Obchvat Solnice I/14 - II /321
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Já se ani nedivím. Samotný kruhový objezd ve špičkách kapacitně nepostačuje, ty kolony jsou nekonečné a pokud by ještě vozidla od Rychnova odbočovala na obchvat, úplně by se to tam zaseklo. Takže buď přestavět na turbo anebo MÚK.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Jsem ani nezaregistroval, že by bylo vydané ÚR, ale tak super. Dobrá zpráva je i že to dělá kraj. Nevím proč, ale přijde mi, že ten s těmi výkupy nemá takové problémy, viz například obchvat Domašína, kde se to vykoupilo myslím celkem rychle.
Těch pozemků tam moc není a spousta z nich je navíc města Solnice, které obchvatu jistě bránit nebude. Pokud bude vůle, tak termín zahájení by mohl být klidně příští rok.
Těch pozemků tam moc není a spousta z nich je navíc města Solnice, které obchvatu jistě bránit nebude. Pokud bude vůle, tak termín zahájení by mohl být klidně příští rok.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Co se dá dělat s kolonami, které vznikají při střídání směn ve Škodovce?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
S těmi se podobně jako ve Vrchlabí nic dělat nedá, ale obchvat Solnice ty smradlavé popojíždějící kolony alespoň vyžene z města.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Přijde mi, že je vykoupené téměř vše, takže zahájení letos či nejdéle příští rok by mělo klapnout.
- Přílohy
-
- Solnice.jpg (497.94 KiB) Zobrazeno 9307 x
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
To s tím letoškem je asi vtip ne?
GŘ se na Twitteru vyjádřil takto:
GŘ se na Twitteru vyjádřil takto:
Vzhledem ke stavu přípravy na straně Královehradeckého kraje vypadá zahájení realizace obchvatu spíše až v roce 2022.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Vtip ne, spíš překlep. Už beru letošek minulostí, takže jsem tím mínil 2021, případně 2022Majkii píše:To s tím letoškem je asi vtip ne?
GŘ se na Twitteru vyjádřil takto:Vzhledem ke stavu přípravy na straně Královehradeckého kraje vypadá zahájení realizace obchvatu spíše až v roce 2022.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Je pravda, že když už začíná ve vyšších polohách sněžit, tak se stavební sezona chýlí nezadržitelně ke konci...
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
A kdyby se okružní křižovatka přestavěla na mimoúrovňovou to by nepomohlo?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Kdo zažil škodovácké výměny směn, ví že to je beznadějné. Znám to denně ve Vrchlabí a ty kvasinské jsem zažil několikrát také, případně tam pracuje a bydlí syn. Prostě jakmile se ráno jede do práce, sjíždí se to tam ze všech stran a za pár minut se systém obrátí a to už jedou všichni najednou. Vypadá to tam podobně jako když skončí zápas extraligy, kdy všichni najednou naskakují do aut. Zácpa je už na parkovišti a pak křižovatka za křižovatkou. Myslím, že i kdyby tam všude byly MÚK, nárazový provoz by to stejně nepobralo a zacpou se akorát nájezdy.
Největší brzdou je první kruhák u automobilky, který ke všemu přetíná chodník a cyklostezka. V minulosti sice proběhla úprava, kdy byl přistavěn bypass pro odbočení doprava, ale po zprovoznění obchvatu Solnice bude bypass k ničemu, spíš jej budou muset zrušit, aby si auta nekrátila cestu přes město. Podle mne by pomohla přestavba kruháku na vícepruhovou, aby auta od automobilky nemusela pořád poskakovat a zastavovat všemu co jede po kruháku a hezky za pomalé jízdy proplout mezi pruhy. Jenže, k čemu to bude platné, když se kolony táhnou až do Rychnova a to samé do všech ostatních směrů. K čemu Vám bude rychlejší projetí kruhákem či MÚK, když jste za chvíli zase v koloně? Člověk by řekl, že by pomohlo dávkování, podobně jako se doprava omezuje do tunelu Blanka. Jenže škodováci mají tendenci šlapat na plyn, takže by padla zelená a namísto klidné jízdy sešlápnou plyn a dojedou kolonu, která by už normálně zmizela Jak říkám. Ve Vrchlabí se řídíme jednou zásadou a platí to zřejmě i na Rychnovsku. Pokud chceš pro něco do Vrchlabí, udělej to do 14 hodin nebo odlož na později. I zákazníci u mě koukají na hodinky a začínají být nervózní, když nestíhají odjet ze stavebnin před druhou hodinou
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... C_2395.jpg
