I/16 Martinovice - Jičín

Řevničov (D6) – Slaný (I/7) – Velvary – (D8) – Mělník (I/9) – Mladá Boleslav (peáž po D10, I/38) – Jičín (I/32, I/35) – Trutnov (I/14, I/37) – Královec – Polsko
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Majkii »

Byla zadána technickoekonomická studie na I/16 Martinovice - Jičín, modernizace.

Specifikace zakázky:

Předmětem zakázky je zpracování, projednání a dodání díla „I/16 Martinovice – Jičín, modernizace; technickoekonomická studie“. Dokumentace bude zpracována v souladu se Směrnicí pro dokumentaci staveb pozemních komunikací v aktuálním znění.
Jedná se o návrh úprav modernizace stávající silnice I/16 v úseku Martinovice – Jičín za účelem odstranění bezpečnostních a kapacitních nedostatků (křižovatky, sjezdy, autobusové zastávky, přechody, průtahy obcemi). Technický návrh bude zpracován ve dvou variantách (maximalistická, minimalistická). Varianta maximalistická v šířkovém uspořádání 2+1 bude prezentovat řešení vedoucí k odstranění všech průtahů obcemi, všech sjezdů, odstranění kapacitních a bezpečnostních nedostatků křižovatek, vymístění pomalé dopravy a důsledné řešení autobusových zastávek s mimoúrovňovým přístupem pěších.
Minimalistická varianta v kategorii S 11,5 s návrhem na doplnění přídatných pruhů pro předjíždění dle ČSN 73 6101 nemusí nezbytně navrhovat obchvaty obcí. Technický návrh bude vycházet z analýzy nehodovosti a zaměřovat se primárně na odstranění nehodových a potenciálně nebezpečných lokalit.
V úseku obchvatu Jičína (MUK I/32 – MUK II/286) bude šířkové uspořádání prověřeno v rámci studie ve dvou variantách na základě výsledků dopravního modelu, územních podmínek a dle závěrů prověření možností rozšíření, resp. přestavby stávajících mostů na trase.
Součástí bude ekonomické hodnocení HDM-4 jedné varianty technického řešení.
Součástí bude dále analýza stávajícího stavu silnice, analýza nehodovosti.
Řešený úsek začíná rozhraním stavby I/16 Mladá Boleslav – Martinovice (DUR, Valbek 2018) a končí v MÚK s II/286 u Jičína, resp. napojením na stávající 4pruhové uspořádání mezi Jičínem a Úlibicemi.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Majkii »

V registr smluv jsou další zajímavé informace. Byla zadána studie proveditelnosti na MÚK Popovice - MÚK Robousy, zkapacitnění silnice.

