D1, Přístavní most v Bratislavě se rozšíří na 6 pruhů

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

D1, Přístavní most v Bratislavě se rozšíří na 6 pruhů

Příspěvek od Diaľničiar »

Práce na rozšírení Prístavného mosta v Bratislave na šesť jazdných pruhov by sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti mali začať v roku 2012.

Obrázek
Autor: Vladimír Benko jr., Nový Čas

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. plánuje rozšíriť úsek diaľnice D1 na Prístavnom moste v Bratislave na šesť pruhov. Ako informoval generálny riaditeľ NDS Igor Choma na utorňajšej tlačovej besede, v tomto roku má byť v tendri vybraný dodávateľ projektovej dokumentácie a práce na rozšírenie jazdných pruhov na moste by sa mali začať v roku 2012. S prácami na konečnom rozšírení 38 kilometrového úseku D1 Bratislava - Trnava by sa malo začať v roku 2013.

Šéf diaľničiarov potvrdil, že obidva úseky D1 Sverepec - Vrtižer v celkovej dĺžke 9,6 kilometra, vedúce cez Považskú Bystricu, budú otvorené večer 30. mája. Posledná chýbajúca časť D1 medzi Bratislavou a Žilinou bude pre verejnosť sprístupnená už deň vopred, v sobotu 29. mája. "Preto to robíme v sobotu pre verejnosť, aby sme v nedeľu mali priestor na prípravu slávnostnej časti a upratanie celej diaľnice. Do prevádzky pôjde tak, aby na ďalší deň 31. mája o 5:00 bola plne sprístupnená motoristom," dodal Choma.

Úsek D1 Svinia - Prešov západ v dĺžke 7,1 kilometra má byť sprevádzkovaný 7. júna, úseky D1 Jablonov - Studenec v polovičnom profile a dĺžke 5,2 kilometra a D1 Studenec - Studenec - Beharovce v dĺžke 3,3 kilometra majú byť spojazdnené do 15. júna.

Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke 389 kilometrov diaľnic, čo je 55 % z ich celkovej plánovanej dĺžky 704 kilometrov. Sieť rýchlostných ciest dosahuje 213,6 kilometrov, teda 18 % z plánovaného rozsahu 1 164 kilometrov. Riaditeľ NDS informoval, že od júna 2006 do júna 2010 začala výstavba 241,3 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a ukončených bude 147,2 kilometrov. Choma pre porovnanie uviedol, že počas dvoch predchádzajúcich vlád v rokoch 1998 až 2006 začala výstavba 112 kilometrov diaľnic a rýchlociest a ukončené boli v dĺžke 190 kilometrov. Náklady na prípravu a majetkovo-právne vysporiadanie pre diaľničné stavby od roku 2006 doteraz dosiahli spolu 339,1 mil. eur.

Do konca tohto roka chce NDS ešte začať stavbu diaľničných úsekov v dĺžke 31 kilometrov a ukončené majú byť komunikácie v dĺžke 28 kilometrov. Do novembra by mali byť odovzdané do prevádzky úseky D3 Skalité - štátna hranica s Poľskom, obchvat Svidníka na R4, obchvat Trstenej a Hornej Štubne na R3 a úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. V tomto roku majú ešte začať stavby strediska správy a údržby diaľnic spolu s preložkou cesty 1. triedy a kruhovým objazdom v súvislosti s prvým úsekom D1 Sverepec - Vrtižer, ako aj druhého profilu D1 Jablonov - Studenec, či úsekov D3 Strážov - Brodno cez Žilinu a D3 Svrčinovec - Skalité. Začať majú aj stavby privádzača Selenec na R1, obchvatu Žiaru nad Hronom a R4 Košice - Milhosť.

NDS plánuje vybudovať Národný dopravný areál pre dopravnú výchovu detí. Predpokladané náklady investície predstavujú zhruba 19,9 mil. až 26,6 mil. eur. Diaľničiari chcú stavbu financovať z vlastných zdrojov. V areáli majú byť dopravné ihriská, okruh pre motokáry a príslušné zázemie, o jeho umiestnení diaľničiari zatiaľ nerozhodli.

Autor: SITA, Dnes 13:52

http://www.cas.sk/clanok/165038/pristav ... ruhov.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2010 Svět“