I/49 Průjezd Zlínem

Otrokovice (D55) – Zlín – Vizovice (I/69) – Valašská Polanka (I/57) – Horní Lideč (I/57) – Střelná – Slovensko
Vochomurka86
Příspěvky: 128
Registrován: 11.10.2019 15:58:00

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Vochomurka86 »

Tak je to jistě dobrý nápad, i vizualizace vypadá hezky. Jen 2 věci:

1) hned po zahloubení od Otrokovic se zde nachází podchod po I/49 - bude podkopán nebo zrušen?
2) 2 pruhy v tunelu ok, ale vzhledem k tomu, že se po výjezdu z tunelu nedá dostat ani na Jižní Svahy (bude ovšem postavena "Prštenská příčka", která by provoz tímto směrem měla pojmout) ani na ulici Dlouhá, zdá se mi jeden pruh, který bude mířit do centra (z obou stran), málo.

Ale vzhledem k tomu, že nás čeká ještě modernizace trati 331, zároveň s ní Prštenská příčka a nadjezd nad tratí u nemocnice mířící na přivaděč na D49, tak tunel je hudba hodně vzdálené budoucnosti...je to hezké, ale....
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Aram96 »

Tak popravdě tak trochu "počítám" s tím, že než se bude stavět tohle, tak bude stát D49 minimálně od Vizovic na D1. Takže se už ukáže, jak poklesla doprava ve Zlíně. A ona moc nepoklesne .. Myslím, že tohle by se připravovat mělo, tyhle městské stavby a obzvláště s tunely trvají mnohem déle na přípravu.
Vochomurka86
Příspěvky: 128
Registrován: 11.10.2019 15:58:00

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Vochomurka86 »

To bez pochyby. Jen v kontextu toho, co všechno chybí, to působí jako hudba hodně vzdálené budoucnosti
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Lenny »

Nesmysl. Není napojení na II/490, není napojení na III/49018. Směr II/490 - I/49 Otrokovice je řešen po ulici Vodní a Gahurova a dále jedním pruhem. Není to dostatečně kapacitní.

Lepší by bylo postavit pravobřežní komunikaci od Otrokovic až za Lípu, tím by vznikla další kapacitní komunikace a bylo by odlehčeno centru. Než tady ta kosmetika, aby auta nejezdila kolem náměstí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od evilcleaner »

situaci ve zlíně znám jen velmi zběžně, ale to co říká lenny dává smysl. 1 km dlouhý tunel neřeší průjezd 12 km dlouhou aglomerací a upřímně se mi dost těžce věří, že relace mezi územím východně od lípy a otrokovcemi + jihem (tzn D55) bude probíhat po D49 když trasa má cca 48 km vs. 19 km po I/49.
měřeno od bodu oddělení D49 a I/49 v zádveřicích po múk otrokovice (exit 32 - fakt se divím, že řsd má ve své mapové aplikaci pořád ten debilní "exit")
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Aram96 »

No ale je reálné něco takového vůbec postavit ? Kudy by to tak zhruba mohlo vést ?
Já si právě myslel, že výsledek té studie proveditelnosti je právě to, že jiné řešení není, než vyřešit tu nejhorší závadu krátkým hloubeným tunelem.
Vochomurka86
Příspěvky: 128
Registrován: 11.10.2019 15:58:00

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Vochomurka86 »

Pravobřežní I/49 je územním plánů všech obcí, kterých by se měla dotknout. Začíná pod Jižními Svahy ve Zlíně a pokračuje přes Prštné a Louky (tato trasa je již plánovaná k realizaci a má vizualizaci), dále přes Tečovice a Otrokovice a napojuje se na MÚK na 30.km D55
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Trupman »

evilcleaner píše:situaci ve zlíně znám jen velmi zběžně, ale to co říká lenny dává smysl. 1 km dlouhý tunel neřeší průjezd 12 km dlouhou aglomerací
Jenže tunel nemá řešit tranzit aglomerací, od toho bude D49. Tunel má řešit vnitroměstskou dopravu, která vzhledem k topografii Zlína je v mnoha případech řešena právě skrz centrum a hlavní třídu T. Bati. Kdyby se jednalo o město rostlé rovnoměrně do kruhu, tak by se doprava více rozprostřela do tangenciálních komunikací, ale ve Zlíně se spousta tangenciál překrývá právě s hlavní liniovou třídou vedoucí samozřejmě radiálně z centra.

Podle mě je to velmi rozumné řešení, které je alternativou pro vybudování druhé velkokapacitní nábřežní komunikace (já vím, že nikde vám to na rovinu neřeknou, že nábřežní komunikace nebude, ale tak to prostě je... dálnice do města jsou pasé...)

Nedívejte se na to jako na tunel, ale dívejte se na to jako podjezd jedné velké křižovatky. Taková jedna městská MÚK, asi jako tunel Hlinky v Brně.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od evilcleaner »

jenže ten tunel bude stát 5 mld a stejně bude část tranzitu jezdit městem. to si dovolím tvrdit, že nějaká rozumná varianta pravobřežní komunikace by tolik nestála a potom nebude jezdit městem žádný tranzit. ono to je nakonec docela teoretická debata, ty peníze na to stejně nikdo nedá.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Trupman »

evilcleaner píše:jenže ten tunel bude stát 5 mld a stejně bude část tranzitu jezdit městem. to si dovolím tvrdit, že nějaká rozumná varianta pravobřežní komunikace by tolik nestála.
Tak to jsou hodně zlatý oči :)

Pravobřežní komunikace navíc neřeší dopravu právě v tom centrálním uzlu na nám. Práce, ledažeby by byla spojená s tunelem pod Jižními Svahy :arrow: dopravně určitě lepší řešení, ale také řádově dražší.

"Tunel" je také spojen s pěší zónou, rozšířením "pěšího" centra a odstranění bariér pro chodce. Má městotvorný význam, kterého nelze jiným způsobem dosáhnout.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Lenny »

V územním plánu je jen po Čepkov, ale dříve byla uvažována až po Zádveřice. Taky se kvůli tomu odtrhly Želechovice od Zlína, neboť nesouhlasila s pravobřežní komunikací.

Přirovnal bych tu stavbu k zahloubení magistrály kolem Muzea. Za hodně peněž málo muziky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od jeni013 »

Možná by nebylo od věci vybudovat přeložku II/438 v parametrech S11,5, která by vyřešila více krajských potřeb. Popravdě nejvíce by pomohlo vystrnadit ze Zlína NAD mezi Otrokovicemi a Lípou. To se D49 nepovede, protože je dlouhá a jet 15km 50km/h Zlínem, je časově i finančně výhodnější než dvakrát delší 80km/h. Pravobřežka je utopie - ta měla šanci vzniknout, dokud nebyla rozšířena Tř.T.Bati.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Trupman »

Lenny píše: Přirovnal bych tu stavbu k zahloubení magistrály kolem Muzea. Za hodně peněž málo muziky.
Je tam velká podobnost, ale u Magistrály není shoda na tom, jestli jako celek má vůbec dále existovat. Resp. je dost reálné docílit toho, že Magistrála nebude v takovém rozsahu a podobě, jako teď, nadále potřebná. Může ji nahradit MO, D0 a spousta dalších staveb. To je právě ve Zlíně, v menším měřítku a hlavně jiné topografii území, těžko realizovatelné.
Třída TB by musela být nahrazena novou komunikací a centrum obkrouženo tunelem. To by byl zásah daleko dražší a větší než když zkapacitním a přebuduju hlavní křižovatku pomocí hloubeného tunelu.
Naopak, té muziky je tam hodně. Velká změna pro město.
jeni013 píše:Možná by nebylo od věci vybudovat přeložku II/438 v parametrech S11,5, která by vyřešila více krajských potřeb. Popravdě nejvíce by pomohlo vystrnadit ze Zlína NAD mezi Otrokovicemi a Lípou. To se D49 nepovede, protože je dlouhá a jet 15km 50km/h Zlínem, je časově i finančně výhodnější než dvakrát delší 80km/h..
Moc nerozumím vašemu pohledu na významné tranzitní přepravní proudy na I/49. Kolik procent zátěže je tranzit, který přijede do Otrokovic po I/55 z jihu a dále chce pokračovat na východ po I/49 (Slovácko-Valachy)? Vždyť to jde objet mnoha různými, lepšími způsoby. Jakmile bude Palačovská spojka a D1 u Přerova, tak nejlépe po dálnici kolem Moravy a Bečvy.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od jeni013 »

No, já jsem se jen zasnil a představil si D49 už hotovou (to jsem neuvedl :oops: ). V současné době to samozřejmě řeší jen krajské potřeby, a to napojení směrem na Holešov.
Po zprovoznění D49+R6 (2040+) bude tato trasa atraktivnější než I/35 i I/50, ale hlavní plus by to mělo pro dopravu od jihu do Želechovic, Slušovic, Vizovic, potažmo Vsetína.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Lenny »

Dokážu si představit, že v 1. etapě by se postavil úsek pravobrezni komunikace mezi lidem na cepkove a kauflandem na vrsave s tunelem pod Jiznimi svahy. K napojení na I/49 by se využila prstenska spojka a obchvat Zálesne. Tím by se ulevilo centru. V dalších etapách by se pokračovala dále.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Lenny »

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/tunel- ... zpravy_hoo
Článek s 25 vizualizacemi stavby.

To je ještě horší než jsem čekal. Ulice Gahurova není napojena na tunel ani v jednom směru. Veškeré vazby z ní na východ i západ pouze jedním pruhem. To samé i opačně. Dnes jsou v každém směru 2 pruhy, tj. 2 pruhy na západ a 2 pruhy na východ.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/tunel- ... led_04.jpg

To samé napojení ulice Dlouhá, opět jedním pruhem, namísto dnešním dvou pruhů.
Ulice Štefániková je v uspořádání 1+1 pruhy.

Za mě totální nesmysl, který povede ke kolapsu dopravy ve městě kromě směru východ - západ, ale Jižní svahy jsou dopravně nedostupné, stejně tak i ul. Dlouhá, to budou dlouhé kolony.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Tomicus
Příspěvky: 8
Registrován: 12.2.2015 23:11:00
Bydliště: Brno

Re: I/49 Průjezd Zlínem

Příspěvek od Tomicus »

O tunelu pod Zlínem jsem četl už přes 20ti lety. Tak se ho třeba za dalších 20 dočkám.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/proj ... zpravy_boh
Odpovědět

Zpět na „I/49“