obchvat K. Řečice a Pelhřimova a bude to víceméně OK.

Re: I/34 obecně

Napsal: 16.9.2022 13:03:46
od kik
Ano, to máš pravdu - ten úsek z Pelhřimova ke křižení z D1 měl být přebudován na 2+2 už před několika lety. Z Humpolce směrem na Pelhřimov je předjetí skoro nemožné, opačným směrem se dá předjíždět v tom stoupání před Komorovicemi.
Osobně raději jezdím přes Třeboň protože tam chodíme do naší oblíbené restaurace na oběd (např. filet z candáta apod.).

Re: I/34 obecně

Napsal: 17.9.2022 13:52:24
od Paul1
Dneska jsem z Třeboně a v rámci opravy povrchu na čtyřpruhu nějakej idiot vymyslel, že zhruba v těchto místech (viz odkaz dole) bude sveden provoz jen do levého pruhu, aby o kousek dál udělali odbočovací pruh na Vídeň. To už mi hlava nebere, co za idioty takové (píp) vymýšlejí. To nemohli nechat pravý pruh zrovna jako odbočovací????
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=7677 ... 30723&z=18

Re: I/34 obecně

Napsal: 17.9.2022 16:01:16
od Majkii
Na to už jsem se tu kdysi vyptával, ale odpověď stále neznám.

Re: I/34 obecně

Napsal: 17.9.2022 17:26:24
od Paul1
Spíš by to chtělo poslat dotaz někam jinam, tady nám tu 'logiku" asi nikdo nevysvětlí. Se děsím, aby stejnou pitomost neudělali teď při opravě čtyřpruhu na I/38 z Jihlavy na D1, kdy levý jede na H. Brod a pravý odbočuje na Prahu

Re: I/34 obecně

Napsal: 18.9.2022 8:32:30
od RedBaron
No potěš koště. Tady odbočovací pruh ale normálně byl, ne normovaný, ale byl. Vedle těch dvou, kde se stále dalo pěkně popředjíždět všecky šneky.

Re: I/34 obecně

Napsal: 19.9.2022 21:30:48
od JAnD
Paul1 píše:Dneska jsem z Třeboně a v rámci opravy povrchu na čtyřpruhu nějakej idiot vymyslel, že zhruba v těchto místech (viz odkaz dole) bude sveden provoz jen do levého pruhu, aby o kousek dál udělali odbočovací pruh na Vídeň. To už mi hlava nebere, co za idioty takové (píp) vymýšlejí. To nemohli nechat pravý pruh zrovna jako odbočovací????
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=7677 ... 30723&z=18
Myslíš něco podobného jako je na příjezdu po I/20 do ČB?

Re: I/34 obecně

Napsal: 20.9.2022 7:05:25
od Paul1
Ano. Koukám tedy, že to nebude výjimka :ko:

Re: I/34 obecně

Napsal: 20.9.2022 22:21:36
od JAnD
Paul1 píše:Ano. Koukám tedy, že to nebude výjimka :ko:
Je to státní silnice, takže se k ní na krajské úrovni vyjadřuje PČR, krajské ředitelství. A s tamním dopravním inženýrem mám dost špatné zkušenosti - asi to myslí dobře, ale mimo realitu (podélný sklon chodníku u silnice, (která má >9%) nepřekročí 8,33%. Veďte si chodník třeba klem celé vesnice...)
Zajímavé je, že u Písku u rozdvojení TA/CB nic takového není.

Re: I/34 obecně

Napsal: 22.9.2022 23:26:22
od kot
Holt je někdo rozumný a jiný nikoliv....

Re: I/34 obecně

Napsal: 26.9.2022 13:30:18
od Paul1
Nedalo mi to a poslal jsem dotaz na místní ŘSD a odpověď:

"ke změně vodorovného dopravního značení a svedení provozu do jednoho jízdního pruhu před odbočením na I/24 došlo zejména z bezpečnostních důvodů. Hlavním důvodem je pak umožnění bezpečného napojení vozidel na I/34 ve směru na Jindřichův Hradec od Halámek, tedy ze silnice I/24."

Tu bezpečnost by samozřejmě zvýšilo i to, kdyby pravý pruh zůstal odbočovací na I/24 a dál pokračoval jen levý. To převedení do levého pruhu před odbočením na I/24 naopak bezpečnost zhorší a zaseká levý pruh pomalejšími auty, které pak budou následně odbočovat.

Re: I/34 obecně

Napsal: 26.9.2022 13:51:53
od Majkii
Stejně tak by dávalo smysl připojit I/24 na výjezdu z Třeboně samostatným pruhem namísto toho současného pseudopřipojováku, ale to se podle projektu nemělo měnit (ale záběr z tohoto místa jsem neviděl). A i ten odbočovák směrem z JH na Vídeň vypadá nějak nedospěle...

Re: I/34 Lišov - Vranín

Napsal: 2.2.2023 9:54:10
od mts
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 54#p267954
reseni OK v Treboni by bylo preorganizovanim sirsich vztahu ale do toho se nikomu nechce. dokud tam nebudou stat ze vsech stran pulhodinove fronty...

Re: I/34 Lišov - Vranín

Napsal: 2.2.2023 12:30:29
od Paul1
Michal R píše:Protože mě tahle stavba vždy hodně zajímala, tak mě logicky napadaly stejné otázky, jako píše Paul1 nebo mts.... no a dle plánovačů JČK je to tak, že v dlouhodobé perspektivě se počítá s D(R)/19, což je prý hlavní důvod, proč se volilo uspořádání 1+1....
Ale jestli to není jenom prostá výmluva, to dohlédnout nedokážu.
Spíš to bude výmluva, pro by jinak plánovači naplánovali úsek Vranín - Třeboň ve střídavém třípruhu? Ty intezity do Třeboně budu vždycky vysoké. Za Třeboní pak 1+1 bohatě stačí.

Re: I/34 Lišov - Vranín

Napsal: 2.2.2023 12:39:24
od martini
No, ten kruhák v Třeboni by to chtělo bezesporu zkapacitnit, ať již bypassy nebo turbo, ale prostorové možnosti jsou velmi omezené... Jedině nějaký podjezd toho kruháku mimoúrovňově, ale zase tam bude problém s tou vodou, jsme v lázeňském městě... A nadjezd tam nikdo neprosadí...

Re: I/34 Lišov - Vranín

Napsal: 2.2.2023 13:20:03
od matyyy
Michal R píše:Jinak ten průjezd Třeboní měl prapůvodně vést na estakádě s MÚK tvaru diamant, ale to je dnes nesmysl. Kopat tunel snad nenapadne nikoho, obchvat Třeboně je též v kategorii "neproveditelné".... takže zbydou jen ty kolony

Estakáda je pořád proveditelná (pokud by byla celá zakrytá, tak nejde namítat ani hlukem). Stejně tak povrchový tunel (třeba jako jsou ekodukty na dálnicích, tady navíc na pilotech). MÚK místo kruháče je zbytečná stačí na MÚK u Kauflandu dodělat rameno na Budějovice a Táboritská ulice zůstane zachována nad/pod I/34.
@martini u podzemního tunelu by tam i celkem slušný sešup od mostu přes železnici

Obchvat Třeboně už existuje je to D3 :D teď se na něj buduje lepší napojení. Už teď je dle času lepší jet ze Štěpánovic do Prahy přes Budějovice, po dostavbě tohoto to bude od Vranína. Pokud se dodělá ta druhá část od Vranína ku Třeboni tak je možné že to bude rychlejší i z Třeboně než po I/24.
Z Budějovic do J. Hradce je to taky rychlejší po D3 (ikdyž pak I/34 se trochu zlepší, ale pořád tam zůstává hrozný úsek Lhota Hradec)