I/14 obecne
I/14 obecne
I/14 spojuje Liberec s oblasti Usteckoorlicka ve vych. Cechach. Presneji receno vede ve trase Liberec - Jablonec n. N. - Tanvald - Rokytnice n. J. - Jilemnice - Vrchlabi - Mlade Buky u Trutnova - Trutnov - Nachod - Nove Mesto n. M. - Rychnov n. K. - Vamberk - Usti n. O. - Ceska Trebova - Trebovice v C., kde konci na krizovatce s I/43. S vyjimkou useku Liberec - Tanvald, kde probiha rekonstrukce nebo vystavba nove komunice a obchvatu Vamberka se na ni v dohledne dobe neplanuji vyznamne stavby a silnice je v nekterych usecich nesplnuje parametry silnic 1. tridy.
Re: I/14 obecne
Ted o volnych dnech jsem si projel jizni cast I/14 z Vamberka na Usti a je tam stale nekolik dost kritickych mist. Jedna se vlastne o cely usek od nadjezdu v Zameli pres Potstejn ktery konci za Sopotnici. Nekdy v polovine 80. let mi jeden kamarad vypravel jak v ramci diplomky na VSD v Ziline resil obchat Potstejna. Jak to tak vypada, cele to tam uvazlo na mrtvem bode a nikde jsem nenasel nejaky navrh. Vzhledem k vystavbe mezi stavajici I/14 a zel. trati by musela nova komunikace pokracovat od konce stavajiciho obchvatu Vamberka rovne podel trati a nekde za stanici Potstejn by se vratila do stavajici stopy. Za mostem pres Orlici by odbocila doprava a velkym obloukem obesla Sopotnici, kde je soucasna silnice dost uzka a plna zatacek.
Re: I/14 obecne
OBCHVAT SOLNICE
Tak asi mimo plán a potichu se staví obchvat Solnice. Obchvat asi 1 etapa spojí silnici I/14 z kruhového objezdu před Solnicí ve směru od Rychnova nad kněžnou se silnící č. 321 na stavající kruhový objezd u kterého je počítáno s připojením dalšího úseku obchvatu ve směru Ještětice - Dobruška.
Tak asi mimo plán a potichu se staví obchvat Solnice. Obchvat asi 1 etapa spojí silnici I/14 z kruhového objezdu před Solnicí ve směru od Rychnova nad kněžnou se silnící č. 321 na stavající kruhový objezd u kterého je počítáno s připojením dalšího úseku obchvatu ve směru Ještětice - Dobruška.
- Přílohy
-
- zákres je orintační...
- ORIENTAČNÍ ZÁKRES ROZESTAVĚNÉHO OBCHVATU SOLNICE 01.JPG (89.13 KiB) Zobrazeno 27289 x
Re: I/14 obecne
http://poptavky.abc.cz/poptavka/216347- ... iii-etapa/Jirka píše:OBCHVAT SOLNICE
Tak asi mimo plán a potichu se staví obchvat Solnice. Obchvat asi 1 etapa...
Podle turistické mapy.cz už stojí i II. etapa, jak je to ale ve skutečnosti netuším. http://www.mapy.cz/s/18ZDPředmětem plnění této veřejné zakázky je další etapa výstavby obchvatu města Solnice. V pořadí se jedná o 3. etapu výstavby, která bude začínat okružní křižovatkou na silnici II/321 (Častolovice – Solnice) a bude končit okružní křižovatkou na silnici I/14 v místě stávající stykové křižovatky silnice I/14 a zrealizované 1. etapy výstavby silnice II/321 vedoucí do průmyslové zóny Solnice - Kvasiny. Druhá etapa výstavby bude výhledově navazovat na 1. etapu výstavby, která je v současnosti ukončena na stykové křižovatce s účelovou komunikací do průmyslové zóny, a dále bude pokračovat směrem do zastavěnéčásti obce Kvasiny, kde dojde k napojení na silnici II/321. Na 3. etapu výstavby obchvatu bude výhledově navazovat 4. etapa výstavby, která bude dokončením západního obchvatu města Solnice. Čtvrtá etapa bude navazovat na 3. etapu výstavby na okružní křižovatce se silnicí II/321 (Častolovice – Solnice) a bude pokračovat v extravilánu města Solnice SZ směrem s napojením na silnici I/14 na výjezdu z města na Dobrušku. Stavbu 3. etapy obchvatu tvoří celkově 14 stavebních objektů.
Jo a jedná se o stavbu silnice II/321, takže to všechno jde přes kraj.
http://hradec.idnes.cz/lidem-v-solnici- ... zpravy_klu
Re: I/14 obecne
Zákres v turistické mapě je relizován. Jezdí po ní veškerá nákladní doprava do areálu Škoda Kvasiny.
Re: I/14 obecne
Nedávno jsem o tom psal do tématu o dvojkách.
Nestojí.Petr Pokorný píše:Podle turistické mapy.cz už stojí i II. etapa, jak je to ale ve skutečnosti netuším. http://www.mapy.cz/s/18ZD
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/14 obecne
Taky si myslím, že úsek od Škodovky ke Kvasinám nestojí - slovo výhledově to říká jasně.
Minimálně před rokem a půl tam nic nebylo, když jsem tam jel napodledy.Druhá etapa výstavby bude výhledově navazovat na 1. etapu výstavby, která je v současnosti ukončena na stykové křižovatce s účelovou komunikací do průmyslové zóny...
Re: I/14 obecne
Tak nevím co tím je myšleno.... Druhá etapa výstavby bude výhledově navazovat na 1. etapu výstavby, která je v současnosti ukončena na stykové křižovatce s účelovou komunikací do průmyslové zóny...
V součsné době když odbočím před Solnicí k automobilce tak po této kominikaci se dostanu k žel. zastávce Solnice a podél tratě kolem Bílých domů k nádraží Solnice a od nádraží pojedu kolem autoservisu a hlavní vrátnice automobilky na křižovatku a tam se dám vpravo z kopce přes most dojedu na silnici II 321. (místní té křižovatce říkají U KONZUMU).
V součsné době když odbočím před Solnicí k automobilce tak po této kominikaci se dostanu k žel. zastávce Solnice a podél tratě kolem Bílých domů k nádraží Solnice a od nádraží pojedu kolem autoservisu a hlavní vrátnice automobilky na křižovatku a tam se dám vpravo z kopce přes most dojedu na silnici II 321. (místní té křižovatce říkají U KONZUMU).
Re: I/14 obecne
Jirka: Podle mě je tím myšleno toto, tak jak je to v turistické mapě - nová silnice a v Kvasinách rozšířená současná.
To, co popisujete, je spíše taková zkratka po místních komunikacích, nebo ne?
To, co popisujete, je spíše taková zkratka po místních komunikacích, nebo ne?
Re: I/14 obecne
podle mne to je jen zbytečný zábor zemědělské půdy když tam je komunikace a prostoru dosti na rozšíření. Takhle vzniknou dvě křižovatky ani 160 od sebe. To není obchvat to je vyhazování finančních prostředků. Kamiony vyjíždějí ze zadní části automobilky přes železniční trať u zastávky Solnice včetně aotobusové dopravy
http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=137280 ... 72800@z=14
Dnes to tam vypadá trochu jinak. Byly kvůli tomu zbourány rodinné domky U černého lesa.
http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=137280 ... 72800@z=14
Dnes to tam vypadá trochu jinak. Byly kvůli tomu zbourány rodinné domky U černého lesa.
Re: I/14 obecne
Ja bych nerekl ze to je zbytecney zabor. Je sice fakt, ze prutah Solnici byl lehce modernizovan ale stale jsou tam 2 nebezpecne krizovatky a obe prave s II/321. Bohuzel se situace resi trosku jinak, jako prvni mela byt resena I/14 a teprve pote spojka od komunikace do Skodovky kolem nadrazi dolu ke stavajici II/321. I kdyz na druhou stranu tady se jedna o podstatne kratsi a tim padem levnejsi usek.
Pokud bude prvni cast obchvatu I/14 financovat kraj jako stavajici II/321, dojde k dost paradoxni situaci, protoze silnice II. tridy pujde obchvatem, ale hlavni dopravni zatez dal pujde centrem obce.
Navic prave Solnice je jednim z mist, kde se o obchvatu uz mluvi priblizne od 70. let, pry snad uz byla urcena trasa, ktere se ta dnesni dost podoba.
Pokud bude prvni cast obchvatu I/14 financovat kraj jako stavajici II/321, dojde k dost paradoxni situaci, protoze silnice II. tridy pujde obchvatem, ale hlavni dopravni zatez dal pujde centrem obce.
Navic prave Solnice je jednim z mist, kde se o obchvatu uz mluvi priblizne od 70. let, pry snad uz byla urcena trasa, ktere se ta dnesni dost podoba.
Re: I/14 obecne
Dopravní zátěž tímto řešním je vyřešena jen pro Solnici ve směru Kvasiny- Skuhrov - Deštné. Jinak nic neřeší pro Kvasiny a Skuhrov . Jen dopravu přivede do Kvasin jinudy a to jen od Rychnova. Ty co pojedou od Častolovic a Dobrušky tak pojedou stejně jak dnes a setkají se stejně v Kvasinách u KONZUMU a pak společně na hory. Tak proto si myslím že zábor je zbytečný, když se dá opravit a zkapacitnit stávající komunikace. Takhle v Bílých domech budou mít automobilovou dopravu před barákem a za barákem. Hezká vyhlídka do budoucnosti.
Co se dnes staví je jen díky automobilce. Tak aby kamiony co naváží do automobilky díly pro výrobu aut z Mladé Boleslavy a co odváží auta nejezdily přes Solnici a kouskem Kvasin. Jinak by se ta přeložka nestavěla.
Trasování na Dobrušku je v územních plánech jednotlivých obcí zaneseno jen chybí peníze a pozemky, které dnes je těžší vykoupit než to bylo za "totáče".
Co se dnes staví je jen díky automobilce. Tak aby kamiony co naváží do automobilky díly pro výrobu aut z Mladé Boleslavy a co odváží auta nejezdily přes Solnici a kouskem Kvasin. Jinak by se ta přeložka nestavěla.
Trasování na Dobrušku je v územních plánech jednotlivých obcí zaneseno jen chybí peníze a pozemky, které dnes je těžší vykoupit než to bylo za "totáče".
Re: I/14 obecne
Pro uplnene odvedeni dopravy z Kvasin by se bud musela prodlouzit stavaji silnice k automobilce po jeji prave strane a napojit na stavajici II/321 az na konci Kvasin v udoli Bele nebo vest novou II/321 dnesnimi poli a loukami po severnim okraji Kvasin a napojit ji na I/14 nekde na severni konci Solnice. Obe tyto moznosti znamenaji zabor zemedelske pudy apod. Takze se bohuzel zvolilo nejjednodussi reseni Je to prece 'jenom' silnice II. tridy
Je jenom skoda ze kdyz se nekdy v 70. letech stavel obchvat Dobrusky - presneji receno se rekonstruovala I/14 od Bestvin vlastne skoro az k Solnici, tak na obchvat Solnice uz nedoslo. V Rychnove se tenkrat aspon vybudoval novy prutah podle reky a nadrazi, protoze ten puvodni pres namesti byl priserny . A Rychnov by asi potreboval obchvat taky, ale ten by asi musel obejit mesto od zapadu. Nikudy jinudy si to ani neumim predstavit.
Je jenom skoda ze kdyz se nekdy v 70. letech stavel obchvat Dobrusky - presneji receno se rekonstruovala I/14 od Bestvin vlastne skoro az k Solnici, tak na obchvat Solnice uz nedoslo. V Rychnove se tenkrat aspon vybudoval novy prutah podle reky a nadrazi, protoze ten puvodni pres namesti byl priserny . A Rychnov by asi potreboval obchvat taky, ale ten by asi musel obejit mesto od zapadu. Nikudy jinudy si to ani neumim predstavit.
Re: I/14 obecne
Obchvat Kvasin vpravo ve směru na hory nejde dost dobře. V územním plánu je zakreslena železnice na DeštNou v Orlických horách. obchvat Rychnova to je těžko říc. Když jsem tam ještě bydlel tak se hovořilo o trase viz obrázek.
Taky se hovořílo o současné silnici, ale u čerpací stanice Benzina (dnes ještě objekt pekárny) vjezd do tunelu a výjezd mezi RK a lipovkou s napojením na současnou I/14.
a to bylo v roce 2005.
územní plány http://www.rychnov-city.cz/mestsky-urad ... ec=rychnov
Koncepce dopravy navržená ve schváleném ÚPM Rychnov nad Kněžnou zůstane zachována.
V návrhu Změny č. 2 je uvažováno s ochranou území pro západní obchvat – lokalita č. RK 5. Jedná se o ochranu ploch v k.ú. Lipovka u RK a Rychnov nad Kněžnou pro přeložku silnice I/14, vedenou po západní hranici současně zastavěného území a napojenou na stávající silnici II/318 v k. ú. Slemeno. Návrh stanovuje formou limitu omezení využití těchto ploch v návrhovém období.
Taky se hovořílo o současné silnici, ale u čerpací stanice Benzina (dnes ještě objekt pekárny) vjezd do tunelu a výjezd mezi RK a lipovkou s napojením na současnou I/14.
a to bylo v roce 2005.
územní plány http://www.rychnov-city.cz/mestsky-urad ... ec=rychnov
Koncepce dopravy navržená ve schváleném ÚPM Rychnov nad Kněžnou zůstane zachována.
V návrhu Změny č. 2 je uvažováno s ochranou území pro západní obchvat – lokalita č. RK 5. Jedná se o ochranu ploch v k.ú. Lipovka u RK a Rychnov nad Kněžnou pro přeložku silnice I/14, vedenou po západní hranici současně zastavěného území a napojenou na stávající silnici II/318 v k. ú. Slemeno. Návrh stanovuje formou limitu omezení využití těchto ploch v návrhovém období.
- Přílohy
-
- BEZ ZÁRUKY
- Image00002.JPG (125.46 KiB) Zobrazeno 27038 x
Re: I/14 obecne
Z jinýho úseku .. jel jsem v noci od Lučan do Jablonce, pěknej novej povrch, nalajnovanej a s odrazkama, šířka dost natěsno. Všechno dobrý, ale při současný inflaci značek a omezení moc nechápu, proč neni něco u týhle zatáčky, která se dost vymyká standardu a jet tam přes šede by bylo docela o hubu, nebejt protisměr volnej http://www.mapy.cz/s/1e0Z
Naposledy upravil(a) jonáš dne 20.7.2011 18:43:19, celkem upraveno 1 x.
Re: I/14 obecne
Tam to bylo o hubu uz cca pred 15 lety, kdy jsem sluzebni jezdil do Strojobalu ve Smrzovce
Ona vubec tahle silnice ma v nekterych mistech dost diskutabilni parametry. Jednim z prikladu je usek Nove Mesto - Vrchoviny - Nachod, kde je ale v budoucnu planovano prelozeni misty do nove trasy v souvislosti s obchvatem Noveho Mesta a Nachoda, dale usek Nachod - Dolni Radechova - Horni Radechova, kde se silnice krouti doslova jak zizala a ve smeru do Nachoda se siroka silnice pred H. Radechovou najednou dost zuzuje a klesa do Radechove, kde klesani konci ostrou pravou zatackou, pak to byl usek z Mladych Buku do Ciste a v moc dobrem stavu nebylo ani pokracovani do Vrchlabi.
A to vynechavam prutah Ceskou Trebovou ktery je taky kapitolou sam o sobe.
Ona vubec tahle silnice ma v nekterych mistech dost diskutabilni parametry. Jednim z prikladu je usek Nove Mesto - Vrchoviny - Nachod, kde je ale v budoucnu planovano prelozeni misty do nove trasy v souvislosti s obchvatem Noveho Mesta a Nachoda, dale usek Nachod - Dolni Radechova - Horni Radechova, kde se silnice krouti doslova jak zizala a ve smeru do Nachoda se siroka silnice pred H. Radechovou najednou dost zuzuje a klesa do Radechove, kde klesani konci ostrou pravou zatackou, pak to byl usek z Mladych Buku do Ciste a v moc dobrem stavu nebylo ani pokracovani do Vrchlabi.
A to vynechavam prutah Ceskou Trebovou ktery je taky kapitolou sam o sobe.
Re: I/14 obecne
Do pulky listopadu je castecne uzavrena silnice I/14 na prutahu Cerveneho Kostelce a dale do konce srpna v Trutnove - Mladych Bukach kde se opravuje most a provoz smer Vrchlabi/Pec p. S. je veden po objizdce. A jeste v Rudniku se opravuji operne zdi a provoz je rizen svetelnou signalizaci
Re: I/14 obecne
V březnu začne rekonstrukce mostu na I/14 ve Vrchlabí - cílem je rekonstrukce (resp. demolice a výstavba nového) současného nevyhodujícího mostu přes Labe (malá šířka komunikace) a vybudování nové OK místo stávající průsečné křižovatky.
Jelikož se jedná o klíčový most jak pro místní dopravu tak dálkovou, bude po dobu demolice a výstavby nového mostu zřízeno mostní provizorium (jednosměrné ve směru Liberec -> Trutnov, v opačném směru se využije současný most umístěný proti toku Labe). Kamionová doprava bude pravděpodobně vedena zcela jinudy.
Vzhledem k tomu, o jak exponovanou lokalitu se jedná, to bude i přes výstavbu provizoria pravděpodobně docela masakr
Výkres řešení zde: http://www.muvrchlabi.cz/docs/4252-5488 ... ituace.pdf
Jelikož se jedná o klíčový most jak pro místní dopravu tak dálkovou, bude po dobu demolice a výstavby nového mostu zřízeno mostní provizorium (jednosměrné ve směru Liberec -> Trutnov, v opačném směru se využije současný most umístěný proti toku Labe). Kamionová doprava bude pravděpodobně vedena zcela jinudy.
Vzhledem k tomu, o jak exponovanou lokalitu se jedná, to bude i přes výstavbu provizoria pravděpodobně docela masakr
Výkres řešení zde: http://www.muvrchlabi.cz/docs/4252-5488 ... ituace.pdf
Re: I/14 obecne
No, on to bude masakr i po dostavbě. Dva kruháče za sebou po pár metrech a k tomu cestou "na hory". Lahůdka speciálně o víkendech...
Re: I/14 obecne
Po přestavbě to bude zcela určitě lepší než současný stav. Ač nejsem příznivcem OK, zde to smysl má..
Re: I/14 obecne
Veřejná vyhláška - stanovení místní úpravy provozu na silnici I/14 v obci Dobruška
U Dobrušky se upraví křižovatka, přibyde levý odbočovací pruh, místo přechodu bude místo pro přecházení s ostrůvkem a přesto se sníží rychlost ze 70 na 50. Tak to asi musí být podle norem?
U Dobrušky se upraví křižovatka, přibyde levý odbočovací pruh, místo přechodu bude místo pro přecházení s ostrůvkem a přesto se sníží rychlost ze 70 na 50. Tak to asi musí být podle norem?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/14 obecne
Ad výstavba/rekonstrukce nového mostu na I/14 ve Vrchlabí.
Je k dispozici webkamera, kde je už nyní vidět výstavba provizoria a demolice domu. Bude i časosběr. A teoreticky přibude i druhá kamera z jiného úhlu.
Kamera: http://www.webkamery-krkonose.cz/cs/kam ... -pres-labe
Výkres: https://www.dropbox.com/s/nl4nmohsjd55k1w/i14.PNG?dl=0
Objízdné trasy: http://www.muvrchlabi.cz/vfdata/E3DIO-o ... ge-001.jpg
Je k dispozici webkamera, kde je už nyní vidět výstavba provizoria a demolice domu. Bude i časosběr. A teoreticky přibude i druhá kamera z jiného úhlu.
Kamera: http://www.webkamery-krkonose.cz/cs/kam ... -pres-labe
Výkres: https://www.dropbox.com/s/nl4nmohsjd55k1w/i14.PNG?dl=0
Objízdné trasy: http://www.muvrchlabi.cz/vfdata/E3DIO-o ... ge-001.jpg
Re: I/14 obecne
Aktualizovaný leták
I/14 Česká Třebová-Opatov (I/43)
Do mapy doplněno více podrobností. Vzhledem k tomu, že varianta zelená nezajistí obchvat celého města Česká Třebová a ani přilehlých obcí Dlouhá Třebová a Třebovice jeví se jako výhodnější varianty červená a modrá. Při porovnání výhod a nevýhod všech variant se nakonec jako vůbec nejvhodnější jeví varianta červená.
I/14 Česká Třebová-Opatov (I/43)
Do mapy doplněno více podrobností. Vzhledem k tomu, že varianta zelená nezajistí obchvat celého města Česká Třebová a ani přilehlých obcí Dlouhá Třebová a Třebovice jeví se jako výhodnější varianty červená a modrá. Při porovnání výhod a nevýhod všech variant se nakonec jako vůbec nejvhodnější jeví varianta červená.
Re: I/14 obecne
Orlická TV Live: Prezentace studie obchvatu Rychnova nad Kněžnou
https://www.youtube.com/watch?v=TAhs_HTrIbE
to nemyslí vážně vybudovat obchvat a místo přemostění údolí (Budína) se svede doprava do města k TESCU.
Na druhé straně města aby obchvat nesousedil se zahrádkářskou lolonií tak se udělá oblouk ať si lidi v Lokotě a obyvatelé Malé Lipovky užijí "klidu" z kamionové dopravy.
https://www.youtube.com/watch?v=TAhs_HTrIbE
to nemyslí vážně vybudovat obchvat a místo přemostění údolí (Budína) se svede doprava do města k TESCU.
Na druhé straně města aby obchvat nesousedil se zahrádkářskou lolonií tak se udělá oblouk ať si lidi v Lokotě a obyvatelé Malé Lipovky užijí "klidu" z kamionové dopravy.
Re: I/14 obecne
Dnes byl kvůli havarijnímu stavu zcela uzavřen most 14-067 přes Úpu v Mladých Bukách.
http://krkonossky.denik.cz/zpravy_regio ... 60415.html
http://krkonossky.denik.cz/zpravy_regio ... 60415.html
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!