I/50 obecně
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
I/50 obecně
Na I/50 je ted pres prazdniny paradni objizdka pro OA, ktere maji v Nesovicich odbocit na Korycany a po II/429 a II/432 objet staveniste, zatimco NAD jede rovne a na I/50 projizdi staveniste na semafor.
Objizdka byla planovana do 31.7., ted je prodlouzena do 28.8. Mel jsem tu cest ji uz 4x projekt a zajimalo by me, kdo neco takoveho vymyslel.
V principu je to ok, ale rada OA ten zakaz vjezdu nedodrzuje. A zkuste pak pri ceste na zapad v Nesovicich najet na slavne krizovatce se zeleznicnim prejezdem zpet na I/50. Je to odboceni vlevo, takze davate prednost vsem na I/50 (NAD, mistni OA a OA nerespektujici zakaz vjezdu) a navic jeste protijedoucim. Na to, ze to ma byt opatreni, ktere umozni OA objet plynule staveniste, dost zoufale reseni.
Objizdka byla planovana do 31.7., ted je prodlouzena do 28.8. Mel jsem tu cest ji uz 4x projekt a zajimalo by me, kdo neco takoveho vymyslel.
V principu je to ok, ale rada OA ten zakaz vjezdu nedodrzuje. A zkuste pak pri ceste na zapad v Nesovicich najet na slavne krizovatce se zeleznicnim prejezdem zpet na I/50. Je to odboceni vlevo, takze davate prednost vsem na I/50 (NAD, mistni OA a OA nerespektujici zakaz vjezdu) a navic jeste protijedoucim. Na to, ze to ma byt opatreni, ktere umozni OA objet plynule staveniste, dost zoufale reseni.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/50 Bánov, obchvat
Tak zdálo se to v roce 2011 Václavovi a nebo mu to opravdu někdo smazal ? Přiznejte se !vaclav píše:zda se mi to, nebo mi nekdo smazal muj prispevek pozastavujici se nad cenou teto akce cca 5,6mil EUR na km?
Re: I/50 obecně
Takto to bolo riesene aj vlani ked sa opravovalo okolo Slavkova, tam bola ta obchdzka este zufalejsia snad takze este viac OA ju nerespektovalo. Kazdopadne sa ani moc necudujem, v noci pripadne mimo spicku je ta obchadzka uplne zbytocna a sam som ju ignoroval ked viem ze na semafore sa zdrzim max do 5 min. V spicke zasa naopak, oplati sa ist po obchadzke. Cize chcelo by to nejako rozumne riadit, nie tam dat na 2 mesiace napevno znackuMickeyMouse píše:Na I/50 je ted pres prazdniny paradni objizdka pro OA, ktere maji v Nesovicich odbocit na Korycany a po II/429 a II/432 objet staveniste, zatimco NAD jede rovne a na I/50 projizdi staveniste na semafor.
Objizdka byla planovana do 31.7., ted je prodlouzena do 28.8. Mel jsem tu cest ji uz 4x projekt a zajimalo by me, kdo neco takoveho vymyslel.
V principu je to ok, ale rada OA ten zakaz vjezdu nedodrzuje. A zkuste pak pri ceste na zapad v Nesovicich najet na slavne krizovatce se zeleznicnim prejezdem zpet na I/50. Je to odboceni vlevo, takze davate prednost vsem na I/50 (NAD, mistni OA a OA nerespektujici zakaz vjezdu) a navic jeste protijedoucim. Na to, ze to ma byt opatreni, ktere umozni OA objet plynule staveniste, dost zoufale reseni.
Re: I/50 obecně
Na tenderareně se objevila soutěž na zpracování vyhledávačky, technické studie a ekonomického hodnocení stavby “I/50 Holubice-Slavkov-Bučovice, přeložka”.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/403263
“Studie prověří územně průchodné a technicky proveditelné vedení trasy přeložky silnice I/50 (variantně). Začátek přeložky silnice I/50 bude v MÚK Holubice, kde bude navržena ve čtyřpruhovém uspořádání v kategorii S21,5. V této kategorii bude pokračovat jako obchvat města Slavkov u Brna až po křížení se stávající silnicí I/54. Od tohoto místa bude přeložka silnice I/50 navržena v třípruhovém uspořádání 2+1 v kategorii S13,5. Součástí studie bude také úprava stávající sil. I/50 do kategorie S13,5 s event. úpravami směrového řešení trasy až po město Bučovice, resp. po navrženou přeložku silnice I/50 v obchvatu města.
