I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tak dnes projeto v úseku Řevničov - Nová Ves.
Škoda, že obchvat Řevničova nevyřešil i to nepříliš komfortní esíčko ve stoupání. Dále na úseku k D7 je silnice jako pravítko, až na pár horizontů, a s ucházejícím povrchem - jen škoda těch 3 intravilánů, kde je zatěžko jet 50, a které by se přitom daly jednoduše obchvátit. Přestavba na S9,5 by nemusela být moc drahá a náročná na přípravu. Ale chápu, že ŘSD musí řešit důležitější věci než toto.
Za Slaným následuje velmi příjemná přeložka silnice - kvituji nula! kruháčů, přehledné směrové a výškové vedení a křižovatky s přídatnými pruhy. I za kamionem se tu dá jet relativně svižně. I v mezisváteční době jich zde bylo víc než dost. Kategorie S11,5 by zde pomohla jen v lepším rozhledu do oblouků mezi svodidly, a hlavně pocitově, že je kam uhnout, protože i přes příznivé trasování jsem zaznamenal několik řidičů, kterým nestačilo 100 km/h a chtěli mermomocí předjíždět. Když i protijedoucí jede stovkou, chce to dobrý odhad , vzdálenost se rychle zkracuje a krizovou situaci jsem za ten jeden krátký průjezd viděl. Na starším úseku z Velvar do Nové Vsi by se přídatný pruh ve stoupání od D8 šiknul asi nejvíce. I kvůli vzrostlé zelení a PHS působila silnice (9,5) dost úzce a stísněně.
Každopádně je I/16 zajímavá alternativa vůči západovýchodnímu průjezdu Prahou, a dobrá spojka tří dálnic. Z Mělníka na MB se chystá také 9,5 ale už někde s vystřídaným třípruhem - tady by se občas třetí pruh také hodil, ale k takto homogenizované jedničce už bude relativně jednoduché ho vždy přidat.
Dále na Mělník je S11,5...nezdá se to, ale na tranzitní a kamionově vytížený tah asi přeci jenom lepší volba.
Škoda, že obchvat Řevničova nevyřešil i to nepříliš komfortní esíčko ve stoupání. Dále na úseku k D7 je silnice jako pravítko, až na pár horizontů, a s ucházejícím povrchem - jen škoda těch 3 intravilánů, kde je zatěžko jet 50, a které by se přitom daly jednoduše obchvátit. Přestavba na S9,5 by nemusela být moc drahá a náročná na přípravu. Ale chápu, že ŘSD musí řešit důležitější věci než toto.
Za Slaným následuje velmi příjemná přeložka silnice - kvituji nula! kruháčů, přehledné směrové a výškové vedení a křižovatky s přídatnými pruhy. I za kamionem se tu dá jet relativně svižně. I v mezisváteční době jich zde bylo víc než dost. Kategorie S11,5 by zde pomohla jen v lepším rozhledu do oblouků mezi svodidly, a hlavně pocitově, že je kam uhnout, protože i přes příznivé trasování jsem zaznamenal několik řidičů, kterým nestačilo 100 km/h a chtěli mermomocí předjíždět. Když i protijedoucí jede stovkou, chce to dobrý odhad , vzdálenost se rychle zkracuje a krizovou situaci jsem za ten jeden krátký průjezd viděl. Na starším úseku z Velvar do Nové Vsi by se přídatný pruh ve stoupání od D8 šiknul asi nejvíce. I kvůli vzrostlé zelení a PHS působila silnice (9,5) dost úzce a stísněně.
Každopádně je I/16 zajímavá alternativa vůči západovýchodnímu průjezdu Prahou, a dobrá spojka tří dálnic. Z Mělníka na MB se chystá také 9,5 ale už někde s vystřídaným třípruhem - tady by se občas třetí pruh také hodil, ale k takto homogenizované jedničce už bude relativně jednoduché ho vždy přidat.
Dále na Mělník je S11,5...nezdá se to, ale na tranzitní a kamionově vytížený tah asi přeci jenom lepší volba.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Díval jsem se na územní plány předmětných obcí a všechny v nich mají trasy obchvatů zanesené, takže jistá naděje tu je_jan91 píše:Dále na úseku k D7 je silnice jako pravítko, až na pár horizontů, a s ucházejícím povrchem - jen škoda těch 3 intravilánů, kde je zatěžko jet 50, a které by se přitom daly jednoduše obchvátit. Přestavba na S9,5 by nemusela být moc drahá a náročná na přípravu.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Ekonomika těchto obchvatů nevyšla. Dělala se studie na 2+1 mezi D6 a D7 + obchvaty, ale kvůli nevycházející ekonomice se to zatím nepřipravuje. Připravují se potřebnější úseky např. mezi Mělníkem a D10.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tady se dělala studie na 2+1 a ekonomika nevyšla, tak nebude nic, ale tam, kde to chtělo a obhájil se 2+1, tam o to pokus ani nebyl a postavila se S9,5
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Ještě, že se nám podařilo zabránit tomu to přeprojektovávat, byť víme, že potřebné by to bylo, ale vedlo by to akorát k dalšímu zdržení nejméně 6 let v pojetí ŘSD... Myšleno samozřejmě úsek Slaný (D7) - Velvary. Lepší vrabec v hrsti...Aram96 píše:Tady se dělala studie na 2+1 a ekonomika nevyšla, tak nebude nic, ale tam, kde to chtělo a obhájil se 2+1, tam o to pokus ani nebyl a postavila se S9,5
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Bohužel musím souhlasit. Chyba byla samozřejmě už na začátku přípravy .. spíše je zajímavé, že se tady nechystá alespoň ta S 9,5...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Sobotní projížďka mezi I/7 a D8.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Každý den jezdím po nové silnici mezi Slaným a Velvary. A pozoruji neustálý pozvolný nárůst dopravy. Dnes jsem si ráno před sedmou hodinou počítal protijedoucí auta na na trase mezi Slaným a Velvary jsem napočítal 120 aut. S tím, že více než polovinu tvoří nákladní doprava. Pokud řidiči nevadí jízda v koloně rychlostí kolem 90 km/hod, tak i tato hustota dopravy není problém . Odhaduji, že tak 90% dopravy odbočuje na Slaný nebo na mimoúrovňové křižovatce na D7(I7). Ve směru na Mšec již pokračuje jen malá část automobilů.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Já tam jel taky před pár dny, tedy na úseku cca od poloviny trasy obchvatu Slaného směr Velvary a negativně mě zaujalo, že je ta silnice jakoby flekatá ... je to asi bizarní připomínka a možná to bylo nějákým nerovnoměrným proschnutím ve specifické situaci, nevím, ale přišlo mi to zvláštní, protože normálně takové věci na jiných silnicích neregistruju. Taky vodorovné dopravní značení je už místy ošoupané a zasloužilo by obnovu.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Už se mi stalo párkrát, že jsem na této silnici potkal traktor nebo bagr. Fakt by nešlo na takovéto silnici udělat SMV nebo zakázat traktory a povozy ...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
SMV z toho zatím udělat nelze, nevyhovuje parametrům. A zákazová značka zůstane jen značkou. Kolikrát já se za měsíc musím rozčilovat, když se courám za traktorem, který míjí jednu zákazovou značku za druhou a nechce odbočit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
SMV to klidně být může, pokud se před každou úrovňovou křižovatkou ukončí a za ní zase začne. Přímá připojení sousedních polností nebo objektů tam mezi Slaným a Velvary nejsou, sem tam se nějaká vyskytnou na zbytku trasy do Mělníka, ale to by asi šlo při troše vůle zrušit. V první fázi by ale opravdu stačil zákaz vjezdu traktorů, kterou občas bude někdo vymáhat...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
A na delších mezikřižovatkových úsecích by mohla být MPR 100 nebo 110, kdyby byla vůle změnit legislativu. Jenže ta vůle je právě problém.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Vzhledem k tomu, ze je to tam stejne plne kamionu, tak MPR 90 celkem verne odrazi moznosti tehle silnice. Se mi libi, jak kratce vydrzelo nadseni z toho, ze cca 30km nepotkate jedinou ves a mozna tri (?) omezeni rychlosti a dostavame znovu roupy.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Jožko, díky tomu šlape lidstvo kupředu. Z doby kamenné do doby elektrických aut...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
která těch 80kmh kvůli dojezdu stejně radši nepřekročí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Hlásím - nová okružní křižovatka I/16 × II/606 u Řevničova je v provozu. Před hodinou projeto.
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Styková křižovatka na obchvatu Slaného prostě nepatří... - https://www.novinky.cz/clanek/krimi-na- ... .seznam.cz
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Stykové by ještě šly možná přežít, jenže oni tady postavili průsečné. Od počátku stavby bylo tohle naprosto nesystémové, špatné a absurdní řešení na silnici s takovým zatížením.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Ted jsem nekolikrat projel Slany-Velvary a prekvapila mne jedna vec... na peti mistech relativne cerstve stopy "skoku do pankejtu/steny zarezu". Plus jedny svodidla. V rovnych, prehlednych usecich...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Také jsem si jich všiml. Asi nějaký smyk po předjetí. Jinak jedna zpráva, loni v květnu uzavřena smlouva: I/16 Velvary - Nová Ves, uspořádání 2+1, Záměr projektu
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
To je z těch dnů, jak byla ta šílená ledovka všude kolem...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Paráda. A hned můžou začít připravovat 2+1 a přestavbu úrovňových křižovatek na MÚK na vedlejším úseku D7-Velvary, který nedávno otevřeli s velkou slávou. ( )
Jestli je to 2+1 v plánu řádově za 10 let, tak by měli rovnou připravovat 2+2 a dostavět prostě druhý profil vedle, I/16 stejně z těch studií na doplnění dálniční sítě vyjde jednoznačně jako nějaká alternativa = budoucí potřebná dálnice.
A lehce OT .. ta MÚK s D8 by si zasloužila možná i plnohodnotný 4-lístek včetně kolektorů na D8. Stavět by se to mohlo až v rámci zkapacitnění D8. Význam I/16 tomu totiž naprosto odpovídá, kór až se dodělají různé další přeložky, tak to bude krásná alternativa pro pražský okruh. Na těch kruháčích si to ve špičce neumím úplně představit ..
Jestli je to 2+1 v plánu řádově za 10 let, tak by měli rovnou připravovat 2+2 a dostavět prostě druhý profil vedle, I/16 stejně z těch studií na doplnění dálniční sítě vyjde jednoznačně jako nějaká alternativa = budoucí potřebná dálnice.
A lehce OT .. ta MÚK s D8 by si zasloužila možná i plnohodnotný 4-lístek včetně kolektorů na D8. Stavět by se to mohlo až v rámci zkapacitnění D8. Význam I/16 tomu totiž naprosto odpovídá, kór až se dodělají různé další přeložky, tak to bude krásná alternativa pro pražský okruh. Na těch kruháčích si to ve špičce neumím úplně představit ..
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
s tou MUK s D8 naprostý souhlas
tohle sotva fungovalo když to slavně postavili
2 kruháky za sebou....
tohle sotva fungovalo když to slavně postavili
2 kruháky za sebou....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
2+1 ani tak moc neschazi, ty mimourovnove krizovatky ano.
Co se te 16xD8 tyce... co by si zaslouzila je jedna vec, co se prostorove vejde je vec druha. Vzdyt uz dnes je odboceni D8->16 pres samostatny most.
Co se te 16xD8 tyce... co by si zaslouzila je jedna vec, co se prostorove vejde je vec druha. Vzdyt uz dnes je odboceni D8->16 pres samostatny most.