Největší brzdou je první kruhák u automobilky, který ke všemu přetíná chodník a cyklostezka. V minulosti sice proběhla úprava, kdy byl přistavěn bypass pro odbočení doprava, ale po zprovoznění obchvatu Solnice bude bypass k ničemu, spíš jej budou muset zrušit, aby si auta nekrátila cestu přes město. Podle mne by pomohla přestavba kruháku na vícepruhovou, aby auta od automobilky nemusela pořád poskakovat a zastavovat všemu co jede po kruháku a hezky za pomalé jízdy proplout mezi pruhy. Jenže, k čemu to bude platné, když se kolony táhnou až do Rychnova a to samé do všech ostatních směrů. K čemu Vám bude rychlejší projetí kruhákem či MÚK, když jste za chvíli zase v koloně? Člověk by řekl, že by pomohlo dávkování, podobně jako se doprava omezuje do tunelu Blanka. Jenže škodováci mají tendenci šlapat na plyn, takže by padla zelená a namísto klidné jízdy sešlápnou plyn a dojedou kolonu, která by už normálně zmizela Jak říkám. Ve Vrchlabí se řídíme jednou zásadou a platí to zřejmě i na Rychnovsku. Pokud chceš pro něco do Vrchlabí, udělej to do 14 hodin nebo odlož na později. I zákazníci u mě koukají na hodinky a začínají být nervózní, když nestíhají odjet ze stavebnin před druhou hodinou
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... C_2395.jpg
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Přestavba na MÚK je v plánu. Někde jsem o tom již četl. Ale zdroj se mi najít nedaří.Lenny píše:A kdyby se okružní křižovatka přestavěla na mimoúrovňovou to by nepomohlo?
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Stav vykoupených pozemků:
plné rozlišení:
stav k 9.1.2021
stav k 4.1.2020
náhled: legenda barev: Od příspěvku martase nejspíš beze změny.
plné rozlišení:
stav k 9.1.2021
stav k 4.1.2020
náhled: legenda barev: Od příspěvku martase nejspíš beze změny.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Podle sedmého dodatku ke smlouvě na projekt aktuálně zdržuje vyřízení stavebního povolení nabytí majetkových práv k téhle ruině a taky riziko podjatosti všech úředníků kraje a úřadu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Před pár lety, byla v mapách značena i výstavba této spojky v Solnici:
https://mapy.cz/s/nosasevule
Která by umožnila odjezd těch co jedou ze Škodovky směr severovýchod (směr Polsko), aby odjeli jinudy než přes ten přetížený kruháč na hlavní silnici, kde se napojuje veškerá doprava. Dnes už to v mapách není. Znamená to, že od toho bylo upuštěno ?
Chápu, že se solnickým asi nelíbí, že to vede do obce, ale ti co jedou na severovýchod jim skrz obec stejně projedou i nyní a projedou ještě větší část obce, než by museli, než kdyby byla tato spojka .......
https://mapy.cz/s/nosasevule
Která by umožnila odjezd těch co jedou ze Škodovky směr severovýchod (směr Polsko), aby odjeli jinudy než přes ten přetížený kruháč na hlavní silnici, kde se napojuje veškerá doprava. Dnes už to v mapách není. Znamená to, že od toho bylo upuštěno ?
Chápu, že se solnickým asi nelíbí, že to vede do obce, ale ti co jedou na severovýchod jim skrz obec stejně projedou i nyní a projedou ještě větší část obce, než by museli, než kdyby byla tato spojka .......
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Asi to tady ještě nebylo zmíněno (pokud jsem četl správně), ale loni byla zadána zakázka na studii přestavby OK na MÚK u vjezdu do škodovky. Odkaz z TA zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/355663
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Bylo tady o tom echo už dříve, sám ses na to ptal.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
To jo, ale nebylo tady nic o tom, že ŘSD vysoutěžilo zakázku na studii. Jinak zpráva o tom, že se úprava chystá, pro mě pochopitelně není novinkou A Majkii tu v roce 2019 dával odkaz na jinou zakázku s touto stavbou související.Aram96 píše:Bylo tady o tom echo už dříve, sám ses na to ptal.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Jo takhle
Honey: jen mě tak napadlo, nemohlo by ty problémy s velkým provozem při výměně směn vyřešit pár parkovišť Park+Drive ? Nebo cokoli podobného na spolujízdu ? Pochybuju, že ty auta v těch kolonách jsou plná. Přecejen je rozdíl využít spolujízdu 30 km do města, kdy každý jede jinam, než přímo do stejné firmy. Motivuje škodovka nějak ke spolujízdě a snížení množství dojíždějících aut ?
