BRATISLAVA. Najväčšia domáca stavebná spoločnosť Doprastav oznámila na Úrade práce v Bratislave hromadné prepúšťanie 750 zamestnancov pre nedostatok zákaziek a pokračujúci nepriaznivý vývoj v slovenskom stavebníctve.
Informáciu potvrdil v piatok agentúre SITA generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský s tým, že zamestnanci prídu o prácu postupne od polovice augusta do konca tohto roka. Doprastav v súčasnosti zamestnáva viac ako 3 tis. pracovníkov, o prácu z nich teda príde približne štvrtina.
Spoliehali sa na predražené PPP
Medzi prepustenými ľuďmi bude okolo 600 stavebných robotníkov Doprastavu, najmä v okolí Bratislavy, Žiliny a Zvolena. Šamudovský označil za kľúčový dôvod znižovania počtu pracovníkov skutočnosť, že stále nie je finančne uzatvorený prvý balík PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom.
"Nemôžeme držať pracovníkov, pre ktorých nemáme prácu," dodal riaditeľ Doprastavu. Podľa neho možno očakávať, že prepúšťať začnú výraznejšie aj ďalšie stavebné firmy. Bratislavský úrad práce sa odmietol k prepúšťaniu pracovníkov Doprastavu vyjadriť.
Ďalšia popredná stavebná firma Váhostav-SK, v ktorej predstavenstve sedí Juraj Široký, už predtým rozhodla o hromadnom prepustení 500 zamestnancov, čo je zhruba štvrtina celkového počtu pracovníkov spoločnosti.
Prepúšťanie zamestnancov Váhostavu má trvať od 8. augusta do 31. januára budúceho roka. O prácu prídu zväčša robotníci, ale aj technicko-hospodárski pracovníci. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval asistent generálneho a výkonného riaditeľa spoločnosti Andrej Thiel.
"Vzhľadom na pretrvávajúci pokles dopytu na dodávky stavebných prác na slovenskom stavebnom trhu za posledné dva roky, taktiež z dôvodu časového posunu výstavby diaľnic, sa akciová spoločnosť Váhostav-SK rozhodla znížiť počet zamestnancov spoločnosti z dôvodu ich nadbytočnosti," zdôvodnil Thiel prepúšťanie zamestnancov.
PPP nemusia byť vôbec
Váhostav oznámil plán prepúšťania pracovníkov na žilinskom úrade práce. "Pri prepúšťaní zamestnancov budeme postupovať v súlade s pracovno-právnou legislatívou SR, najmä zákonníkom práce a platnou podnikovou kolektívnou zmluvou," dodal Thiel.
Prepustenie 500 z 1,8-tisíca pracovníkov firmy avizoval generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato 17. júna v Bratislave na stavebnej konferencii. Najvyšší predstavitelia Doprastavu vtedy avizovali o prepustení zhruba tisícky pracovníkov. Zdôvodnili to zastavením prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1.
Nová vláda plánuje prehodnotiť ďalšiu realizáciu dvoch finančne neuzavretých PPP projektov s tým, že ich cena by mala byť nižšia.
Doprastav a Váhostav sú členmi medzinárodného konzorcia, ktoré by malo postaviť päť úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov v rámci prvého balíka PPP. Doprastav je hlavným členom konzorcia s 30-percentným podielom. Stavebné náklady projektu predstavujú 2,4 miliardy eur.
Projekt sa nepodarilo finančne uzavrieť napriek viacnásobnému presúvaniu termínov ani do 30. júna. Slovensko muselo poskytnúť Európskej komisii dodatočné informácie o vplyve stavby na životné prostredie. Na úseku Turany - Hubová totiž vedie cez chránené územie prírody.
piatok 23. 7. 2010 10:52 | Copyright © SITA 2010
Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/5476604/dopra ... z0utOkfWFt
(SK) Největší stavební firma Doprastav propustí 750 lidí
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion