I/57 obecně
I/57 obecně
Silnice I/57 je jednou z hlavních tepen Moravskoslezského a posléze i Zlínského kraje. Začíná na hranicích s Polskem u města Prudnik v Opolském vojvodství a vede dále na Krnov a Opavu, kde se stáčí na jih směrem na Fulnek, u Hladkých Životic křižuje v novém obchvatu obce dálnici D1, pokračuje na Nový Jičín, Valašské Meziříčí a Vsetín a odtud dále na jih směrem na Trenčín, tj. k hranicím se Slovenskem.
Čtyřpruhové uspořádání je na této silnici předpokládáno v úseku Palačov (R48) - Valašské Meziříčí - Vsetín - Pozděchov (R49). Výhledově má být tato část tahu vedena jako rychlostní silnice R57.
Aktuální projekty ŘSD na této silnici:
Silnice I/57 Semetín–Bystřička, 1. stavba - dokončeno
- leták ŘSD v PDF
Silnice I/57 Hladké Životice – obchvat - ve výstavbě
- leták ŘSD v PDF
- diskuse
Silnice I/57 Krnov – SV obchvat - před zahájením
- leták ŘSD v PDF
Čtyřpruhové uspořádání je na této silnici předpokládáno v úseku Palačov (R48) - Valašské Meziříčí - Vsetín - Pozděchov (R49). Výhledově má být tato část tahu vedena jako rychlostní silnice R57.
Aktuální projekty ŘSD na této silnici:
Silnice I/57 Semetín–Bystřička, 1. stavba - dokončeno
- leták ŘSD v PDF
Silnice I/57 Hladké Životice – obchvat - ve výstavbě
- leták ŘSD v PDF
- diskuse
Silnice I/57 Krnov – SV obchvat - před zahájením
- leták ŘSD v PDF
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/57 obecně
Možná se sluší doplnit, že Severní část I/57 od Opavy po hranici ČR/PL je zároveň s I/11 součástí tzv. Slezského kříže: hlavního koridoru severní Moravy ve směru V-Z. V tomto úseku by mělo dojít k výstavbě obchvatů obcí které dnes I/57 protíná. V současné době se také staví obchvat Hladkých Životic a Fulneku, který velmi usnadní průjezd velmi dlouhou aglomerací těchto obcí. V budoucnu se snad dočkáme také obchvatů Kunína a Šenova u NJ, které jsou také stejným problémem. Jedním z nejkritičtějších míst (velmi úzké a dost nepřehledné) je také stoupání z rovinatého Poodří do obce Vrchy ležící v Nízkém jeseníku, které bude doufejme co nejdříve nahrazeno přeložkou navazující na již zmiňovaný obchvat Hladkých Životic a Fulneku. Hudbou blízké budoucnosti je snad také vyvedení I/57 mimo centrum města Opava tzv. Jižním obchvatem, jehož první (východní) část (která ovšem s I/57 nemá nic společného) by se díky financování MS krajem (hlavně za pomocí čerpání z OPD) měla začít stavět příští rok. V plánech rozvoje infrastruktury MS kraje jsem kdysi také záhledl obchvat obce Bludovice u NJ, ale nejsem si jist, zda po dostavbě Palačovské spojky nebude I/57 přesunuta mezi NJ a Val. Meziříčím v peáži s I/48 a právě po Palačovské spojce.
Re: I/57 obecně
Po vybudování palačovské spojky by byl obchvat Bludovic zbytečný,páč tam budou jezdit jen místní z NJ.Těch 5 kruháčů je dostatečný důvod,proč tudy nejet.rumpeak píše:Možná se sluší doplnit, že Severní část I/57 od Opavy po hranici ČR/PL je zároveň s I/11 součástí tzv. Slezského kříže: hlavního koridoru severní Moravy ve směru V-Z. V tomto úseku by mělo dojít k výstavbě obchvatů obcí které dnes I/57 protíná. V současné době se také staví obchvat Hladkých Životic a Fulneku, který velmi usnadní průjezd velmi dlouhou aglomerací těchto obcí. V budoucnu se snad dočkáme také obchvatů Kunína a Šenova u NJ, které jsou také stejným problémem. Jedním z nejkritičtějších míst (velmi úzké a dost nepřehledné) je také stoupání z rovinatého Poodří do obce Vrchy ležící v Nízkém jeseníku, které bude doufejme co nejdříve nahrazeno přeložkou navazující na již zmiňovaný obchvat Hladkých Životic a Fulneku. Hudbou blízké budoucnosti je snad také vyvedení I/57 mimo centrum města Opava tzv. Jižním obchvatem, jehož první (východní) část (která ovšem s I/57 nemá nic společného) by se díky financování MS krajem (hlavně za pomocí čerpání z OPD) měla začít stavět příští rok. V plánech rozvoje infrastruktury MS kraje jsem kdysi také záhledl obchvat obce Bludovice u NJ, ale nejsem si jist, zda po dostavbě Palačovské spojky nebude I/57 přesunuta mezi NJ a Val. Meziříčím v peáži s I/48 a právě po Palačovské spojce.
