Stránka 1 z 1

(A) Rychlý průjezd Vídní v nedohlednu

Napsal: 8.4.2010 17:19:27
od andy
Rychlý průjezd Vídní v nedohlednu
Autor: (brz)
8. dubna 2010

VÍDEŇ Tisíce obyvatel jižní Moravy vyrážejí každoročně na dovolenou do Chorvatska nebo na lyže do Alp. Cestu na jih jim znepříjemňuje průjezd hlavním městem Rakouska. Zácpy při vjezdu do města po dokončení první části dálnice A5 z Brna do Vídně sice zmizely, na úplný obchvat rakouské metropole si ale řidiči počkají ještě dlouho.

Rakouské vládě totiž došly peníze a šetřit se chystá především na dopravních projektech. V současnosti proto odborníci ze společnosti ASFINAG, která pečuje o rakouskou silniční síť, přezkoumávají hospodárnost všech dopravních projektů v zemi. Kromě pokračování dálnice A5 k moravským hranicím se kontrola nevyhne ani severovýchodnímu obchvatu Vídně S1. Ten má umožnit autům směřujícím na jih a východ Evropy úplně objet Vídeň a napojit se u města Schwechat na dálnice směrem do Bratislavy, Maďarska nebo dále na jih ke slovinským hranicím.

„Od dokončení části dálnice A5 je situace při příjezdu z Česka podstatně lepší. V případě dopravní tangenty, kterou je potřeba použít při průjezdu městem směrem na jih, se ovšem nic nezměnilo. V rádiu pravidelně poslouchám zprávy o nehodách a zácpách. Hlavně odpoledne a ráno je silnice naprosto zasekaná,“ popsal současnou dopravní situaci ve Vídni Lukáš Andrejs z Vysočiny, který v rakouské metropoli pracuje.

Průjezd městem má ulehčit zmíněný obchvat. Projekt, jehož dokončení je naplánováno na rok 2018, značně prodražuje především výstavba tunelu pod Národním parkem Lobau. Při současné ekonomické krizi by se stavba za miliardu sedm set milionů eur mohla stát obětí rozpočtových škrtů. „Kontrolují se všechny dopravní projekty. Jak dopadne severovýchodní obchvat, to nedokážu v tuto chvíli říci,“ uvedl mluvčí ASFINAG Christoph Pohlinger.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Morava

Re: (A) Rychlý průjezd Vídní v nedohlednu

Napsal: 8.4.2010 21:44:33
od pp21
Já vím ře se tu nediskutuje, ale tohle mi prostě nedá ... kde jsou ti porovnávači cen našich a zahraničních dálnic? Při ceně 1,7 mld EUR, kurzu 25,50 Kč/EUR a délce 19 km mi to vychází na úctyhodných 2,282 mld Kč / 1 km dálnice...