I/16 Jičín - Trutnov
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Na portálu EIA se objevilo nové založení záznamu (zatím bez podrobností): I/16 Jičín, zkapacitnění obchvatu
Re: I/16 Jičín - Trutnov
už s podrobnostmi
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Díky za info. Studie dotyčného se již diskutovaly ve vláknu I/16 Mladá Boleslav - Jičín. Dám sem mapku ať to nemusíte stahovat 100MB zip.
Jestli jsem to pochopil správně, tak vedle mostu přes Cidlinu postaví nový most, současný strhnou a postaví znovu. Kategorie S21,5/110 a silnice do Moravčice bude na nadjezdu bez MÚK... To nevím jestli projde územním řízením, protože to zruší velmi frekventovanou odbočku na ulici Konecchlumckého, přes kteoru jezdí polovina provozu do průmyslové zóny.. leda by dostavěli Průmyslovou ulici podle ÚP od Agropodniku k Hydře.
Jestli jsem to pochopil správně, tak vedle mostu přes Cidlinu postaví nový most, současný strhnou a postaví znovu. Kategorie S21,5/110 a silnice do Moravčice bude na nadjezdu bez MÚK... To nevím jestli projde územním řízením, protože to zruší velmi frekventovanou odbočku na ulici Konecchlumckého, přes kteoru jezdí polovina provozu do průmyslové zóny.. leda by dostavěli Průmyslovou ulici podle ÚP od Agropodniku k Hydře.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Takhle je to v technické studii:
Varianta 1
Plná velikost Varianta 1
Varianta 2
Plná velikost Varianta 2
Varianta 1
Plná velikost Varianta 1
Varianta 2
Plná velikost Varianta 2
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Zbytečnost dostavovat ty MÚK a nový most. Dal bych tam kruháč(e) jak o kousek vedle. Ten který navazuje na dálniční křížení. Smajlíky radši nepřidávám ..
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 17.1.2022 20:40:34, celkem upraveno 1 x.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Přidání MÚK Moravčice není možné s ohledem na vzdálenost s ostatními křižovatkami.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Bez sakrasmu bych u Moravčice udělal kruháč. Pořád by byl smysluplnější než ten budoucí v Úlibicích. Zvlášť když varianta 1 vypadá, že nepůjde odbočit doleva na Mladou Boleslav od Popovic (z druhé poloviny průmyslové zóny), takže všechna doprava by musela kličkovat Dělnickou a Průmyslovou a najíždět u Continetalu. Navíc, v čem je problém blízkosti MÚK? Jinde jsou hned za sebou akorát by to prostě bylo S20,75/80 nebo S21,5/80.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Varianta 1 počítá s tím, že se bude najíždět přes ten zeleně zakreslený plánovaný kruhák na Popovické, takže žádné kličkování. To mimoúrovňové přemostění na Moravčice je podle mě správně, tam křižovatka z dopravního hlediska vůbec být nemusí.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Nevím, jak to má být řešeno přes koleje, ale pro úsek Konecchlumského - Hradecká má město snad všechny pozemky koupené. Si myslím, že to by za křižovatku u Moravčic byla dostatečná náhrada.Jirka95 píše:leda by dostavěli Průmyslovou ulici podle ÚP od Agropodniku k Hydře.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Přesně tak. Křižovatka Moravčice není potřeba. Z "moravčické" silnice se dá projet k MÚK Popovice a na opačnou stranu je přes průmyslovou zónu plánována dostavba silnice k MÚK Robousy. Takže podnikatelé z Konecchlumské ulice si nemohou stěžovat, že nebudou mít možnost najet na obchvat.
- Přílohy
-
- jicin.jpg (206.8 KiB) Zobrazeno 6349 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Ještě doplním, že město má letos dělat generální rekonstrukci Konechlumského ulice, která se určitě neobejde bez uzavírek. Takže se ukáže, že to půjde
Navíc ten projekt počítá i s tou zmiňovanou propojkou, pro kterou připraví křižovatku. Na propojku se dá najít smlouva na projekt a město si v roce 2019 zadalo i studii podjezdu moravčické silnice. Možná i proto ta rekonstrukce Konecchlumského končí před obchvatem právě tam, kde končí...
Navíc ten projekt počítá i s tou zmiňovanou propojkou, pro kterou připraví křižovatku. Na propojku se dá najít smlouva na projekt a město si v roce 2019 zadalo i studii podjezdu moravčické silnice. Možná i proto ta rekonstrukce Konecchlumského končí před obchvatem právě tam, kde končí...
- Přílohy
-
- jicin.jpg (175.18 KiB) Zobrazeno 6256 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Majkii, je to Konecchlumská ulice, podle nedaleké vesnice Konecchlumí, kam silnice vede Ale třeba nějaký rodák dychtící po své ulici existuje Každopádně mě ta křižovatka u Moravčic vždy štvala, protože na krásném rovném úseku musím zpomalit na sedmdesát.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Žádná Konecchlumská v Jičíně není. Je to Konecchlumského.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Ježiš, tak na konec jsem se dobře ztrapnil. Přitom jsem koukal do mapy Ale asi jsem si vsugeroval, že cesta vede směrem do Konecchlumí a oni se mnou v Jičíně takhle vypekli Bezhlavý rytíř Vilém Koncechlumský z Konecchlumí mě bude strašit. Takže rodák a významná osoba ke všemu. Jak se kaju.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Když tak koukám na tu mapu, tak se divím, že když tam je Konecchlumského i Jičínského, že tam mají Hradeckou...
Re: I/16 Jičín - Trutnov
njnHoney72 píše:...
Každopádně mě ta křižovatka u Moravčic vždy štvala, protože na krásném rovném úseku musím zpomalit na sedmdesát.
třeba já tam odbočuju do průmyslové zóny, nájezd Dělnickou je jen pro silné jedince
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Ne, vyjet z té zóny je pro silné jedince Kvůli těmto značkám máte na výběr buď kličkovat Dělnickou, kde se větší auto nevytočí (a pak se snažit najet od Popovic) nebo odbočením z Konecchlumského u Moravčic. Proto myslím, že to ÚR bez dostavby Průmyslové určitě nevydají. Jednou jsem tam za cisternou co se snažila najet doleva na Hradec čekal 15 minut
https://mapy.cz/s/fatemohofa
https://mapy.cz/s/fatemohofa
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Článek k tématu čtyřpruhu: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_kvi
Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín
Děkuji @martas za odkaz na článek. Reaguji v tomto vlákně.martas píše:Článek k tématu čtyřpruhu: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_kvi
Jezdím z HK do Mladé Boleslavi přes Jičín pravidelně 2x týdně 4 roky a při čtení článku mě napadlo pár věcí.
Obchvatem se myslí úsek I/16 mezi MÚK Čejkovice a MÚK Robousy.
"Stavět by se mělo začít zhruba za čtyři roky v případě bezproblémové přípravy stavby".
"V současné době je podána žádost o posouzení vlivu na životní prostředí EIA, dokončen záměr projektu a zpracovaná projekt. dokumentace předběžného GTP, na který naváže jeho realizace".
Jsem velice rád, že příprava jde velmi nadějným tempem takto kupředu. Snad bude optimismus trvat i nadále při zpracování DÚR+IČ, DSP+IČ (případně DUSP). Ze zkušenosti s ostatními stavbami mi 4 roky na projektovou přípravu přijde velmi málo, byť se dá uznat, že se jedná o krátký úsek, pravděpodobně nebude potřeba vykupovat tolik pozemků, je již postaven půlprofil, ačkoli se bude muset většina trasy přestavět. Optimisticky bych viděl 6 let...necháme se překvapit.
„Dalšími dvěma pruhy se všechno zrychlí, výrazně se zvýší plynulost dopravy. Čtyřpruh mezi Úlibicemi a Robousy bývá v současné době ucpaný nejen v pátek jako dříve, ale každý den,“ upozorňuje starosta Jičína Jan Malý (ANO).
V reakci na tuto citaci pana starosty bych rád doplnil, že stavba jižního obchvatu pomůže hlavně odstranit nebezpečné úrovňové křižovatky, zároveň se zvýší plynulost v úseku. Oboje kvituji. Problém ucpané silnice mezi Úlibicemi a Robousy je ale kruhový objezd v Úlibicích (křiž. I/16xI/35). Bohužel, jižní obchvat tento problém podle mě nevyřeší. Jako promarněnou šanci beru, že na stavbě D35 Úlibice - obchvat, včetně přeložky I/16, vznikne nová turbo-okružní křižovatka. Jen pro info, dle sčítaní dopravy z 2020/2021 projede slavným "kruháčem" přes 20tis. vozidel. Pardon za OT.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Rekonstrukce jižního obchvatu na 4pruh už má svůj leták.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/645 ... :43:43.565
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/645 ... :43:43.565
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Díky za dobrou zprávu hovi. Realizace je však zatím saaakra vzdálená...
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Bych jenom doplnil, že město má propojku vysoutěženu.Majkii píše: ↑18.1.2022 21:43:58 Ještě doplním, že město má letos dělat generální rekonstrukci Konechlumského ulice, která se určitě neobejde bez uzavírek. Takže se ukáže, že to půjde
Navíc ten projekt počítá i s tou zmiňovanou propojkou, pro kterou připraví křižovatku. Na propojku se dá najít smlouva na projekt a město si v roce 2019 zadalo i studii podjezdu moravčické silnice. Možná i proto ta rekonstrukce Konecchlumského končí před obchvatem právě tam, kde končí...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 Jičín - Trutnov
A realiťácká klika (reprezentovaná bývalým starostou města ) láká i na výstavbu mimoúrovňové křižovatky v Moravčicích.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/16 Jičín - Trutnov
Nedá mi to, ale tahle silnice je přesně příklad toho, co je špatně na našem projektování nových silničních staveb. Připravovaná stavba Horka u Staré Paky - obchvat - viz: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :26:24.277
navždy znemožní možnost projet na kole či jakkoliv jinak udržitelně (mnoho kilometrů na každou stranu nejsou žádné alternativy) z Vidochova do Horky, přitom za stejnou cenu tam ze staré silnice mohla vzniknout cyklostezka/účelová komunikace. Na nově přeloženou silnici přitom nepatří ani lokální doprava (mopedy atd.) a zemědělská technika. Stará silnice bez tranzitu by pro mnoho lidí na kole byla velmi atraktivní.. a šetřilo by se za rekultivaci silnice. To tahání veškeré dopravy pomocí úrovňových křížení na nově napřímené a zrychlené silnice je bezpečnostní peklo, navíc to devastuje alternativní druhy dopravy.
Za mě vůbec nesmyslná jsou naopak pro auta úrovňová křížení a kruhák u Vidochova na navazujícím obchvatu Staré paky.. kolik se tím oproti MÚK ušetřilo, tak 5% ceny stavby? Možná nic? (mosty tam stejně jsou) Nemluvě o tom, že celý tah od Jičína asi měl být spíše až po to rozdvojení intenzit u té nové MÚK u Horky vystřídaný 3 pruh.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :07:39.483
MD a zastaralé projektování to prostě kazí všem.
navždy znemožní možnost projet na kole či jakkoliv jinak udržitelně (mnoho kilometrů na každou stranu nejsou žádné alternativy) z Vidochova do Horky, přitom za stejnou cenu tam ze staré silnice mohla vzniknout cyklostezka/účelová komunikace. Na nově přeloženou silnici přitom nepatří ani lokální doprava (mopedy atd.) a zemědělská technika. Stará silnice bez tranzitu by pro mnoho lidí na kole byla velmi atraktivní.. a šetřilo by se za rekultivaci silnice. To tahání veškeré dopravy pomocí úrovňových křížení na nově napřímené a zrychlené silnice je bezpečnostní peklo, navíc to devastuje alternativní druhy dopravy.
Za mě vůbec nesmyslná jsou naopak pro auta úrovňová křížení a kruhák u Vidochova na navazujícím obchvatu Staré paky.. kolik se tím oproti MÚK ušetřilo, tak 5% ceny stavby? Možná nic? (mosty tam stejně jsou) Nemluvě o tom, že celý tah od Jičína asi měl být spíše až po to rozdvojení intenzit u té nové MÚK u Horky vystřídaný 3 pruh.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :07:39.483
MD a zastaralé projektování to prostě kazí všem.
Re: I/16 Jičín - Trutnov
cyklouni jsou mi šumák, ale dlouhodobě tvrdím, že na silnici I. třídy nemá kruháč co dělat
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit