I/16 Mladá Boleslav - Martinovice

Řevničov (D6) – Slaný (I/7) – Velvary – (D8) – Mělník (I/9) – Mladá Boleslav (peáž po D10, I/38) – Jičín (I/32, I/35) – Trutnov (I/14, I/37) – Královec – Polsko
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Konečně nějaké střídavé třípruhy :ok: :ok:
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od michal »

Nechci nekomu kazit radost, ale prijde mi, ze se tady zacina projektovat reseni, ktere melo uz asi 10 let stat. Takze nez se to postavi, bude to trochu k nicemu. A tyhle velke kruhace na dalnicich, do kterych se za chvili budou zapojovat i polni cesty a cyklostezky, to snad neni treba vice komentovat....
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od AF-1 »

Skoda, ze uz nejde usporny ctyrpruh a la soucasne Ulibice.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Tak jako pro nějakých 10-12 k vozidel by byl 4-pruh docela komfort. Když si vezmete, že jsou silnice první třídy, kde jezdí 25 000 vozidel a 4-pruh je v nedohlednu ;) Takže zase v klidu :mrgreen:
S tím zapojováním “polňaček” do velkých křížení jedině souhlas.
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Mroz »

AF-1 píše:Skoda, ze uz nejde usporny ctyrpruh a la soucasne Ulibice.
Souhlas, ty usporny ctyrpruhy bez odstavneho mi jako uzivateli prijdou jednak komfortnejsi, tak se na nich citim i bezpecneji nez na stridavem tripruhu. Navic tady jezdi hodne NA a nektera stridani jsou kratka. To zas bude strelcu co to tam na konci budou rvat nekomu pred cumak :(

Na tuto stavbu jsem se tesil ale z navrhovaneho reseni obchvatu, tak hlavne MUK jsem zklaman. Abych se zacal bat jak dopadne prestavba u Bezdecina.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Tak jde o to, že tento třípruh je stejně myšlen do budoucna jako poloviční profil čtyřpruhu. Čili paráda, že se staví 3-pruh a ne jen 2-pruh. :ok:
Musíte si opravdu uvědomit, že 4-pruhy se ještě nedávno neplánovaly ani pro 15 -18 tisíc vozidel, teď tomu tak naštěstí je. Tyhle intenzity tady ale takové nejsou. Neznám to zde, ale podle sčítání to je max 12 k.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jan Petzold »

Je tam 22tisíc, ale část vzhledem k těm obchoďákům asi zůstane na stávající trase... Ostatně to uspořádání snad bude nějak odůvodněné. Bezva, že jsou tam MÚK
Přílohy
Bolka.jpg
Bolka.jpg (75.36 KiB) Zobrazeno 15258 x
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

Abram: Třípruh zcela určitě nebere v potaz budoucí rozšíření na 4 pruh, stejně jako I/35 Turnov - Jičín nebo I/49 Zlín - Slovensko. Je to takové "na 4 pruhy to není, ale je tam hodně kamionů, takže ulehčíme předjíždění"

michal: Stavět to před deseti lety tak tam napaří 4 pruh a nikdo se nebude ptát.. dnes na to hold mají trojčlenku.


Kdo to místo zná, tak je mu jasné, že problém této silnice je semaforová křižovatka v Řepově, ale hlavně ten železniční přejezd mezi. Každý den s železnou pravidleností, když ve škodovce skončí směna ve 14:00 a všichni nasednou do aut, tak spadnou závory a jede vlak. To celé místo zaseká v takové míře, že auta co sjíždí od Prahy na Jičín stojí v koloně až na dálnici, ucpe se dvoupruhý kruáč na Jičínské a odjížějící z Olympie stojí v koloně až k parkovacímu stání, protože snad pokaždé, když tamtudy jedu, tak výjezd zacpe nějaký kamion, který to na zelenou šmikne šikmo z pravého do levého pruhu hned v prostoru křižovatky, aby stihnul zazipovat.

Během ranní špičky zase jede na 13. bránu (ul. Průmyslová) tolik aut od Jičína, že je kolona až do Sukorad, protože to nejde prostě nikudy objet a musíte se prosoukat celým tímto úsekem.

Říkal jsem si že by bylo fajn, rozšířit toto místo na 4 pruh mezi Řepovem a Olympií, ale nejspíš je problém s přejezdem, a také to neřeší kapacitu ani páteční tranzit z Prahy do Krkonoš přes Jičín.

