Dva týždne pred voľbami spustí vláda Roberta Fica veľkolepý maratón strihania pások na diaľniciach. Za pár dní tak vodiči dostanú štyri nové úseky v dĺžke 26 kilometrov, pri Považskej Bystrici a na Spiši. Niektoré z nich sa budú dokončovať ešte celé mesiace.
Premiér Robert Fico (vľavo) a a predseda Trnavského samosprávneho kraja Tbor Mikuš vlani v novembri pri otvorení šesťpruhovej diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou.
Autor: Robert Hüttner, Pravda
Politici národu ukážu aj nový poschodový vlak. Po lokálnych koľajniciach však bude jazdiť najskôr na jeseň, pred voľbami ho však slávnostne predstavia v Žiline už tento týždeň v piatok.
Cestujúci si vlak budú môcť obzrieť počas štyroch hodín, následne sa vráti späť do dielní. "Poschodový vlak bude ešte pokračovať v technických skúškach, preto začne jazdiť až v septembri," vysvetlil Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko. Na otázku, prečo sa vlak predstavuje v Žiline, Železničná spoločnosť pred časom uviedla, že bude nasadený na jednej zo žilinských lokálok. Až neskôr pôjdu rovnaké vlaky aj do ďalších regiónov. Železničnej spoločnosti Slovensko šéfuje nominant Slovenskej národnej strany Milan Chúpek. Strana má najviac voličov a silné zázemie v Žiline a tu žije aj jej predseda Ján Slota.
Dopravou sa pred voľbami chce pochváliť aj Smer, predseda vlády Robert Fico počas víkendu otvorí posledný chýbajúci úsek na diaľnici do Žiliny. Prvý raz bude otváranie trvať až dva dni. Ide o kontroverznú diaľnicu ponad Považskú Bystricu, kde občianske združenia zápasili so štátom v snahe presunúť trasu diaľnice mimo mesta viac ako 10 rokov, neúspešne.
"V sobotu si budú môcť ľudia prísť diaľnicu pozrieť na bicykloch či na korčuliach. V nedeľu už bude nasledovať slávnostné odovzdávanie za účasti predstaviteľov vlády," povedal Igor Choma, šéf Národnej diaľničnej spoločnosti.
Diaľnica je v predstihu, takmer 10 kilometrov malo byť podľa zmluvy so štátom hotových až na jeseň tohto roka. "Napriek tomu, že ide o technicky náročné dielo a technológiu, akou nebol postavený ešte žiadny most na Slovensku, podarilo sa postaviť ho v predstihu," doplnil Dušan Mráz zo spoločnosti Doprastav, ktorá stavala polovicu úseku. Diaľnica bude podľa neho aj skolaudovaná. Vladimír Mečiar kedysi otváral diaľnice so známymi tvárami, pozval napríklad Claudiu Schifferovú, tento rok bude koncertovať skupina Elán. Štátna Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že na guláš či kapely pri otváraní neminie ani cent. "Všetky náklady platia firmy – zhotovitelia," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.
Vodiči budú jazdiť zo Žiliny do Bratislavy po súvislej diaľnici asi sedem hodín po tom, čo politici v nedeľu okolo desiatej večer rozsvietia most ponad Považskú Bystricu.
O týždeň v pondelok bude strihanie pások pokračovať na východe Slovenska. V jeden deň sa majú otvoriť tri úseky pri Prešove. Rozhodnutie padlo minulý týždeň a stavební robotníci pracujú deň – noc. Jediné, čo by mohlo akciu zrušiť, je dážď, ktorý by znemožnil dokončovať povrchy.
Paradoxne len jeden z týchto troch úsekov je sprístupnený podľa plánu. Je to úsek medzi Jablonovom a Studencom, ktorý je postavený zatiaľ len spolovice – má len dva pruhy. Najdlhší úsek z Prešova po Sviniu mešká trištvrte roka. Najkratšia časť zo Studenca po Behárovce je sprístupnená v predstihu niekoľko mesiacov.
Diaľnice sprístupnené vodičom do volieb
Sverepec – Vrtižer I. a II. úsek
Dĺžka: 9,8 km
Termín odovzdania: 30. máj 2010
Pôvodne plánovaný termín: jeseň 2010
Zazmluvnená cena: 273 miliónov € bez DPH
Stavebná firma: 0 – 4,9 km združenie Doprastav + Skanska, úsek 4,9 – 9,8 km združenie Váhostav–Sk + Strabag
Svinia – Prešov, západ
Dĺžka: 7,7 km
Odovzdanie: 7. jún 2010
Pôvodne plánovaný termín: október 2009
Zazmluvnená cena: 115 miliónov €
Stavebná firma: Inžinierske stavby Košice
Jablonov – Studenec
Dĺžka: 5,2 km, polovičný profil (pravá strana)
Termín odovzdania: 7. jún 2010
Pôvodne plánovaný termín: jún 2010
Zazmluvnená cena: 48,9 milióna €
Stavebná firma: združenie firiem Doprastav akododávatelia Váhostav, Inžinierske stavby Košice
Studenec – Behárovce
Dĺžka: 3,3 km
Termín odovzdania: 7. jún 2010
Pôvodne plánovaný termín: október 2010
Zazmluvnená cena: 20,215 milióna €
Stavebná firma: Inžinierske stavby, Eurovia – cesty
vlk, jam | 24. mája 2010 10:49
http://spravy.pravda.sk/maraton-strihan ... nomika_p01
(SK) Maraton stříhání pásek na dálnicích začíná
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion