I/57 Valašské Meziříčí – Jarcová, obchvat
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Pikantní je, že nový starosta ValMezu a jeden z nejhlasitějších odpůrců obchvatu spolu donedávna podnikali. Snad je to dobrá startovní pozice pro vyjednávání...
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
tak se dnes začala tendrovat projekční firma, co připraví DÚR a provede IČ k získání ÚR, velký pokrok po letech ... takže, když půjde vše hladce, věřím, že do cca 2 let bychom mohli mít ÚR
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Alespoň mají dost odvahy na to, aby neslibovali termín...
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Mě tam praštila absence data úplně do očí a tak sem se těšil, koukl sem na mapu, vidím data, naděje, oči běží rychle na pravou stranu obrázku, hledám tu rodnou spojnici několika silnic a železnic, hurá je tam, plesám radostí, bác - ´termín neuveden´. Koma. Směju se a pláču.
Bruntál bude mít dřív obchvat než Valmez. Oukej..
Bruntál bude mít dřív obchvat než Valmez. Oukej..
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Oznámení o zadání zakázky - projektové práce ve stupni DÚR/IČ k ÚR:
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638563
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638563
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Dáme něco z historie a to z roku 1954. Kromě vedení západního obchvatu, který je velmi podobný dnešnímu, je zajímavý i jižní obchvat I/18 + I/57 těsně kolem dnešní nemocnice.
- Přílohy
-
- Valmez 1954.jpg (359.77 KiB) Zobrazeno 22759 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Lenny moooc pěkné. Díky.
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Zajímavé je i vedení I/18, dnešní II/150. Trasa je rovněž plánována ve stejné stopě, akorát napojení bude u silničního mostu se zaústěním do silničního systému města.
Ještě by mě zajímalo jak velké rozdíly byly v parametrem dnešních 1 a ty z roku 1954.
Ještě by mě zajímalo jak velké rozdíly byly v parametrem dnešních 1 a ty z roku 1954.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Šířkové kategorie byly stejné, akorát se to jmenovalo kategorie A, B, C, D a E. Směrově a výškově netuším.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Leták na stavbu obchvatu:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5885 ... 259218.pdf
Je to navrženo jako 11,5/80, výhledově 24,5/80.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5885 ... 259218.pdf
Je to navrženo jako 11,5/80, výhledově 24,5/80.
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
No tý brďo, to jsem ani nečekal, ze ten leták nekdy uvidím. I když pár detailů prozrazuje, že to spíchli tak halabala...
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Sluselo by se do letaku dokreslit etapu Valmez- Lesna jako zprovoznenou.
Sent from my SM-G903F using Tapatalk
Sent from my SM-G903F using Tapatalk
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Kéž by termín v letáku byl reálný a pouze optimisticky růžový...
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Na příštím zasedání Zastupitelstva města se bude projednávat návrh na změnu územního plánu na parcely poblíž obchvatu:
Tady se zadělává na slušný průser, doufám, že to neprojde. Pominu fakt, že chce někdo stavět v úzení ochraného pásma dráhy z východu a jihu (z toho trať 280 je v TEN-T a má se modernizovat na 120 km/h), ze západu vysokým nadjezdem S57 a ze severu průmyslovou zónou (pila a POSAD) - developerský projekt - Ráj na Zemi
Záměrem je zde vybudovat několik rodinných domů. Navržené usnesení změnu ÚP schvaluje (v PDF dole)Navrhovaná změna:
Změna účelu využití části pozemků p.č. 2725, 2735/4 a pozemků p.č. 2735/11, 2735/12,
2735/13, 2735/15, celková výměra cca 7.000 m2, z plochy výroby a skladování - lehký
průmysl VP, na plochy bydlení - individuální BI.
Tady se zadělává na slušný průser, doufám, že to neprojde. Pominu fakt, že chce někdo stavět v úzení ochraného pásma dráhy z východu a jihu (z toho trať 280 je v TEN-T a má se modernizovat na 120 km/h), ze západu vysokým nadjezdem S57 a ze severu průmyslovou zónou (pila a POSAD) - developerský projekt - Ráj na Zemi
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Hlavně pak budou překvapení majitelé řvát, že se překračují limity a bude se kvůli nim stavět stěna nebo pokládat tichý asfalt.