Čili tato přeložka je skutečně asi to správné řešení, zvlášť pokud megakruháč bude mít i připojení do průmyslové zóny v Řepově. A velké kruháče nejlíp pokryjí náhlé výkyvy v případě střídání směn. Alespoň ten na Jičínské funguje parádně.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Lenny »

Nebylo by řešením, kdyby Škoda auto svážele své zaměstatnance autobusy namísto dnešních automobilových závodů?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

Poměry ve městě a firemní benefity mají za důsledek, že mladý bezdětný pár žijící v paneláku má tři fungl nová auta na ježdějí do Olympie zaparkovaná dole, protože se to prostě vyplatí... takže prakticky si Vaše řešení nedokážu představit.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Jirka95 píše:Abram: Třípruh zcela určitě nebere v potaz budoucí rozšíření na 4 pruh, stejně jako I/35 Turnov - Jičín nebo I/49 Zlín - Slovensko. Je to takové "na 4 pruhy to není, ale je tam hodně kamionů, takže ulehčíme předjíždění"

michal: Stavět to před deseti lety tak tam napaří 4 pruh a nikdo se nebude ptát.. dnes na to hold mají trojčlenku.


Kdo to místo zná, tak je mu jasné, že problém této silnice je semaforová křižovatka v Řepově, ale hlavně ten železniční přejezd mezi. Každý den s železnou pravidleností, když ve škodovce skončí směna ve 14:00 a všichni nasednou do aut, tak spadnou závory a jede vlak. To celé místo zaseká v takové míře, že auta co sjíždí od Prahy na Jičín stojí v koloně až na dálnici, ucpe se dvoupruhý kruáč na Jičínské a odjížějící z Olympie stojí v koloně až k parkovacímu stání, protože snad pokaždé, když tamtudy jedu, tak výjezd zacpe nějaký kamion, který to na zelenou šmikne šikmo z pravého do levého pruhu hned v prostoru křižovatky, aby stihnul zazipovat.

Během ranní špičky zase jede na 13. bránu (ul. Průmyslová) tolik aut od Jičína, že je kolona až do Sukorad, protože to nejde prostě nikudy objet a musíte se prosoukat celým tímto úsekem.

Říkal jsem si že by bylo fajn, rozšířit toto místo na 4 pruh mezi Řepovem a Olympií, ale nejspíš je problém s přejezdem, a také to neřeší kapacitu ani páteční tranzit z Prahy do Krkonoš přes Jičín.

Čili tato přeložka je skutečně asi to správné řešení, zvlášť pokud megakruháč bude mít i připojení do průmyslové zóny v Řepově. A velké kruháče nejlíp pokryjí náhlé výkyvy v případě střídání směn. Alespoň ten na Jičínské funguje parádně.
To o těch 3-pruzích "před" 4-pruhem jsem četl v nějaké technické publikaci o 3-pruzích. Ale je to možné, že to je myšleno napořád. Každopádně zde opravdu nejsou intenzity na 4-pruh.
Jo, jiná situace by byla, kdyby byly všechny dálnice postaveny a už by se chystaly jen 6-pruhy a právě takovéto stavby. To by se možná mohly dát peníze na 4-pruh. V současné situaci prostě ne. 10 k aut není na 4-pruh. Můžeme být opravdu rádi za 3-pruh :)
Na I/43 je v plánu někdy během nejbližších let silnici homogenizovat .. tam kde je 24 000 vozidel, tak S11,5, tam kde 15-18 tisíc S9,5 pro informaci ;) :zvraci:
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Anonym »

I/43 je něco jiného, tam je do budoucna plánovaná dálnice. Nemá smysl mít kousek od sebe 2 čtyřpruhy. Letos by se mělo začít D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu - VZ do 10.6.2019. Na obchvatu jsou nyní intenzity 10204 a obchvat se bude zkapacitňovat na 4 pruh. Tolik asi k "10 k aut není na 4-pruh".
martinsad
Příspěvky: 10
Registrován: 7.8.2011 12:08:13

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od martinsad »

