I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Brno (I/42) – Brno-východ (D1) – peáž po D1 – Holubice (D1) – Slavkov u Brna (I/54) – Uherské Hradiště (I/55) – Uherský Brod – Slovensko
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Ondra O.K. »

Plánovaná stavba obchází přeložkou silnice I/50 městys Brankovice, obce Malínky a Kožušice. Ta vyřeší cca 4,9 km průjezdu těmito obcemi těsně na sebe navazujícími.
Aktuální územní příprava počítá s obchvatem vedeným severně od obcí, tato varianta je preferována i investorem ŘSD a uvedena v územním plánu městyse Brankovice.
Na podnět občanských sdružení (např. Branek) a městyse Brankovice byla posléze zadána a vypracovaná i studie jižního vedení obchvatu.
Aktuální situace je patová kdy je nutné zhodnotit a rozhodnout, jaká varianta bude nakonec přijata.

Mapa variant: http://brankovice.eu/dokumenty/2009-01- ... everni.JPG

Použité zdroje: http://www.brankovice.cz/branek , http://www.brankovice.eu
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: I/50 - Obchvat Brankovice, Malínky, Kožušice

Příspěvek od Ondra O.K. »

Na strankach sdruzeni Branek se objevil zapis z jednani o obchvatu na Krajskem urade JMK:

Přeložka silnice I/50 v úseku Brankovice - Kožušice – dohodnutí dalšího postupu při posouzení výhodnosti variant – konaného dne 9. 3. 2009 na KrÚ JMK Brno
http://www.brankovice.cz/branek/?cat=5

Strucne - bude probihat zhodnoceni variat pomoci SEA, pokud nic nevyresi, nastoupi EIA. Dalsi jednani ma byt v cervnu, na kterem se zhodnoti vysledky SEA. take bude probihat jenani s obci Strilky, ktera zasadne nesouhlasi s jizni variantou obchvatu, neuvadi ale proc.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 - Obchvat Brankovice, Malínky, Kožušice

Příspěvek od Lenny »

Severní mi přijde logická, připomíná mi trochu vedení D1, ještě když tudy měla vést. Jižní bych opravdu nerad viděl v provozu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: I/50 - Obchvat Brankovice, Malínky, Kožušice

Příspěvek od Ondra O.K. »

Problem je v tom, ze obec Brankovice se na sever (mozna trosku v rozporu s uzemnim planovanim) rozvijela na sever a je tam dost nove zastavby. No a kolem ni by ted mel jit ten obchvat, takze se pochopitelne bouri.
Proc tak striktne ne jizni variante?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 - Obchvat Brankovice, Malínky, Kožušice

Příspěvek od Lenny »

Ondra O.K. píše:Problem je v tom, ze obec Brankovice se na sever (mozna trosku v rozporu s uzemnim planovanim) rozvijela na sever a je tam dost nove zastavby. No a kolem ni by ted mel jit ten obchvat, takze se pochopitelne bouri.
Proc tak striktne ne jizni variante?
Jsi mě donutil nad tím zamyslet :).

Severní je kratší, připadá mi, že vede přirozeněji. Využívá aspoň z části stopu stávající silnice a most, který byl rozšířen pro třípruh a vede v nižší nadmořské výšce. A možná je levnější.
Ale má problém s vedením kolem Brankovic, posunout trasu severněji moc dobře nejde.

Takže závěr: Ja tam bydlet nebudu, ať si místní sami rozhodnou, co jím vyhovuje více. A navíc se svým požadavkem přicházejí ve správném okamžiku. Měním své kategorické ne a možná. :P
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: I/50 - Obchvat Brankovice, Malínky, Kožušice

Příspěvek od Ondra O.K. »

No ono uplne v pravy cas to neni vzhledem k tomu ze je severni varianta uz zakotvena v uzemnim planu obce a zpracovana jeji studie. Tudiz RSD pocita s timto a pokud budou chtit jizni, asi si dalsi budou muset platit sami. Myslim ze nakonec dopadnou jako v Bucovicich. Nu coz, hlavne aby jednou neco stalo :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 - Obchvat Brankovice, Malínky, Kožušice

Příspěvek od Lenny »

Sice je to v UPD obce, ale ted se dělají ZUR JMK, v kterých budou obě varianty posuzovány, resp. obě varianty budou posuzovány v EIA, viz výše. Změna ÚPD obce by neměla být v tomto případě nějaký problém nebo ny?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
the.klokan
Příspěvky: 238
Registrován: 23.6.2010 12:04:28

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od the.klokan »

Zrovna jsem tamtudy o víkendu jel a říkal si, jestli je nějaký pokrok. ZUR JMK už jsou na světě, tak jak je to tedy v nich zakotveno?
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Ondra O.K. »

To me zaujalo, tudiz jsem se podival na ZUR JMK - zde http://up.kr-jihomoravsky.cz/webcz/zurjmk.asp v mapovych podkladech http://up.kr-jihomoravsky.cz/ITC/?conf=102&wmcid=492 staci zadat Brankovice a vyplivne to detailnejsi mapu...

A vysledek - v ZUR jsou uvedeny varianty obe!
Jizni varianta by podle me lepe plnila ucel odvest tranzitni dopravu od obci, severni je v podstate vsechny tri lize po okraji a tudiz obyvatele z ni nebudou mit takovy klidovy efekt.

Naproti tomu pro Bucovice je zanesena jedina varianta a to prutah obci, jizni varianta tam neni.

Jestli je k tomu nejaky textovy popis jsem nehledal.

P.S. ten server je nejaky divoky casto mi hlasil nejakou Unexpected error, ale po nekolika pokusech to zobrazi...nevim na kterem konci dratu je chyba
Ojin
Příspěvky: 1
Registrován: 27.8.2014 12:42:50

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Ojin »

Na stránkách Brankovic je srovnávací studie varianty sever, jih a nově střed. Varianta střed (u Brankovic jih, u Kožušic sever) je hodnocena jako nejvhodnější, severní jako nejméně vhodná.

http://brankovice.eu/?page=Prelozka_I50
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Ondra O.K. »

Nevite nekdo nejakou aktualizaci? Probihaji treba schvaleni uzemnich planu dotcenych vesnic?
Tragicke je ze jsem toto tema zakladal v roce 2009, mnoho let po tom co se o obchvatu zacalo mluvit a kde nic tu nic... :roll:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Lenny »

Neboť výstavba a dokončení R49 na Slovensko je v nedohlednu. Tranzitní doprava se stále drží na I/50. Napadla mě myšlenka na vyřešení obchvatů Bučovic, Nesovic, Brankovic, Malínek a Kužušic a dále zkapacitnění úseku D1 - Slavkov přeložkou silnice I/50 v trase původně uvažovaných staveb dálnice D1 0133 Tučapy - Brankovice a části 0134 Brankovice - Zlechov. Tranzitní doprava by se převedla na novou komunikaci v kategorii S 11,5/80 s mimoúrovňovými křižovatkami a na původní silnici I/50 by zbyla jen místní doprava. MÚK by byly s D1 (připravené zárodky přídatných pruhů i mosty), dále se silnicemi II/431, II/439 a původní I/50. Délka cca 23 km. Námět na vedení a optimalizaci takto http://www.mapy.cz/s/iVUW
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od viky »

Lenny píše:Neboť výstavba a dokončení R49 na Slovensko je v nedohlednu.
I po zprovoznění R49 zůstane téměř všechen tranzit,zejména nákladní,na I/50 Pro NA,která jede i po D,i po jedničce 80km/h,je trasa po I/50 kratší a tím pádem i rychlejší a navíc neplatí mýto :kladivo:
R49 bude zajímavá jen pro tranzit,který přijede od R35 a kvůli mýtu ani to není jisté.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Drak »

