Pravobřežní komunikace Zlín

Otrokovice (D55) – Zlín – Vizovice (I/69) – Valašská Polanka (I/57) – Horní Lideč (I/57) – Střelná – Slovensko
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Pravobřežní komunikace Zlín

Příspěvek od martini »

Zde by bylo vhodné doplnit nějaké info, které bohužel nemám čas dávat dohormady, o tom jak přesně je stavba zamýšlena. Přikládám nyní článek o schváleném konceptu územního plánu Zlína:

Územní plán s tunelem pod sídlištěm nepočítá
Zlínský deník, 16.9.2009

Zlínští zastupitelé schválili materiál, který naznačuje možnosti budoucího využití území města. Garantuje i výrobu ve Svitu

Zlín/ Schváleno. Po třech měsících se zlínští zastupitelé dohodli na tom, jak bude vypadat koncept nového územního plánu krajského města.
Ten má určit, kde by se mohly v následujících letech stavět rychlostní komunikace, byty nebo zůstat zeleň. Zvolená varianta nepočítá s tunelem pod Jižními Svahy, ale s vyčleněním území pro pravobřežní komunikaci z Otrokovic do Zlína jen po křižovatku Gahurova.
Svitovský areál, který byl příčinou protichůdných názorů politických stran, bude nakonec zčásti smíšenou a zčásti výrobní zónou na přání tamních podnikatelů.
Právě tunel, který měl v jedné z variant prodloužit plánovanou pravobřežní komunikaci směrem na Podvesnou a napojit se na obchvat nad nemocnicí, byl hlavním rozdílem v obou konceptech.

Nakonec ale vypadl ze hry, což by prý mělo Zlín ochránit předtranzitní dopravou.
„Toto dopravní řešení východní části města Zlína bylo státem i krajem vyhodnoceno jako nepotřebné. Novou přístupovou osu mezi Otrokovicemi a Zlínem tak bude představovat pravobřežní komunikace s předpokladem, že dál se doprava rozptýlí na centrum a Jižní Svahy,“ objasnil předkladatel materiálu, náměstek primátorky Miroslav Šenkýř(ODS).
Právě zlepšení silniční sítě ve Zlíně a okolí je podle Šenkýře hlavním důvodem tvorby nového územního plánu. „Počítá se v něm dále například s komunikací R49 mezi Hulínem, Fryštákem a Slušovicemi, která bude sloužit v prvé řadě pro tranzitní dopravu. Územní rezerva mezi Otrokovicemi a Zlínem má potom pomoci stávající přetížené I/49,“doplnil Šenkýř.
Předmětem sporu, kvůli kterému se přijetí konceptu zpozdilo, bylo budoucí využití části svitovského areálu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „I/49“