I/19 a I/34 Pelhřimov, obchvat
I/19 a I/34 Pelhřimov, obchvat
Vydalo už ŘSD na tuto stavbu leták?
Pozn. mapman: Předpokládám, že má jít o západní obchvat v trase I/34, nikoliv o hotový severní na tahu I/19, jak by vyplývalo z původního názvu příspěvku I/19-Pelhřimov(obchvat)
Pozn. mapman: Předpokládám, že má jít o západní obchvat v trase I/34, nikoliv o hotový severní na tahu I/19, jak by vyplývalo z původního názvu příspěvku I/19-Pelhřimov(obchvat)
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Nejsem si 100% jist, ale řekl bych, že dříve, kdy byl např. úsek Božejov - Ondřejov - Pelhřimov rozdělen na dva letáky, byl k dispozici i leták na západní obchvat Pelhřimova.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Určitě nebyl (letáky studuji pravidelně). Myslím si, že ani příprava této stavby není vůbec rozjetá. Vzhledem k tomu, že stávající průtah je relativně luxusní a ani neprochází přímo obytnými oblastmi tak čekám realizaci nejdřív za 20 let...
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Vážně? Ale někde jsem viděl mapku západní obchvatu, která vypadala stejně, jako ty v letácích. Pamatuji si to, protože jsem se zhrozil napojením I/19 přes stávající MÚK na II/112 a severním obchvatem Starého Pelhřimova zpátky na stávající trasu.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Něco se najde v územním plánu, trasa je zachycena na výkresu Pelhřimov, místní část Starý Pelhřimov,Vlásenice,Radětín,Myslotín,Skrýšov
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Prutah Pelhrimovem je celkem v poradku az po krizovatku s II/602. Dal ke krizovatce s I/19 to uz tak slavne neni, je to ve smeru na HB do kopce s nekolika neprehlednymi zatackami.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Jasně že ano,myslel jsem tím napojení I/34 na I/19viky píše:Vydalo už ŘSD na tuto stavbu leták?
Pozn. mapman: Předpokládám, že má jít o západní obchvat v trase I/34, nikoliv o hotový severní na tahu I/19, jak by vyplývalo z původního názvu příspěvku I/19-Pelhřimov(obchvat)
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Ve špičce je to o ničem a povrch udělali jen taky z polovinykik píše:Prutah Pelhrimovem je celkem v poradku az po krizovatku s II/602. Dal ke krizovatce s I/19 to uz tak slavne neni, je to ve smeru na HB do kopce s nekolika neprehlednymi zatackami.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Na obchvat se dělá EIA. Součástí dokumentace jsou i pěkné mapové přílohy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
viky: Delsi dobu jsem tam uz nejel, pred par lety to bylo celkem OK. Ale v kazdem pripade obchvat je mnohem lepsi reseni.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Tak zapadni obchvat se zacal konecne pripravovat, coz je urcite dobre. Systemovejsi by ale asi bylo, postavit I/19 z Tabora do Pelhrimova alespon v takove kvalite, jak je to z Pelhrimova k D1, idealne jako 1/2 profil v sirce vhodne pro usporadani 2+1.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Na obchvat je už pár let zpracovaná EIA ( http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... entace.pdf ). Jinak s tou nesystematičností souhlasím. Často jezdím trasu HB (nebo D1 Humpolec) - CB v Pelhřimově jsem se roky spíš podle nálady rozhodoval mezi trasou po I/34 anebo I/19-I/3 (subjektivně mi nevím proč byla příjemnější ta 34) po realizaci částí D3 mezi TA a VnL je volba jasná, uvidíme jak po dokončení úseku Božejov - PE, ale budoucnost jednoznačně patří trase přes Tábor, takže na snad tam i ŘSD napře svoje síly. Ve vyší fázi připravenosti je pokud vím zatím jen obchvat Chýnova a Kamene. Zejména ale ten Chýnov by byla velká úleva....MickeyMouse píše:Tak zapadni obchvat se zacal konecne pripravovat, coz je urcite dobre. Systemovejsi by ale asi bylo, postavit I/19 z Tabora do Pelhrimova alespon v takove kvalite, jak je to z Pelhrimova k D1, idealne jako 1/2 profil v sirce vhodne pro usporadani 2+1.
Naposledy upravil(a) Sudr dne 1.5.2015 21:06:36, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Průjezd táborskou aglomerací byl dost ubíjející, proto byla ta 34ka lepší volbou i se semafory v Pelhřimově. Bohužel se ŘSD asi řídí jen podle intenzit, které byly na 34 asi vyšší, ale dostavba D3 bude čím dál víc přesouvat na 19. Už teď je to 10min.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Tak konečně leták i na tuto stavbu:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 920095.pdf
Na stavbu je zpracována technická studie a posouzení vlivu stavby na životní prostředí. V srpnu 2014 byl schválen záměr projektu. V červnu 2015 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 920095.pdf
Na stavbu je zpracována technická studie a posouzení vlivu stavby na životní prostředí. V srpnu 2014 byl schválen záměr projektu. V červnu 2015 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
No, je to hezky a obyvatelum Pelhrimova to urcite preju. Nicmene, jak jsem napsal 1.5., rozumnejsi by bylo stavet I/19 mezi Taborem a Piskem, a to min na 11,5, lepe rovnou jako 2+3 nebo SPMV 19 ci dokoce D19. To by urcite ulehcilo i prutahu Pelhrimovem, protoze vetsina provozu na I/34 bude beztak tranzit C. Budejovice - D1.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Ta relace Č. Budějovice - D1 na I/34 přes Pelhřimov je sice významná, ale ne většinová. (Hodně tam dělá místní a regionální doprava i to, co pak pokračuje směrem na Havl, Brod.)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
To je ale porad doprava jen mezi okresy JH, PE a HB. Nicmene, jak pisu, potrebnost obchvatu nezpochybnuju. Vadi mi ta strnulost v planovani, kdy proto, ze pred dostavbou D3 jezdili z/do CB skoro vsichni po I/34, se ted stavi I/34, a I/19 se nechava tak, jak je. Pritom I/19 neni jen spojka D3 a D1, ale mohla by byt alternativou k D1+R1+D5., kde usek D1-D3 by byl ten nejvitizenejsi.
Přímo do nebe volající ukázkou té strnulosti je podoba severní MÚK na obchvatu, kdy I/34 je průběžná a I/19 se na ni napojuje...
Přímo do nebe volající ukázkou té strnulosti je podoba severní MÚK na obchvatu, kdy I/34 je průběžná a I/19 se na ni napojuje...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Pozor, přes Pelhřimov se hodně jezdí z východních do jížních Čech. Je to nejkratší a časově i nejvýhodnější. Neznám přesné hodnoty provozu, ale co si tak pamatuju, tak nebýval moc velký rozdíl mezi hustotou provozu na I/19 a I/34.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Obě trasy znám a jako místní i docela používám. Co do intenzit bych řekl, že zatím mezi trasami není výraznějšího rozdílu a kvalit. Nebezpečné úseky jsou na obou variantách jak v létě, tak i v zimě.
Na I/19 + D3 se staví nové úseky a v dohledu budou snad i obchvaty závadových lokalit v obci Kámen a Chýnov (jestli se vůbec někdy dočkáme možná i dalších). Tato trasa se jinak obecně jeví jako rychlejší a víceméně bez-závadová (jakmile budou všechny ty zmíněné úseky dokončeny).
Na druhou stranu na I/34 se teď staví Božejov-Ondřejov-Pelhřimov, pak je v plánu třeba významný obchvat Lišova či přestavba několika nebezpečných úseků mezi JH a Lišovem.
Já sám volím raději o něco delší cestu po I/19 a D3, protože v JH se mnohdy čeká na kruháči a místy velmi klikatá cesta přes hluboké hvozdy se mi zdá celkově o něco míň pohodlná. Jakmile se dostaví D3, bude cesta rychlejší nejen kvůli dálnici, ale taky možnosti předjíždět... Počítám, že se intenzita na I/19 k mé nelibosti zvýší.
