I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Docela mě zklamalo, že nejsou prakticky žádné odstavné pruhy, navíc mi připadá silnice zbytečně úzká... Přitom kolem Velvar na stejné silnici se už několik tragických nehod stalo. Směrem na Mělník je silnice o poznání širší.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Zda se mi to, nebo je IS6f u odbocovaku z bezne silnice neco neobvykleho? I na takove I/3 se setkame jen s IS2d/e/f...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Jo, jel jsem tam a přesně tohle si říkám taky. Na ten kamionový provoz, co tam je by pořádná jednička s odstavnými pruhy byla mnohem lepší. Samozřejmě i tohle je lepší než nic.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Kvalitní komunikace S 9,5/80 vhodná pro nákladní dopravu a toho kdo nikam nespěchá. Ve stejné kategorii je plánovaná I/16 mezi Mělníkem a Mladou Boleslaví i když již nyní by si zasloužila kategorii S 11,5/80 a S 13,5/80. Něco jako budovaná I/53 mezi Pohořelicemi a Znojmem, aby byla vhodná i pro osobní dopravu.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Samozřejmě, že takováhle komunikace (spojnice 2 dálnic) měla být S 11,5, ideálně 3-pruh. Místo toho budeme stavět S 11,5 někde na I/34 v polích, kde jezdí 5-6 tisíc aut
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Byl zprovozněn obchvat Řevničova na I/16?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
JJ v sobotu 21.12. se už jezdilo.Lenny píše:Byl zprovozněn obchvat Řevničova na I/16?
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
ŘSD o tom informovalo 20. 12. na svém FB.Lenny píše:Byl zprovozněn obchvat Řevničova na I/16?
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
S 11,5 nemá být standard, ta se má úplně zrušit. Buď stavět S 9,5 nebo rovnou třípruh S 13,5. Vyspělé státy dvoupruhové silnice s širokými krajnicemi už vesměs úplně přestaly stavět. Přišli totiž už dávno na to, že to jsou silnice svádějící k rychlé jízdě a nebezpečnému předjíždění. Pokud mám zatíženou jedničku s vysokým podílem nákladní dopravy, tak bych měl stavět rovnou třípruh. Pokud ne, tak S 9,5.Aram96 píše:Samozřejmě, že takováhle komunikace (spojnice 2 dálnic) měla být S 11,5, ideálně 3-pruh. Místo toho budeme stavět S 11,5 někde na I/34 v polích, kde jezdí 5-6 tisíc aut
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Když se podívám na aktuálně budované stavby, tak se staví většinou S 11,5 a to i tam kde jsou nižší intenzity (2016) než u Slaného, kde je S 9,5, S 13,5 jsem neviděl nikde, např. :mapman píše:S 11,5 nemá být standard, ta se má úplně zrušit. Buď stavět S 9,5 nebo rovnou třípruh S 13,5.
Trstěníce - Drmoul - intenzity 4-5 tis/den - S 11,5
obchvat obce Kámen - intenzity 6 tisíc - S 11,5
Naproti tomu:
obchvat Slaného - intenzity 8-10 tisíc s perspektivou nárůstu - S 9,5
Tak mi vysvětlete kdo a na základě čeho rozhoduje o šířkových parametrech silnic ? Podle intenzit a logiky toi zjevně není.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Kategorizace silnic a dálnic: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/ruzne
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Díky za zajímavý odkaz.
Leč nevysvětluje to, proč je u Slaného pouze S 9,5, když ta trasa bude frekventovaná 10 tisíc vozidel a víc a tvoří alternativní obchvat Prahy zejména pro kamiony, takže kamiony budou tvořit značnou část dopravy.
Leč nevysvětluje to, proč je u Slaného pouze S 9,5, když ta trasa bude frekventovaná 10 tisíc vozidel a víc a tvoří alternativní obchvat Prahy zejména pro kamiony, takže kamiony budou tvořit značnou část dopravy.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Součástí normy je přehledná tabulka s doporučením jednotlivých kategorii pro interval intenzity dopravy. I/21 je nadhodnocená, stačila by S 9,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Rekl bych ze kategorizace pocita s funkcni severni casti Prazskeho okruhu...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
V našich poměrech zaplať příroda, že je alespoň něco, ale je to trochu škoda, že se nepočítá s reálnou situací.
Možná že už to tady bylo, a možná že i ode mě, ale neuvažovalo se někdy taky o východním obchvatu Slaného ?
Spousta aut to bude využívat ve směru D8 - Slaný - Pražský okruh a kdyby tam byla 2-3 km spojka, tak by to takových 5 km ušetřilo. Dopravní zátěž by se také rozdělila na více silnic. Například takto (přesné trasování berte s rezervou):
https://mapy.cz/s/cavepopemo
Možná že už to tady bylo, a možná že i ode mě, ale neuvažovalo se někdy taky o východním obchvatu Slaného ?