Re: I/57 obecně
Pres Novy Jicin jezdim denne a ver mi, ze ty kruhove objezdy si nemuzu vynachvalit. Diky nim se doprava neustale hybe a nestoji to tam, jak na krizovatkach rizenych semafory. Urcite to zrychlilo dopravu vsemi smery.viky píše:Po vybudování palačovské spojky by byl obchvat Bludovic zbytečný,páč tam budou jezdit jen místní z NJ.Těch 5 kruháčů je dostatečný důvod,proč tudy nejet.
Re: I/57 obecně
Ale to já nepopírám,já tam taky někdy jedu.Já se bavím o TRANZITU.Po vybudování palačovské spojky je nesmysl,aby se někdo do Valmezu pletl přes ty kruháky a ještě navíc Hodslavice a Životice.Kdosi tam psal,že by Hodslavice měly mít obchvat.Za těchto okolností - nesmysl.AleScout píše:Pres Novy Jicin jezdim denne a ver mi, ze ty kruhove objezdy si nemuzu vynachvalit. Diky nim se doprava neustale hybe a nestoji to tam, jak na krizovatkach rizenych semafory. Urcite to zrychlilo dopravu vsemi smery.viky píše:Po vybudování palačovské spojky by byl obchvat Bludovic zbytečný,páč tam budou jezdit jen místní z NJ.Těch 5 kruháčů je dostatečný důvod,proč tudy nejet.
Re: I/57 obecně
Dnešní Lidečko, kde probíhá oprava opěrné zdi.
- Přílohy
-
- DSC00409.JPG (189.31 KiB) Zobrazeno 43695 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 obecně
A kde je ta zeď?Lenny píše:Dnešní Lidečko, kde probíhá oprava opěrné zdi.
Nebo je řeč o zpevnění břehu potoka?
Re: I/57 obecně
u potoka je
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 obecně
Je to ta zeď nad potokem (na fotce vpravo). Na můj vkus se to opravuje dost brzy (dobře si pamatuju, jak se pod kostelem jezdil ten kopeček - a to nejsem žádný kmet ...viky píše:A kde je ta zeď?Lenny píše:Dnešní Lidečko, kde probíhá oprava opěrné zdi.
Nebo je řeč o zpevnění břehu potoka?
Re: I/57 obecně
Zeď vpravo
V rychlosti jsem si přečetl ceduli, kde byla snad 3. etapa, že to je.
V rychlosti jsem si přečetl ceduli, kde byla snad 3. etapa, že to je.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 obecně
Také si to pamatuju.Asi to furt ujíždí.
Re: I/57 obecně
Musim se s vami podelit o to, jak temer pres cely Novy Jicin opravovali tuhle komunikaci.
V srpnu vyfrezovali cely usek, postupne zacali delat novy koberec. Po dokonceni jsem to projel a pod viaduktem se silnici I/48 v useku dlouhem cca 500 metru cesta hrozne zvlnena a pres mostni sparu velky hrbol. O propadlych kanalech ani nemluvim. Bylo to horsi, nez predtim.
Rikal jsem si, no prece to tak nemuzou nechat. Nechali a zacali delat vodorovne dopravni znaceni takovou tou "hrbolatou" barvou, na kterou kdyz najedete tak huci.
Ani ne tyden po nalajnovani zacali zvlneny usek znova frezovat a znova pokladat novy koberec. Nastesti druhy pokus je lepsi, koberec rovny, spara nejde poznat.
Uprimne, ani se nedivim, ze jsou u nas cesty tak drahe, kdyz se vsechno dela minimalne 2x ...
V srpnu vyfrezovali cely usek, postupne zacali delat novy koberec. Po dokonceni jsem to projel a pod viaduktem se silnici I/48 v useku dlouhem cca 500 metru cesta hrozne zvlnena a pres mostni sparu velky hrbol. O propadlych kanalech ani nemluvim. Bylo to horsi, nez predtim.
Rikal jsem si, no prece to tak nemuzou nechat. Nechali a zacali delat vodorovne dopravni znaceni takovou tou "hrbolatou" barvou, na kterou kdyz najedete tak huci.
Ani ne tyden po nalajnovani zacali zvlneny usek znova frezovat a znova pokladat novy koberec. Nastesti druhy pokus je lepsi, koberec rovny, spara nejde poznat.
Uprimne, ani se nedivim, ze jsou u nas cesty tak drahe, kdyz se vsechno dela minimalne 2x ...
Re: I/57 obecně
Tam celý ten svah od kostela ujížděl kdysi dávno, ale to je tak 15 let zpátky, co se o tom mluvilo.viky píše:Také si to pamatuju.Asi to furt ujíždí.
Re: I/57 obecně
Pokud to opravili takhle rychle tak se pp jednalo o opravu, kterou financne pokryla zhotovitelska firma, to si musi pri prejimkach investor pohlidat. Cili to nemuze mit vliv na konecnou cenu, leda by slo o chybu v projektove dokumentaci...AleScout píše:Uprimne, ani se nedivim, ze jsou u nas cesty tak drahe, kdyz se vsechno dela minimalne 2x ...
Úsek Vsetín - Valmez
Všichni se shodneme, že úsek Vsetín - Valmez je zoufalý: vesnice, přejezdy, úzká cesta se zatáčkami ...
Opravdu je ale řešením 20 let stavět budoucí eRko v plné palbě po 2 kilometrových úsecích ze miliardy Není zrovna toto případ pro hodně muziky za málo peněz v podobě tolik vysmívaného Bartova řešení obchvatů nejbolavějších problémů, klidně jako dvoupruhy místo plnění pětiletek, které vypadají dobře na mapě sítě, ale vynaložené peníze neodpovídají výsledku?
Opravdu je ale řešením 20 let stavět budoucí eRko v plné palbě po 2 kilometrových úsecích ze miliardy Není zrovna toto případ pro hodně muziky za málo peněz v podobě tolik vysmívaného Bartova řešení obchvatů nejbolavějších problémů, klidně jako dvoupruhy místo plnění pětiletek, které vypadají dobře na mapě sítě, ale vynaložené peníze neodpovídají výsledku?
Re: I/57 obecně
Amen Bratře, ale těžko to vysvětlíš někomu nahoře - po roce opět v opravě povrch v Jablůnce a objížďka vedená místní prženskou zkratkou. Kolony na obou stranách, na 30 min. Asi jediný úsek v republice, kde se ČD (čti Času Dost) dostaly s dojezdovou dobou před os. aut. dopravu aniž by investovaly do modernizace trati 1Kč...Všichni se shodneme, že úsek Vsetín - Valmez je zoufalý: vesnice, přejezdy, úzká cesta se zatáčkami ...
Re: I/57 obecně
Existuje i varianta bez tunelu, ale o té se doteď nesmělo mluvit nahlasMartin z Ostravy píše:Problém směru Palačov - Vsetín je v Bystřičce, kde se počítá s tunelem, a který je v nejbližších 30-40 letech naprosto nereálný, ale každopádně je třeba postavit obchvat Jablůnky.
Můj názor na celou část I/57 od R48 po R49 je následující i co do pořadí priorit:
1.) Obchvat ValMezu v polovičním profilu
2.) Palačovská spojka + ValMez - Lešná, 2. a 3. stavba ve čtyřpruhu s napojením na současnou I/48 v podobě, která by umožnila i budoucí zkapacitnění I/48 na eRko (případně stavět rovnou, kdyby byly peníze, kdyby...)
3.) Semetín - Bystřička, 2. stavba ve čtyřpruhu (aby vznikl ucelenější úsek čtyřpruhu pro předjetí)
4.) Bystřička - Jarcová v polovičním profilu bez tunelu kolem řeky (+/- ve stávající stopě)
5.) Ústí - Pozděchov v polovičním profilu
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/57 obecně
Aha, to jsem netušil, ale věřím, že to možné je, 1/2 profil bude stačit, každopádně tam podle mě bude stačit R22,5.
