I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Řevničov (D6) – Slaný (I/7) – Velvary – (D8) – Mělník (I/9) – Mladá Boleslav (peáž po D10, I/38) – Jičín (I/32, I/35) – Trutnov (I/14, I/37) – Královec – Polsko
Odpovědět
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Martin96 »

Docela mě zklamalo, že nejsou prakticky žádné odstavné pruhy, navíc mi připadá silnice zbytečně úzká... Přitom kolem Velvar na stejné silnici se už několik tragických nehod stalo. Směrem na Mělník je silnice o poznání širší.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od ElWapp »

Zda se mi to, nebo je IS6f u odbocovaku z bezne silnice neco neobvykleho? I na takove I/3 se setkame jen s IS2d/e/f...
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od pivko »

Jo, jel jsem tam a přesně tohle si říkám taky. Na ten kamionový provoz, co tam je by pořádná jednička s odstavnými pruhy byla mnohem lepší. Samozřejmě i tohle je lepší než nic.
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od RACH »

Kvalitní komunikace S 9,5/80 vhodná pro nákladní dopravu a toho kdo nikam nespěchá. Ve stejné kategorii je plánovaná I/16 mezi Mělníkem a Mladou Boleslaví i když již nyní by si zasloužila kategorii S 11,5/80 a S 13,5/80. Něco jako budovaná I/53 mezi Pohořelicemi a Znojmem, aby byla vhodná i pro osobní dopravu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Aram96 »

Samozřejmě, že takováhle komunikace (spojnice 2 dálnic) měla být S 11,5, ideálně 3-pruh. Místo toho budeme stavět S 11,5 někde na I/34 v polích, kde jezdí 5-6 tisíc aut :crazy: :crazy:
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty :kladivo:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lenny »

Byl zprovozněn obchvat Řevničova na I/16?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od RACH »

Lenny píše:Byl zprovozněn obchvat Řevničova na I/16?
JJ v sobotu 21.12. se už jezdilo.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od martas »

Lenny píše:Byl zprovozněn obchvat Řevničova na I/16?
ŘSD o tom informovalo 20. 12. na svém FB.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od mapman »

Aram96 píše:Samozřejmě, že takováhle komunikace (spojnice 2 dálnic) měla být S 11,5, ideálně 3-pruh. Místo toho budeme stavět S 11,5 někde na I/34 v polích, kde jezdí 5-6 tisíc aut :crazy: :crazy:
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty :kladivo:
S 11,5 nemá být standard, ta se má úplně zrušit. Buď stavět S 9,5 nebo rovnou třípruh S 13,5. Vyspělé státy dvoupruhové silnice s širokými krajnicemi už vesměs úplně přestaly stavět. Přišli totiž už dávno na to, že to jsou silnice svádějící k rychlé jízdě a nebezpečnému předjíždění. Pokud mám zatíženou jedničku s vysokým podílem nákladní dopravy, tak bych měl stavět rovnou třípruh. Pokud ne, tak S 9,5.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lynx »

mapman píše:S 11,5 nemá být standard, ta se má úplně zrušit. Buď stavět S 9,5 nebo rovnou třípruh S 13,5.
Když se podívám na aktuálně budované stavby, tak se staví většinou S 11,5 a to i tam kde jsou nižší intenzity (2016) než u Slaného, kde je S 9,5, S 13,5 jsem neviděl nikde, např. :

Trstěníce - Drmoul - intenzity 4-5 tis/den - S 11,5
obchvat obce Kámen - intenzity 6 tisíc - S 11,5

Naproti tomu:

obchvat Slaného - intenzity 8-10 tisíc s perspektivou nárůstu - S 9,5

Tak mi vysvětlete kdo a na základě čeho rozhoduje o šířkových parametrech silnic ? Podle intenzit a logiky toi zjevně není.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Majkii »

wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lynx »

Díky za zajímavý odkaz.

Leč nevysvětluje to, proč je u Slaného pouze S 9,5, když ta trasa bude frekventovaná 10 tisíc vozidel a víc a tvoří alternativní obchvat Prahy zejména pro kamiony, takže kamiony budou tvořit značnou část dopravy.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lenny »

Součástí normy je přehledná tabulka s doporučením jednotlivých kategorii pro interval intenzity dopravy. I/21 je nadhodnocená, stačila by S 9,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od ElWapp »

Rekl bych ze kategorizace pocita s funkcni severni casti Prazskeho okruhu...
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lynx »

V našich poměrech zaplať příroda, že je alespoň něco, ale je to trochu škoda, že se nepočítá s reálnou situací.

