České dálnice > Diskusní fórum http://forum.ceskedalnice.cz/ |
|
Pravobřežní komunikace Zlín http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=137&t=856 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | martini [ 16.9.2009 12:19:21 ] |
Předmět příspěvku: | Pravobřežní komunikace Zlín |
Zde by bylo vhodné doplnit nějaké info, které bohužel nemám čas dávat dohormady, o tom jak přesně je stavba zamýšlena. Přikládám nyní článek o schváleném konceptu územního plánu Zlína: Územní plán s tunelem pod sídlištěm nepočítá Zlínský deník, 16.9.2009 Zlínští zastupitelé schválili materiál, který naznačuje možnosti budoucího využití území města. Garantuje i výrobu ve Svitu Zlín/ Schváleno. Po třech měsících se zlínští zastupitelé dohodli na tom, jak bude vypadat koncept nového územního plánu krajského města. Ten má určit, kde by se mohly v následujících letech stavět rychlostní komunikace, byty nebo zůstat zeleň. Zvolená varianta nepočítá s tunelem pod Jižními Svahy, ale s vyčleněním území pro pravobřežní komunikaci z Otrokovic do Zlína jen po křižovatku Gahurova. Svitovský areál, který byl příčinou protichůdných názorů politických stran, bude nakonec zčásti smíšenou a zčásti výrobní zónou na přání tamních podnikatelů. Právě tunel, který měl v jedné z variant prodloužit plánovanou pravobřežní komunikaci směrem na Podvesnou a napojit se na obchvat nad nemocnicí, byl hlavním rozdílem v obou konceptech. Nakonec ale vypadl ze hry, což by prý mělo Zlín ochránit předtranzitní dopravou. „Toto dopravní řešení východní části města Zlína bylo státem i krajem vyhodnoceno jako nepotřebné. Novou přístupovou osu mezi Otrokovicemi a Zlínem tak bude představovat pravobřežní komunikace s předpokladem, že dál se doprava rozptýlí na centrum a Jižní Svahy,“ objasnil předkladatel materiálu, náměstek primátorky Miroslav Šenkýř(ODS). Právě zlepšení silniční sítě ve Zlíně a okolí je podle Šenkýře hlavním důvodem tvorby nového územního plánu. „Počítá se v něm dále například s komunikací R49 mezi Hulínem, Fryštákem a Slušovicemi, která bude sloužit v prvé řadě pro tranzitní dopravu. Územní rezerva mezi Otrokovicemi a Zlínem má potom pomoci stávající přetížené I/49,“doplnil Šenkýř. Předmětem sporu, kvůli kterému se přijetí konceptu zpozdilo, bylo budoucí využití části svitovského areálu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |