I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Re: I/14 obecne
V Novém Městě zase obyvatelé vědí nejlíp, kudy a kam má vést obchvat...
http://hradec.idnes.cz/nove-mesto-nad-m ... zpravy_tuu
http://hradec.idnes.cz/nove-mesto-nad-m ... zpravy_tuu
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/14 obecne
Klasická sbírka pindalů, jejich argumentace je víceméně úsměvná (rozdělení města při trasování podél kolejí, které dělí město už teď...), ale jejich hlasitost je vražedná... Všimněte si trasy toho obchvatu, vede kamsi k Nahořanům a tam končí, žádné napojení na současnou I/14 mistr Zilvar (z chudobince?) nepředložil. Spíš někde viděl studii Brána k sousedům a tak to tam někam nakreslil. Nejsem vůbec proti postupné přípravě velkého obchvatu, jenže to je minimálně na 10-20 let, mezi tím může přeložka už stát a aspoň nějak dopravě pomoci.
Re: I/14 obecne
Aktualizovaný leták:
I/14 Nové Město nad Metují – přeložka
Územní řízení je přerušeno do 31. 12. 2015 k doplnění žádosti o údaje a podklady. Bude podána žádost o prodloužení lhůty k doplnění všech podkladů do 31. 12. 2018 ve vazbě na nařízení soudu ke konání veřejného referenda v roce 2018, kdy se bude rozhodovat o vyprojektované trase. Připravuje se nová studie vedení dopravy.
I/14 Nové Město nad Metují – přeložka
Územní řízení je přerušeno do 31. 12. 2015 k doplnění žádosti o údaje a podklady. Bude podána žádost o prodloužení lhůty k doplnění všech podkladů do 31. 12. 2018 ve vazbě na nařízení soudu ke konání veřejného referenda v roce 2018, kdy se bude rozhodovat o vyprojektované trase. Připravuje se nová studie vedení dopravy.
Re: I/14 obecne
Stránky týkající se přeložky silnice I/14 v Novém Městě nad Metují. http://www.novomestskykuryr.info/010201 ... etuji.html
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/14 obecne
U obchvatu/přeložky Nového Města nad Metují to bude ještě na dlouho: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
Re: I/14 obecne
Když koukám na intenzity a leták ŘSD, tak to asi bude opravdu ještě na dlouho. Na druhou stranu není nijak pozdě začít plánovat stavbu v jiné trase, pokud je opravdu lepší, což bych se neopovážil ani v nejmenším posuzovat, neznám to zde. Pokud ovšem ŘSD nebude stavět na své "osvědčené metodě".
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/14 obecne
Průjezd Novým Městem je obtížný. Sice tu nejsou nějaké kolony, ale nerad tudy jezdím. Je to otravné. Buď se dá jet po historické trase, kudy oficiálně I/14 vede přes náměstí, což obnáší úzké ulice, dlažbu a pak tobogánem přes Spy.
Anebo po trase pro náklaďáky a tedy podle značek přes předměstí. Což naopak obnáší spoustu křižovatek na kterých musíte odbočit, projet myší díru pod tratí a snášet nevalnou kvalitu silnic třetích tříd.
Trasa ŘSD sice není nejideálnější, ale je zřejmě nejschůdnější. Jediné, co se mi na ní nelíbí je průtah kolem nádraží. Na druhou stranu, sice město rozdělí, ale prochází spíše průmyslovou zástavbou. Obchvat č. 4, který navrhují aktivisté by se mi líbil, odstraňuje víc problémů najednou, ale je hodně hodně dlouhý a myslím, že spousta dopravy v ulicích zůstane, způsobují jí místní, co dojíždějí do Náchoda či Kvasin. Průtah by je alespoň nahnal do jednoho místa. Varianty 2+3 kolem rekreační vodní nádrže Rozkoš je zřejmě kravina, to by jim kempaři a rybáři poděkovali. Stejně tak za variantu 5+6 by poděkovali obyvatelé doposud nedotčených vesnic
Varianty tras:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... _2_big.png
Anebo po trase pro náklaďáky a tedy podle značek přes předměstí. Což naopak obnáší spoustu křižovatek na kterých musíte odbočit, projet myší díru pod tratí a snášet nevalnou kvalitu silnic třetích tříd.
