I/57 Jarcová - Bystřička
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
7 mld. - mazec, podtržený tím že obchvat Valmezu se plánuje jen jako 1+1.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
7 mld nikdo nedá
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Tu cenu absolutně nechápu, tady budou mosty asi dražší než tunel, jinak je to naprosto mimo. Proč tedy i podle ředitele řsd dálnice v tunelu stojí cca 5krát více než normálně, to prostě nemůže stát 7 mld i kdyby to bylo totálně celé v tunelu. Vždyť by ti Rakušáci přišli na buben s jejich dálnicemi, kde mají mnoho mnohakilometrových tunelů, kolikrát právě na podobně důležitých silnicích jako je I/57 u nás a také je staví/postavili. Když by za 1,2 km tunel mělo být 4 miliardy tak jsou na tom jak Řecko. Ti naši by se měli trochu probrat Očekávám komentáře, že tohle je zcestný komentář laika, předem říkám, že je to selský rozum ..
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Je to cena z roku 2009, dnes to bude jiné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Snad ! Bohužel se obávám, že výrazně nižší nebude, nebo myslíš že jo ?Lenny píše:Je to cena z roku 2009, dnes to bude jiné.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Bude se dělat nová studie, neboť mnohé se od té předchozí změnilo. To opět hodí jinou cenu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Chá, chá, chá. To su klidný. To jsou teda vize na 200 let dopředu. A to už ale zas nebudou auta. Si z nás ŘSD dělá... Šmarjá dyť nejsme schopný ani dostavět potřebnou dálniční kostru a tady nás budou krmit takovými plány.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Za ty prachy bych čekal, že to postaví spolu se SŽDC a napřímí trasu železnice - takový trojtunel
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
A tam by nešel dělený 4-pruh okolo, zhruba ve stopě původní I/57? Myslím tím ve stejné nebo benevolentnější kategorii, ale bez tunelu.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Ve studii PKO z roku 2009 byly zkoumány 2 varianty, tunelová a povrchová. S povrchovou nesouhlasili zástupci okolních obcí a požadovali tunel. Ono by ve studiích měla být cena uvedena na prvním místě, a ne až někde na konci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Já si zase myslím, že když by ta stavba měla po povrchu vést do 50 m od obce, tak taková nemá mít v 21.století místo (pokud lze řešit jinak ). 1 km dlouhý tunel není žádné terno. Když by nebylo jiné řešení než já nevím 5 nebo 8 km tunel, tak je to samozřejmě řeč o úplně něčem jiném, tam bych uznal, že na takovéhle silnice nemá rozhodně opodstatnění, ale 1 km ? Proboha podívejte se do toho Rakouska, vždyť to je tunel jeden za druhým a my tady v republice máme pár tunelů většinu do 1,5 km a děláme z toho takovou vědu Holá výjimka teda asi bude D3, jsem zvědavej, jestli se do toho ty peníze v budoucnu opravdu narvou ... A pak samozřejmě Bláňa je ultra výjimka
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 28.3.2019 0:42:34, celkem upraveno 1 x.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
V tom úzkém údolí se nezavděčíte nikdy. Pokud to bude stát 8 mld. Kč, tak se výstavby dočkáme za 40 let. Pokud by to stálo 1 mld. Kč, dočkáme se výstavby dříve. A co je lepší jezdit po stávající kapacitně nevyhovující trase přes 2 obce, z toho 1 delší anebo jezdit po kapacitní povrchové trase v nové stopě mimo zastavěné území sice kousek od zástavby dříve než za 40 let?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Dopadne to tak, že dokud nebude obchvat VM ve 4pruhu , nebude potřeba upravovat ani tento meandr. Silnice je to široká, relativně nová, takže vrcholem bude výstavba doprovodky a modernizace staré silnice k VM - a bude to na déle než 40 let. Obchvat Vsetína stojí v půlprofilu bezmála 30 let a jeho dostavbě nejsme o nic blíž než v roce 1991, kdy byl dokončen.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Nová? Myslíš jako mosty přes Bečvu s navazujícím úsekem z roku 1953. Dle mě je tento úsek od Bystřičky po železniční přejezd v Podlesí otravný, nelze lze pořádně předjíždět, průjezd obcí, vysoká intenzita dopravy.
Jinak na mapě z roku 1937 stál místo dnešního přejezdu nadjezd.
Jinak na mapě z roku 1937 stál místo dnešního přejezdu nadjezd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Opravdu "relativně" nová a to pouze tento úsek. Dál k VM je původní silnice. Ten nadjezd šel dolů prý ještě před válkou. Co se týče Brňova, ten má zmizet skoro celý mezi tratí a Bečvou. Pro ty lidi tam je fajn, že bydlí na cestě, která se bude stavět kdoví kdy, ale barák od nich nikdo nekoupí ze stejného důvodu.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Cena je sice vysoká, ale je to projekt 21. století. Je zde počítáno s ochranou proti 100leté vodě, náspy budou ve výšce 3 - 8 metrů. Mosty musí odolat síle dravé řeky, předpokládám, že se pilíře budou nacházet mimo koryto řeky atp. Koryto řeky se asi taky přeloží.