Možná že už to tady bylo, a možná že i ode mě, ale neuvažovalo se někdy taky o východním obchvatu Slaného ?
Spousta aut to bude využívat ve směru D8 - Slaný - Pražský okruh a kdyby tam byla 2-3 km spojka, tak by to takových 5 km ušetřilo. Dopravní zátěž by se také rozdělila na více silnic. Například takto (přesné trasování berte s rezervou):

https://mapy.cz/s/cavepopemo
spider
Příspěvky: 7
Registrován: 25.12.2015 23:49:51

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od spider »

V navržené trase je hluboké a široké udoli. Vést trasu touto stopou by znamenalo vybudovat dlouhou a vysokou estakádu. Zároveň jsou na dně údolí mokřady a založit zde pilíře mostu by nebylo nic jednoduchého.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lenny »

Co jsem kdysi viděl a slyšel. D7 měla vést východně kolem Slaného, ale vojenské zájmy byly mocnější.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Majkii »

Tak hlavně relaci D8 - D7 by měla výrazně pomoci i Přeložka silnice II/240 (D7 - D8) - úsek mezi rychlostní dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101, která čerstvě získala souhlasné stanovisko. A její severovýchodní část s mostem přes Vltavu je už také dost daleko s výkupem pozemků. A myslím, že by to dokonce měl i (spolu)financovat stát. Ale je tam také dost odpůrců z řad místních, takže to celkově asi nebude jednoduché dotáhnout do konce.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od RACH »

Majkii píše:Tak hlavně relaci D8 - D7 by měla výrazně pomoci i Přeložka silnice II/240 (D7 - D8) - úsek mezi rychlostní dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101, která čerstvě získala souhlasné stanovisko. A její severovýchodní část s mostem přes Vltavu je už také dost daleko s výkupem pozemků. A myslím, že by to dokonce měl i (spolu)financovat stát. Ale je tam také dost odpůrců z řad místních, takže to celkově asi nebude jednoduché dotáhnout do konce.
Jenomže ta II/240 bude jen další radiála vedoucí do Prahy mezi D7 a D8, ale tranzitu směr východ-západ to nepomůže. V tomto případě je Praha zase pupek Česka, ale nějak se zapomnělo, že né všichni jedou do Prahy, ale chtějí Prahu minout jak ze severu či jihu ve směru východ-západ a obráceně.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od ElWapp »

Tranzit z D8 by se tudy mohl dostat na zapadni cast okruhu, a tim ulevit Kbelske.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:
Aram96 píše:Samozřejmě, že takováhle komunikace (spojnice 2 dálnic) měla být S 11,5, ideálně 3-pruh. Místo toho budeme stavět S 11,5 někde na I/34 v polích, kde jezdí 5-6 tisíc aut :crazy: :crazy:
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty :kladivo:
S 11,5 nemá být standard, ta se má úplně zrušit. Buď stavět S 9,5 nebo rovnou třípruh S 13,5. Vyspělé státy dvoupruhové silnice s širokými krajnicemi už vesměs úplně přestaly stavět. Přišli totiž už dávno na to, že to jsou silnice svádějící k rychlé jízdě a nebezpečnému předjíždění. Pokud mám zatíženou jedničku s vysokým podílem nákladní dopravy, tak bych měl stavět rovnou třípruh. Pokud ne, tak S 9,5.
Ano, nebo takhle, to je určitě také řešení :)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Majkii »

RACH píše:Jenomže ta II/240 bude jen další radiála vedoucí do Prahy mezi D7 a D8, ale tranzitu směr východ-západ to nepomůže. V tomto případě je Praha zase pupek Česka, ale nějak se zapomnělo, že né všichni jedou do Prahy, ale chtějí Prahu minout jak ze severu či jihu ve směru východ-západ a obráceně.
Co je na téhle čáře radiálního? Je třeba se oprostit od představy toho, že když dnešní II/240 míří do Prahy, tak i její přeložka musí nutně mířit do Prahy...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od Lynx »

spider píše:V navržené trase je hluboké a široké udoli. Vést trasu touto stopou by znamenalo vybudovat dlouhou a vysokou estakádu. Zároveň jsou na dně údolí mokřady a založit zde pilíře mostu by nebylo nic jednoduchého.
Domnívám se, že by se dalo částečně sklesat zářezem a estakáda by nemusela být až tak vysoká a dlouhá. Dopravní systém kolem města Slaný by to vhodně doplňovalo, pak už by v podstatě nebylo co zásadního řešit (kromě doplnění D7 na celý profil).

Případná propojka D8 a D7 kolem Kralup bude bůh ví kdy. Východní obchvat Slaného je ani ne 3 kilometrová spojka, která je celá v působnosti jednoho města a která by nemusel trvat zas tak dlouho.
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od RACH »

Majkii píše:
RACH píše:Jenomže ta II/240 bude jen další radiála vedoucí do Prahy mezi D7 a D8, ale tranzitu směr východ-západ to nepomůže. V tomto případě je Praha zase pupek Česka, ale nějak se zapomnělo, že né všichni jedou do Prahy, ale chtějí Prahu minout jak ze severu či jihu ve směru východ-západ a obráceně.
Co je na téhle čáře radiálního? Je třeba se oprostit od představy toho, že když dnešní II/240 míří do Prahy, tak i její přeložka musí nutně mířit do Prahy...
Tak to není radiála která vede do středu města, ale jen na 5,0 km D7 a působí, že supluje II/101. Tím je to jen další lokální komunikace spojující dálnici D8 od Úžic po Středokluky na D7, která když se za 10 let postaví hned se zaplní nákladní dopravou. Komunikace je pořád ve směru sever-jih a tranzitu východ-západ téměř nepomůže (myšleno Řevničov D6 - Slaný D7 - Nová Ves D8 - Mělník I/9 a Mladá Boleslav D10).
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Příspěvek od dd »

On ten název je matoucí. To má blíž k přeložce II/101 než II/240. Silnice určitě prospěšná, ale z II/240 stáhne jen minimum dopravy.
Odpovědět

Zpět na „I/16“