Trasa ŘSD sice není nejideálnější, ale je zřejmě nejschůdnější. Jediné, co se mi na ní nelíbí je průtah kolem nádraží. Na druhou stranu, sice město rozdělí, ale prochází spíše průmyslovou zástavbou. Obchvat č. 4, který navrhují aktivisté by se mi líbil, odstraňuje víc problémů najednou, ale je hodně hodně dlouhý a myslím, že spousta dopravy v ulicích zůstane, způsobují jí místní, co dojíždějí do Náchoda či Kvasin. Průtah by je alespoň nahnal do jednoho místa. Varianty 2+3 kolem rekreační vodní nádrže Rozkoš je zřejmě kravina, to by jim kempaři a rybáři poděkovali. Stejně tak za variantu 5+6 by poděkovali obyvatelé doposud nedotčených vesnic
Varianty tras:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... _2_big.png
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/14 obecne
To už je minulost: http://www.novomestskykuryr.info/01-sad ... dukty.htmlHoney72 píše:projet myší díru pod tratí
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/14 obecne
Varianta 4 hlavně zlikviduje cenné území podél Metuje. Ideální by byla varianta 1 od Spů až za nádraží, kde by se pak stočila na západ mezi fabriky a napojila na variantu 4. Tím by se ušetřilo jak údolí Metuje, tak území mezi Benzinou v Novém Městě a Vrchovinami (nejspíš by padl i odpor p. Zilvara, který právě zde kdysi nakoupil pole, ze kterých dnes jsou minimálně částečně stavební pozemky, takže logicky nechce snížit jejich hodnotu přeložkou I/14). U nádraží by bylo nejlepší jít minimálně částečně pod zem, stejně jako ve Spech, kde jsou obytné domy pár metrů od silnice, tunely by nebyly nijak dlouhé. Město je rozdělené už dávno železnicí, kterou lze v daném úseku překonat jen na dvou místech, takže argument o rozdělení města přeložkou je obyčejný blábol. Ale reálně to samozřejmě dopadne tak, že nebude nic.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
VZ0085332: I/14 Nové Město nad Metují – přeložka; studie řešení přednádražního prostoru vč....
Základní údaje
Název: I/14 Nové Město nad Metují – přeložka; studie řešení přednádražního prostoru vč. technicko-ekonomického posouzení
Stručný popis: Vypracování studie prověřující možnost zakrytí navržené trasy v prostoru před nádražím (tunel, příp. jiné alternativní řešení) včetně vyhodnocení celé trasy dle DÚR silnice I/14 Nové Město nad Metují - přeložka z hlediska aktuálně platných ČSN a technických předpisů.
Prověření možnosti alternativního vedení silnice I/14 po silnicích II. a III. tříd včetně stanovení okrajových podmínek pro realizaci a projednání možnosti převodu.
Ověření navržených variant (varianty ad1 a ad2) z hlediska hluku a emisí (hluková a rozptylová studie)
Technicko - ekonomické posouzení dle studie ad1.
Souhrnné vyhodnocení variant, rizik, doporučení.
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=315714
Základní údaje
Název: I/14 Nové Město nad Metují – přeložka; studie řešení přednádražního prostoru vč. technicko-ekonomického posouzení
Stručný popis: Vypracování studie prověřující možnost zakrytí navržené trasy v prostoru před nádražím (tunel, příp. jiné alternativní řešení) včetně vyhodnocení celé trasy dle DÚR silnice I/14 Nové Město nad Metují - přeložka z hlediska aktuálně platných ČSN a technických předpisů.