Ovšem stavbu nemá cenu stavět v plném profilu, jestliže obchvat VM bude v polovičním profilu s předpokládaným nedostavěním plného profilu. Vsetín je jasný příklad, kde se reálně nepřipravuje dostavba a úprava jedné MÚK s tím (tuším, ale nevím, opravte mě) nepočítá. Celé je to pohřebné nedokončenou D49 a NEnapojení se na kapacitní komunikaci I/57.
Železniční trať Hranice - Valmez - Vsetín - Horní Lideč se připravuje na výraznou modernizaci. https://zdopravy.cz/160-km-h-napric-val ... sko-14491/
Ovšem stavbu nemá cenu stavět v plném profilu, jestliže obchvat VM bude v polovičním profilu s předpokládaným nedostavěním plného profilu. Vsetín je jasný příklad, kde se reálně nepřipravuje dostavba a úprava jedné MÚK s tím (tuším, ale nevím, opravte mě) nepočítá. Celé je to pohřebné nedokončenou D49 a NEnapojení se na kapacitní komunikaci I/57.
Železniční trať Hranice - Valmez - Vsetín - Horní Lideč se připravuje na výraznou modernizaci. https://zdopravy.cz/160-km-h-napric-val ... sko-14491/
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Popravdě mi také připadá smysluplnější postavět tuhle přeložku alespoň v polovičním profilu a raději o dost dříve.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Úprava MÚK Mostní počítá s dostavbou na čtyřpruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Tento úsek v tunelové variantě bych klidně viděl v projektu PPP nebo i s mýtnou branou u MÚK Bystřička a se zákazovou značkou pro tranzitní vozidla nad 12 tun po stávající trase I/57
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Ach bože, proč aspoň nesmazali tu cenu, která je naprosto mimo. Tolik by u nás tunely a estakáda stály tak v 50.letech
Nevím, proč se neuvažuje postavit to v polovičním profilu. Naprosto ukázkový příklad, kdy je poloviční profil dostačující řešení a ekonomicky přijatelnější. Takhle to půjde akorát tak k ledu na další dekádu/2.
Nevím, proč se neuvažuje postavit to v polovičním profilu. Naprosto ukázkový příklad, kdy je poloviční profil dostačující řešení a ekonomicky přijatelnější. Takhle to půjde akorát tak k ledu na další dekádu/2.
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
7 mld. za 3,6 km je z cena z 50. let? Chtělo by to napřed si něco načíst, nastudovat a pak kritizovat.
Loni se dělala nová studie, která nebyla kladně přijata. S cenou 2 mld./km se tady dlouho dít nic nebude. Doba výstavby přijde na řadu až po dokončení obchvatu Valmezu.
Loni se dělala nová studie, která nebyla kladně přijata. S cenou 2 mld./km se tady dlouho dít nic nebude. Doba výstavby přijde na řadu až po dokončení obchvatu Valmezu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Dobře, špatné přirovnání. Ale jak může stát 1 km 2 mld ? Kolikrát jsem slyšel z úst někoho ŘSD, že tunel stojí cca 2 krát více než obyč km dálnice. (samozřejmě mimo město) I kdybych tady bral všechny mosty a tunel za 1 mld za km, tak cena je pořád mimo. Co je tedy tak drahé ?
Obchvat Valmezu bude v polovičním profilu, proč tohle také tak nepřipravovat. Kór když je zde extra drahý tunel a estakády .. o důvod více, ne ?
A jinak to přirovnání jsem myslel obrazně v tom smyslu, že takhle drahý tunel by byl před x dekádami let, ne v dnešní době s dnešními technologiemi. Ne samozřejmě v konkrétních číslech
Obchvat Valmezu bude v polovičním profilu, proč tohle také tak nepřipravovat. Kór když je zde extra drahý tunel a estakády .. o důvod více, ne ?
A jinak to přirovnání jsem myslel obrazně v tom smyslu, že takhle drahý tunel by byl před x dekádami let, ne v dnešní době s dnešními technologiemi. Ne samozřejmě v konkrétních číslech
Re: I/57 Jarcová - Bystřička
Lenny nezlob se, ale tu cenu si někdo vycucal z prstu. Nebo nechápu, proč to na D3 0302 dokážeme o více jak 20% levněji a ještě tam postavit delší tunel a nejvyšší most v ČR. Jedna z těch cen je jednoznačně mimo.
Kdyby to mělo stát tyto prachy, tak ať jsou tam 3 tunely a zrovna se napřímí železniční tať a vlak tu může frčet 160 km/h (mimochodem od Horní Lidče do ValMezu je vlak pořád nejrychlejším zbůsobem přepravy).
Kdyby to mělo stát tyto prachy, tak ať jsou tam 3 tunely a zrovna se napřímí železniční tať a vlak tu může frčet 160 km/h (mimochodem od Horní Lidče do ValMezu je vlak pořád nejrychlejším zbůsobem přepravy).