Přeložka silnice I/50 bude navržena výhradně s mimoúrovňovými křižovatkami a kříženími.”
Podle mě super, současná I/50 hlavně kolem Slavkova už moc nestíhá, navíc stavba D49 jakožto alternativní trasy na Slovensko je v nedohlednu... Tak snad se té přeložky ještě dožijem
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/403263
“Studie prověří územně průchodné a technicky proveditelné vedení trasy přeložky silnice I/50 (variantně). Začátek přeložky silnice I/50 bude v MÚK Holubice, kde bude navržena ve čtyřpruhovém uspořádání v kategorii S21,5. V této kategorii bude pokračovat jako obchvat města Slavkov u Brna až po křížení se stávající silnicí I/54. Od tohoto místa bude přeložka silnice I/50 navržena v třípruhovém uspořádání 2+1 v kategorii S13,5. Součástí studie bude také úprava stávající sil. I/50 do kategorie S13,5 s event. úpravami směrového řešení trasy až po město Bučovice, resp. po navrženou přeložku silnice I/50 v obchvatu města.
Přeložka silnice I/50 bude navržena výhradně s mimoúrovňovými křižovatkami a kříženími.”
Podle mě super, současná I/50 hlavně kolem Slavkova už moc nestíhá, navíc stavba D49 jakožto alternativní trasy na Slovensko je v nedohlednu... Tak snad se té přeložky ještě dožijem
Re: I/50 obecně
Přesně tak, chtělo by to zadat i vyhledávačku na 3-pruh minimálně až za Brankovice. Obchvat Olbramovic se taky bude stavět a vyhledávačka na obchvat Miličína je také zadána, jen tak pro porovnání .. Říkám to dlouhodobě, že kvalitní I/50 i přes CHKO by byla lepším řešením než D49
Re: I/50 obecně
Měly by to porovnat s variantou "Brankovická spojka" z D1 km 220 až na hranici kraje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/50 obecně
Souhlas. Chtělo to komplexnější posouzení. Protože v případě využití spojky je tento 4-pruh zbytečný.
Re: I/50 obecně
Brankovická spojka není špatný nápad, ale myslím, že upravit stávající I/50 je lepší.
Výhody přeložky I/50 Holubice-Slavkov-Bučovice:
+Pojme i dopravu směřující do Slavkova a Kyjova (cca 8 000 aut denně)
+Lze využít těleso stávající silnice I/50 -> ryhlejší příprava (trasa je zafixovaná v ZÚRce, některé pozemky vlastní stát)
+Lze etapizovat výstavbu
+Narozdíl od Brankovické spojky vzniknou dvě kvalitní komunikace paralelně "vedle sebe"-Brankovická spojka by vedla cca 10 km v peáži s D1 a přetěžovala by ji
+Není nutné přidávat další MÚK na D1
Výhody Brankovické spojky:
+kratší jízdní doba v úseku Holubice-Brankovice
Pokud jsem na nějaký faktor zapomněl, tak mě prosím doplňte, každopádně podle mě je jednoznačně lepší "zkulturnit" současnou I/50, než stavět novou silnici na zelezné louce.
P.S. Ve srovnání jsem nepracoval s důležitým faktorem - cenou. Netrofnu si odhadovat, která z variant by vyšla levněji, ale vzhledem k vyšším dopravním intenzitám v úseku Holubice-Slavkov bych si tipnul, že by ekonomika vyšla líp právě pro přeložku Holubice-Slavkov-Bučovice.
Výhody přeložky I/50 Holubice-Slavkov-Bučovice:
+Pojme i dopravu směřující do Slavkova a Kyjova (cca 8 000 aut denně)
+Lze využít těleso stávající silnice I/50 -> ryhlejší příprava (trasa je zafixovaná v ZÚRce, některé pozemky vlastní stát)
+Lze etapizovat výstavbu
+Narozdíl od Brankovické spojky vzniknou dvě kvalitní komunikace paralelně "vedle sebe"-Brankovická spojka by vedla cca 10 km v peáži s D1 a přetěžovala by ji
+Není nutné přidávat další MÚK na D1
Výhody Brankovické spojky:
+kratší jízdní doba v úseku Holubice-Brankovice
Pokud jsem na nějaký faktor zapomněl, tak mě prosím doplňte, každopádně podle mě je jednoznačně lepší "zkulturnit" současnou I/50, než stavět novou silnici na zelezné louce.
P.S. Ve srovnání jsem nepracoval s důležitým faktorem - cenou. Netrofnu si odhadovat, která z variant by vyšla levněji, ale vzhledem k vyšším dopravním intenzitám v úseku Holubice-Slavkov bych si tipnul, že by ekonomika vyšla líp právě pro přeložku Holubice-Slavkov-Bučovice.
Re: I/50 obecně
Chybu máš podle mě hned v hlavním úsudku .. tyto stavby nelze porovnávat. Muselo by se porovnávat tohle zkapacitnění+obchvat Bučovic+následné přeložky až za Kožušice vs "Brankovická spojka".
A při tomto porovnání bych řekl, že Brankovická spojka vyjde pravděpodobně levněji (most na D1 už stojí), protože všechny ty obchvaty a přeložky ve výsledku dají skoro celou trasu do nové stopy. Další výhodou spojky by bylo, že by se nemuselo realizovat právě ono zmiňované zkapacitnění po I/54, tam by asi stačil současný 2-pruh. Nemalou výhodou je i to, že by byly 2 různé trasy - odolnější proti nenadálým událostem.
Nevýhody spojky bych však viděl v tom, že by mohla být hůře projednatelná než přecejenom obchvaty obcí (i když v některých částech I/50 to také nebude nic lehkého). Další v uvozovkách nevýhodu vidím v tom, že obchvat Bučovic se musí stejně postavit, myslím, že i přes odliv tranzitu by to tam bylo na obchvat. A poslední, největší nevýhoda .. řekl bych, že určitou část dopravy na I/50 tvoří doprava právě Slavkov+Bučovice - UH. Stejně tak příměstská doprava z vesnic, ale jen do Bučovic+Slavkova. Těmto by byla spojka prd platná a úleva pro obce na trase díky spojce poměrně malá.
Když tohle vše sečtu a ještě přičtu fakt, že obchvat Bučovic už se chystá a to dokonce v 3-pruhu, tak jsem spíše zastáncem přeložek na samotné I/50 - vše komplet s MÚK a jednoznačně v 3-pruhu. Obchvaty těch obcí na trase jsou dost možná i v územních plánech, minimálně v alespoň jedné variantě, vím, že se někde řešilo kudy. S D49 se nedá skoro počítat, i po její realizaci na I/50 zůstává tak 2/3 dopravy kvůli "naší" vnitrostátní dopravě a spojení Brna s UH.
U I/3 na to už v ŘSD přišli a dělá se vyhledávačka na obchvat Miličína, přestože je příprava D3 řádově napřed oproti např. D43 nebo D49. Což jsou všechno 3 dálnice, které mají řešit jedny z nejvytíženějších silnic první třídy u nás (I/3, I/43, I/50). Neříkám, že máme začít chystat obchvat Lipůvky a Lažan, ale obchvaty těchto obcí na I/50 budou sloužit min. 8-10 tisícům aut i po realizaci nějaké D49. A kdoví, jestli ta bude. O to menší přesun nastane, když se má stavět jako 3-pruh (také kdoví jestli) a ne jako dálnice.
A při tomto porovnání bych řekl, že Brankovická spojka vyjde pravděpodobně levněji (most na D1 už stojí), protože všechny ty obchvaty a přeložky ve výsledku dají skoro celou trasu do nové stopy. Další výhodou spojky by bylo, že by se nemuselo realizovat právě ono zmiňované zkapacitnění po I/54, tam by asi stačil současný 2-pruh. Nemalou výhodou je i to, že by byly 2 různé trasy - odolnější proti nenadálým událostem.
Nevýhody spojky bych však viděl v tom, že by mohla být hůře projednatelná než přecejenom obchvaty obcí (i když v některých částech I/50 to také nebude nic lehkého). Další v uvozovkách nevýhodu vidím v tom, že obchvat Bučovic se musí stejně postavit, myslím, že i přes odliv tranzitu by to tam bylo na obchvat. A poslední, největší nevýhoda .. řekl bych, že určitou část dopravy na I/50 tvoří doprava právě Slavkov+Bučovice - UH. Stejně tak příměstská doprava z vesnic, ale jen do Bučovic+Slavkova. Těmto by byla spojka prd platná a úleva pro obce na trase díky spojce poměrně malá.
