I/50 Slavkov - obchvat

Brno (I/42) – Brno-východ (D1) – peáž po D1 – Holubice (D1) – Slavkov u Brna (I/54) – Uherské Hradiště (I/55) – Uherský Brod – Slovensko
Odpovědět
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Veronss »

Zdravím, má tu někdo info, kdy začne oprava slavkovského obchvatu s "holubákem" ? Mělo se začít v loni v září. Zajímá mě rozsah reko, objízdné trasy, časové období.. děkuji.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Majkii »

Dokumentaci k opravám (bez termínů) najdeš mezi dokumenty u zakázek:
I/50 Slavkov u Brna - Oprava povrchu v km 8,000-9,639
I/50 - Slavkov u Brna - obchvat - oprava povrchu
wazer.cz
Pište česky, prosím!
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od balance »

Od úterý 20.3. by se mělo začít ...
http://www.slavkov.cz/uzavirka-obchvatu ... -ve-meste/

Stávající povrch je (domnívám se) z doby výstavby obchvatu (dokončení 1996/7).
http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-50.htm
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od balance »

Krom obchvatu zahájena i oprava "Slavkovského kopce"

Průjezd kopec + obchvat
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od balance »

Ve slavkovském kopci už zbývá jen prostřední pruh. Oba krajní už jsou ve finále. Snad problémové pojížděné šachty vydrží co nejdéle.

Na obchvatu se momentálně pracuje hlavně u křížení s II/416. V pracovní dny se jezdí kyvadlově.
Zbytek obchvatu víceméně v obrusu. Stále se pracuje na dvou mostech.

Zbytek I/50 v JM kraji by si již na pár místech zasloužil velkoplošnou opravu. Přece jenom od generálky 2002-3 už uběhlo pár let.

balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od balance »

Slavkovský obchvat se po 22 letech dočkal nového povrchu. Resp. cca jeho polovina mezi I/54 a II/416. V samostatné akci byl opraven i 3 pruhový úsek ve směru k D1 ("slavkovský kopec").

Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Kulich »

Pro pobavení z předvolebních slibů:
Slavkov
Slavkov
slavkov.jpg (362.55 KiB) Zobrazeno 22396 x
Návrh na úpravu křižovatek s I/50 v místech kde protíná obchvat město. Řeší se zhruba tato lokalita: https://mapy.cz/s/35Cjz
Santana2
Příspěvky: 21
Registrován: 30.8.2016 21:24:23
Bydliště: III/2985, II/602

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Santana2 »

Tady bude někdo ouchyl na průplety. :) Ale jako fantasmagorie dobrá. :lol:
mravenecnik
Příspěvky: 79
Registrován: 10.11.2020 10:31:12

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od mravenecnik »

Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Kulich »

No podle mě tak za 50 let :D

Loni jsem postoval mapku sem: viewtopic.php?p=256291#p256291
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od michal »

Má to vůbec smysl, když to místo na D1 bude začínat/končit v kruhovém objezdu...? :crazy: :crazy: :crazy:
Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Kulich »

Ano, podivuju se nad tím od začátku co jsem to viděl :(

BTW, ten kruháč je od loňska v letácích ŘSD na rozšíření D1 kolem Holubic (https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/ ... die&page=0). D1 se sice rozšíří, ale díky tomu kruháči bude podle mě kolona na I/50 před nájezdem na dálnici už od Bučovic :D Bez ohladu na to jesli se postaví nebo nepostaví Slavkoský obchvat obchvatu...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ten kruháč je na zkapacitnění D1 už déle. Probíráno mnohokrát, šílenost, jak píšeš. Tohle se musí zastavit. Snad se to podaří. Mám jedno takové internější JPP, že by se to mělo předělávat.

Protože pod tohle se snad nemůže podepsat žádný soudný člověk, tuplem ne říkající si dopravní inženýr.

