Práce na rozšírení Prístavného mosta v Bratislave na šesť jazdných pruhov by sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti mali začať v roku 2012.
Autor: Vladimír Benko jr., Nový Čas
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. plánuje rozšíriť úsek diaľnice D1 na Prístavnom moste v Bratislave na šesť pruhov. Ako informoval generálny riaditeľ NDS Igor Choma na utorňajšej tlačovej besede, v tomto roku má byť v tendri vybraný dodávateľ projektovej dokumentácie a práce na rozšírenie jazdných pruhov na moste by sa mali začať v roku 2012. S prácami na konečnom rozšírení 38 kilometrového úseku D1 Bratislava - Trnava by sa malo začať v roku 2013.
Šéf diaľničiarov potvrdil, že obidva úseky D1 Sverepec - Vrtižer v celkovej dĺžke 9,6 kilometra, vedúce cez Považskú Bystricu, budú otvorené večer 30. mája. Posledná chýbajúca časť D1 medzi Bratislavou a Žilinou bude pre verejnosť sprístupnená už deň vopred, v sobotu 29. mája. "Preto to robíme v sobotu pre verejnosť, aby sme v nedeľu mali priestor na prípravu slávnostnej časti a upratanie celej diaľnice. Do prevádzky pôjde tak, aby na ďalší deň 31. mája o 5:00 bola plne sprístupnená motoristom," dodal Choma.
Úsek D1 Svinia - Prešov západ v dĺžke 7,1 kilometra má byť sprevádzkovaný 7. júna, úseky D1 Jablonov - Studenec v polovičnom profile a dĺžke 5,2 kilometra a D1 Studenec - Studenec - Beharovce v dĺžke 3,3 kilometra majú byť spojazdnené do 15. júna.
Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke 389 kilometrov diaľnic, čo je 55 % z ich celkovej plánovanej dĺžky 704 kilometrov. Sieť rýchlostných ciest dosahuje 213,6 kilometrov, teda 18 % z plánovaného rozsahu 1 164 kilometrov. Riaditeľ NDS informoval, že od júna 2006 do júna 2010 začala výstavba 241,3 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a ukončených bude 147,2 kilometrov. Choma pre porovnanie uviedol, že počas dvoch predchádzajúcich vlád v rokoch 1998 až 2006 začala výstavba 112 kilometrov diaľnic a rýchlociest a ukončené boli v dĺžke 190 kilometrov. Náklady na prípravu a majetkovo-právne vysporiadanie pre diaľničné stavby od roku 2006 doteraz dosiahli spolu 339,1 mil. eur.
Do konca tohto roka chce NDS ešte začať stavbu diaľničných úsekov v dĺžke 31 kilometrov a ukončené majú byť komunikácie v dĺžke 28 kilometrov. Do novembra by mali byť odovzdané do prevádzky úseky D3 Skalité - štátna hranica s Poľskom, obchvat Svidníka na R4, obchvat Trstenej a Hornej Štubne na R3 a úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. V tomto roku majú ešte začať stavby strediska správy a údržby diaľnic spolu s preložkou cesty 1. triedy a kruhovým objazdom v súvislosti s prvým úsekom D1 Sverepec - Vrtižer, ako aj druhého profilu D1 Jablonov - Studenec, či úsekov D3 Strážov - Brodno cez Žilinu a D3 Svrčinovec - Skalité. Začať majú aj stavby privádzača Selenec na R1, obchvatu Žiaru nad Hronom a R4 Košice - Milhosť.
NDS plánuje vybudovať Národný dopravný areál pre dopravnú výchovu detí. Predpokladané náklady investície predstavujú zhruba 19,9 mil. až 26,6 mil. eur. Diaľničiari chcú stavbu financovať z vlastných zdrojov. V areáli majú byť dopravné ihriská, okruh pre motokáry a príslušné zázemie, o jeho umiestnení diaľničiari zatiaľ nerozhodli.
Autor: SITA, Dnes 13:52
http://www.cas.sk/clanok/165038/pristav ... ruhov.html
D1, Přístavní most v Bratislavě se rozšíří na 6 pruhů
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion