Zastupitelé Děčína překvapeni: přivaděč k D8 až za 15 let?
Autor: (ula, ČTK)
3. května 2010
Do konce roku by snad mělo být jasno o tom, kudy povede pro Děčínsko klíčová spojka k dálnici D8. To je nové a dobré. Potíž ovšem je, že trasa bude dokončena až za mnoho let.
DĚČÍN - Už do konce letošního roku by mělo být jasněji s dostavbou přivaděče z Děčína k už hotové dálnici D8 přes Krušné hory. Pracovní komise zřízená ve spolupráci ministerstva dopravy a ministerstva životního prostředí to slíbila.
Děčínské zastupitele o tom informoval náměstek primátora Ivan Vepřek. Dodal, že odborníci i přes to odhadují, že silnice nebude hotová dříve než za 15 až 20 let.
O to najít nějakou možnost, jak silnici postavit, se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) snaží již několik let. Většina z variant narazila u ochranářů, ministerstva životního prostředí a různých občanských iniciativ. MŽP naopak vypracovalo varianty silnice, které vyžadovaly dlouhé tunely. Vepřek dnes uvedl, že ministerstva se dohodla, že nebudou podporovat ani variantu, která měla využít málo používanou železničtí trať. Tu preferovalo ŘSD.
Padly prý i varianty navrhované ministerstvem životního prostředí s dlouhými tunely, protože byly příliš drahé.
Kde najít 350 x 4 000 metrů plochy?
Vepřek vysvětlil, že komise nyní bude muset najít variantu v prostoru, který je široký 350 metrů a dlouhý asi čtyři kilometry. Uvedl, že možností není příliš mnoho, protože podmínky jsou zde velmi složité. Situaci komplikuje skutečnost, že silnice musí vést chráněnou krajinnou oblastí, v níž se nacházejí vzácné ekosystémy. Ministerstvo životního prostředí nechce připustit jejich zničení.
Primátor Vladislav Raška uvedl, že doba 15 až 20 let je pro Děčín příliš dlouhá, protože dopravní situace ve městě je velmi špatná. Upozornil, že aut neustále přibývá, a situace se proto ještě zhorší. Například zastupitel Jaroslav Foldyna navrhl, aby město vyvíjelo na ministerstvo životního prostředí nátlak, včetně možné demonstrace. Zatím musí vozy mířící k dálnici z Děčínska komplikovaně projíždět podél Labe do Ústí či přes Jílové a Libouchec, trasy jsou zdlouhavé a nebezpečné.
Potíž je ovšem i se samotnou dostavbou dálnice D8 přes České středohoří, což je klíčová trasa pro Ústecký kraj. Zatím dálnice ze Saska končí u Řehlovic, další část začíná v Lovosicích a vede na Prahu. Původně měl být úsek dlouhý zhruba 16 kilometrů dokončen v roce 2010, pak v roce 2012. Nyní podle stavitele ŘSD reálně hrozí, že kvůli sporům s ekology bude termín odsunut na neurčito a už hotové části budou muset být zakonzervovány a nákladně hlídány před zloději. Vyplynulo to z vyjádření starostů, představitelů krajské samosprávy i stavitele minulý týden.
Ekologové, hlavně Děti Země, ze zdržení viní stavitele a naopak.
„Je třeba vytvořit tlak na ministerstvo životního prostředí, klidně budeme demonstrovat.“ Jaroslav Foldyna zastupitel za ČSSD
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - severní Čechy
(U) [I/13] Zastupitelé Děčína: přivaděč k D8 až za 15 let?
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion