(SK) Do konce roku se dají do provozu další 4 úseky dálnic

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Do konce roku se dají do provozu další 4 úseky dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

O rok už prejdeme súvisle z Banskej Bystrice do Bratislavy!

Hoci sa výstavba diaľnic novými rozhodnutiami vlády výrazne pribrzdila, predsa len máme pre Vás aj dobré správy. Už v priebehu novembra 2010 totiž Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania motoristom až štyri nové úseky po celom Slovensku. Najdôležitejší bude 8,4 km dlhý úsek rýchlostnej cesty R1 okolo Žiaru nad Hronom, vďaka ktorému sa spoza Zlatých Moraviec cez Pohronie konečne dostaneme do Banskej Bystrice po 80 km súvislej rýchlocesty! Boli sme sa naň aj pozrieť a zistili sme, že práce tam naozaj finišujú.

O ROK UŽ PREJDEME SÚVISLE Z BRATISLAVY AŽ DO BANSKEJ BYSTRICE

Navyše, v závere roka 2011 by na to mal nadviazať 45 km dlhý úsek PPP z Nitry okolo Zlatých Moraviec do Hronského Beňadiku, ktorým sa súvisle napojíme z Bratislavy po D1 a R1 až do Banskej Bystrice. Ešte tento rok (zrejme počas novembra) však NDS odovzdá motoristom ďalšie tri úseky. Bude to obchvat Svidníka (4,6 km) na severovýchode krajiny, ďalej obchvat Trstenej (6,7 km) na Orave ako aj obchvat Hornej Štubne (4,3 km) v strede Slovenska.

BRATISLAVA – KOŠICE: REÁLNEJŠIA JE D1, R1 JE V NEDOHĽADNE

V súvislosti s novými plánmi ministra dopravy Jána Figeľa sa objavili aj dohady o spojnici západu s východom vďaka novej R1, ktorú by tak bolo treba „dotiahnuť“ z Banskej Bystrice popod Donovaly do Ružomberka. Odtiaľ smerom na východ by už s výstavbou nemal byť taký problém, ako je to práve v prípade výstavby náročných tunelových úsekov od Žiliny do Ružomberka po D1. Podľa Viktórie Chomovej z Dopravoprojektu, ktorý sa návrhmi diaľnic zaoberá, je však variant novej R1 popod Donovaly menej reálny vzhľadom na nepripravenosť jednotlivých úsekov. Znamená to, že D1 severozápadom krajiny cez Žilinu a Martin je v súčasnosti aj napriek Figeľovym plánom technicky aj časovo reálnejšie postaviť. Viac si pozrite na videách.

BRATISLAVA, 28.09.2010., 12:46 | Karol Svozil / ad, http://www.tvnoviny.sk
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/az- ... -2010.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2010 Svět“