I/57 Valašské Meziříčí – Jarcová, obchvat
I/57 Valašské Meziříčí – Jarcová, obchvat
Situační výkres obchvatu mesta,na http://www.valasskemezirici.cz sekce,rozvoj města/ doprava.
Největší zajímavostí je přeložení toku řeky Bečvy.O tomto kroku se uvažovalo také na v sočastnosti budované stavbě Semetín-Bystřička I stavba.Město na nátlak obyvatel loni v létě zaplatilo geotechnický průzkum.Za to, mu bylo přislíbeno posunutí termínu výstavby ,z roku 2017 na2015, ale nepovažuji tento termín za realný.
Největší zajímavostí je přeložení toku řeky Bečvy.O tomto kroku se uvažovalo také na v sočastnosti budované stavbě Semetín-Bystřička I stavba.Město na nátlak obyvatel loni v létě zaplatilo geotechnický průzkum.Za to, mu bylo přislíbeno posunutí termínu výstavby ,z roku 2017 na2015, ale nepovažuji tento termín za realný.
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
No tak vypadá to přímo monstrózně. Trochu zamrzí plánované protnutí parku Abácie, ale beru to jako nevyhnutnou daň a zřejmě jako jediné proveditelné řešení. Datumu nevěřím, už jsme se z MÚ Valašského Meziříčí naposlouchali různé datumy. Cheche...
No pěkné pěkné to je. Jen doufám, že tam bude i cedule "Silnice pro motorová vozidla". Nevím, jak se na ten odsun Bečvy budou tvářit ekologisté, ale tam opravdu jiná šance na projítí není, leda tak dva mosty přes Bečvu navíc, ale to je vyrázně dražší řešení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
Vypadá to moc pěkně a značku silnice pro motorová vozidla nebo alespoň povolení 110 km/h by to tam chtělo, to ovšem není v tuto chvíli podstatné. Mám pocit, že s ekology bude velký problém okolo té Bečvy, bohužel .
Také mě celá stavba přijde jako velmi perspektivní, avšak musíme vzít v úvahu, jaký tah na Slovensko chceme preferovat pro směr Čechy - Slovenská D1 a dál.
Je to, od severu?
S35 - postupná modernizace současného tahu. Perspektiva dokončení zbytku R35, z Prahy na východní slovensko takřka v přímce. Avšak doba realizace ve hvězdách.
R49 - drahá urychlená výstavba a druhé ucelené dálniční propojení hotové, příliš kapacitní a drahé.
I/50 - Postupná modernizace a výstavba obchvatů (v současné době Bánov) je asi nejlevnějším a nejrychlejším řešením, které bude po dlouhá další léta preferováno, neboť je skoro hotové a poměrně luxusní.
Jsem příznivcem všech zmíněných staveb, avšak R49 až na hranice opravdu nevidím reálně ani do roku 2020, opravdu to není priorita a bojím se, že by ani příhraniční úsek nebyl dostatečně využíván, aby se ta investice ospravedlnila.
Také mě celá stavba přijde jako velmi perspektivní, avšak musíme vzít v úvahu, jaký tah na Slovensko chceme preferovat pro směr Čechy - Slovenská D1 a dál.
Je to, od severu?
S35 - postupná modernizace současného tahu. Perspektiva dokončení zbytku R35, z Prahy na východní slovensko takřka v přímce. Avšak doba realizace ve hvězdách.
R49 - drahá urychlená výstavba a druhé ucelené dálniční propojení hotové, příliš kapacitní a drahé.
I/50 - Postupná modernizace a výstavba obchvatů (v současné době Bánov) je asi nejlevnějším a nejrychlejším řešením, které bude po dlouhá další léta preferováno, neboť je skoro hotové a poměrně luxusní.
Jsem příznivcem všech zmíněných staveb, avšak R49 až na hranice opravdu nevidím reálně ani do roku 2020, opravdu to není priorita a bojím se, že by ani příhraniční úsek nebyl dostatečně využíván, aby se ta investice ospravedlnila.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
S50 už je až na obchvat St. Hrozenkova (zatím se realizovat nebude) modernizovaná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
V plánu je snad ještě obchvat Bánova (staví se, pokud se nepletu) a obchvat Bučovic (no info)?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
Sice už jsme hodně mimo témama, ale Bánov se staví (OPD) a v Bučovicích se rekonstruuje průtah (spoječná investice ŘSD a obce, kanalizace atp). Dále se připravuje "Bučovice, přeložka", termín tak za dva tři roky, pak půjde I/50 zcela mimo Bučovice.martini píše:V plánu je snad ještě obchvat Bánova (staví se, pokud se nepletu) a obchvat Bučovic (no info)?
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
Martini:
S35 - postupná modernizace současného tahu. Perspektiva dokončení zbytku R35, z Prahy na východní slovensko takřka v přímce. Avšak doba realizace ve hvězdách.
Kudy chcete vést R35 přes Rožnov a jak chcete překonat výškový rozdíl mezi H.Bečvou a Makovem,potažmo Žilinou normami platnými pro D a R?
Trasování protektorátní D1 přes Chřiby taky kvůli tomu zkrachovalo(sestup do údolí Moravy) a to tehdy nebyly normy tak přísné,jak dnes.
R49 má ze všech tras nejmenší výškový rozdíl
S35 - postupná modernizace současného tahu. Perspektiva dokončení zbytku R35, z Prahy na východní slovensko takřka v přímce. Avšak doba realizace ve hvězdách.
Kudy chcete vést R35 přes Rožnov a jak chcete překonat výškový rozdíl mezi H.Bečvou a Makovem,potažmo Žilinou normami platnými pro D a R?
Trasování protektorátní D1 přes Chřiby taky kvůli tomu zkrachovalo(sestup do údolí Moravy) a to tehdy nebyly normy tak přísné,jak dnes.
R49 má ze všech tras nejmenší výškový rozdíl
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
Však já neříká, že tam přes Rožnov chci Rko či Déčko. Největším problémem na trase je úsek přes Hranice a Valašské meziříčí, ten bude stavebně odstraněn, tzv. Palačovskou spojkou z R48. Jakmile budu moci objet Valašské Meziříčí, na hranice je to už dál pohoda. Nevím, je-li třeba plánován ještě obchvat Rožnova, ale to je tak max. Tam zkrátka stačí ta kvalitní silnice I. třídy, co tam je, už na Makov teď.
R49 samozřejmě ano jako jedinou logickou cestu pro budoucnost a další dálniční spojení, ale té než se dočkáme, tak do té doby by mohla sloužit tato cesta + jak jsem řekl já i jiní samozřejmě I/50.
V budoucnu by tedy spojení se Slovenskem mělo být realizováno poměrně luxusně:
D2, I/50 (S50), R49, I/35 (S35) , I/11 (S11, která je navíc modernizována jako 1/2 profil a v budoucnu z ní má být také Rko). Čili směr Z-V bude pokryt více než luxusně, ale musí se postupně s tím, že je dopředu dán cíl, kterého chci dosáhnout a to je ad výše.
Btw: doporučoval bych doplnit do názvu vlákna "a spojení ČR- SR"
R49 samozřejmě ano jako jedinou logickou cestu pro budoucnost a další dálniční spojení, ale té než se dočkáme, tak do té doby by mohla sloužit tato cesta + jak jsem řekl já i jiní samozřejmě I/50.
V budoucnu by tedy spojení se Slovenskem mělo být realizováno poměrně luxusně:
D2, I/50 (S50), R49, I/35 (S35) , I/11 (S11, která je navíc modernizována jako 1/2 profil a v budoucnu z ní má být také Rko). Čili směr Z-V bude pokryt více než luxusně, ale musí se postupně s tím, že je dopředu dán cíl, kterého chci dosáhnout a to je ad výše.
Btw: doporučoval bych doplnit do názvu vlákna "a spojení ČR- SR"
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
V mapách byl jak Rožnov, tak i Zašová. O obchvatu se tuším nedá uvažovat jen na Horních Bečvách, ale tam to zas tak hrozné není, i když padesátka by tam být nemusela, 60ka by byla lepší. pokud by to všechno stálo, byl by to fakt luxus. Až teda na ten "horský úsek". protože když chytnete kamion před čárou na české straně, při troše smůli za ním můžete jet až do Bytče. A naopak to taky platí. ta slovenská strana není moc user friendly.
