I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Řevničov (D6) – Slaný (I/7) – Velvary – (D8) – Mělník (I/9) – Mladá Boleslav (peáž po D10, I/38) – Jičín (I/32, I/35) – Trutnov (I/14, I/37) – Královec – Polsko
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Majkii »

Stavba I/16 Jizerní vtelno - přeložka má územní rozhodnutí. Mělo by být už pravomocné.

Krom hloubeného tunelu o délce 270 m (i se stoupacím pruhem) má být součástí stavby i okružní křižovatka pro napojení obce :!: :roll:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jo, takže se tam za těžké prachy udělá tunel se stoupákem aby doprava hezky "odsýpala" a pak se tam hodí brzdící klín v podobě KO. To je neskutečná demence.
R48 -> D48 se podařilo!
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od ElWapp »

Podelny sklon v tunelu 8%? Neni to trochu hodne?
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Lynx »

Na této silnici mě vždy napadne, proč se nepostaví zhruba toto:

https://mapy.cz/s/3oXvZ

Namísto vymýšlení "opičáren" v Jizerním Vtelnu, Beznu atd. kde není vhodné vést silnici první třídy.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Jirka95 »

Nové letáky k novým stavbám :P :P :P

I/16 Vavřineč, obchvat
I/16 Byšice, obchvat
I/16 Mělnické Vtelno, obchvat
I/16 Bezno, obchvat
I/16 Jizerní Vtelno - přeložka

Zajímavé, že u Bezna jsou tři pruhy, aby auta frčela ostošest, ale u Jizerního vtlna dají kruháč na odbočení do vesnice.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Aram96 »

No dát okružní křižovatku na silnici první třídy je samo o sobě často hloupé. Ale dát jej na křižovatku “typu T” to už chce opravdu velkou dávku demence.
Stejně nechápu, proč se tedy staví vůbec nějaké MÚK, když hned vedle jsou stykové nebo kruháče. :roll:
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od ElWapp »

V tom Vtelne mohlo byt misto OK napojeni nad tunelem ze severu a tim by vznikla mimourovnova krizovatka...
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od dd »

Podle mne je nešikovné plánovat střídavý třípruh s tak krátkými úseky. Je jich tam několik okolo zhruba 700 m.

Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.

Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Lynx »

A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu:

https://mapy.cz/s/3t70R

Mě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Majkii »

Když si pročtete toto téma od začátku, tak zjistíte, že se to tu objevilo už před skoro deseti lety.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Anonym »

Lynx píše:A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu:

https://mapy.cz/s/3t70R

Mě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo.
Možná by to bylo logičtější. Nicméně v současné době je z politických důvodů nejschůdnější dělat obchvaty obcí místo celé nové trasy. Méně odpůrců z řad místních i ekologů. Na celé trase mi chybí jižní obchvat Mělníka, místo toho se plánují nějaké obchvaty v Mělníce. Z I/16 se může stát zajímavá propojka D6 - Mladá Boleslav a možnost vyhnout se Praze.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Majkii »

Ne že se může stát, ona jí už je a dlouhodobě tak slouží.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Lenny »

dd píše:Podle mne je nešikovné plánovat střídavý třípruh s tak krátkými úseky. Je jich tam několik okolo zhruba 700 m.

Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.

Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí.
Uhýbat budou, neboť rychlý pruh se připojuje. Pomalý je stále průběžný.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Aram96 »

Taky myslím, že ideální je spíš 2 km. Nevím, jak je tomu tady, ale jiné délky bych pochopil jedině kvůli kopcům. Tam je logické, že to bude podle stoupání klesání a např. bude jeden pruh delší pak chvilku nic a pak třeba znovu po 0,5 km. Ale pokud je to na rovině, je to zbytečné dávat je takhle krátké, jednak jak píšete, že nestihne více aut předjet např. jedno pomalé vozidlo, ale druhou nevýhodu vidím i v jaksi menším využití silnice, protože tam bude zbytečně moc metrů se zebrou a tím pádem 2-pruhem.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Honey72 »

Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Jan Petzold »

Honey72 píše:Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.
Když je ucelený tah a ne jeden stoupací pruh 500m dlouhý po 10 km "plné" tak mi přijde, že většina řidičů je víc v klidu, neboť ví, že přijde brzy další možnost.... Nevím, zda by k lepší plynulosti a zrychlení předjíždění nepomohlo směrové dělení a povolení např. 100 - 110 km/h ?
kyk
Příspěvky: 957
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od kyk »

Obchvat Byšice a Vavřineč je vpořádku - úseky s dvoupruhy na východ jsou ve stoupání a navíc jejich pravý pruh bude využitelný k napojení na komunikace na stávající I/16. Dvoupruh na přelomu staveb Vavřineč a Byšice navazuje, takže délky jsou dle mého ok. U Vtelna nevím, jestli je potřeba druhý obchvat, už jeden má, stačil by obchvat Vysoké Libně, s úpravou západní vtelenské křižovatky. Řešení uvažované v letáku je pro obě dotčené obce dost bídné. Úsek Jizerního Vtelna raději nekomentuji.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Lynx »

Lynx píše:A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu:

https://mapy.cz/s/3t70R
Majkii píše:Když si pročtete toto téma od začátku, tak zjistíte, že se to tu objevilo už před skoro deseti lety.
Dokonce jsou to moje vlastní příspěvky a jeden i z letošního února, na který jsem zapomněl. Objevuji stále totéž, již deset let :-) škoda, že to ale neobjeví také někdo z kompetentních lidí. Je opravdu škoda, neřešit to komplexně novou trasou
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Aram96 »

Jan Petzold píše:
Honey72 píše:Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.
Když je ucelený tah a ne jeden stoupací pruh 500m dlouhý po 10 km "plné" tak mi přijde, že většina řidičů je víc v klidu, neboť ví, že přijde brzy další možnost.... Nevím, zda by k lepší plynulosti a zrychlení předjíždění nepomohlo směrové dělení a povolení např. 100 - 110 km/h ?
Tu otázku si také kladu a jsem trochu zvědavý do budoucna. Ve zprávě o D43 jsem četl, že se zvažuje třípruh kategorie 15,25/110. To už by teoreticky mohl být třípruh směrově dělený, si říkám ... Je jasné, že asi nepůjde o poctivý 3m SDP, ale to není na škodu. Vychází mi to zhruba na 1,5-2 m SDP, pruhy 3,75+3,75+3,5 a odstavný pruh na té straně, kde je jeden jízdní pruh. Tak uvidíme do budoucna, snad se nějakého směrově děleného se 110 km/h dočkáme :D
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav

Příspěvek od Majkii »

Obchvat Byšic má vydané ÚR.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Odpovědět

Zpět na „I/16“