Intenzity provozu za 24 hodin jsou jedna věc, ale na této silnici enormě vzrůstá provoz v době střídání směn ve škodovce a dalších podnicích. Další věc je, že hodně řidičů sjede z I/16 u Horního Bousova, jede přes Kněžmost, Buda a najede na D10 u Bakova. Trasa o 7km delší, ale klidně o 20 minut rychlejší. Třípruh nepřinásí větší kapacitu, takže kdyby se vše přesunulo na přeložku, kolony by vznikaly také. Situace se vyřeší tím, že část řidičů bude jezdit po původní I/16, takže obcím na trase se moc neuleví.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Anonym píše:I/43 je něco jiného, tam je do budoucna plánovaná dálnice. Nemá smysl mít kousek od sebe 2 čtyřpruhy. Letos by se mělo začít D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu - VZ do 10.6.2019. Na obchvatu jsou nyní intenzity 10204 a obchvat se bude zkapacitňovat na 4 pruh. Tolik asi k "10 k aut není na 4-pruh".
Souhlas, D7 a D6 by, když by nebyly peníze, měly být určitě první na řadě, které budou zastaveny. Popravdě i dnes mě "štve", že se staví tyhle úseky a ne jiné, ale holt jsou připraveny. To ale není důvod stavět jinde pro 10 000 vozidel 4-pruh. Navíc je rozdíl spojení krajského a termálního města s hlavním městem a přivaděč dálnice a silnice do škodovky.
Jinak pro vaše info, tam, kde se chystá na I/43 S11,5, tak tam i po realizaci dálnice zůstává cca 12 000 vozidel při dnešních intenzitách, a když vezmeme intenzity v roce, kdy bude postavena dálnice ... :?: :? Ale dost OT.
martinsad píše:Intenzity provozu za 24 hodin jsou jedna věc, ale na této silnici enormě vzrůstá provoz v době střídání směn ve škodovce a dalších podnicích. Další věc je, že hodně řidičů sjede z I/16 u Horního Bousova, jede přes Kněžmost, Buda a najede na D10 u Bakova. Trasa o 7km delší, ale klidně o 20 minut rychlejší. Třípruh nepřinásí větší kapacitu, takže kdyby se vše přesunulo na přeložku, kolony by vznikaly také. Situace se vyřeší tím, že část řidičů bude jezdit po původní I/16, takže obcím na trase se moc neuleví.
S tím "směnovým provozem" máte určitě pravdu, na druhou stranu, tohle jde použít trochu i okolo všech velkých měst, ale uznávám, že tohle je opravdu extrém. Nejsem místní, ale sčítání dopravy mluví bohužel jednoznačně proti vašim argumentům. Aut sjíždějících je naprosté minimum a jinak, je jasné, že obchvat odvede jen část aut, právě proto je to 3-pruh. A souhlas, že 3-pruh není vyšší kapacita. Mnoho přispěvatelů si to také pořád myslí, já tedy ne. A pokud přináší, tak velmi malé, spíše jde o vyšší kapacitu díky vyšší plynulosti dopravy, ale ne čistě kapacita. Nemůžete přeci ale po této přeložce chtít, aby odvedla dopravu z obcí, kde se ta doprava generuje a směřuje přímo do škodovky/MB. To je jak kdybyste chtěl postavit pražský okruh, aby stavba vzala veškerá auta z jižní spojky.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

Jak už jsem psal výše, kolony v tomto místě mají tři hlavní příčiny:
1. železniční přejezd - ucpe to totálně na hodinu
2. semafor v Řepově ráno upřednostňuje auta, která potřebují z MB odbočit doleva do průmyslové zóny, což zablokuje příjezd od Jičína
3. páteční lavina aut mířící z Prahy na chaty

Když se v odpolední špičce vymotáte ven, tak hodně aut odbočí v Židvěvsi na Březno a v Sukoradech na Petkovy a dále pokračujete v obyčejném provozu silnice 1. třídy.

Všechny tyto problémy přeložka řeší. Jen by bylo fajn, kdyby přidali pruh ve směru MB -> Řepov na současné silnici, aby se auta jedoucí doleva a na Jičín nemusela tlačit do jednoho pruhu, když se to hned za přejezdem zase rozdvojuje.
LibBr
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2018 0:14:25

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od LibBr »

Anonym píše:... Nemá smysl mít kousek od sebe 2 čtyřpruhy. ...
Myslim, ze to je jinak. Pokud kazdy z tech dvou ctyrpruhu vede jinam a najde si sve jine cestujici, pak klidne muzou davat smysl i dva ctyrpruhy. Jste presprilis rychly v usudku tam a zjednodusujete.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Majkii »

Na martinovickou spojku konečně už před nějakou dobou začalo územní řízení.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od michal »

Super. Takže možná tak někdy za deset let se začně stavět silnice 2+1, která by už teď snesla 2+2... :roll:
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Majkii »

Jojo, přesně kvůli takovejmhle reakcím sem to info dávám... :crazy:
Příště si to radši nechám pro sebe, bude to očividně zdravější i pro ostatní, nebudou se muset tolik nasrávat. :kladivo:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Svatosp »

michal píše:Super. Takže možná tak někdy za deset let se začně stavět silnice 2+1, která by už teď snesla 2+2... :roll:
Presne tak, nechapu vubec toto kategorii, udelat 2+2 uz neni tak finance rozdilne a efekt je mnohonasobne vyssi, jak v bezpecnosti tak plynulosti.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od michal »