Spousta aut to bude využívat ve směru D8 - Slaný - Pražský okruh a kdyby tam byla 2-3 km spojka, tak by to takových 5 km ušetřilo. Dopravní zátěž by se také rozdělila na více silnic. Například takto (přesné trasování berte s rezervou):
https://mapy.cz/s/cavepopemo
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
V navržené trase je hluboké a široké udoli. Vést trasu touto stopou by znamenalo vybudovat dlouhou a vysokou estakádu. Zároveň jsou na dně údolí mokřady a založit zde pilíře mostu by nebylo nic jednoduchého.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Co jsem kdysi viděl a slyšel. D7 měla vést východně kolem Slaného, ale vojenské zájmy byly mocnější.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tak hlavně relaci D8 - D7 by měla výrazně pomoci i Přeložka silnice II/240 (D7 - D8) - úsek mezi rychlostní dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101, která čerstvě získala souhlasné stanovisko. A její severovýchodní část s mostem přes Vltavu je už také dost daleko s výkupem pozemků. A myslím, že by to dokonce měl i (spolu)financovat stát. Ale je tam také dost odpůrců z řad místních, takže to celkově asi nebude jednoduché dotáhnout do konce.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Jenomže ta II/240 bude jen další radiála vedoucí do Prahy mezi D7 a D8, ale tranzitu směr východ-západ to nepomůže. V tomto případě je Praha zase pupek Česka, ale nějak se zapomnělo, že né všichni jedou do Prahy, ale chtějí Prahu minout jak ze severu či jihu ve směru východ-západ a obráceně.Majkii píše:Tak hlavně relaci D8 - D7 by měla výrazně pomoci i Přeložka silnice II/240 (D7 - D8) - úsek mezi rychlostní dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II. třídy č. II/101, která čerstvě získala souhlasné stanovisko. A její severovýchodní část s mostem přes Vltavu je už také dost daleko s výkupem pozemků. A myslím, že by to dokonce měl i (spolu)financovat stát. Ale je tam také dost odpůrců z řad místních, takže to celkově asi nebude jednoduché dotáhnout do konce.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tranzit z D8 by se tudy mohl dostat na zapadni cast okruhu, a tim ulevit Kbelske.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Ano, nebo takhle, to je určitě také řešenímapman píše:S 11,5 nemá být standard, ta se má úplně zrušit. Buď stavět S 9,5 nebo rovnou třípruh S 13,5. Vyspělé státy dvoupruhové silnice s širokými krajnicemi už vesměs úplně přestaly stavět. Přišli totiž už dávno na to, že to jsou silnice svádějící k rychlé jízdě a nebezpečnému předjíždění. Pokud mám zatíženou jedničku s vysokým podílem nákladní dopravy, tak bych měl stavět rovnou třípruh. Pokud ne, tak S 9,5.Aram96 píše:Samozřejmě, že takováhle komunikace (spojnice 2 dálnic) měla být S 11,5, ideálně 3-pruh. Místo toho budeme stavět S 11,5 někde na I/34 v polích, kde jezdí 5-6 tisíc aut
S 11,5 má být standard, v případech, kdy jsou intenzity opravdu mizivé (pod 5000 aut .. tam se asi zase nebude nicmoc stavět) nebo zde nejezdí vůbec kamiony, tak budiž S 9,5. Tam, kde jezdí i hodně cyklistů / neexistuje alternativa, tak je 11,5 k nezaplacení jak pro řidiče, tak pro cyklisty
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Co je na téhle čáře radiálního? Je třeba se oprostit od představy toho, že když dnešní II/240 míří do Prahy, tak i její přeložka musí nutně mířit do Prahy...RACH píše:Jenomže ta II/240 bude jen další radiála vedoucí do Prahy mezi D7 a D8, ale tranzitu směr východ-západ to nepomůže. V tomto případě je Praha zase pupek Česka, ale nějak se zapomnělo, že né všichni jedou do Prahy, ale chtějí Prahu minout jak ze severu či jihu ve směru východ-západ a obráceně.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Domnívám se, že by se dalo částečně sklesat zářezem a estakáda by nemusela být až tak vysoká a dlouhá. Dopravní systém kolem města Slaný by to vhodně doplňovalo, pak už by v podstatě nebylo co zásadního řešit (kromě doplnění D7 na celý profil).spider píše:V navržené trase je hluboké a široké udoli. Vést trasu touto stopou by znamenalo vybudovat dlouhou a vysokou estakádu. Zároveň jsou na dně údolí mokřady a založit zde pilíře mostu by nebylo nic jednoduchého.
Případná propojka D8 a D7 kolem Kralup bude bůh ví kdy. Východní obchvat Slaného je ani ne 3 kilometrová spojka, která je celá v působnosti jednoho města a která by nemusel trvat zas tak dlouho.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tak to není radiála která vede do středu města, ale jen na 5,0 km D7 a působí, že supluje II/101. Tím je to jen další lokální komunikace spojující dálnici D8 od Úžic po Středokluky na D7, která když se za 10 let postaví hned se zaplní nákladní dopravou. Komunikace je pořád ve směru sever-jih a tranzitu východ-západ téměř nepomůže (myšleno Řevničov D6 - Slaný D7 - Nová Ves D8 - Mělník I/9 a Mladá Boleslav D10).Majkii píše:Co je na téhle čáře radiálního? Je třeba se oprostit od představy toho, že když dnešní II/240 míří do Prahy, tak i její přeložka musí nutně mířit do Prahy...RACH píše:Jenomže ta II/240 bude jen další radiála vedoucí do Prahy mezi D7 a D8, ale tranzitu směr východ-západ to nepomůže. V tomto případě je Praha zase pupek Česka, ale nějak se zapomnělo, že né všichni jedou do Prahy, ale chtějí Prahu minout jak ze severu či jihu ve směru východ-západ a obráceně.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
On ten název je matoucí. To má blíž k přeložce II/101 než II/240. Silnice určitě prospěšná, ale z II/240 stáhne jen minimum dopravy.