Jinak na tu hlavní přeložku jsem zvědav, jestli projde schválením, když je to bohužel obchvat obchvatu.
Ale 4-pruh MINIMÁLNĚ po rozdělení na 54 a 50 to chce určitě. A na 50 dál to chce 3-pruh a pouze MÚK.
Brnak46
Příspěvky: 184
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Brnak46 »

Arame, mohl bys to prosím trochu rozvést? Já mám totiž informace přesně opačné, podle všeho budeme rádi za spirálu. Přidávám výřez z (na jaře) aktuální TES.
image005.png
image005.png (481.58 KiB) Zobrazeno 822 x
xsedivy
Příspěvky: 55
Registrován: 22.7.2018 23:43:57

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od xsedivy »

Ten smer s SK na D1 je fakt o hubu, nesiel by spravit iba aspon pre ten smer povedzme podjazd pod ten kruhac?
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od michal »

Tak on bude o hubu i nájezd z kruháče směr Slovensko, co si budeme povídat... :roll: :crazy:
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od PetrN »

Tak snad zvítězí nakonec zdravý rozum, by mě zajímalo jak vyšel kapacitní posudek na tu okružku, resp. jižní vjezd z I/50... Jo a mimochodem, bylo by víc než fajn, kdyby byly 3 pruhy ve směru na Vyškov ukončeny až za odbočením I/50 na Slavkov, a to ukončením levého rychlého pruhu... Za prvé by tak byla MÚK připravena na výhledové pokračování rozšiřování k Exitu 230 (D1xD46) a za druhé by se mohly eliminovat případné nebezpečné situace, které jsou způsobené přejížděním kamionů z pravého (končícího pruhu) do prostředního (to se ale vlastně týká všech stoupacích pruhů na D1). Vypadá to ale že se s ničím takovým nepočítá :(

Přidáno za 2 minuty 44 sekund:
michal píše: 28.11.2023 13:23:56 Tak on bude o hubu i nájezd z kruháče směr Slovensko, co si budeme povídat... :roll: :crazy:
V tom problém nevidím, z nájezdu se stává průběžný pruh, který je v současnosti ukončený cca 300-350m od místa navrhovaného napojení
mravenecnik
Příspěvky: 79
Registrován: 10.11.2020 10:31:12

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od mravenecnik »

Kulich píše: 28.11.2023 9:02:01 No podle mě tak za 50 let :D

Loni jsem postoval mapku sem: viewtopic.php?p=256291#p256291
Dík za odkaz na zajímavou diskusi. Je asi fakt, že dokud je I/50 plná průtahů, zvětšování obchvatu Slavkova asi nebude na pořadu dne. I když každodenní zácpa v kopci nad Slavkovem o nějaké řešení volá. Po vybudování "pavučiny" (esteticky to působí opravdu krásně, nemají v projekci nějakého zneuznaného malíře?) na křížení s D1 se kolony pak začnou tvořit i v protisměru...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Brnak46 píše: 28.11.2023 12:20:27 Arame, mohl bys to prosím trochu rozvést? Já mám totiž informace přesně opačné, podle všeho budeme rádi za spirálu. Přidávám výřez z (na jaře) aktuální TES.image005.png
No pouze jsem od jedněch projektantů, co dělají rovněž spousty zakázek pro ŘSD Brno, slyšel, že se to má ještě měnit, protože ten kruháč je prostě úplně mimo, chyba. To bylo někdy v září, když jsem u nich byl. Ale je to takové JPP opravdu. Takže pokud máš info o tom, že kruháč v plánech stále je, tak by měl být myslím si informován někdo z vyšších pozic ŘSD. Nevím.. já tomu pořád nemohu tak nějak uvěřit, že za tohle se platí peníze z našich daní...

