I/57 Valašské Meziříčí – Jarcová, obchvat

Polsko – Město Albrechtice – Krnov (I/45) – Opava (I/46, I/11) – Fulnek (D1) – Nový Jičín (D48) – Valašské Meziříčí (I/35) – Vsetín (I/69) – Valašská Polanka (I/49) – Horní Lideč (I/49) – Brumov-Bylnice – Slovensko
Odpovědět
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od bumbik »

tak 250 lidí bude bez práce (500-250) což je smutné špatné a je třeba to samozřejmě řešit a to nemluvě o celkové nezaměstnanosti na valašsku, takže pokud může obchvat valmezu pomoct investicím v regionu a zaměstnanosti, tak ať se na ŘSD tlačí ....
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od multi »

V současné ekonomické situaci nepomůže ani osmipruh...
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Radnice může agrumentovat na ŘSD, že průmyslová zóna Lešná získala investora a může získat třeba další, atd. Je to dobrý základ pro jednání o získávání peněz na stavbu palačovské spojky.
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od bumbik »

víme, že palačovská spojka se bude stavět zřejmě z OPD2, už jsem to tu psal .... a vláda v čele s premiérem si je vědoma jejího přínosu, takže příští rok i ten následující podle mě bude pokračovat příprava a v roce 2015 se začne stavět ;-) ale to nepatří sem - omlouvám se za OT - mimochodem už jsem to tu psal ... a co se týče obchvatu, připadá mi, že jeho příprava docela stojí i přes uvedené problémy s nezaměstnaností a investiční příležitosti v přilehlé průmyslové zóně, holt peníze nejsou :-( snad příští rok se nějaká kačka najde ... ;-)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od jeni013 »

Vrácení dokumentace hodnocení vlivů záměru „Přeložka silnice I/57 Valašské Meziříčí
– Jarcová, obchvat“ na životní prostředí oznamovateli k doplnění.
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od bumbik »

zajímavá novinka: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4235

a u EIA je datum poslední změny 17.10. 2013, avšak nevím, co se změnilo, posuďte sami
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ZLK536
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Nové vedení Ministerstva dopravy počítá s obchvatem Valašského Meziříčí, proti jsou někteří aktivisté a majitelé pozemků

Investorská příprava přeložky silnice I/57 v západním obchvatu města pokračuje aktualizací projektu „I/57 Valašské Meziříčí - Jarcová, obchvat“. Dle pokynů Odboru strategie Ministerstva dopravy má být tento záměr do tří měsíců předán k posouzení Centrální komisi Ministerstva dopravy. Technické řešení je dle Ředitelství silnic a dálnic ČR v naprostém souladu s platným Územním plánem města, pouze v rámci hledání úsporného řešení je sledováno dvoupruhové šířkové uspořádání s etapovým vypuštěním mimoúrovňové křižovatky se silnicí II/150 (MÚK Poličná). Aktuální stav investičního záměru, ve kterém je zřejmé trasování obchvatu.

Tuto přípravu nyní ohrožují hlavně nekoncepční laické návrhy některých občanů a občanských sdružení. V roce 2011 to bylo například občanské sdružení Srdce Valašska (zastoupené panem Jaromírem Michalem), Klub Věcí veřejných (VV) a nyní aktuálně návrh pana Oldřicha Kuběny. Návrh pana Michala a VV z roku 2011, a aktuální pana Kuběny z února 2014, jsou v podstatě identické. Počítají s novým trasováním a naprostým přepracováním návrhu obchvatu.

Vlastník potencionálně dotčených pozemků pan Kuběna navrhuje trasovat obchvat mezi spojenou Bečvou a areálem podniku Deza, návrh VV již dříve toto rozpracoval do dvou variant. Pan Kuběna aktuálně doplnil svůj návrh o úplné zrušení mimoúrovňových křižovatek Bynina a Podlesí a navrhuje napojit Valašské Meziříčí na plánovaný obchvat pouze přes mimoúrovňovou křižovatku Poličná. Doprava z obchvatu by tak do města směřovala pouze přes kapacitně velmi omezenou ulici Sokolská, kde například podjezd pod železniční tratí naprosto vylučuje její zkapacitnění.