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
martini píše: Jakmile budu moci objet Valašské Meziříčí, na hranice je to už dál pohoda. Nevím, je-li třeba plánován ještě obchvat Rožnova, ale to je tak max. Tam zkrátka stačí ta kvalitní silnice I. třídy, co tam je, už na Makov teď.
Obávám se,že obchvat V.M. nebude o nic dříve,než R49 za Zlínem,snad kromě Palaovské spojky
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící
Obávám se, že rok 2014 pro zahájení stavby obchvatu Valmezu je jen zbožné přání starosty a zastupitelstva města. Ted byla dodána studie, která poslouží jako podklad pro další přípravu, než se to celé opřipomínkuje a proběhne standardní proces přípravy tak je rok 2014 dávno v pase.viky píše:Obávám se,že obchvat V.M. nebude o nic dříve,než R49 za Zlínem,snad kromě Palaovské spojky
V nedávné době se dělala i studie na úsek I/35 Valmez - směr Rožnov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Mezi Jablůnkou a Bystřičkou se něco děje okolo Bečvy.Viděl jsem tam nějaké strojeAle asi to nebude mít co do činění s pokračováním I/57.Nebo,že by?
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Letos by měla začít navazující stavba Semetín - Bystřička 2. stavba, ale ještě nebylo vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele, takže s největší pravděpodobností se nebude jednat o tuto stavbu.viky píše:Mezi Jablůnkou a Bystřičkou se něco děje okolo Bečvy.Viděl jsem tam nějaké strojeAle asi to nebude mít co do činění s pokračováním I/57.Nebo,že by?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
něco k tématu od novinářů:
Z: Ve Valašském Meziříčí plánují obchvat
Valašské Meziříčí - Rušný průtah městem vyvolal protesty obyvatel ve Valašském Meziříčí. Denně po něm projede několik desítek tisíc aut a pravidelně ho využívají i mezinárodní dopravci. Město plánuje řešit složitou dopravní situaci výstavbou obchvatu.
Obyvatelé místní části Krásno nad Bečvou už několik let bojují za výstavbu obchvatu, který by městu ulehčil od neustále vzrůstající dopravy. Tisíce aut, které denně ve dne i v noci projíždějí v těsné blízkosti historického centra města, komplikují život místním lidem.
Radnice plánuje obchvat kolem Valašského Meziříčí přibližně v úseku od chemické továrny Deza až po obec Jarcová. Stát by měl dát zhruba 7 miliard korun.
"Ten obchvat se týká hlavně tranzitní přepravy, jedná se o to, že tato veliká silniční stavba by dokázala tranzitní dopravu z města odvést, a tím by se centrum města uvolnilo," uvedl starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka (ODS).
Zástupci radnice předpokládají, že stavba obchvatu centra města začne přibližně v roce 2015.
http://www.ct24.cz/doprava/nove-silnice ... i-obchvat/
Z: Ve Valašském Meziříčí plánují obchvat
Valašské Meziříčí - Rušný průtah městem vyvolal protesty obyvatel ve Valašském Meziříčí. Denně po něm projede několik desítek tisíc aut a pravidelně ho využívají i mezinárodní dopravci. Město plánuje řešit složitou dopravní situaci výstavbou obchvatu.
Obyvatelé místní části Krásno nad Bečvou už několik let bojují za výstavbu obchvatu, který by městu ulehčil od neustále vzrůstající dopravy. Tisíce aut, které denně ve dne i v noci projíždějí v těsné blízkosti historického centra města, komplikují život místním lidem.
Radnice plánuje obchvat kolem Valašského Meziříčí přibližně v úseku od chemické továrny Deza až po obec Jarcová. Stát by měl dát zhruba 7 miliard korun.
"Ten obchvat se týká hlavně tranzitní přepravy, jedná se o to, že tato veliká silniční stavba by dokázala tranzitní dopravu z města odvést, a tím by se centrum města uvolnilo," uvedl starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka (ODS).
Zástupci radnice předpokládají, že stavba obchvatu centra města začne přibližně v roce 2015.
http://www.ct24.cz/doprava/nove-silnice ... i-obchvat/
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Ve ValMezu jsou data, termíny a částky hodně relativní, že... Ale plánovaný obchvat má již ze strany města zvoleného člověka, který by měl na provedení stavby prohlížet. Je jím 70ti letý důchodce.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Aby se jeho dokončení chudák vůbec dožil...
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Lobování je velice důležitá činnost, může urychlit výstavbu o pěkných pár let;).
Ze severu je čtyřpruh před zahájením, na jihu další stavba, ale stále nic se neděje s úsekem Valmez - Bystřička. Tam by to taky chtělo zalobovat.
Ze severu je čtyřpruh před zahájením, na jihu další stavba, ale stále nic se neděje s úsekem Valmez - Bystřička. Tam by to taky chtělo zalobovat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Myslím, že VM-Bystřička je momentálně prioritní, do vyhotovení palačovské spojky a této silnice má obchvat jen poloviční hodnotu pro dopravu. I když jeho výstavba bude velmi dlouhá a náročná.
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
No jo Lenny, ale přitom Val.Mezu by nejvíc pomohl severní obchvat pro směr po I/35 a o něm se začíná teprve mluvit. Přitom podle mne by byl levnější a přitom samotný i bez obchvatu podél Bečvy pro I/57 by plynulosti dopravy ve Val.Mezu hodně pomohl.
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Na severní obchvat Valmezu se dělala studie v polovině 90. let. V současné době by měla/ už je hotová nová studie severního obchvatu. Objednávalo jí město ve spolupráci s ŘSD správou Zlín. Tak určitě by pomohl, ušetřilo by se zajíždění do Krasna a tamější točení na kruháku.Marty píše:No jo Lenny, ale přitom Val.Mezu by nejvíc pomohl severní obchvat pro směr po I/35 a o něm se začíná teprve mluvit. Přitom podle mne by byl levnější a přitom samotný i bez obchvatu podél Bečvy pro I/57 by plynulosti dopravy ve Val.Mezu hodně pomohl.
To flames:
Aby to pak nedopadlo, že budou postaveny oba úseky na severu a jihu a Valmez bude špunt na trase. Spíše by to chtělo připravovat stavby zároveň nebo šel do provozu obchvat Valmezu o něco dříve než navazující jižní úsek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Ten úsek,co se staví od Vsetína,se měl dělat rovnou až do Bystřičky.Jablůnka + ten čupek za ní je mnohem větší závada a nebezpečný úsek,než ten,který ted staví:Bobrky-Jablůnka.
Největší a nejdražší problém jsou asi mosty překonávající meandry Bečvy,jinak by se to asi už stavělo
Největší a nejdražší problém jsou asi mosty překonávající meandry Bečvy,jinak by se to asi už stavělo
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Staví se to, co bylo nejpřipravenější. Pokud by byl připravený i jiný úsek, tak by se nejspíš taky stavěl. Navazující úsek aspoň odstraní průjezd přes Jablůnku a dvě křížení s frekventovanou želeční tratí. Už aby to bylo a pak jen osadit cedulí silnice pro motorová vozidla, když to bude mít i SOS systém narozdíl od I/11 u Třince.viky píše:Ten úsek,co se staví od Vsetína,se měl dělat rovnou až do Bystřičky.Jablůnka + ten čupek za ní je mnohem větší závada a nebezpečný úsek,než ten,který ted staví:Bobrky-Jablůnka.
Největší a nejdražší problém jsou asi mosty překonávající meandry Bečvy,jinak by se to asi už stavělo
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Na stránkách města lze teď nově nalézt ortofotomapa obchvatu a vizualizace trasy:
http://www.valasskemezirici.cz/doc/28986/
http://www.valasskemezirici.cz/doc/28986/
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/57 - Obchvat Val. Meziřící (spojení ČR- SR)
Pěkné, bohužel škoda, že je preferován směr od Hranic na Vsetín (tedy z I/35 na I/57) a od Hranic směrem na Rožnov, resp. Nový Jičín se odbočuje. Jako ideálnější bych viděl preferenci směru I/35, ale vem to čert, když to zrealizují takto, bude to také sloužit dobře...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!