Honey: jen mě tak napadlo, nemohlo by ty problémy s velkým provozem při výměně směn vyřešit pár parkovišť Park+Drive ? Nebo cokoli podobného na spolujízdu ? Pochybuju, že ty auta v těch kolonách jsou plná. Přecejen je rozdíl využít spolujízdu 30 km do města, kdy každý jede jinam, než přímo do stejné firmy. Motivuje škodovka nějak ke spolujízdě a snížení množství dojíždějících aut ?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Možná tak Poláci z Polska jezdí po více lidech a ještě cizinci z ubytoven. Ale chtít po zaměstnancích automobilek, kteří se kolikrát nebaví o ničem jiném než o autech, aby nejezdili tím svým vytuněným autem? Ano, jezdí i autobusy, které je sváží na směny. Problém vidím v tom, že do Škodovky dojíždějí lidé ze všech koutů kraje a i z Polska. V okolí Kvasin bude v perimetru desítek kilometrů v každé vesnici aspoň jeden. Určitě se najdou tací, kteří na cestě ještě někoho naberou, ale pochybuji, že by jich bylo mnoho.
Parkoviště, ze kterého by pak jezdil nějaký autobus k továrně, by asi moc neřešilo. Kolony by se jen přenesly jinam. Místo autem sice dojíždí i spousta pracovníků veřejnou dopravou, přímo u fabriky je vlaková stanice. Jenže, aby hromadnou dopravu využili, musí být v docházkové vzdálenosti od své stanice (zastávky) anebo mít kde u ní odstavit auto. To už rovnou dojedou k fabrice.
Parkoviště, ze kterého by pak jezdil nějaký autobus k továrně, by asi moc neřešilo. Kolony by se jen přenesly jinam. Místo autem sice dojíždí i spousta pracovníků veřejnou dopravou, přímo u fabriky je vlaková stanice. Jenže, aby hromadnou dopravu využili, musí být v docházkové vzdálenosti od své stanice (zastávky) anebo mít kde u ní odstavit auto. To už rovnou dojedou k fabrice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Ano, to si uvědomuji, že tady každá minuta dělá rozdíl. Kdyby se však po cestě nacházelo sem tam nějaké parkoviště, tak si třeba 4 lidi z různých konců mohou domluvit čas příjezdu na parkoviště a odtama pokračovat jedním autem. Ale uznávám, že tohle by asi bylo: jedna vlaštovka jaro nedělá. Co by zabralo více, by byly benefity od firmy pro lidi, kteří by toho třeba využívali. Ale je jasné, že to jim nikdo nařizovat nemůže.
Stejně myslím, že do velkého budoucna budou vznikat "přehazovací" pruhy. Buď pro samotné směny nebo před městy čistě pro ranní a odpolední špičku. Umím si představit 3-pruh, kde bude prostřední pruh ráno pro jeden směr, pak se třeba v 11 zavře (závorou, proměnnými značkami apod.) a ve 12 se otevře pro směr z města. S určitou mírou autonomního řízení bude tohle ještě reálnější.
Stejně myslím, že do velkého budoucna budou vznikat "přehazovací" pruhy. Buď pro samotné směny nebo před městy čistě pro ranní a odpolední špičku. Umím si představit 3-pruh, kde bude prostřední pruh ráno pro jeden směr, pak se třeba v 11 zavře (závorou, proměnnými značkami apod.) a ve 12 se otevře pro směr z města. S určitou mírou autonomního řízení bude tohle ještě reálnější.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Ta "sociální zodpovědnost" firem má jisté meze. Kdyby ty meze nebyly, nebyla by zřejmě ani automobilka.Aram96 píše: Co by zabralo více, by byly benefity od firmy pro lidi, kteří by toho třeba využívali.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Obchvat Solnice I/14 - II /321
Do zprovoznění obchvatů Solnice a Rychnova asi nemá cenu cokoli víc podnikat. Ukáže se, zda-li se doprava rozptýlí na ty co jedou do města a kteří pokračují dál. Snad jediné co by pomohlo i potom je v danou dobu spuštěný semafor před kruhovým objezdem. Tím by aspoň odpadlo to poskakování ze všech stran.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023