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Ještě přikládám výřez platného územního plánu - jde o parcely v kolečku, bílá plocha vlevo je obchvat, růžová je železnice
- Přílohy
-
- up.png (449.43 KiB) Zobrazeno 19625 x
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Na zasedání zastupitelstva VM popisoval včera šéf zlínského ŘSD Chudárek vývoj přípravy obchvatu. Zmínil, že obchvat bude stát cca 2,9 mld Kč v dvoupruhové variantě (s rezervou na čtyřpruh) se třemi MÚK (Podlesí, Poličná, Bynina). Je zpracována DÚR, ale zadrhla se na zpracování protipovodňových opatření VM a Poličné. ÚR by mělo být v 2. pol. r. 2019 a poté se začne s výkupy pozemků a DSP. Předpoklad zahájení výstavby je r. 2020
Byly dotazy i na navazující stavby. Semetín - Bytřička 2. stavba má identický vývoj jako Palačovská spojka a tak by to mělo být i nadále. Bystřička - Jarcová je ve fázi výběru trasy, kde jsou dvě tunelové varianty (i s tunelem nad 500m) a jedna povrchová (ale evidentně se zde netlačí na pilu).
Pokračování I/35 severním obchvatem města popsal jako mrtvou stavbu, z důvodu, že Rožnov p.R. odmítl jakkékoli trasování obchvatu a ŘSD tím přestalo tuto větev sledovat jako rozvíjející. Tím se veškerá příprava zastavila a současný stav je finální. Zřejmě se zde očekává úbytek dopravy na intenzity pro které postačí dvoupruhová silnice skrz obce...
Zvukový záznam zde (od času 22:00).
Byly dotazy i na navazující stavby. Semetín - Bytřička 2. stavba má identický vývoj jako Palačovská spojka a tak by to mělo být i nadále. Bystřička - Jarcová je ve fázi výběru trasy, kde jsou dvě tunelové varianty (i s tunelem nad 500m) a jedna povrchová (ale evidentně se zde netlačí na pilu).
Pokračování I/35 severním obchvatem města popsal jako mrtvou stavbu, z důvodu, že Rožnov p.R. odmítl jakkékoli trasování obchvatu a ŘSD tím přestalo tuto větev sledovat jako rozvíjející. Tím se veškerá příprava zastavila a současný stav je finální. Zřejmě se zde očekává úbytek dopravy na intenzity pro které postačí dvoupruhová silnice skrz obce...
Zvukový záznam zde (od času 22:00).
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
Myslím si, že až bude zprovozněna Palačovská spojka, tak atraktivita I/35 pro tranzit a tím i intenzita naopak vzroste tak, že se v Rožnově budou divit.
A vůbec mne nepřekvapí, když pak budou rožnovští konšelé křičet, že se na ně ŘSD vykašlalo a že chtějí obchvat hned a nejlíp včera, ať to (stát, tj. ostatní) stojí cokoliv.
A vůbec mne nepřekvapí, když pak budou rožnovští konšelé křičet, že se na ně ŘSD vykašlalo a že chtějí obchvat hned a nejlíp včera, ať to (stát, tj. ostatní) stojí cokoliv.
Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat
To si nemyslím, pro tranzit do SK bude výhodnější cesta přes Jablunkov - sic o 30 km delší, ale už dnes v plánovači pouze o 3 minuty navíc proti Makovu. Navíc tady se chystá pouze Pal. spojka, ale v tu dobu už bude kompletní D48 + S68 až po Hrádek v dálničních parametrech. Potom I/11 bez průjezdu obcemi a Slováci už s D3 taky hýbou. Vzhledem k profilu trasy je pro NAD Jablunkovský průsmyk (553 m) výhodnější než Bumbálka (870 m) + Melocik (818). Dá se říci, že už za 5 let bude ta trasa výrazně výhodnější i pro osobní dopravu, protože na Valašsku se nic nezrychlí, naopak obce budou dopravu ještě více zpomalovat, takže ty 4 tis. na Bumbálce budou v podstatě místní dopravou.
To však nic nemění na tom, že by si I/35 zasloužila přeložku mimo obce až po Rožnov alespoň v 1/2 profilu. Dnešní situace je tristní (intenzity nad 16 tis/24h) a dalších 10 let se o tom ŘSD odmítá byť jen bavit, natož něco připravovat. Až do roku 2038 je tedy současný stav konečný!!!
To však nic nemění na tom, že by si I/35 zasloužila přeložku mimo obce až po Rožnov alespoň v 1/2 profilu. Dnešní situace je tristní (intenzity nad 16 tis/24h) a dalších 10 let se o tom ŘSD odmítá byť jen bavit, natož něco připravovat. Až do roku 2038 je tedy současný stav konečný!!!