No náhodou jsem dnes měl tu čest, a kolem půl třetí se tomuto odvážnému plánovacímu počinu dalo fakt jen smát se slzami zoufalství v očích... :ko:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Nabídneš prst a ukousne ti ruku .. takhle vás tady s prominutím vnímám. Buďte rádi za 3-pruh. V čem by jako spočívala výhoda 4-pruhu proti 3-pruhu na 7 km ? :o Být ty plány o 10 let dříve, tak se zde plánuje max S9,5.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Lynx »

Je nový leták:

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/462 ... novice.pdf

V 05/2021 byla uzavřena smlouva na zpracování DSP.
Předpoklad vydání ÚR je v 07/2021.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Svatosp »

Aram96 píše:Nabídneš prst a ukousne ti ruku .. takhle vás tady s prominutím vnímám. Buďte rádi za 3-pruh. V čem by jako spočívala výhoda 4-pruhu proti 3-pruhu na 7 km ? :o Být ty plány o 10 let dříve, tak se zde plánuje max S9,5.
Jde o bezpecnost, kdyz se ty pruhy takhle stridaji tak u kazdeho konce je kolizni misto. Svadi to plno ridici k vysoke rychlosti, pak moznost prejeti do protismeru nebo kolize na konci pruhu apod. Kapacitne to je porad stejne jako kdyby to byl 2 pruh.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Diaľničiar »

Bezpečnost 2+1 je rozhodně větší, než na 1+1 dokud jsou intenzity v rozmezí 2-20 tisíc vozidel. :) Samotný 4- pruh ale taky působí kolize, protože v tomto případě taky někde končí a někde začíná, že jo a to nemluvě o tom, že na 4 JP se jede rychleji než na nižších parametrech ... zařazování na poslední chvíli atp. Ideál pro 2+1 jsou delší úseky s prostřídáním.
Pokud jsou průměrné intenzity 10 tis a růst provozu 3%, tak se oplatí postavit 2+1, pokud lze předělat silnici snadno. Bezpečnost se zásadně zvedne a ušetří tím peníze díky plynulejšímu provozu a mj. je to levnější, než dualizace nebo snad nová výstavba 4- pruhu. Uvažovat o 4- pruhu se má, pokud je předpoklad, že intenzity půjdou nad 20 tis v horizontu 1 dekády od upgradu na 2+1. Pak je nutno ale taky počítat již předem, jestli se bude dát postavit v dané trase nebo nová silnice, ale nedalo mi to, to nedoplnit.
Neznám zdejší intenzity, ani jejich vývoj, takže do debat, zda 2+1 nebo 4- pruh, si netroufám zacházet.
Faktem taky je, že obzvláště v regionu SR,ČR existují projekty na přeložky a obchvaty v řádu desítek let a než se zakopne do země, tak se jednoduše situace v uplynulých 2 dekádách natolik změnila, že opravdu mnoho staveb nepostačuje. (mají úrovňové křižování namísté MÚK, nemají dost JP, chybí delší nájezdy a to se nebavím o D/R, opravdu chybí prostor na více JP, odbáčecí JP na křižovatkách atd. I ty trasy, již často neodpovídají zástavbě kolem. Situace ze 70. a 80. let je někde jinde než v 2025, kdy se cokoliv otevře. A když se to připravovalo na nějaký model z 80. až 90. let a ta motorizace a tranzit se zástavbou jsou největší po roce 2000, tak je to zcela mimo. A pokud já vím, že nemám dost peněz a nemám šanci to přizpůsobit do 10 let, tak rovnou realizuju něco jiné. Proto je tak rozšířená dualizace silnic. Něco mezi 2+1 a 4- pruhem, co se týče nákladů, ale legislativně to jde mnohem rychleji. Úskalí jsou ty křižovatky, někde mají víceproudové KO, což není úplně optimální pro nákladní dopravu, ta často zabere více než 1 JP. Málokde jsou neustále MÚK a to pak působí kolizní situace. Všechno je tedy i o rychlosti. Na 2+1 je běžně 100, na 2+2 klidně 110 až 120 když jsou ty MÚK a svodidla. Dnes se větší rychlosti nepovolují i pro ŽP ... stavebně a technologicky ty vozidla by šlo klidně zvednout.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „I/16“