Když tohle vše sečtu a ještě přičtu fakt, že obchvat Bučovic už se chystá a to dokonce v 3-pruhu, tak jsem spíše zastáncem přeložek na samotné I/50 - vše komplet s MÚK a jednoznačně v 3-pruhu. Obchvaty těch obcí na trase jsou dost možná i v územních plánech, minimálně v alespoň jedné variantě, vím, že se někde řešilo kudy. S D49 se nedá skoro počítat, i po její realizaci na I/50 zůstává tak 2/3 dopravy kvůli "naší" vnitrostátní dopravě a spojení Brna s UH.
U I/3 na to už v ŘSD přišli a dělá se vyhledávačka na obchvat Miličína, přestože je příprava D3 řádově napřed oproti např. D43 nebo D49. Což jsou všechno 3 dálnice, které mají řešit jedny z nejvytíženějších silnic první třídy u nás (I/3, I/43, I/50). Neříkám, že máme začít chystat obchvat Lipůvky a Lažan, ale obchvaty těchto obcí na I/50 budou sloužit min. 8-10 tisícům aut i po realizaci nějaké D49. A kdoví, jestli ta bude. O to menší přesun nastane, když se má stavět jako 3-pruh (také kdoví jestli) a ne jako dálnice.
Re: I/50 obecně
Vydáno SP na úpravu křižovatky v Křižanovicích: https://www.krizanovice.cz/e_download.p ... _He_DL.pdf
Re: I/50 obecně
Právě probíhá rekonstrukce úseku od Bučovic do Nesovic a někdy o prázdninách by měla začít oprava z Bučovic do Slavkova.. asfalt tu vydržel krásných 18 let a vůbec to nebylo v nijak katastrofálním stavu na ty roky a na ten provoz..
Re: I/50 obecně
Obecně totiž ty asfalty z let okolo přelomu tisicíletí vydržely všude fakt hodně. Alespoň mi to tak přijde .. Ať už na dálnicích, tak především na silnicích.
Re: I/50 obecně
Plánovaná přeložka I/50 od Holubic, kolem Slavkova (obchvat obchvatu) a Bučovic. Vypadá to dobře, až na ten šílený paskvil s kruhovým objezdem v MUK Holubice na konci I/50 s D1 ve směru ze Slovenska. Parametry silnice nevím (někde se zmiňoval 4 pruh mezi D1 a Slavkovem). Kdy tipujete, že se kopne do země?
Plné rozlišení: https://ibb.co/qrxGhjP
Plné rozlišení: https://ibb.co/qrxGhjP
Re: I/50 obecně
PK Ossendorf prostě neumí navrhovat pořádné křižovatky. Nic jiného v tom není. Ani zadání od ŘSD. Jenže dokud nebude odněkud tlak na změnu, tak sama nepřijde.
Re: I/50 obecně
Současný obchvat Slavkova dávno není obchvat díky rozrůstající se výstavbě a dvěma závadovým bodům (křižovatky u Bille), takže tahle varianta by bylo obrovské vysvobození jak pro Slavkov, tak pro transit..
Re: I/50 obecně
No, nevím, jestli je úplně potřeba kvůli přeložce I/54 a MÚK I/54xI/50 stavět komplet nový obchvat Slavkova. Tohle mi přijde přehnané a tipuji, že to neprojde u CK MD, a bude to docela opodstatněné. Mnohem přínosnější by bylo využít ze současné trasy co nejvíce, po křížení s 54 to rozšířit na 4-pruh a, kde to jde okolo domů, tak PHS nebo částečně přeložit (pak asi přijdou o připojení ty dvě odpočívky ). Každopádně základ je mít pořádnou a naprosto mimoúrovňovou křižovatku Holubice, to co nakreslili teď, to je fakt zločin nejvyššího kalibru přestavět současně vyhovující křižovatku na horší. Napojovat DÁLKOVÝ 4-pruh přes kruháč, to prostě může vymyslet jen dem*nt. Ve městě s turbookružní křižovatkou je to něco jiného. Jednou tuhle prasárnu udělal Bárta a jak vidíme, inspiroval naše projektanty na mnoho let.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/50 obecně
Trošku tě upřesním Arame. Jedná se o obchvat, jenže nedokončený. Ta jižní část s křížením 50/54 je hotova, ale západní konec tenkrát "dočasně" napojili na starou silnici, aby výhledově pokračoval dál mimo město až k dálnici.
Pak se na obchvat klasicky napojí kdejaká obchodní centra a z rychlého průjezdu kolem měst je rázem pomalá tangenta pro dopravní obsluhu.
Pak se na obchvat klasicky napojí kdejaká obchodní centra a z rychlého průjezdu kolem měst je rázem pomalá tangenta pro dopravní obsluhu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/50 obecně
Díky. Ano, kdyby se přeložila (tedy respektive dostavěla) západní část obchvatu, to bych chápal. Pak by mohla vzniknout MÚK s I/54 někde u železnice a vypadalo by to nějak takhle. Je to čistě narychlo nakreslené, neřeším tam nic jiného. Jen myslím, že je chyba nevyužít již postavený obchvat, který je od zástavby všude dostatečně daleko. Tam, kde je blízko, už stejně vedou koleje.
Každopádně se mi ale velmi zamlouvá, že nová přeložka by měla jen MÚK. To by určitě chtělo na celé I/50. Stejně tak by to chtělo 3-pruh na co největší části I/50 a od sloučení s I/54 k D1 rozhodně 4-pruh.
Každopádně se mi ale velmi zamlouvá, že nová přeložka by měla jen MÚK. To by určitě chtělo na celé I/50. Stejně tak by to chtělo 3-pruh na co největší části I/50 a od sloučení s I/54 k D1 rozhodně 4-pruh.
Re: I/50 obecně
Možná by stálo za to, stávající MÚK Holubice zrušit a posunout východním směrem, kde by mohla být navržena nová kapacitní křižovatka. A navíc by taky nebyly překračovány hlukové limity v Holubicích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/50 obecně
Aram96 píše:No, nevím, jestli je úplně potřeba kvůli přeložce I/54 a MÚK I/54xI/50 stavět komplet nový obchvat Slavkova. Tohle mi přijde přehnané a tipuji, že to neprojde u CK MD, a bude to docela opodstatněné. Mnohem přínosnější by bylo využít ze současné trasy co nejvíce, po křížení s 54 to rozšířit na 4-pruh a, kde to jde okolo domů, tak PHS nebo částečně přeložit (pak asi přijdou o připojení ty dvě odpočívky ). Každopádně základ je mít pořádnou a naprosto mimoúrovňovou křižovatku Holubice, to co nakreslili teď, to je fakt zločin nejvyššího kalibru přestavět současně vyhovující křižovatku na horší. Napojovat DÁLKOVÝ 4-pruh přes kruháč, to prostě může vymyslet jen dem*nt. Ve městě s turbookružní křižovatkou je to něco jiného. Jednou tuhle prasárnu udělal Bárta a jak vidíme, inspiroval naše projektanty na mnoho let.
ARAMe .. přehnané to není, ta intenzita provozu k 23tis tu bez debaty je, dennodenní pomale jedoucí kolony, nemožnost odbočit z centra u Penny doleva na "obchvat", prechod pro chodce u krizovatky na Krenovice, ktery extremne brzdi provoz z obou stran, nemozne odboceni z Krenovic na Brno (zastaveni provozu).. tady je proste vsechno spatne, o Bucovicich nemluve.. Navic Slavkov se taky behem par let rozrostl na dvojnasobny pocet obyvatel, rikalo se tady jedno z nejlepsich bydleni na Morave, ale ani omylem...
Re: I/50 obecně
Upozorňujeme řidiče na úplnou uzavírku kunovické estakády, která začne platit v sobotu 24. 9. od 14:00 a potrvá do soboty 1. 10. 2022 https://www.mesto-kunovice.cz/upozornen ... ari/d-7690
Re: I/50 obecně
Oprava kunovické estakády si vyžádá úplnou uzavírku od soboty 24. září https://kraje.rsd.cz/zlinsky/oprava-kun ... KMAHn_MLY4
Re: I/50 obecně
Připravuje se úsekovka přes Buchlovské kopce od Stupavy po odb. na Buchlov hlavně kvůli motorkářům. více https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/544522
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/50 obecně
Ještě tu nevidím odkaz na leták úpravy křižovatky v Křižanovicích, tak přidávám tady.
Aktuální stav vykoupených pozemků:
Aktuální stav vykoupených pozemků:
- Přílohy
-
- I_50 Krizanovice, uprava krizovatky 2023-04-02.jpg (271.64 KiB) Zobrazeno 3170 x
Re: I/50 obecně
Po dlouhé době jsem jel po I/50 a skoro samé nákladní auto. Chtělo by to nějakou přestavbu. Dle mě nejlépe ve stopě původní dálnice D1 Tučapy - Brankovice - Malínky a dále po I/50. Anebo rovnou až na státní hranice ve čtyřpruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)