Tramvajová trať Podbaba - Suchdol
http://www.praha-suchdol.cz/index.php?m ... sc=general
Útvar rozvoje města připravuje projekt tramvajové trati Podbaba – Suchdol; projednává se zadání změny územního plánu a dále byla vypracována dopravně - urbanistická studie.
Záměr spojit obast Suchdol s městem (metrem) kapacitním prostředkem jako tramvaj je v zásadě správný. Rovněž je správná volba dopravního prostředku, t. j. doprava kolejová – tramvajová, která je dostatečně kapacitní a rychlá. Aby ale tramvajová trať z Dejvic do Suchdola byla účelná a realizovatelná je nutné, aby především nezhoršoval dostupnost veřejné dopravy celého území a aby nezatěžoval životní prostředí ve svém okolí.
Studie je k dispozici k nahlédnutí na úřadě městké části u Ing. Malíkové.
Stanovisko k dopravně - urbanistické studii tramvajové trati (TT) Podbaba - Suchdol
1. Úvodem
Je nutno konstatovat, že záměr spojit městskou část Praha-Suchdol a přilehlé obce s centrem Dejvic (metrem) je účelný z hlediska zlepšení dostupnosti občanů do centra Prahy. Rovněž je správná volba dopravního prostředku, t. j. doprava kolejová – tramvajová, která je dostatečně kapacitní a rychlá. Aby TT Podbaba-Suchdol byla účelná a realizovatelná je nutné, aby splňovala minimálně tyto podmínky:
ekologická nezávadnost – t. j. respektování chráněných krajinných prvků a omezení vlivu škodlivých účinků (hluk, exhalace) na související obytné zóny
maximální dopravní obslužnost – t. j. vedení trasy v optimální docházkové vzdálenosti zastávek od center bydlení
návaznost na ostatní městskou síť tramvajových tratí – t. j. spojení s pravým břehem Vltavy (Bohnice, Kobylisy)
zajištění rychlosti, konfortu a bezpečnosti provozu TT – t. j. vedení trasy tramvaje převážně na samostatném tělese s vyloučením negativního vlivu individuální automobilové dopravy na provoz TT
ekonomická únosnost stavby TT – t. j. minimalizace investičních a provozních nákladů při maximální využitelnosti (poměr výnosů k výdajům)
2. Předložený návrh TT
Předložený návrh trasy TT (varianta D) při jeho předběžném posouzení nevyhovuje v různém stupni kvality ve všech uvedených podmínkách. Z hlediska dopravní obslužnosti a ekologické nezávadnosti může být při doplnění a přepracování částečně vyhovující. Zajištění konfortu a bezpečnosti dopravy je na nízké úrovni a je nutno návrh změnit, zvláště v prostoru zóny bydlení. Návaznost na ostatní městskou síť TT (pravý břeh) není uvažováno. Vzhledem k velmi vysokým stavebním nákladům a očekávaným přínosům lze tvrdit, že stavba bude ekonomicky neúnosná a tudíž těžko profinancovatelná (účast zahraničních fondů).
3. Stanovisko
Městská část Praha-Suchdol vyjadřuje nesouhlas s předloženým návrhem urbanisticko-dopravní studie TT Podbaba - Suchdol z těchto zásadních důvodů:
- neřešení průchodu tramvajové trasy po ulici Kamýcké zejména z hlediska hlukové zátěže, posunu jízdních pruhů komunikace blíže stávající zástavbě a z hlediska prostorové kapacity s ohledem na již nastávající dopravní zatížení
- nedostatečně vyřešení místní dopravní obslužnosti Suchdola, Sedlce a Lysolají. Navrhovaná tramvajová trasa prodlužuje docházkovou vzdálenost k zastávkám veřejné dopravy ze severního okraje až o 1 km. Dále je nedostatečně řešena dopravní obslužnost vlastního území městské části prostřednictvím veřejné dopravy (např. ke škole, poště pod.)
- absence navazujícího tramvajového propojení s druhým břehem (Bohnice, Kobylisy)
- ekonomickou únosnost stavby TT - tj. výběr tunelové varianty, která je velmi technicky a finančně náročná
4. Návrh
Z výše uvedených důvodů navrhujeme v současné době předložený návrh neschvalovat a tudíž nevyhlašovat stavební uzávěru pro dotyčné území ani veřejnou prospěšnost stavby.
Přikládáme návrh řešení místního spojení Prahy 6 a Prahy 8, které na levém břehu vychází z plošiny nad Sedleckými skalami s návazností z ulice Podbabské resp. Kamýcké. Most na pravém břehu pokračuje tunelovým úsekem do ulice K Pazderkám. Navrhované řešení místního spojení Prahy 6 a Prahy 8 umožňuje vedení tramvajové linky zpracovaných v předložené urbanisticko-dopravní studii. Vybudování trasy TT Kobylsy - Bohnice - Dejvice s odbočkou do Suchdola by výrazně pomohlo řešit stávající komplikované dopravní uspořádání v severní části Prahy.
Navrhujeme zpracovat další varianty vedení TT s využitím poznatků ze stávajících návrhů a se splněním minimálně výše uvedených připomínek včetně návrhu místního spojení Prahy 6 a Prahy 8. Tyto varianty zpracovat v úrovni studie proveditelnosti a účelnosti (fensibility study) a pak nezávisle vyhodnotit metodou multikriterálního hodnocení.
Na základě výsledků hodnocení variant, které splňují základní požadavky, vybrat variantu k dalšímu sledování a řádnému, nezkrácenému projednání.
V Praze 10.10.2006
1. Návrh tramvajové trati Podbaba - Suchdol - křižovatka Suchdolská - autor Útvar rozvoje města
2. Návrh tramvajové trati Podbaba - Suchdol - křižovatka Internacionální - autor Útvar rozvoje města
Vyjádření Suchdola: Tramvajová trať Podbaba - Suchdol
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion