NA DÁLNICE V HORNÍCH RAKOUSÍCH LETOS TÉMĚŘ 120 MILIONŮ €
20.5.2010 Dopravní noviny str. 2 Z domova a ze světa
Rakouský provozovatel dálniční sítě, společnost ASFINAG, hodlá letos investovat 119 milionů € do výstavby, rozšíření, modernizace a údržby prioritních silničních tahů ve spolkové zemi Horní Rakousy. Mezi nejvýznamnější projekty patří Borsrucký tunel na Pyhrnské dálnici A9 a výstavba rychlostní silnice S10 v regionu Mühlviertel.
Důležitou součástí aktivit společnosti ASFINAG je však také modernizace a údržba stávajících rychlostních komunikací. Ve čtyřech regionálních dálničních střediscích a na centrále ve Welsu působí celkem 187 pracovníků, kteří denně dohlížejí na 262 kilometrů dálnic a rychlostních silnic v Horních Rakousích. Společnost ASFINAG si pro následující období vytkla ambiciózní cíl – stát se předním provozovatelem dálnic v Evropě. Jak v dubnu uvedl její ředitel Rainer Kienreich, značnou pozornost bude věnovat i bezpečnosti provozu. „Nový program bezpečnosti provozu do roku 2020 zahrnuje všechny aktivity ASFINAG pro zvýšení bezpečnosti pod jednu střechu. Náš katalog opatření obsahuje 130 položek, jejichž společným jmenovatelem je výrazně snížit počet mrtvých a zraněných,“ řekl Rainer Kienreich.
Velkým stavebním projektem je výstavba druhého tubusu Borsruckého tunelu, dále bude provedena řada bezpečnostních úprav na dálničním okruhu A8 mezi Pichlem a Meggenhofenem, generální rekonstrukcí projde Traunský most na Západní dálnici A1 a také most v oblasti Salcburku na Mühlkreiské dálnici A7. ASFINAG tak pokračuje v trendu posledních let, kdy provedl řadu opatření, v jejichž důsledku soustavně klesá počet obětí dopravních nehod.
Spolupráce s nezávislými znalci
Bezpečnostní inspekce a audity na síti spravované společností ASFINAG provádějí nezávislí znalci, kteří testují dopravně-technický stav a doporučují další kroky k jeho zlepšení. Inspekce probíhají pravidelně, ročně je takto prověřováno přibližně 150 kilometrů dálnic a rychlostních silnic.
ASFINAG usiluje také o efektivní řízení stavebních prací. „Stavební činnost plánujeme tak, aby co nejméně omezovala provoz a nezpůsobovala nepříjemnosti účastníkům provozu. Stavba musí probíhat rychle s maximálním důrazem na bezpečnost pro pracovníky i ostatní účastníky. ASFINAG pečlivě zvažuje množství omezení a uzavírek na jednotlivých úsecích komunikací, aby nedošlo k nežádoucím komplikacím,“ řekl Rainer Kienreich. Svou činnost musí ASFINAG koordinovat s příslušnými spolkovými i zemskými úřady. *
(A) NA DÁLNICE V HORNÍCH RAKOUSÍCH LETOS TÉMĚŘ 120 MILIONŮ €
Články z novin a internetu - zahraniční
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion