Autor |
Zpráva |
Majkii
Příspěvky: 2127 Bydliště: SV Čechy
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Stavba I/16 Jizerní vtelno - přeložka má územní rozhodnutí. Mělo by být už pravomocné. Krom hloubeného tunelu o délce 270 m (i se stoupacím pruhem) má být součástí stavby i okružní křižovatka pro napojení obce 
_________________ wazer.cz Pište česky, prosím!
|
16.2.2019 10:47:13 |
|
 |
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6361 Bydliště: Ostrava a okolí
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Jo, takže se tam za těžké prachy udělá tunel se stoupákem aby doprava hezky "odsýpala" a pak se tam hodí brzdící klín v podobě KO. To je neskutečná demence.
_________________ R48 -> D48 se podařilo!
|
16.2.2019 10:54:54 |
|
 |
ElWapp
Příspěvky: 1142 Bydliště: Praha 4
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Podelny sklon v tunelu 8%? Neni to trochu hodne?
|
16.2.2019 12:04:31 |
|
 |
Lynx
Příspěvky: 2752
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Na této silnici mě vždy napadne, proč se nepostaví zhruba toto: https://mapy.cz/s/3oXvZNamísto vymýšlení "opičáren" v Jizerním Vtelnu, Beznu atd. kde není vhodné vést silnici první třídy.
|
16.2.2019 12:20:52 |
|
 |
Jirka95
Příspěvky: 238
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Nové letáky k novým stavbám I/16 Vavřineč, obchvatI/16 Byšice, obchvatI/16 Mělnické Vtelno, obchvatI/16 Bezno, obchvatI/16 Jizerní Vtelno - přeložkaZajímavé, že u Bezna jsou tři pruhy, aby auta frčela ostošest, ale u Jizerního vtlna dají kruháč na odbočení do vesnice.
|
1.6.2019 9:00:57 |
|
 |
Aram96
Příspěvky: 4029 Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
No dát okružní křižovatku na silnici první třídy je samo o sobě často hloupé. Ale dát jej na křižovatku “typu T” to už chce opravdu velkou dávku demence. Stejně nechápu, proč se tedy staví vůbec nějaké MÚK, když hned vedle jsou stykové nebo kruháče. 
|
1.6.2019 14:01:14 |
|
 |
ElWapp
Příspěvky: 1142 Bydliště: Praha 4
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
V tom Vtelne mohlo byt misto OK napojeni nad tunelem ze severu a tim by vznikla mimourovnova krizovatka...
|
1.6.2019 15:50:48 |
|
 |
dd
Příspěvky: 1194
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Podle mne je nešikovné plánovat střídavý třípruh s tak krátkými úseky. Je jich tam několik okolo zhruba 700 m.
Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.
Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí.
|
2.6.2019 13:27:08 |
|
 |
Lynx
Příspěvky: 2752
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu: https://mapy.cz/s/3t70RMě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo.
|
2.6.2019 15:11:23 |
|
 |
Majkii
Příspěvky: 2127 Bydliště: SV Čechy
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Když si pročtete toto téma od začátku, tak zjistíte, že se to tu objevilo už před skoro deseti lety.
_________________ wazer.cz Pište česky, prosím!
|
2.6.2019 15:44:34 |
|
 |
Anonym
Příspěvky: 574
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Lynx píše: A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu: https://mapy.cz/s/3t70RMě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo. Možná by to bylo logičtější. Nicméně v současné době je z politických důvodů nejschůdnější dělat obchvaty obcí místo celé nové trasy. Méně odpůrců z řad místních i ekologů. Na celé trase mi chybí jižní obchvat Mělníka, místo toho se plánují nějaké obchvaty v Mělníce. Z I/16 se může stát zajímavá propojka D6 - Mladá Boleslav a možnost vyhnout se Praze.
|
2.6.2019 15:53:09 |
|
 |
Majkii
Příspěvky: 2127 Bydliště: SV Čechy
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Ne že se může stát, ona jí už je a dlouhodobě tak slouží.
_________________ wazer.cz Pište česky, prosím!
|
2.6.2019 17:30:25 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 9834 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
dd píše: Podle mne je nešikovné plánovat střídavý třípruh s tak krátkými úseky. Je jich tam několik okolo zhruba 700 m.
Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.
Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí. Uhýbat budou, neboť rychlý pruh se připojuje. Pomalý je stále průběžný.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
2.6.2019 20:14:18 |
|
 |
Aram96
Příspěvky: 4029 Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Taky myslím, že ideální je spíš 2 km. Nevím, jak je tomu tady, ale jiné délky bych pochopil jedině kvůli kopcům. Tam je logické, že to bude podle stoupání klesání a např. bude jeden pruh delší pak chvilku nic a pak třeba znovu po 0,5 km. Ale pokud je to na rovině, je to zbytečné dávat je takhle krátké, jednak jak píšete, že nestihne více aut předjet např. jedno pomalé vozidlo, ale druhou nevýhodu vidím i v jaksi menším využití silnice, protože tam bude zbytečně moc metrů se zebrou a tím pádem 2-pruhem.
|
2.6.2019 20:53:57 |
|
 |
Honey72
Příspěvky: 2959 Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.
_________________ 82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020
|
3.6.2019 8:24:48 |
|
 |
Jan Petzold
Příspěvky: 165
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Honey72 píše: Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život. Když je ucelený tah a ne jeden stoupací pruh 500m dlouhý po 10 km "plné" tak mi přijde, že většina řidičů je víc v klidu, neboť ví, že přijde brzy další možnost.... Nevím, zda by k lepší plynulosti a zrychlení předjíždění nepomohlo směrové dělení a povolení např. 100 - 110 km/h ?
|
3.6.2019 13:20:58 |
|
 |
kyk
Příspěvky: 786 Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Obchvat Byšice a Vavřineč je vpořádku - úseky s dvoupruhy na východ jsou ve stoupání a navíc jejich pravý pruh bude využitelný k napojení na komunikace na stávající I/16. Dvoupruh na přelomu staveb Vavřineč a Byšice navazuje, takže délky jsou dle mého ok. U Vtelna nevím, jestli je potřeba druhý obchvat, už jeden má, stačil by obchvat Vysoké Libně, s úpravou západní vtelenské křižovatky. Řešení uvažované v letáku je pro obě dotčené obce dost bídné. Úsek Jizerního Vtelna raději nekomentuji.
|
3.6.2019 17:10:46 |
|
 |
Lynx
Příspěvky: 2752
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Majkii píše: Když si pročtete toto téma od začátku, tak zjistíte, že se to tu objevilo už před skoro deseti lety. Dokonce jsou to moje vlastní příspěvky a jeden i z letošního února, na který jsem zapomněl. Objevuji stále totéž, již deset let  škoda, že to ale neobjeví také někdo z kompetentních lidí. Je opravdu škoda, neřešit to komplexně novou trasou
|
4.6.2019 23:31:06 |
|
 |
Aram96
Příspěvky: 4029 Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
|
 Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Jan Petzold píše: Honey72 píše: Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život. Když je ucelený tah a ne jeden stoupací pruh 500m dlouhý po 10 km "plné" tak mi přijde, že většina řidičů je víc v klidu, neboť ví, že přijde brzy další možnost.... Nevím, zda by k lepší plynulosti a zrychlení předjíždění nepomohlo směrové dělení a povolení např. 100 - 110 km/h ? Tu otázku si také kladu a jsem trochu zvědavý do budoucna. Ve zprávě o D43 jsem četl, že se zvažuje třípruh kategorie 15,25/110. To už by teoreticky mohl být třípruh směrově dělený, si říkám ... Je jasné, že asi nepůjde o poctivý 3m SDP, ale to není na škodu. Vychází mi to zhruba na 1,5-2 m SDP, pruhy 3,75+3,75+3,5 a odstavný pruh na té straně, kde je jeden jízdní pruh. Tak uvidíme do budoucna, snad se nějakého směrově děleného se 110 km/h dočkáme 
|
5.6.2019 7:01:21 |
|
|