S tím tvým pořadím priorit nemohu souhlasit, Semetín - Bystřička II. stavba by měla být na prvním místě, minimálně na druhém za obchvatem Valmezu.
Průjezd Jablůnkou je katastrofa, určitě větší jak po I/35 z Hranic do Valmezu.
S tím tvým pořadím priorit nemohu souhlasit, Semetín - Bystřička II. stavba by měla být na prvním místě, minimálně na druhém za obchvatem Valmezu.
Průjezd Jablůnkou je katastrofa, určitě větší jak po I/35 z Hranic do Valmezu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/57 obecně
To rozhodně - nejde jen o Jablůnku, ale i o ten tobogán směrem k BystřičceMartin z Ostravy píše: S tím tvým pořadím priorit nemohu souhlasit, Semetín - Bystřička II. stavba by měla být na prvním místě, minimálně na druhém za obchvatem Valmezu.
Průjezd Jablůnkou je katastrofa, určitě větší jak po I/35 z Hranic do Valmezu.
Už jsem psal jinde, že tunel v tomto bude technicky tak náročný, že si to nedokážu představit. Kdokoli tady do těch svahů hrábne byť jen při základech pro barák se nestačí divit. V Poličné je na levém břehu Bečvy přes 5 aktivních sesuvů. V Brňově na pravém břehu jsou 3 (z toho 2 vytrvale najíždí na žel. trať). V Polance už kvůli tomu překládají hlavní vodovodní řad, protože už je nebaví to sanovat. A když do toho párkrát zaprší, tak je průser na světě.martini píše: Existuje i varianta bez tunelu, ale o té se doteď nesmělo mluvit nahlas
Na Bystřičce byly posuzovány obě varianty, ale vytrvale se prosazuje právě ta tunelová (ale definitivně o tom ještě rozhodnuto nebylo, pokud vím).
Ten meandr je sice pro rychlostní silnici příliš zakroucený, ale dle mého tady zatím není zapotřebí ani ten poloviční profil. Silnice neprochází hustě zastavěným územím a je jsou zde 2 málo frekventované úrovňové křížení.
Zásadní problémy na I/57 jsou dle mého obchvaty Polanky, Liptálu, Ustí, Jablůnky, Brňova, VM, Palačovská spojka, Šenova, Kunína, Vrchů, Kajlovce a Hradce n. M., Opavy, Úvalna, Krnova a Albrechtic (tučné jsou nejhorší). Ty mezilehlé úseky jsou relativně v pohodě, pokud to bereme jako silnici 1. třídy. R25,5 bych viděl mezi NJ a Vsetínem (včetně) a zbytek (i výhledově) bohatě postačí S11,5/100 se stoupacími pruhy kde je potřeba (Vrchy, Hradec- Kajlovec)
Re: I/57 obecně
už aby se někde koplo do země....
Nový radar vsetín -jablunka
Zdravím všechny pány řidiče. Všimli jste si těch nových radarů na měření rychlosti?Jsou umístěny za obcí jablůnka směrem na vsetín. jsou to dvě kamery,které hlídají směr od Vsetína a Valašského Meziříči.Někde jsem četl že to jsou obyč kamery ,které hlídají dopravu a zároveň měří rychlost.Jestli někdo něco ví.Tak ať mne poučí.Čaute .
Re: Nový radar vsetín -jablunka
Na silnici za Jablůnkou jsou dvě kamery, ale rychlost neměří. To by byla půlka Valachů do týdne bez papírů.
- Přílohy
-
- Kamery na I/57 u Vsetína
- vsetin.JPG (59.85 KiB) Zobrazeno 41965 x
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Nový radar vsetín -jablunka
EDIT: Příspěvek pozbyl smyslu. Dík.
Naposledy upravil(a) Marooned17 dne 25.6.2012 11:58:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový radar vsetín -jablunka
Btw. Nejak jsem na tenhle usek zapomnel....ted, kdyz se na nej koukam, tak to byly neskutecne vyhozeny prachy do luftu! Takova stavba pro intenzitu hrube pod 10 tis. voz./24hod. To je neskutecny...
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 25.9.2012 7:33:09
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/57 obecně
Chcete vyfotit všechny kruháče na I/57 v městě kruháčů Nový Jičín? Asi ne co? Ale není problém.