Prověření možnosti alternativního vedení silnice I/14 po silnicích II. a III. tříd včetně stanovení okrajových podmínek pro realizaci a projednání možnosti převodu.
Ověření navržených variant (varianty ad1 a ad2) z hlediska hluku a emisí (hluková a rozptylová studie)
Technicko - ekonomické posouzení dle studie ad1.
Souhrnné vyhodnocení variant, rizik, doporučení.
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=315714
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Z historického náměstí v Novém Městě zmizí přetížená silnice první třídy
Titulek článku to vidí jako hotovou věc, ale nejde o přeložku, ale teprve se začala projednávat (logická) rekategorizace existujících silnic mezi státem, krajem a městem.
Obrázek s návrhem sítě po převodu z článku:
Titulek článku to vidí jako hotovou věc, ale nejde o přeložku, ale teprve se začala projednávat (logická) rekategorizace existujících silnic mezi státem, krajem a městem.
Obrázek s návrhem sítě po převodu z článku:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Už bylo na čase.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Samozřejmě je logické vést 14 okolo, ale dlouho to nešlo, protože tu vedla víceméně polňačka s nízkou myší dírou. Novinový článek je však zcela mimo. Město ze sebe dělá obětního beránka, ale ve skutečnosti jim tento stav docela vyhovuje. Stát totiž městu udržuje 4 km páteřní městské komunikace, kudy víceméně jezdí jen místní doprava. Přes náměstí a městem sice vede historicky silnice první třídy, ale jen oficiálně. Ve skutečnosti je veškerá doprava značkami "odjakživa" směřována okolo a i navigace nikoho nevedou centrem. Navíc, nákladní doprava byla přes náměstí vždy zakázána a jediné co tudy může projíždět jsou linkové autobusy. A pokud si v článku město stěžuje, že autobusy jim ničí baráky, proč je na náměstí zastávka pro 4 linky? A kudy by ty autobusy jezdily, když okolo náměstí jiná ulice není? Strašně chtějí přečíslování, ale na druhou stranu se bojí, že město si pak bude muset silnici udržovat samo
https://www.google.cz/maps/@50.3271994, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@50.3271994, ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Zajímalo by mě, zda zákaz nákladní dopravy je na silnici I. třídy právně v pořádku.Honey72 píše: Přes náměstí a městem sice vede historicky silnice první třídy, ale jen oficiálně. Navíc, nákladní doprava byla přes náměstí vždy zakázána a jediné co tudy může projíždět jsou linkové autobusy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
V tomto případě je důvod jasný https://www.google.cz/maps/@50.3443806, ... 384!8i8192. A zřejmě není problém zakázat průjezd "závadného" bodu i jinde, kde nevyhovuje výška podjezdu, zátěž mostu, šířka atd. Určitě nelze zakázat průjezd úsekově jen kvůli tomu, aby měli obyvatelé dané vesnice klid Jako třeba na dvojkách.
Ale marně přemýšlím, kudy v Česku vede silnice první třídy takto přes úzké centrum.
Ale marně přemýšlím, kudy v Česku vede silnice první třídy takto přes úzké centrum.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Dá to trochu hledání; Jablonné nad Orlici na Nové Město nad Metují nemá, ale taky je fajn.Honey72 píše:Ale marně přemýšlím, kudy v Česku vede silnice první třídy takto přes úzké centrum.