Na I/19 + D3 se staví nové úseky a v dohledu budou snad i obchvaty závadových lokalit v obci Kámen a Chýnov (jestli se vůbec někdy dočkáme možná i dalších). Tato trasa se jinak obecně jeví jako rychlejší a víceméně bez-závadová (jakmile budou všechny ty zmíněné úseky dokončeny).
Na druhou stranu na I/34 se teď staví Božejov-Ondřejov-Pelhřimov, pak je v plánu třeba významný obchvat Lišova či přestavba několika nebezpečných úseků mezi JH a Lišovem.
Já sám volím raději o něco delší cestu po I/19 a D3, protože v JH se mnohdy čeká na kruháči a místy velmi klikatá cesta přes hluboké hvozdy se mi zdá celkově o něco míň pohodlná. Jakmile se dostaví D3, bude cesta rychlejší nejen kvůli dálnici, ale taky možnosti předjíždět... Počítám, že se intenzita na I/19 k mé nelibosti zvýší.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
No právě, že na I/19 to bude jen horší, ale staví se na I/34. Už teď jede TIR prakticky jen po I/19. Kámen a Chýnov na ní navíc nejsou jediné závady. Naopak na I/34 se dvě nejdůležitější závady dlouhodobě neřeší, resp. odkládají, tzn. Lišov a tenhle západní obchvat Pelhřimova. K tomu je na I/34 hodně nevyhovující úsek mezi Dolním Žďárem a Jindřichovým Hradcem, obchvat Jindřichova Hradce je zaplevelený obchody, přechody a křižovatkami.
Zkrátka, staví se podle intenzit před zahájením stavby D3 z Tábora na jih, aniž by se zohlednilo, co D3 s intenzitami udělala a ještě udělá. Paradoxně tak stoupají intenzity na I/19, kde je těch závad více než na I/34, ale víc se staví na I/34.
Když platíme za D, tak snad není nic divného chtít, aby i propojení mezi D měla určitou prioritu, když se zatím mezi nimi stavba D neplánuje.
Zkrátka, staví se podle intenzit před zahájením stavby D3 z Tábora na jih, aniž by se zohlednilo, co D3 s intenzitami udělala a ještě udělá. Paradoxně tak stoupají intenzity na I/19, kde je těch závad více než na I/34, ale víc se staví na I/34.
Když platíme za D, tak snad není nic divného chtít, aby i propojení mezi D měla určitou prioritu, když se zatím mezi nimi stavba D neplánuje.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
MickeyMouse: souhlasím s tebou v kritice té nekoncepčnost, asi i ze svých subjektivních pocitů mohu potvrdit, že jet nyní po I/19 mezi PE a D3 znamená jistotu častého pohledu na zadní plachtu kamionu a nervozního vykukování na těch několika málo přehlednějších úsecích..... obecně tak přibývá agresivního předjíždění spojeného často s omezování a někdy ohrožováním ostatních....to je špatně.
Na druhou stranu I/34 mi teď připadá super, nedávno jsem po ní jel a přišla mi jako (opět jen dojmologicky) pohodlná cesta s mnoha širokými a přehlednými úseky, možnostmi pro předjíždění , obchvaty....a nebýt na začátku této trasy do ČB ten průjezd Pelhřimova, tak upřímně často váhám, zda neoželit tu dálnici a nejet tudy.....(ten Lišov beru v podstatě jako ekvivalent toho, že na příjezdu po I/3 do ČB máme Borek, Hrdějovice a hodně pomalou Pražskou třídu...)
A ještě k tvému minulému příspěvku - co myslíš tou MÚK sever s průběžnou i/34? U Pelřimova se se 34 a 19 spojují úrovňově, přičemž I/34 je vedlejší. Zajímavé je, že u křižovatky je stále značka výjezd směr ČB na I/34...
Na druhou stranu I/34 mi teď připadá super, nedávno jsem po ní jel a přišla mi jako (opět jen dojmologicky) pohodlná cesta s mnoha širokými a přehlednými úseky, možnostmi pro předjíždění , obchvaty....a nebýt na začátku této trasy do ČB ten průjezd Pelhřimova, tak upřímně často váhám, zda neoželit tu dálnici a nejet tudy.....(ten Lišov beru v podstatě jako ekvivalent toho, že na příjezdu po I/3 do ČB máme Borek, Hrdějovice a hodně pomalou Pražskou třídu...)