Popis předmětu plnění:
Příloha č. 2 - Podrobný popis předmětu plnění
Zadání technické studie proveditelnosti je dáno nutností řešit nevyhovující kapacitu daného úseku silnice I/16 (I/35), na jihozápadním obchvatu Jičína, s ohledem na aktuální intenzity dopravy. Vlivem změny využití území jižní části města a vlivem dalšího rozvoje tohoto území dochází v tomto úseku komunikace k výraznému nárůstu intenzity dopravy. Další výrazný nárůst intenzity dopravy je očekáván také po dokončení a uvedení do provozu dálnice D35 směrem na Hradec Králové. Jedná se o úseky D35 Úlibice - obchvat, D35 Úlibice - Hořice, D35 Hořice - Sadová a D35 Sadová - Plotiště, jejichž dokončení se předpokládá postupně v letech 2025-2028.
Předmětem technické studie proveditelnosti je návrh zkapacitnění daného úseku silnice I/16. Jedná se o návrh směrově rozdělené komunikace kategorie S 21,5/110 v úseku celkové délky přibližně 2,65 km. Začátek úseku je přibližně v km 123,95, přibližně v místě konce mimoúrovňové křižovatky silnice I/16 se silnicí 111/32840 a ulicí Popovická. Zde studie naváže na zpracovanou studii úpravy této křižovatky. Konec úseku se nachází přibližně v km 126,6, těsně před stávajícím mostem ev.č. 16-045d.3. Tady studie navazuje na stávající uspořádání směrově rozdělené komunikace kategorie S 16,5/80 směrem na Trutnov.
V daném úseku je nutné řešit celkem 2 mimoúrovňové křižovatky a 2 mostní objekty. První mimoúrovňové křížení, MÚK Moravčice, bude nově navrženo v místě stávajícího křížení silnice I/16 se silnicí III/32845, přibližně v km 125,1. V rámci návrhu MÚK musí být současně řešena přeložka místní komunikace, ulice Konecchlumského, přeložka silnice III/32845 a také přeložka zatrubněného Popovického potoka, která kříží silnici I/16 přibližně v km 125,2. Druhá křižovatka, MÚK Robousy, je přibližně v km 126,1 a řeší napojení silnice I/16 se silnicí II/286, včetně kruhového objezdu a napojení silnice III/32843. Součástí tohoto křížení je nadjezd křižovatkové větve, most ev.č. 16-045c1.
Návrh daného úseku směrově rozdělené komunikace a návrh mimoúrovňových křižovatek musí respektovat požadavek na zachování provozu v režimu 1+1 po celou dobu výstavby. S ohledem na současné intenzity dopravy není navíc možné uvažovat ani s převedením provozu na krajské nebo místní komunikace. V navrhovaném řešení budou současně zohledněny veškeré předcházející projektové podklady objednatele, studie, zpracované v daném zájmové území. Návrh technického řešení rekonstrukce jednotlivých mostních objektů musí navíc respektovat jejich aktuální stavebně technický stav.
....
Ok, jen by by mi dávalo větší smysl to protáhnout až k Čejkovicím k rozdvojení s I/32. A MÚK Moravčice mi přijde zbytečná, stačilo by přemostění a nová spojka od Moravčické silnice na Hradeckou ulici skrz průmyslovou zónu, kterou plánuje město (v katastru je už vidět vedení).

A taky je škoda, že se letošní sčítání provádí ještě bez krajského SV obchvatu, který s tím může trochu zamávat - něco přibyde, něco ubyde, jak tam naznačuje Honey :)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

Třeba na to ve studii někdo upozorní. Chtějí odstranit problém s najetím od Popovic na Mladou Boleslav (vražedné odbočení doleva). Rozšířit to už od křížení se silnicí I/32 by bylo super. Ten kraťoučký připojovák od MB funguje jen díky malému provozu od Čejkovic ale stačí, aby se tam potkaly tři kamiony a hned jsou zmuchlaná svodidla. Ale zase vy to vyžadovalo postavit obě dlouhá přemostění ještě jednou vedle :?

Nebo to mají spočítané a po stavbě I/35 Turnov - Úlibice ty dva mosty nebudou potřeba.
nero_lama
Příspěvky: 123
Registrován: 22.11.2011 10:31:49

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od nero_lama »

Nevidím jako reálné že se bude stavět druhá estakáda k Čejkovicím,
pokud bude 4pruh od MUK Popovice tak supr, a eliminace vražedné křižovatky u Moravčice taky supr - to jsou místa kterým se jako bývalý mistňák vyhýbám. Von i připojovák u Kontíku je krátkej.
Zdá se že by se nemusel předělávat most u Kontiku jedno pole tam je volné. že by s tím před tříceti lety počítali ?
https://mapy.cz/s/jedukefuna


škoda že dobrý úmysl skončí na KO v Ulibicích :x
Nerolama
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Majkii »

Úlibice budou na tuty dořešené dřív než tohle...
A ty mosty na obchvatu Jičína mezi Čejkovicemi a Popovicemi se stejně budou muset nějak řešit, protože nejsou v dobrém stavu a rekonstrukce za provozu už nebude reálná. O tom jsem taky někde už četl, ale nevzpomenu si kde...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

Ano.. vyřešené jiným kruháčem.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Lenny »

Co to je za lidovou tvořivost dopravní značení na opravě mostu? viz https://mapy.cz/s/nofugeseju
Místo žluté čáry na vozovce postačil zelený reflexní sprej, kterým je nastříkaná středová dělící čára i postranní čáry. :crazy:

Foto nemám, byla už tma.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od kot »

Že by to bylo podle hesla : Komu se nelení, tomu se zelení... ? To aby upozornila firma jak jí to odsýpá ?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od mapman »

Lenny píše:Co to je za lidovou tvořivost dopravní značení na opravě mostu? viz https://mapy.cz/s/nofugeseju
Místo žluté čáry na vozovce postačil zelený reflexní sprej, kterým je nastříkaná středová dělící čára i postranní čáry. :crazy:

Foto nemám, byla už tma.
Dozvěděl jsem se, že to zvýraznění sprejem požadovala policie, protože zhotovitel provizorního VDZ udělal žluté čáry nekvalitně a pan švestka to chtěl zdůraznit. Proč jim nenařídili čáru obnovit nebo přelepit žlutou páskou, jsem se nedozvěděl a stále mi hlava nebere, jak někoho mohlo napadnout použít značkovací sprej, který je do pár dnů pryč, hlavně po deštích...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od kot »

O výběru barvy nemluvě...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od jozka »

To asi jo, ale porad je to lepsi nez zluta cara vlajici napric dvema jizdnimi pruhy jako onehda na D10. Za tmy to bylo docela prekvapko. Rikal jsem si, jak by na to asi reagovalo autonomni rizeni :-D
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od mapman »

Dost blbe :) Značení uzavírky u Jičína se prý dnes opravuje do normální podoby.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

Jirka95 píše:Ten kraťoučký připojovák od MB funguje jen díky malému provozu od Čejkovic ale stačí, aby se tam potkaly tři kamiony a hned jsou zmuchlaná svodidla...
Tak nyní je to nehoda se zraněním :(

Obrázek
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Jirka95 »

V úterý pracovala geologická firma s vrtací V3S v místě opětovného propadu vozovky tady u Sobotky.

https://mapy.cz/s/devozukalu
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Majkii »

V zakázce na EIA je studie proveditelnosti na čtyřpruhový obchvat Jičína mezi Robousy a Čejkovicemi (ve dvou částech a vždy ve dvou podvariantách - ty se liší jen provedením křižovatek a mostů). Vypadá to docela dobře.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/16 Mladá Boleslav - Jičín

Příspěvek od Aranep_01 »

Majkii píše:Byla zadána technickoekonomická studie na I/16 Martinovice - Jičín, modernizace.

Specifikace zakázky:

Předmětem zakázky je zpracování, projednání a dodání díla „I/16 Martinovice – Jičín, modernizace; technickoekonomická studie“. Dokumentace bude zpracována v souladu se Směrnicí pro dokumentaci staveb pozemních komunikací v aktuálním znění.
Jedná se o návrh úprav modernizace stávající silnice I/16 v úseku Martinovice – Jičín za účelem odstranění bezpečnostních a kapacitních nedostatků (křižovatky, sjezdy, autobusové zastávky, přechody, průtahy obcemi). Technický návrh bude zpracován ve dvou variantách (maximalistická, minimalistická). Varianta maximalistická v šířkovém uspořádání 2+1 bude prezentovat řešení vedoucí k odstranění všech průtahů obcemi,...
Minimalistická varianta v kategorii S 11,5 s návrhem na doplnění přídatných pruhů pro předjíždění dle ČSN 73 6101 nemusí nezbytně navrhovat obchvaty obcí...
Rád bych se prosím zeptal, jestli někdo nemá informace o výstupech této technickoekonomické studie?
Přijde mi trochu úsměvné, že v roce 2019 někdo přišel s návrhem 2+1, případně 1+1. Dle sčítání z roku 2020/2021 úsekem jezdí přibližně 10-13tis. vozidel (úsek Židněves-Jičín). V roce 2016 to bylo 10-12tis. Je otázka, jak do toho promluvil pokles dopravy v covidu. To je situace dnes.

Otázka zní: co za 10 let, kdy bude projekt v pokročilé fázi? Bude stát D35 až k Úlibicím a cesta mezi HK (Kvasiny) přes Jičín a Úlibice do MB bude pro mnoho lidí lepší než D11 k Poděbradům a pak dále po I/38.

Již dnes bych projektoval 2+2. Myslím si, že se na to můžeme dnes dívat jako na projekt "nice to have", ale za těch 10 let se budeme ptát úplně stejně. Proč? Díváme se na to dnešníma očima anebo těma za těch 10 let s nějakými podmínkami?
A stejně se dnes ptám na Martinovickou spojku, kde ještě není ani pravomocné ÚR, ale za 6 až 7 let, kdy to bude stát...2+2 by se tu hodilo. Přitom před 12 lety, kdy se s tímto projektem přišlo v EIA (2+1), to byl skvělý nápad si myslím. Jenže DÚR se začalo zpracovávat až v roce 2016. Raději se dívejme dopředu...

Mimojiné, s tím souvisí i zkapacitnění dopravy v Mladé Boleslavi a odstranit úzká hrdla.

Zkapacitnění tř. Václava Klementa - dle návrhu rozpočtu SFDI by se letos mělo začít stavět, není jednoduché najít informace k této stavbě.
I/38 - zkapacitnění Průmyslová - technická studie z roku 2017, dál zatím nic dle letáku. Projekt je asi v šuplíku, velká škoda.
Dále by se letos měly realizovat akce I/16 Řepov - zkapacitnění průsečné křižovatky a pak ještě přestavba křižovatky I/16 v obci Plazy.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Aranep_01 »

Ve výpisu plánové činnosti pro rok 2024 pod MD jsem našel, že tento úsek má na starosti GŘ úsek výstavby a že se pracuje a bude pracovat na aktualizaci TES.
odkaz: https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie ... ava-staveb
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Aram96 »

Že by se prozřelo a plánoval se 4-pruh ? :)
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Aranep_01 »

Arame, jsi velký optimista. :)
dvs píše: 30.10.2023 16:17:33 SilniceNarodnihoVyznamu_sektStrategie3.png
V prezentacích z konference v Luhačovicích jsem zaznamenal používání mapky tzv. silnic národního významu
Tento obrázek níže z Luhačovické Výzvy mi moc optimismu nedává. Více důležité je to, že kapacitně je ta silnice I/16 mezi MB a Jičínem dostatečná, byť bych si 4-pruh velmi přál. Velmi rád se budu mýlit.
Silniční síť národního významu - L. Sosna.JPG
Silniční síť národního významu - L. Sosna.JPG (52.38 KiB) Zobrazeno 726 x
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od NullDeVoid »

Na 16 má být eSko až za Novou Paku. Cokoliv jiného je nepřemýšlení dostatečně dopředu.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Honey72 »

Ta mapka ale určitě nemá za úkol ukazovat, které silnice jsou tak důležité a budou se proto rozšiřovat. To by tam jinak nechyběla i silnice do Klatov, Slaný-Mělník, Ostrava-Opava, Cheb-D5 a mnohé další.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Mike »

Aranep_01 píše: 31.10.2023 18:54:57
, že kapacitně je ta silnice I/16 mezi MB a Jičínem dostatečná,
v sobotu okolo oběda určitě, ideálně v sobotu v červnu
po zbytek roku - s vyjímkou vánoc - je to naopak dost přetížená komunikace se souvislými proudy vozidel, v podstatě bez možnosti předjíždění
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Aranep_01 »

Nový leták na úsek I/16 Jičín, zkapacitnění obchvatu
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :09:47.671

"Probíhá zjišťovací řízení EIA. Je zpracována projektová dokumentace předběžného GTP, na který v roce 2024 naváže jeho realizace. Dle doporučení oponentního posudku SFDI probíhá prověření variant návrhu MÚK Popovice, načež dojde k aktualizaci Technické studie".

EIA 2025 ZP 2023 UR 2025 SP 2026 VŘ 2028 ZS 2028

Plán přípravy mi přijde velmi optimistický.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od kot »

Škoda, že to není plánováno až k současné odbočce na Turnov...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/16 Martinovice - Jičín

Příspěvek od Honey72 »

Není, protože se do Turnova bude jezdit severním obchvatem a tato část jižního a západního obchvatu už nebude peážní.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „I/16“