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Ona tu pořád vede víceméně polňačka. Sice je tu nový povrch, ale šířka není ani S6.0, nehledě na ostatní parametry. Ovšem fascinuje mě, že přeložka se má stále stavět jen jako S9,5, přestože provoz a hlavně NA je tu kvůli Kvasinám daleko silnější, než třeba na D6... Navíc tu bude vždy, nemá se kam jinam přesunout, D11 je daleko a i tak by to na ni bylo stejně nejvýhodnější tudy a jiná cesta do Polska pro NA neexistuje. Připadá mi, že se vůbec nikdo nezabýval tím, jak moc se tu provoz za posledních 15 let znásobil a prostě se drží plánů někdy ze 70. let, kdy by i kategorie S9,5 bohatě stačila. Tomu bohužel odpovídá i již postavená OK v Dobrušce, kde se výhledově dočkáme i druhé a obecně parametry celé I/14 od Vamberka po Náchod, kde je to stavebně spíš druhá třída. Teď by to bylo naopak spíš na střídavé 2+1, především v kopcích, aby se ty stovky kamionů daly aspoň bezpečně předjet. Reálně se tu jezdí v kolonách 60 nebo taky 30 za traktorem...Honey72 píše:"...dlouho to nešlo, protože tu vedla víceméně polňačka s nízkou myší dírou..."[/url]
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
9,5 není málo. Sice to je jednička třída, ale ne čistě dálkového charakteru a zatížení jako mezinárodní silnice nebo hlavní dálkové tahy přes republiku anebo peážní úseky, které mají 11,5. Mohlo být hůře
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Mohlo a taky bude, protože nebude nic Právě to "ne čistě dálkového charakteru" už dnes neplatí, minimálně v tomto úseku. Mělo by to být dobře vidět při letošním sčítání dopravy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Rozdíl mezi 9,5 a 11,5 je většinou jen v existenci odstavného pruhu. Kapacitě či zrychlení jízdy to stejně nepomůže. V 90. letech jsem se při překročení hranic do Německa či Rakouska strašně divil, že ty jejich nové dálkové silnice žádné odstavné pruhy nemají a jsou poměrně úzké https://www.google.cz/maps/@48.6252789, ... 8192?hl=cs. Tenkrát jsem si to vysvětloval tím, že na západě nemají tak poruchová auta jako na východě a proto je u nich budování odstavných pruhů zbytečné
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Jasně, komfort samotné jízdy řeší spíš číslo za lomítkem, tady to má být 80, což je slušné. Stejně bych ale raději viděl S11,5/70, než S9,5/80. Širší kategorie jednak umožňuje poměrně bezpečnou cestu i chodcům a cyklistům, kteří v podstatě mají vlastní pruh a auta kvůli nim nemusí brzdit a hlavně je obecně více prostoru třeba pro vymanévrování cizí chyby, což se hodí vždy a na novostavbách bych to považoval za samozřejmost. Rozdíl v ceně už přece nemůže být tak zásadní.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/160 ... elozka.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/160 ... elozka.pdf
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Ještě bych přidal průjezd náměstím v Žamberku - to je taky lahůdka.theodor less píše:Dá to trochu hledání; Jablonné nad Orlici na Nové Město nad Metují nemá, ale taky je fajn.Honey72 píše:Ale marně přemýšlím, kudy v Česku vede silnice první třídy takto přes úzké centrum.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Tak mapy.cz suverenně vedou centrem. "Okolo" to nabízí jen jako alternativu a v jednom směru i se zajížďkou přes Provodov.Honey72 píše:Ve skutečnosti je veškerá doprava značkami "odjakživa" směřována okolo a i navigace nikoho nevedou centrem.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
žamberk je solidníkik píše:Ještě bych přidal průjezd náměstím v Žamberku - to je taky lahůdka.theodor less píše:Dá to trochu hledání; Jablonné nad Orlici na Nové Město nad Metují nemá, ale taky je fajn.Honey72 píše:Ale marně přemýšlím, kudy v Česku vede silnice první třídy takto přes úzké centrum.
taky je to na tom pilíři vidět
jablonné, by narozdíl od NM , šlo řešit mostem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/14 Nové Město nad Metují - přeložka
Google i jiné navigace vedou okolo, protože přes náměstí je to ve skutečnosti o chlup delší a časově skoro o pět minut navíc. Možná v tu chvíli byl na objízdné trase nějaký problém a navigace včetně mapy.cz to zohlednily.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023