A ještě k tvému minulému příspěvku - co myslíš tou MÚK sever s průběžnou i/34? U Pelřimova se se 34 a 19 spojují úrovňově, přičemž I/34 je vedlejší. Zajímavé je, že u křižovatky je stále značka výjezd směr ČB na I/34...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Proto jezdím z jižních Čech na Slovensko přes Rakousko... (Samozřejmě i kvůli stavu D1). Lišov musím ale projet tak jako tak...
Když se teď v létě na I/19 hodně opravovalo, jel jsem na Moravu po I/3 a D3, pak po I/23 a po I/34 až z Jindřichova Hradce. Ano, bylo to pohodové - až na ten Pelhřimov. Pokud by ty dva obchvaty stály, taky bych váhal, jenže dřív bude D3 z ČB až do Tábora, takže to váhání bude dost komplikovaný.
Ad starší příspěvek: Myslel jsem leták západního obchvatu Pelhřimova. Podle letáku má být MÚK I/19 a I/34 koncipována tak, že I/34 bude průběžná a I/19 se na ni bude napojovat.
Když se teď v létě na I/19 hodně opravovalo, jel jsem na Moravu po I/3 a D3, pak po I/23 a po I/34 až z Jindřichova Hradce. Ano, bylo to pohodové - až na ten Pelhřimov. Pokud by ty dva obchvaty stály, taky bych váhal, jenže dřív bude D3 z ČB až do Tábora, takže to váhání bude dost komplikovaný.
Ad starší příspěvek: Myslel jsem leták západního obchvatu Pelhřimova. Podle letáku má být MÚK I/19 a I/34 koncipována tak, že I/34 bude průběžná a I/19 se na ni bude napojovat.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
A tady je odpověď, jak to s těmi prioritami je (http://budejovice.idnes.cz/obchvat-liso ... ravy_epkub).
Pokud snad měla mít I/34 prioritu před I/19, tak neschopnost postavit obchvat Lišova tuto prioritu mění ve vzdušné zámky... Od r. 1999, kdy byl dokončen 4pruh od ČB k Lišovu není nikdo s to, připravit pořádně jeho pokračování. K čemu ty přeložky I/34 jsou, když na ní zůstávají tyhle špunty jako Lišov, a pak Jindřichův Hradec a Pelhřimov?
Pokud snad měla mít I/34 prioritu před I/19, tak neschopnost postavit obchvat Lišova tuto prioritu mění ve vzdušné zámky... Od r. 1999, kdy byl dokončen 4pruh od ČB k Lišovu není nikdo s to, připravit pořádně jeho pokračování. K čemu ty přeložky I/34 jsou, když na ní zůstávají tyhle špunty jako Lišov, a pak Jindřichův Hradec a Pelhřimov?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
MickeyMouse: jj. já myslím, že se v zásadě na většině věcí shodujeme.... (i když třeba JH já nepovažuju za nějakej extrašpunt(zatím))
Konkrétně tady v tom případě Lišova mě napadá to, co jsem si říkal už v jiné debatě ohledně územka na R3/D3 u Kaplice, tedy že je možná škoda, že tento typ staveb s velkým množstvím účastníků a navíc větším rizikem sporů řeší malé stavební úřady, které s tím logicky nemohou mít tolik zkušeností a může to pro ně být i personální problém....
Konkrétně tady v tom případě Lišova mě napadá to, co jsem si říkal už v jiné debatě ohledně územka na R3/D3 u Kaplice, tedy že je možná škoda, že tento typ staveb s velkým množstvím účastníků a navíc větším rizikem sporů řeší malé stavební úřady, které s tím logicky nemohou mít tolik zkušeností a může to pro ně být i personální problém....
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Mě šlo jen o to, že když se k D1 má z ČB jezdit po I/34 a ne po D3+I/19, tak proč není 20 let možný pohnout s těmi nejproblematičtějšími úseky.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49