Z ŘSD jsem o tom s nikým zatím nemluvil, popravdě se už chystám nějakou dobu, ale ještě nebyl čas.:D Spíše se chci čistě informovat, jak to vypadá se samotným zkapacitněním D1, protože má příprava běžet takřka od začátku, vyjma asi 3 staveb. Takže je IMHO na čase, aby tu přestavbu začali plánovat pro 30. léta 21.stol. a ne pro rok 2000, kdy by ta jejich řešení byla odpovídající. Když si vezmu, co za lidi je na ŘSD Brno, tak to člověk bohužel vesměs chápe, ti tomu nerozumí. Takže je jim asi tak nějak jedno, co si kde PK Ossendorf nakreslí .. mimochodem všechny křižovatky, které mají ty opravdu vážné nedostatky, jsou z dílny této kaceláře. :roll:

Nicméně k tématu: Tyto plány s tou velkou OK jsou založeny na starém a změněném řešení v okolí. V této křižovatce prostě není vůbec potřeba mít připojení na D1 směr Praha. Potřeba není a potřeba nebude .. ani kdyby tady vyrostlo v okolí 10 krabic pro kamiony. Bude křižovatka 3 km vedle. Takže jediné, co nynější křižovatka potřebuje opravdu dodělat, aby to bylo vše dostatečně propojené, je tahle rampa s jedním mostem. Nic víc. A případně nějaké zkulturnění tohoto odbočení, ale vzhledem k tomu, že tady bude postavena OK, tak se to tím vyřeší asi samo a tato relace (Vyškov>Slavkov) bude prohnána přes OK. Hotovo fertig.
Tyto plány (v TES a v letáku) vycházely z toho, že bude na místě MÚK Holubice postavena všesměrná MÚK i s kolektory vedle D1, protože mělo být zrušeno napojení na dálnici u Rohlenky. To se změnilo a je třeba změnit i toto řešení. To, co plánují, je nejen naprostá prasárna, ale i zbytečnost.

Tento odstavec z letáku, je naprostý nesmysl.
MÚK Holubice – vzhledem k plánované logistické výstavbě a ostatním aktivitám v okolí této křižovatky, které budou připojeny pomocí úpravy křižovatek a sjezdů na sil. II/430. Ta spočívá kromě doplnění všesměrnosti MÚK Holubice pomocí dvou okružních křižovatek i v možnosti zapojení území v okružní křižovatce se silnicí II/430.
A kdyby z nějakého zatím neznámého důvodu, bylo potřeba připojit zde 430 i na D1 směr Praha, tak by se dala využít ta místní komunikace a mít rampy už zde připojené do velkých ramp vedoucích právě na 50. Nebylo by to vůbec nic drahého, most už stojí. Ale není to vůbec potřeba.

Zajímalo by mě, jestli by ty současné mosty na D1 přes místní komunikaci a koleje šly využít a rozšířit, aby mohly každý nést 3 průběžné pruhy dálnice. Pokud ano, pak by měla rampa Slavkov>Brno vést nějak takhle a to pořád ve dvou pruzích. Obdobně pak i opačný směr. Pokud jsou mosty na demolici kvůli stavu či z jiného důvodu, pak bude asi logičtější je postavit rovnou na 5 pruhů (3 průběžné+2 přídatné). A bude to sakumpikum dostatečné i dalších 50 let. Co by šlo možná ušetřit, tak jeden pruh vpravo, a odbočovalo by se na I/50 jedním pruhem. Ale důvod pro to nevidím, na křížení Brno-východ má být rovněž 2-pruhové připojování a odbočování. Tohle je úplně stejná situace. Každopádně po přestavbě této křižovatky musí pokračovat k Vyškovu 3+3 na hlavní trase, především pak ve směru na Vyškov. Na Brno se může 6-pruh vytvořit až touto křižovatkou (ze 2 JP od Vyškova + 2 z I/50). Ale spíš bych počítal s plnohodnotným 6-pruhem až k Vyškovu. Je i v kategorizaci, zkapacitnění této křižovatky s tím má počítat.
Brnak46
Příspěvky: 184
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Brnak46 »

Aha, tak to máš informace novější, díky. Já mám info někdy z března přímo z ŘSD. Když jsem viděl ten kruháč v letáku, opravdu hodně mě to naštvalo, jezdím směr Slavkov -> Brno několikrát do týdne a považuji tuhle modernizaci spíš za zhoršení současného stavu. Při komunikaci s ŘSD jsem argumentoval vesměs tím, co píšeš, každopádně oni si obhajovali svoje řešení, i když připustili, že detailní kapacitní posouzení se teprve bude dělat. Tak uvidíme, jak to dopadne.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Je to absolutní nonsense. A přesně jak píšeš, je to zhoršení proti současnému stavu. Bohužel nemlich to stejné se děje na zcela opačném konci zkapacitnění kolem Brna, byť ne tak výrazně. Ale místo krásné polopřímé rampy, která stojí dnes, tam bude vratka na rychlost cca 40 km/h. Pro asi 15 tisíc aut denně. Ti lidé tam přemýšlí prd*lí nebo ničím.
Ano, oni se vždycky zaklínají modely atd. - jejich veškeré argumenty jsou vždy "kruháč vyšel, že kapacitně stačí, takže tam bude" a tím to hasne. Kdybych byl v hospodě, tak řeknu, že to je jak kdyby opravdu měli zadání "odněkud", že mají dopravu co nejvíce prznit. Nejhorší je, že jim to vůbec nevadí a poslouchají. Pak si na to před občany ještě raději postěžují, ale nedělají proti tomu absolutně nikde ani ň.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od michal »

Jak může někdo něco navrhnout, aniž by měl to kapacitní posouzení už pro ten svůj návrh? To jako že navrhnu všude na dálnicích kruháče, abych to pak mohl předělávat na múk?
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od PetrN »

Arame naprosto s tebou souhlasím, ta vratná rampa z D1 na I/23 není úplně šťastné řešení a dojde ke zhoršení stávajícího stavu, ale zároveň si myslím že je to možná menší problém než řešený kruháč v Holubicích...
Jen teď budu detailista, ta vratná rampa nebude pro 15tis.voz/den, ale jen pro polovinu (intenzity jsou v součtu obou směrů)... Resp. jak koukám na intenzity pro pracovní dny, tak na Kývalce bude v této relaci sjíždět a najíždět celkem 20tis./den (něco totiž zas na dálnici najede ze staré od Bosonoh).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/50 Slavkov - obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Jojo já bral polovinu, ale myslel jsem, že tam je cca tak 30 tisíc, nedíval jsem se. :D A ono je tam "jen" 23 tisíc, takže to bude pro cca 10 tisíc vozidel, opravuji se. Na druhou stranu, Kývalka je místo - stejně jako napojení 50 u Holubic - kde bude doprava jen a jen růst. Všechny ty dědiny kousek od Brna raketově rostou v počtu RD a většina těch lidí jsou ti, co chtěli žít v Brně, ale shání něco levnějšího blízko Brna. Nárůst dopravy navíc podpoří dostava obchvatu Tetčic (+Rosic) a Neslovic. Pak budou s Brnem kapacitně propojené celé Ivančice a o dost lépe Mor.Krumlov.
Po dostavbě 6-pruhu se navíc nemalá část dopravy přesune z 602 na D1. Dnes tam nejede právě jen kvůli zasekanosti D1. A to nemluvím o případné dostavbě S73, ta z 602 odebere poslední zbytky tranzitu a bude tam mířit už jen cílovka. Takže ono těch 15 tisíc bude do 10 let. :-)

Ale určitě je to menší problém, jak OK v Holubicích, o tom žádná. Nicméně bych vydávání finančních prostředků na stavby, které vedou ke zhoršení proti stávajícímu stavu, jednoduše zatrhl. Přece nemůžu za cenu napojení dalších naprosto minoritních relací v křižovatce zhoršit průjezd té primární relace. Zde navíc s řádovým rozdílem v intenzitách mezi relacemi. Ať si klidně ta propojení dostaví, ale ta rampa by měla zůstat minimálně tak, jak je, nebo se jedině zlepšit. To samé u Holubic. A o to jde. Tohle pokud nebudou mít v hlavě srovnané, tak se infra fakt nikam neposune.
Odpovědět

Zpět na „I/50“