I/49 Průjezd Zlínem
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Tak je to jistě dobrý nápad, i vizualizace vypadá hezky. Jen 2 věci:
1) hned po zahloubení od Otrokovic se zde nachází podchod po I/49 - bude podkopán nebo zrušen?
2) 2 pruhy v tunelu ok, ale vzhledem k tomu, že se po výjezdu z tunelu nedá dostat ani na Jižní Svahy (bude ovšem postavena "Prštenská příčka", která by provoz tímto směrem měla pojmout) ani na ulici Dlouhá, zdá se mi jeden pruh, který bude mířit do centra (z obou stran), málo.
Ale vzhledem k tomu, že nás čeká ještě modernizace trati 331, zároveň s ní Prštenská příčka a nadjezd nad tratí u nemocnice mířící na přivaděč na D49, tak tunel je hudba hodně vzdálené budoucnosti...je to hezké, ale....
1) hned po zahloubení od Otrokovic se zde nachází podchod po I/49 - bude podkopán nebo zrušen?
2) 2 pruhy v tunelu ok, ale vzhledem k tomu, že se po výjezdu z tunelu nedá dostat ani na Jižní Svahy (bude ovšem postavena "Prštenská příčka", která by provoz tímto směrem měla pojmout) ani na ulici Dlouhá, zdá se mi jeden pruh, který bude mířit do centra (z obou stran), málo.
Ale vzhledem k tomu, že nás čeká ještě modernizace trati 331, zároveň s ní Prštenská příčka a nadjezd nad tratí u nemocnice mířící na přivaděč na D49, tak tunel je hudba hodně vzdálené budoucnosti...je to hezké, ale....
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Tak popravdě tak trochu "počítám" s tím, že než se bude stavět tohle, tak bude stát D49 minimálně od Vizovic na D1. Takže se už ukáže, jak poklesla doprava ve Zlíně. A ona moc nepoklesne .. Myslím, že tohle by se připravovat mělo, tyhle městské stavby a obzvláště s tunely trvají mnohem déle na přípravu.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: I/49 Průjezd Zlínem
To bez pochyby. Jen v kontextu toho, co všechno chybí, to působí jako hudba hodně vzdálené budoucnosti
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Nesmysl. Není napojení na II/490, není napojení na III/49018. Směr II/490 - I/49 Otrokovice je řešen po ulici Vodní a Gahurova a dále jedním pruhem. Není to dostatečně kapacitní.
Lepší by bylo postavit pravobřežní komunikaci od Otrokovic až za Lípu, tím by vznikla další kapacitní komunikace a bylo by odlehčeno centru. Než tady ta kosmetika, aby auta nejezdila kolem náměstí.
Lepší by bylo postavit pravobřežní komunikaci od Otrokovic až za Lípu, tím by vznikla další kapacitní komunikace a bylo by odlehčeno centru. Než tady ta kosmetika, aby auta nejezdila kolem náměstí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/49 Průjezd Zlínem
situaci ve zlíně znám jen velmi zběžně, ale to co říká lenny dává smysl. 1 km dlouhý tunel neřeší průjezd 12 km dlouhou aglomerací a upřímně se mi dost těžce věří, že relace mezi územím východně od lípy a otrokovcemi + jihem (tzn D55) bude probíhat po D49 když trasa má cca 48 km vs. 19 km po I/49.
měřeno od bodu oddělení D49 a I/49 v zádveřicích po múk otrokovice (exit 32 - fakt se divím, že řsd má ve své mapové aplikaci pořád ten debilní "exit")
měřeno od bodu oddělení D49 a I/49 v zádveřicích po múk otrokovice (exit 32 - fakt se divím, že řsd má ve své mapové aplikaci pořád ten debilní "exit")
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/49 Průjezd Zlínem
No ale je reálné něco takového vůbec postavit ? Kudy by to tak zhruba mohlo vést ?
Já si právě myslel, že výsledek té studie proveditelnosti je právě to, že jiné řešení není, než vyřešit tu nejhorší závadu krátkým hloubeným tunelem.
Já si právě myslel, že výsledek té studie proveditelnosti je právě to, že jiné řešení není, než vyřešit tu nejhorší závadu krátkým hloubeným tunelem.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Pravobřežní I/49 je územním plánů všech obcí, kterých by se měla dotknout. Začíná pod Jižními Svahy ve Zlíně a pokračuje přes Prštné a Louky (tato trasa je již plánovaná k realizaci a má vizualizaci), dále přes Tečovice a Otrokovice a napojuje se na MÚK na 30.km D55
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Doplňuji odkazy na územní plány:
Zlín:
https://www.zlin.eu/clanky/dokumenty/82 ... ke0-hv.pdf
Tečovice:
https://tecovice.cz/domains/tecovice.cz ... Itemid=458
Otrokovice:
http://www.otrokovice.cz/assets/File.as ... enty=13493
Zlín:
https://www.zlin.eu/clanky/dokumenty/82 ... ke0-hv.pdf
Tečovice:
https://tecovice.cz/domains/tecovice.cz ... Itemid=458
Otrokovice:
http://www.otrokovice.cz/assets/File.as ... enty=13493
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Jenže tunel nemá řešit tranzit aglomerací, od toho bude D49. Tunel má řešit vnitroměstskou dopravu, která vzhledem k topografii Zlína je v mnoha případech řešena právě skrz centrum a hlavní třídu T. Bati. Kdyby se jednalo o město rostlé rovnoměrně do kruhu, tak by se doprava více rozprostřela do tangenciálních komunikací, ale ve Zlíně se spousta tangenciál překrývá právě s hlavní liniovou třídou vedoucí samozřejmě radiálně z centra.evilcleaner píše:situaci ve zlíně znám jen velmi zběžně, ale to co říká lenny dává smysl. 1 km dlouhý tunel neřeší průjezd 12 km dlouhou aglomerací
Podle mě je to velmi rozumné řešení, které je alternativou pro vybudování druhé velkokapacitní nábřežní komunikace (já vím, že nikde vám to na rovinu neřeknou, že nábřežní komunikace nebude, ale tak to prostě je... dálnice do města jsou pasé...)
Nedívejte se na to jako na tunel, ale dívejte se na to jako podjezd jedné velké křižovatky. Taková jedna městská MÚK, asi jako tunel Hlinky v Brně.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/49 Průjezd Zlínem
jenže ten tunel bude stát 5 mld a stejně bude část tranzitu jezdit městem. to si dovolím tvrdit, že nějaká rozumná varianta pravobřežní komunikace by tolik nestála a potom nebude jezdit městem žádný tranzit. ono to je nakonec docela teoretická debata, ty peníze na to stejně nikdo nedá.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Tak to jsou hodně zlatý očievilcleaner píše:jenže ten tunel bude stát 5 mld a stejně bude část tranzitu jezdit městem. to si dovolím tvrdit, že nějaká rozumná varianta pravobřežní komunikace by tolik nestála.
Pravobřežní komunikace navíc neřeší dopravu právě v tom centrálním uzlu na nám. Práce, ledažeby by byla spojená s tunelem pod Jižními Svahy dopravně určitě lepší řešení, ale také řádově dražší.
"Tunel" je také spojen s pěší zónou, rozšířením "pěšího" centra a odstranění bariér pro chodce. Má městotvorný význam, kterého nelze jiným způsobem dosáhnout.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: I/49 Průjezd Zlínem
V územním plánu je jen po Čepkov, ale dříve byla uvažována až po Zádveřice. Taky se kvůli tomu odtrhly Želechovice od Zlína, neboť nesouhlasila s pravobřežní komunikací.
Přirovnal bych tu stavbu k zahloubení magistrály kolem Muzea. Za hodně peněž málo muziky.
Přirovnal bych tu stavbu k zahloubení magistrály kolem Muzea. Za hodně peněž málo muziky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Možná by nebylo od věci vybudovat přeložku II/438 v parametrech S11,5, která by vyřešila více krajských potřeb. Popravdě nejvíce by pomohlo vystrnadit ze Zlína NAD mezi Otrokovicemi a Lípou. To se D49 nepovede, protože je dlouhá a jet 15km 50km/h Zlínem, je časově i finančně výhodnější než dvakrát delší 80km/h. Pravobřežka je utopie - ta měla šanci vzniknout, dokud nebyla rozšířena Tř.T.Bati.
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Je tam velká podobnost, ale u Magistrály není shoda na tom, jestli jako celek má vůbec dále existovat. Resp. je dost reálné docílit toho, že Magistrála nebude v takovém rozsahu a podobě, jako teď, nadále potřebná. Může ji nahradit MO, D0 a spousta dalších staveb. To je právě ve Zlíně, v menším měřítku a hlavně jiné topografii území, těžko realizovatelné.Lenny píše: Přirovnal bych tu stavbu k zahloubení magistrály kolem Muzea. Za hodně peněž málo muziky.
Třída TB by musela být nahrazena novou komunikací a centrum obkrouženo tunelem. To by byl zásah daleko dražší a větší než když zkapacitním a přebuduju hlavní křižovatku pomocí hloubeného tunelu.
Naopak, té muziky je tam hodně. Velká změna pro město.
Moc nerozumím vašemu pohledu na významné tranzitní přepravní proudy na I/49. Kolik procent zátěže je tranzit, který přijede do Otrokovic po I/55 z jihu a dále chce pokračovat na východ po I/49 (Slovácko-Valachy)? Vždyť to jde objet mnoha různými, lepšími způsoby. Jakmile bude Palačovská spojka a D1 u Přerova, tak nejlépe po dálnici kolem Moravy a Bečvy.jeni013 píše:Možná by nebylo od věci vybudovat přeložku II/438 v parametrech S11,5, která by vyřešila více krajských potřeb. Popravdě nejvíce by pomohlo vystrnadit ze Zlína NAD mezi Otrokovicemi a Lípou. To se D49 nepovede, protože je dlouhá a jet 15km 50km/h Zlínem, je časově i finančně výhodnější než dvakrát delší 80km/h..
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: I/49 Průjezd Zlínem
No, já jsem se jen zasnil a představil si D49 už hotovou (to jsem neuvedl ). V současné době to samozřejmě řeší jen krajské potřeby, a to napojení směrem na Holešov.
Po zprovoznění D49+R6 (2040+) bude tato trasa atraktivnější než I/35 i I/50, ale hlavní plus by to mělo pro dopravu od jihu do Želechovic, Slušovic, Vizovic, potažmo Vsetína.
Po zprovoznění D49+R6 (2040+) bude tato trasa atraktivnější než I/35 i I/50, ale hlavní plus by to mělo pro dopravu od jihu do Želechovic, Slušovic, Vizovic, potažmo Vsetína.
Re: I/49 Průjezd Zlínem
Dokážu si představit, že v 1. etapě by se postavil úsek pravobrezni komunikace mezi lidem na cepkove a kauflandem na vrsave s tunelem pod Jiznimi svahy. K napojení na I/49 by se využila prstenska spojka a obchvat Zálesne. Tím by se ulevilo centru. V dalších etapách by se pokračovala dále.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/49 Průjezd Zlínem
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/tunel- ... zpravy_hoo
Článek s 25 vizualizacemi stavby.
To je ještě horší než jsem čekal. Ulice Gahurova není napojena na tunel ani v jednom směru. Veškeré vazby z ní na východ i západ pouze jedním pruhem. To samé i opačně. Dnes jsou v každém směru 2 pruhy, tj. 2 pruhy na západ a 2 pruhy na východ.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/tunel- ... led_04.jpg
To samé napojení ulice Dlouhá, opět jedním pruhem, namísto dnešním dvou pruhů.
Ulice Štefániková je v uspořádání 1+1 pruhy.
Za mě totální nesmysl, který povede ke kolapsu dopravy ve městě kromě směru východ - západ, ale Jižní svahy jsou dopravně nedostupné, stejně tak i ul. Dlouhá, to budou dlouhé kolony.
Článek s 25 vizualizacemi stavby.
To je ještě horší než jsem čekal. Ulice Gahurova není napojena na tunel ani v jednom směru. Veškeré vazby z ní na východ i západ pouze jedním pruhem. To samé i opačně. Dnes jsou v každém směru 2 pruhy, tj. 2 pruhy na západ a 2 pruhy na východ.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/tunel- ... led_04.jpg
To samé napojení ulice Dlouhá, opět jedním pruhem, namísto dnešním dvou pruhů.
Ulice Štefániková je v uspořádání 1+1 pruhy.
Za mě totální nesmysl, který povede ke kolapsu dopravy ve městě kromě směru východ - západ, ale Jižní svahy jsou dopravně nedostupné, stejně tak i ul. Dlouhá, to budou dlouhé kolony.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/49 Průjezd Zlínem
O tunelu pod Zlínem jsem četl už přes 20ti lety. Tak se ho třeba za dalších 20 dočkám.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/proj ... zpravy_boh
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/proj ... zpravy_boh