Zrovna tento úsek by si říkal o třípruh v celé délce v kategorii S 13,5 a nebo dokonce čtyřpruh S 16,5 (jako Úlibice-Jičín). Stejně I/50 bude i v budoucnu jediným napojením Slovácka a Trenčínského kraje na Brno a dál na západ, takže R49 toho tranzitu tolik nestáhne. Tuto trasu považuji za velmi rozumné řešení :-)
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od GiuseppeS »

Lenny píše:Neboť výstavba a dokončení R49 na Slovensko je v nedohlednu. Tranzitní doprava se stále drží na I/50. Napadla mě myšlenka na vyřešení obchvatů Bučovic, Nesovic, Brankovic, Malínek a Kužušic a dále zkapacitnění úseku D1 - Slavkov přeložkou silnice I/50 v trase původně uvažovaných staveb dálnice D1 0133 Tučapy - Brankovice a části 0134 Brankovice - Zlechov. Tranzitní doprava by se převedla na novou komunikaci v kategorii S 11,5/80 s mimoúrovňovými křižovatkami a na původní silnici I/50 by zbyla jen místní doprava. MÚK by byly s D1 (připravené zárodky přídatných pruhů i mosty), dále se silnicemi II/431, II/439 a původní I/50. Délka cca 23 km. Námět na vedení a optimalizaci takto http://www.mapy.cz/s/iVUW
Tato "Brankovická spojka" nevypadá špatně, možná by mohla být trochu kratší s napojením hned za Kožušicemi. Nedokážu ale odhadnout cenu a jak dlouho by se taková novostavba připravovala ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Lenny »

Pěkná název Brankovická spojka. Trasa je stejně dlouhá jako současná silnice I/50. Doba přípravy 10-15 let. Neboť stavba není v ZÚR, koridor bývalé D1 byl již vypuštěn, pak EIA, ÚR a SP.
Záleží jak moc by se projektanti rozvášnili, jestli by využili starý projekt s krátkými mosty anebo by projektovali po "novu" s dlouhými mosty.

Součástí stavby by byly 4 MÚK, přeložky silnic II. třídy délky 5 km, III. třídy 0,7 km, místní komunikace 0,5 km, polní cesty 4 km, 12 mostů na trase, 8 nadjezdů.

Hrubý odhad, pro který využiji IZ I/44 Bludov-obchvat, některé ceny jsem upravil, stejně tak délky větví MÚK, mostů i nadjezdů (nechce se mi to sčítat z PZ):
Hlavní trasa 23 km x 48 700 Kč/m = 1,12 mld. Kč.
4 MÚK = 4 x 700 m x 30000 Kč/m = 84 mil. Kč
II. třídy = 5000 m x 20300 Kč/m = 101,5 mil Kč
III. třídy = 700 m x 15000 Kč/m = 10,5 mil. Kč
MK = 500 m x 11000 Kč/m = 5,5 mil. Kč
Polní cesty = 4000 m x 6800 Kč/m = 27,2 mil. Kč
12 Mosty = 12 x 45 m x 500000 Kč/m = 270 mil. Kč
8 nadjezdů = 8x 45 m x 500000 Kč/m = 180 mil. Kč
celkem 1798,7 mil. Kč
Ostatní (všeobecné položky, přípravné práce, vodohospodářské objekty, IS a protihluková opatření) 22 % z 1798,7 mil. Kč je 395,7 mil. Kč.
Základní cena stavby 2194 mil. Kč
rezerva 10 % 219,4 mil. Kč.
Cena celkem s DPH 2,920 mil. Kč.

Odhadem okolo 3 miliard Kč.

Pokud vezmeme všechny akce, které by mohli proběhnout na stávající I/50 - zkapacitnění I/50 D1 - Slavkov, Bučovice-obchvat, Nesovice-MÚK a přeložku Brankovice - Kožušice - dostaneme se nejspíše na částku vyšší než 3 mld.

Projekt ještě můžeme vylepšit propojení s II/430 pomocí bývalého provizorního napojení dálnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od JirkaS »

I po výstavbě této spojky by se na I/50 některé akce udělat musely, takže tak výhodně to nevyjde. Spojka by byla dobrá pro tranzit, ale zdrojem dopravy při ranním a odpoledním dojíždění za prací sídla okolo I/50, I/54 zůstanou.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od MickeyMouse »

Proc vlastne dalnice, jejiz funkci ma plnit R49, nevede v trase byvale D1? Dnes by z ni byla asi nejaka D50 Slavkov-Trencin. Na strankach NDS byla jeste pred jednim dvema roky nekde zminka i o R2 v useku Trencin -Drietoma - st. hranice.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od mapman »

Lenny to asi popíše líp, ale ke změně došlo na základě několika faktorů na začátku 90.let.
Zaprvé v souvislosti s rozdělení ČSFR odpadla potřeba trasovat tudy páteřní dálnici přes celou federaci. Zpracovaná vyhledávací studie v úseku Uherské Hradiště - Trenčín navíc ukázala, že trasu v parametrech dálnice nelze realizovat bez velmi dlouhého tunelu, do toho vstoupila ještě problematika CHKO Bílé Karpaty. Nakonec se dala přednost odklonu D1 do trasy D47 včetně té kapsy u Hulína (napojení Zlína) a na Slovensko má od té doby vést R49, která je trasovaná do úzké mezery mezi CHKO Bílé Karpaty a CHKO Beskydy a ve výrazně slabších parametrech pro tehdejší rychlostní silnice.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Lenny »

JirkaS píše:I po výstavbě této spojky by se na I/50 některé akce udělat musely, takže tak výhodně to nevyjde. Spojka by byla dobrá pro tranzit, ale zdrojem dopravy při ranním a odpoledním dojíždění za prací sídla okolo I/50, I/54 zůstanou.
Zase tam nemám počítáno rozšíření zbývajících úseků I/50 na S 11,5.

Doplnění:
1. Problematická trasa průchodu Bučovice, kdy místní ji nechtějí a požadují obchvat.
2. Problematická trasa úseku Brankovice - Kožušice.
3. Zkapacitnění ve Slavkově bude problematické, z jedné strany zámecký park z druhé zástavba.
4. Nesovice MÚK se taky nejspíše nikdy nepostaví.

Studie souboru staveb z roku 1980 i 1988 měla povrchovou trasu. V prosinci 1993 SUDOP Praha zpracoval "Posouzení přechodu dálnice D1 do Slovenské republiky v prostoru Bílých Karpat", která obsahovala tunelovou variantu D1 vedenou v tunelu Bystřice p.L. - Brúsné (14150 m) a 3 varianty vedení silnice I/50. Problematika CHKO Bílé Karpaty není neřešitelná, pokud by trasa procházela méně hodnotnou částí.
Rozhodující vliv pro opuštění trasy mělo napojení Zlína na dálniční síť, jehož zástupci vytvořili v tu dobu velký tlak. Spory o vedení D1 od Brna na Slovensko byly již od začátku. V roce 1961 byly zpracovány 3 varianty vedení přes Gottwaldov, Uherské Hradiště a jihem, vybráno Uherské Hradiště. V letech 1973-1978 zpracovány studie na trasu přes Hradiště a Kyjovskou variantu (Blučina - Kyjov - Starý Hrozenkov), vybrána varianta na Uherské Hradiště. V roce 1985 byla zpracována další studie a to varianta Uherské Hradiště a Gottwaldov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kosny666
Příspěvky: 2
Registrován: 4.5.2016 22:26:13

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Kosny666 »

Sice trochu off-topic, ale byla tu o tem řeč a trochu to souvisí s debatou o použití staré trasy D1 ...
Nevím jak je myšleno to zkapacitnění D1 - Slavkov, ale spis bych se bavil o přeložce, jelikož 20 let starý Slavkovský obchvat už je na dnešní provoz dost nevyhovující a "ošizený" stejně jako obchvat U.Brodu, že se kus jede přes obec.
Pokud se už do toho mají sypat peníze, tak ať to stojí za to a pár desítek let to funguje. Proto si myslím, že rozhodně dlouhodobě nepomůže jen nějaké přidání pruhů do stávající trasy, která se dost nevyhovujíc kroutí přes kopec.
Už od dálnice by bylo třeba vést směrově oddělený čtyřpruh a ten by pokračoval v nové trase až do míst kde by se odpojovala odbočka na I/54 viz obrázek.. Obrázek
Přeložka vede přes menší kopec než silnice dnes, počítaje s tím, že by v nejvyšším bodě byla v zářezu s případným pruhem pro pomalá vozidla do kopce. Jako kategorie by stačila dnešní norma pro rychlostní silnice do rychlosti 110km/h... sice by to něco stálo, ale bylo by to řešení do budoucnosti, rovnější kapacitnější silnice s menším stoupáním... vyřešilo by to zácpy i nehodovost víc než nějaký zelení panáci a radary co mají údajně vše vyřešit :D

Ed:
Až bude čas vyrobím trochu přehlednější grafické znázornění jak jsem to myslel ;)
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od MickeyMouse »

Tohle mylim fakt nedostane prioritu. Na I/50 jsou jinaci spunty jako treba Bucovice, Brankovice-Malinky-KozusiceBrankovice-Malinky-Kozusice, Stary Hrozenkov a pak ten Uhersky Brod.
Osobne bych behem pristich 20 let cekal max ty Bucovice.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od evilcleaner »

změna trasování I/50 a vybudování kapacitnější komunikace obecně je něco co by mělo určitě smysl. nicméně postoj závodu brno je vúči tomuto zcela odmítavý. trochu se snaží řešit křižovatku ve slavkově, ale v zásadě nic moc lepšího než SSZ nepřipouštějí (múk odmítli). přičemž ta křižovatka výhledově nevyhoví, protože ani nemůže, jelikož mezikřižovatkový úsek taky nevyhoví.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Kosny666
Příspěvky: 2
Registrován: 4.5.2016 22:26:13

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Kosny666 »

Bohužel si taky myslím, že to prioritu nedostane, jelikož v Brně je nezajímá nic jinýho než prosazovat dálnice v trase kde je lidi nechcou (d52,d43)...

S Bučovicema souhlasím, že potřeba rozhodně jsou, škoda že se tolik let chystala ta bezvyznamná přeložka, ztracený roky přípravy, obchvat by se jinak už stavěl...

Co se toho Slavkova týče, tak rozhodně nemá smysl tam dělat nějaký malý úpravy co stejně nic nevyřeší... Můj návrh by vyřešil mimo dopravy z I/50 i I/54, kde ve špičce, je už dnes dost provoz... tím že se tenhle úsek nevyřeší, tak bude nadměrná zátěž dopadat časem i na obce na silnicích II/416, II/417. V poslední době, když se něco stalo na D1 tak v zápětí byla ucpaná i souběžná II/430 a pak je další nejrychlejší varianta II/417, nicméně ta vede přes několik obcí a v Tuřany kde ústí jsou docela špuntem...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/50 Brankovice – Malínky – Kožušice

Příspěvek od Lenny »

Stále tu máme možnost využít původní trasu dálnice D1 a tím vytvořit obchvaty měst Slavkov, Bučovice, obcí Malínky, Kužušany, Brankovice a Nesovice, zároveň odstraní křižovatku ve Slavkově a nemusí se řešit zkapacitnitnění v úseku D1 - Slavkov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „I/50“