Hodnocení těchto návrhů ze strany Ředitelství silnic a dálnic ČR, jako budoucího investora je následující: „Podnět pana RNDr. Oldřicha Kuběny je v naprostém rozporu s platným územním plánem města a vůbec nenavazuje (ani nemůže) na dlouhodobě rozestavěné stavby přeložky silnice I/35 „I/35 Valašské Meziříčí - Lešná I. - II. stavba“ v letech 2008 – 2014, a již vůbec nemá vazbu na dlouhodobě připravovanou přeložku silnice I/35, tzv. Palačovskou spojku (napojení Valašského Meziříčí na dálniční síť).“

„Termín realizace by se s největší pravděpodobností prodloužil o několik let,“ řekl starosta města Valašské Meziříčí Jiří Částečka.

http://www.valasskemezirici.cz/doc/40502/
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od kik »

Ten podjezd na Policnou byl hrozne uz zacatkem 80. let kdyz jsem byl ve ValMezu na ZVS (pro neznale zakladni vojenska sluzba) a kdy jsme chodivali do Policne do hospody (byly tam dve cca 100 m od sebe a ta vzdalenejsi byla bezpecna pred 'litackou' :D
V te dobe se teprve stavel novy most pres Becvu na Vsetinske ulici, po dnesnim kruhaku u byvaleho hotelu Panacek nebylo ani stopy, natoz po dalsich kruhacich... Jo to byly casy. Uz ani ta kasarna tam nejsou. http://mapy.cz/#!x=17.982342&y=49.470632&z=19&l=15 - ty dvere tam byly tenkrat jen jedny a vedly do army (ta byla v prizemi) a pak do 1. patra kde v okne na 'buzerplac' bylo veleni praporu, po prave strane nase 2. a po leve strane 3. (mostni) rota. Vchod po leve strane budovy byl na 1. rotu, ktera zabirala prizemi. Kdo byl na prave strane pod nami uz presne nevim.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

jsem jediný komu nedává smysl dvoupruhové uspořádání obchvatu?? z jedné strany se staví I/35 lešná (I,II,III), bude palačovská spojka, vše v S24,5. z druhé strany od vsetína S22,5 a od rožnova výhledově taky směrově dělený čtyřpruh a někoho napadne "ušetřit" a udělat dvoupruh kolem valmezu.
i když tam hádám bude rezerva pro dostavbu plného profilu tak toto není případ kdy etapizace výstavby je kvůli nedostatečné intenzitě dopravy. toto je prostě vytvoření úzkého hrdla na kapacitním tahu v zájmu tzv šetření (případná dostavba, která beztak nikdy nepřijde, jakkoli bude potřeba, bude v součtu mnohem dražší než stavba najednou)
I/57 jinak už jeden půlprofil má, kolem vsetína a taky na něm neúplnou múk, která způsobuje nemalé problémy s odbočením (letos to bude 23 let od dokončení a několik dalších to bude trvat než vůbec doplní větve múk, plný profil nebude asi nikdy).
já vím že lidé z valmezu by mě hnali vidlemi ale než takový zmetek tak ať to raději nestaví. nejsme tak bohatí abychom si mohli dovolit "levné" věci
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Dokončení stavby obchvatu Meziříčí se může pozdržet až o několik let

Valašské Meziříčí - Překážkou na cestě za toužebně očekávanou stavbou obchvatu Valašského Meziříčí jsou podle sdělení radnice někteří aktivisté a majitelé pozemků ve městě. Přicházejí s návrhy a připomínkami, jež mohou nákladnou výstavbu obchvatu na dlouhou dobu zdržet.

Valašským Meziříčím přitom projede třicet tisíc aut denně, která s sebou nesou znečištění i nadměrný hluk.

Přípravu stavby ohrožují především nekoncepční laické návrhy některých obyvatel města a občanských sdružení. V roce 2011 to bylo například občanské sdružení Srdce Valašska či Klub Věcí veřejných. „Nyní aktuálně v únoru návrh pana Oldřicha Kuběny," upřesnila mluvčí radnice Renata Votrubová. Připomínky vlastníka pozemků Oldřicha Kuběny po-dle mluvčí počítají s novým vytyčením trasy a naprostým přepracováním návrhu obchvatu. Chce prý vést obchvat mezi spojenou řekou Bečvou a areálem podniku Deza. Také chce úplně zrušit mimoúrovňové křižovatky Bynina a Podlesí a navrhuje napojit Valašské Meziříčí na plánovaný obchvat pouze přes mimoúrovňovou křižovatku Poličná.

Doprava z obchvatu by tak do města směřovala pouze přes kapacitně nedostačující ulici Sokolská.

To je však podle názoru radních neproveditelné, protože zdejší podjezd pod železniční tratí naprosto vylučuje, že by bylo možné kapacitu ulice navýšit.

Oldřich Kuběna se sám ke svým připomínkám vyjádřit nechtěl. „Neřeknu k tomu nic, neposkytuji žádné informace. Obchvat je poslední věc, kvůli které bych se chtěl s radnicí přetahovat v novinách," reagoval na dotaz Valašského deníku.

Nicméně jeho alternativní řešení zcela odmítají nejenom na radnici, ale také pracovníci Ředitelství silnic a dálnic ČR, které bude investorem stavby. „Podnět pana Kuběny je v naprostém rozporu s platným územním plánem města a vůbec nenavazuje ani nemůže navazovat na dlouhodobě rozestavěné stavby přeložky silnice I/35 Valašské Meziříčí Lešná I. a II. stavba v letech 20082014," reagovalo Ředitelství silnic a dálnic.

Přípravy pokračují

Stejně tak podle ředitelství návrh nemá vůbec žádnou vazbu na dlouhodobě připravovanou přeložku silnice I/35, takzvanou Palačovskou spojku, která má napojit Valašské Meziříčí na dálniční síť.

Se změnami nesouhlasí ani starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka (ODS). „Termín realizace by se s největší pravděpodobností prodloužil o několik let," upozornil Jiří Částečka.

Příprava na stavbu přeložky silnice I/57 v západním obchvatu města přesto stále pokračuje.

Záměr bude podle všeho do tří měsíců předán k posouzení Centrální komisi Ministerstva dopravy.

Technické řešení obchvatu je podle Ředitelství silnic a dálnic České republiky v naprostém souladu s platným územním plánem města.

Kvůli snaze ušetřit náklady vypadne z původního plánu pouze mimoúrovňová křižovatka se silnicí II/150 v katastru Poličné.

http://valassky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40319.html
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Výzva k doplnění dokumentace hodnocení vlivů záměru "Přeložka silnice I/57 Valašské Meziříčí - Jarcová, obchvat" na životní prostředí

http://www.jarcova.cz/file/Doplneni_dok ... e_1_57.pdf
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od GiuseppeS »

evilcleaner píše:jsem jediný komu nedává smysl dvoupruhové uspořádání obchvatu??
...
I/57 jinak už jeden půlprofil má, kolem vsetína a taky na něm neúplnou múk, která způsobuje nemalé problémy s odbočením (letos to bude 23 let od dokončení a několik dalších to bude trvat než vůbec doplní větve múk, plný profil nebude asi nikdy).
Právě obchvat Vsetín ukazuje, že to samozřejmě smysl dává. Jediný problém je tam ta křižovatka v Rokytnici, např. na Ohradě je to v pohodě.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Připravuje se dostavba pravé poloviny MÚK Rokytnice s I/69.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

no ještě jednou to napíšu. u valmezu bude v dohledné době ze dvou stran 4pruh. Jeden bude končit prakticky ve městě u Dezy a druhý od Vsetína u Bystřičky (tunel jen tak nebude). přeložka I/35 směrem na r.p.r. bude taky nevyhnutelná a má to být taky směrově rozdělený čtyřpruh.
spojit to dvoupruhem mi nepřijde příliš prozíravé. případná dostavba, pokud by se někdy dělala dostane celkové náklady o desítky procent výše než kdyby se to postavilo najednou.

docela by mě zajímalo kolik se "ušetří" tím půlprofilem (můj odhad je tak 25% max). stejně všechny múk a mosty se dělají na plný, výkupy pozemků taky, nevím i jestli zemní práce.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od FlakY` »

Výhra bude, když se aspoň poloviční profil postaví. Na 20 let bude zalepená pusa... Samozřejmě je tato silnice potřebná pro Valmez i Vsetín, ale když nebude napojení na R48(D) a R49(D), tak někde uprostřed nějakých 10km hraje hodně malou roli.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Doplněny dokumenty k hodnocení vlivů záměru "Přeložka silnice I/57 Valašské Meziříčí - Jarcová, obchvat" na životní prostředí

http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ZLK536
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Veřejné projednání - Přeložka silnice I/57 Val. Meziříčí-Jarcová, obchvat

http://www.valasskemezirici.cz/uredni-deska/
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Dotaz na ŘSD:

Dobrý den,

http://zlinsky-kraj.5plus2.cz/obchvat-a ... etin_p2vch

dle výše uvedeného článku mělo dojít k přezkoumání aktualizovaného projektu obchvatu Valašského Meziříčí.

Lze někde najít nějaké vyjádření k dalšímu postupu nebo jaký je současný stav?

Vyjádření:


Dobrý den,

dlouhodobá investorská příprava (počátek přípravy se datuje k roku 1993, kdy byla vypracovaná vyhledávací studie) vyústila k jednoznačnému umístění trasy přeložky silnice I/57 s návazností na další úseky přeložky silnice I/35 ve směru na Palačov (napojení na rychlostní silnici R48) a ve směru na Rožnov pod Radhoštěm.

V průběhu projekčních prací na technických studiích nikdy nevyvstal žádný racionální či odůvodněný požadavek na zásadní změnu trasy západního silničního obchvatu města do odsunuté polohy, kdy nepřináší městu žádnou možnost využití pro vnitro městskou dopravu.

Po celou dobu uplynulých let byla sledována všemi zúčastněnými stranami (ŘSD ČR, Město Valašské Meziříčí aj.) kontinuita koncepce, jež spočívala ve vzájemném respektování a koordinaci záměrů, které vycházely a vycházejí z platného územního plánu.

Původní investiční záměr (nyní záměr projektu) byl přepracován dle požadavku Ministerstva dopravy za účelem prověření technického řešení z hlediska snížení nákladů stavby. Hlavní trasa přeložky silnice I/57 byla navržena jako pravá polovina budoucí čtyřpruhové komunikace (dvoupruhová komunikace). Pro budoucí dostavbu na výhledovou kategorii čtyřpruhové komunikace bude zachována územní rezerva.

V březnu letošního roku předložili někteří občané a občanská sdružení návrhy na nové řešení obchvatu Valašského Meziříčí. Tyto návrhy byly nekoncepční a neřešily další návaznosti dopravy. Proto se s nimi nelze zabývat jako s akceptovatelnými návrhy.

Investorská příprava vyústila do výsledného záměru projektu, jehož aktualizace se v současné době dokončuje. Po schválení Centrální komisí Ministerstva dopravy bude příprava pokračovat vypracováním dokumentace pro územní rozhodnutí.

Předpoklad zahájení stavby je v roce 2020 a ukončení v roce 2024.
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: I/57 Valašské Meziříčí, obchvat

Příspěvek od otaznik »

Odpovědět

Zpět na „I/57“