České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

I/12 Běchovice - Úvaly
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=136&t=2500
Stránka 4 z 6

Autor:  Lenny [ 16.7.2015 19:43:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Proč je v Újezdu zákaz vjezdu vozidel nad 6 tun mimo dopravní obsluhu?

Autor:  jonáš [ 16.7.2015 22:37:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Aby tam nejezdily.

Autor:  Klokan [ 16.7.2015 23:58:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Lenny píše:
Proč je v Újezdu zákaz vjezdu vozidel nad 6 tun mimo dopravní obsluhu?


Asi tak - jak píše Jonáš :-). Vzhledem k tomu, že v Běchovicích je "možnost odbočení" a nahnání kamionů přes Xaverov buď na D11/R10, nebo na "počernickou 611ku" (která je, krom průjezdu Nehvizd, v podstatě až do Sadské relativně "neintravilánová"), a vzhledem k tomu, že svého času byl Újezd (ale i Běchovice, samozřejmě) souvislou hradbou kamionů v podstatě rozdělen na dvě obce, sáhlo se (už to budou možná tři roky) k tomuto opatření. Protože však z jedničkové komunikace, pokud se nepletu, nejde >12t dopravu jen tak snadno "svévolným obecným rozhodnutím" vyhnat, šlo se na to klasicky s českou vychcaností. Při vjezdu do Újezda je součástí I/12 mostek (protéká jím Běchovický potok do blatovského rybníka), který byl prohlášen za havarijní -- upřímně řečeno vcelku oprávněně, koukal jsem na jeho konstrukci zespoda, vypadá místy opravdu hodně "unaveně". Havarijní stav samozřejmě umožnil těžkou dopravu vymýtit zákazovými značkami a od té doby - co čert nechtěl - se tak nějak furt řeší, kdy, kdo a jak to opraví :-).
Dlužno říci, že tohle je asi jediný rozumný počin předchozího starosty, zeleného ekopošahance Roušara a jeho "Otevřeného Oujezda". Což je na čtyřleté volební trochu málo, ale furt je to o něco lepší, než aktivita NIMBY-dračice Šubrtky z vedlejších Běchovic. Kdyby už touto dobou existovala I/12 přeložka, švejkoviny s padajícím mostkem by opravdu nebylo třeba řešit. Něco mi ovšem říká, že jestli se po tom obchvatu projedou naše vnoučata, tak to bude ještě úspěch. Tak schválně, jestli do toho roku (cca) 2085 vydrží i ten havarijní stav mostku a kamionóvá objížďka :-)

Autor:  Marooned17 [ 2.11.2015 1:04:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Klokan: A proto, že kamióny vyřešil člověk, jehož nemáte v lásce, tak na něj za každou cenu po učiněné pochvale musíte blít a to bez bližší specifikace, aniž tušíme, o co se jedná?

Mmch jaká je logika postavit přeložku I/12 ve 4 pruhu a s MÚK? Stavající intenzity 4 pruh ani MÚK nevyžadují.

Autor:  Jan Petzold [ 2.11.2015 15:02:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Nejspíš projektant přeložky vychází z nějakých modelových hodnot do budoucna, které čtyřpruh vyžadují jinak by nejspíš uspořádání 2+2 neobhájil. Ono kolem Prahy by byl hřích stavět takhle důležitou silnici v dvoupruhovém uspořádání.

Autor:  mapman [ 2.11.2015 16:24:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

No jasně, stavba musí mít schválen záměr projektu, v rámci něhož je posuzována ekonomická efektivita stavby (vnitřní výnosové procento záměru musí překročit 5,5 %) a pokud stavba tyto přínosy nemá, tak nemůže být realizována. Pokud se v přípravě stavby pokračuje, tak nejspíš podmínky i ve čtyřpruhovém uspořádání splňuje...

Autor:  Jarda Š. [ 2.11.2015 21:41:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

V situaci, kdy bude zprovozněna tato stavba, významně přibude těch, kdo pojedou do Kolína či Kutné Hory po I/12. Nyní to kvůli špatné průjezdnosti Běchovic objíždějí po D11+I/38.

Autor:  Lenny [ 2.11.2015 23:12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Nehledě k tomu, že se připravuje realizace třípruhu na zbývajícím úseku.

Autor:  Marooned17 [ 3.11.2015 2:11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Problém v tom, že stavba v daných parametrech výrazně zlikviduje konkurenceschopnost a výhodnost využití železniční příměstské dopravy nevidíte?

Autor:  mapman [ 3.11.2015 8:12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Ne Marku, nevidíme. Železnice je v tomto směru naprosto konkurenceschopná a jen blázen by jezdil z Kolína či Č. Brodu do užšího centra Prahy každodenně autem. Ale spousta lidí nejezdí z měst kolem železnice a nejezdí do centra Prahy, ale do okrajových zón, kde veřejná doprava nemá výhodu ani dnes, popřípadě Prahu jen projíždí. A taky je potřeba si uvědomit, že některé lidi z auta do vlaku prostě nedostaneš, dokud auta nezakážeš úplně... Nic taky nebrání tomu, aby kolem železnic a metra vznikaly další P+R plochy, ale pokud je špatná dojezdová infrastruktura, tak nemají smysl ani tyto plochy.

Autor:  Bobek [ 3.11.2015 8:48:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Ostatně stačí se podívat o kousek vedle - nedá se říct, že by to jezdilo prázdné třeba z takových Strančic, které mají velmi slušný přístup na nejmenovaný šestipruh.

Autor:  Sosa [ 3.11.2015 9:51:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Marooned17 píše:
Problém v tom, že stavba v daných parametrech výrazně zlikviduje konkurenceschopnost a výhodnost využití železniční příměstské dopravy nevidíte?

To spíše likviduje nedostatek parkovacích míst v okolí nádraží.

Autor:  Jan Petzold [ 3.11.2015 13:36:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

No zrovna u téhle stavby bych se kvůli nové silnici o odliv cestujících z železnice nebál. Navíc železniční úsek Libeň-Kolín je na hranici kapacitních možností, což jenom potvrzuje, že je dobré projektovat s kapacitní rezervou a to jak u silnic (třeba právě přeložka I/12 v 2+2) tak železnic.

Autor:  ada031 [ 17.12.2015 21:15:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Nový leták:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553d ... 012561.pdf

Autor:  kot [ 17.12.2015 21:42:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Škoda, že 14 dní před koncem roku tam je zatím stále R1. Taky mohli pár dní počkat...

Autor:  ada031 [ 7.1.2016 9:43:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Oznámení o zadání zakázky - projektové práce ve stupni DSP/IČ k SP včetně majetkoprávní přípravy:

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/638567

Autor:  Mario [ 9.1.2016 10:20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Bydlel jsem půl roku v Újezdu a ve špičce to tam je totálně ucpaný. Berte to tak, že je to cesta kterou využívají lidé co si postavili baráky ve Středočeském kraji a dojíždějí do Prahy za prací a jejich počet furt roste. Mám mhd rád a snažil jsem se jezdit busem k vlaku (který je snad nejvytizenejsi primestskou linkou) ale když Vám vlak jede každou půl hodinu, vy jedete busem 163 nebo 250 které pojizdeji v zacpe a vlak vam ujede, je to pak problem. Az bude obchvat a linky budou jezdit pravidelne a spolehlive, cestujicich pribude... Pocet dojizdejicich bude furt rust ale az jednou zacnou regulovat dopravu v centru, treba nechaji auto u vlaku nebo u metra...

Autor:  Jirka L [ 13.2.2016 18:38:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

změněn odkaz na leták z 12/2015: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553d0131217cd169482759cc/infoletak_s12-d0-uvaly_1454863476616.pdf

Autor:  vit.spinka [ 7.5.2016 14:54:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Technická průvodka stavby, stav 04/2016: http://www.mestouvaly.cz/e_download.php ... 661593.pdf
starosta Úval píše:
Bohužel, začátek stavby přeložky silnice I/12 se nejspíš zase odkládá. A to nejdříve po roce 2024. Existuje reálné riziko, že se stavba zpozdí ještě o dalších pět let, což by znamenalo posun dokončení přeložky někam k roku 2029.

web Úval píše:
Hlavní změny oproti stavu ke 30.6.2015
1) přibyly stavby č. 767 zemní val km 8,86 – 9,72 vlevo a č. 768 zemní val km 9,76 – 9,95 vlevo
2) celá komunikace byla snížena oproti původním plánům v terénu o 1 - 1,5 m
3) přejezdová cesta k Donátovi byla rozšířena na 6 metrů
4) bude upraveno odvodnění v oblasti Přišimašského potoka a odvodňovací strouhy

Autor:  Jirka L [ 24.5.2016 21:36:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

v aktuálním letáku byl mj. změněna kategorie z S 24,5/80 na S 24,5/100

Autor:  vodouch2000 [ 25.5.2016 10:28:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Lenny tu vloni nakousl "přípravu realizace třípruhu na zbývajícím úseku". Tím je myšlen úsek Úvaly - Kolín?

Autor:  Lenny [ 25.5.2016 10:47:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Ano, má být vybudováno 14 úseků s režimem 2+1.

Autor:  Vilouch [ 27.5.2016 7:28:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

A opravdu je střídavý třípruh potřeba? Jsou tam intenzity, které toto vyžadují? Nevím, jen se ptám:) Párkrát jsem tam jel a zdaleka nejhorší je samozřejmě úsek Úvaly - Praha Běchovice, zbytek mi přišel v pohodě, dokonce bych i řekl příjemné svezení, velká část trasy po novém povrchu, intenzity ne tak vysoké (podle sčítání okolo 10000 voz/den), přjde mi, že většinu pobere D11. Nebo ten třípruh je příprava na to až se dostaví Přeložka I/12 do Úval?

Autor:  Sosa [ 27.5.2016 8:15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

Až se postaví úsek Běchovice - Úvaly tak provoz výrazně stoupne, začne o být pro spoustu lidí alternativa k D11.

Autor:  JiVi [ 27.5.2016 8:44:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/12 Běchovice - Úvaly

tak D11 je projektovana jako kapacitni silnice, ale nasledne , poplatkem, jsou z ni auta "vyhanena", tak neni potreba se divit. Mozna by se usetrilo vic na stavbach silnic, kdyby se poplatky za D zrusily.

Stránka 4 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/