I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Fakt pěkné ty značky na novém úseku I/16, kde se již krásně poměrně daleko od D6, D7 i D8 objevují dálniční cíle KV, Chomutov, Praha a ÚL jakoby normál
- Přílohy
-
- D8.jpg (36.45 KiB) Zobrazeno 10115 x
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Holt někde to (vyjimečně) jde, a někde ani náhodou...
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Paráda Jak je to tedy v opačném směru ? Od D8 je značená prvně jen D7 a po jejím vykřížení D6 nebo jsou KV také už dříve ?
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Díky. Ano, je to opravdu krása to značení. Teď ještě aby se to naučili i krajští správci
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Značení fakt pěkné, zde druhá strana.
Ještě kdyby to byl střídavý třípruh a všechny křižovatky mimoúrovňové, tak by to bylo luxusní.
Ještě kdyby to byl střídavý třípruh a všechny křižovatky mimoúrovňové, tak by to bylo luxusní.
- Přílohy
-
- D8.jpg (31.57 KiB) Zobrazeno 9991 x
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Ten 3-pruh mě popravdě napadl při sledování toho videa také, nicméně jsem nechtěl kazit kladný příspěvek o značení Alespoň v těch táhlých zatáčkách mohl být pruh navíc, bohužel mám pocit, že takových obchvatů teď za poslední roky vzniká více (paralela s obchvatem Lechovic je do písmene stejná, ve všem). Zatáčka má sice přerušovanou čáru, nicméně pokud někdo jede 80, tak to prostě není na bezpečné předjíždění, protože není vidět dostatečně daleko. A přiznám se, že na takovýhle silnicích ani mě prostě už 80 nestačí, a to nemluvím o střelcích, kteří na takovýchto silnicích jezdí běžně 130+ ..
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tak, tak. Kdyby to bylo alespoň 11,5 a ne 9,5 .... ta silnice je uzoučká a přitom tam jezdí spousta náklaďáků. A to je přitom novostavba .... tohle jsou fakt věci mimo moje chápání.hh píše:Ještě kdyby to byl střídavý třípruh a všechny křižovatky mimoúrovňové, tak by to bylo luxusní.
Místo aby se silnice stavěly s kapacitní rezervou a s výhledem na desítky let dopředu, tady je to hned po zprovoznění na hraně kapacitní únosnosti a nekomfortu ....
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Já bych řekl, že to je asi cílem. Když je ta silnice širší, působí více "dálničně" a jezdí se tam ještě rychleji. Popravdě jsem na S 9,5 vs S 11,5 za poslední dobu dost změnil názor. Připadá mi opravdu správný princip (ze zahraničí), že prostě na 2-pruh patří S 9,5 a tam, kde je vyšší podíl kamionů či je ta silnice tak nějak vyšší důležitosti (např. právě tady, I/53), ale na 4-pruh to není, tak jednoznačně 3-pruh.
A tam, kde by to chtělo kvůli souvislostem a doplnění dálniční sítě dálnici, ale nejsou na ni intenzity, tak 3-pruh směrově dělený (I/38, I/20, I/50, části D49, D43, D35, ...).
A tam, kde by to chtělo kvůli souvislostem a doplnění dálniční sítě dálnici, ale nejsou na ni intenzity, tak 3-pruh směrově dělený (I/38, I/20, I/50, části D49, D43, D35, ...).
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Tak ona samozřejmě hraje svou roli i délka přípravy. Nikdo většinou nechce měnit parametry "za chodu".
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Že se to nemění za chodu, to je pochopitelné, resp. měnit z S 9,5 na S 11,5 už tolik smysl nedává (na 3-pruh by to určitě ještě před UR smysl mělo), ale zajímavé je, že opravdu tady na spojnici 3 dálnic se neuvažovalo o S 11,5 především dříve. Protože na ty hlavnější tahy se S 11,5 dávaly. Nicméně historicky to vypadá spíše tak, že S 11,5 se plánovaly tam, kde vedla nějaká evropská silnice a jinde převážně S 9,5 bez ohledu na cokoli jiného, což je naštěstí dnes už přežito (alespoň doufám a přijde mě to tak).
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Na nových silnicích je trend nepoužívat přímé úseky ale střídat oblouky. S11,5 je pak lepší v tom, že může být lépe vidět do zatáček, je lépe vidět před kamion a silnice "odpustí" rizikové předjíždění. Ale i S9,5 je luxusní kategorie - jenom ne u silně nákladně zatížených silnic. Tady na I/16 asi byl vhodnější třípruh jakožto na silnici suplující pražský okruh a středočeský okruh Prahy. Ale buďme rádi za každý úsek homogenizované jedničky.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
kdyby s9,5 byla půlka budoucího erka, tak je to v pořádku
bohužel, než se něco začne stavět, tak to kapacitně opravdu nestačí
zde je ještě problém v tom, že tenhle úsek supluje chybějící okruh nad Suchdolem
bohužel, než se něco začne stavět, tak to kapacitně opravdu nestačí
zde je ještě problém v tom, že tenhle úsek supluje chybějící okruh nad Suchdolem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Amen._jan91 píše:...Ale buďme rádi za každý úsek homogenizované jedničky.
Naštěstí tu nejsou místa, kde by kamiony těch 90 km/h nejely, takže pokud to nezpomalí nějaké jiné pomalé vozidlo, je to příjemné svezení. Jinak je to úplně typická ukázka silnice, kde má být právě onen střídavý třípruh, jak z hlediska celkového zatížení tak z hlediska podílu těžké nákladní dopravy.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Ve výsledku bohužel skoro nikde nejde bezpečně předjíždět. Ještě bych to chápal u obchvatů, které jsou většinou zakroucené ze své podstaty. Pokud je argumentem chránění řidičů před nimi samými, tak to nevychází. V obloucích člověk sice zdánlivě vidí, ale jaké je to překvapení, když se najednou objeví v prosiměru auto._jan91 píše:Na nových silnicích je trend nepoužívat přímé úseky ale střídat oblouky.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Něřkuli dvě
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Jenže jsou oblouky a obloučky. Když jsou to krátké oblouky, střídající se jak had, tak je to paráda. Ale pokud jeden dlouhý oblouk, je to podobné smrtelné riziko jako u přímého úseku. To se stávalo třeba na Hradubické rychlostce 37. Čtyřkilometrový oblouk byl nekonečný a kvůli stromům u silnice nebylo vidět dál než na 300 metrů. Než byla silnice rozšířena na plný profil, odneslo to tam dost lidí. Ale to jsme odbočili.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
To odbočování, to je taky hezké téma
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Dnes jsem si poprve projel cely zkompletovany usek Velvary - Slany. Kamiony, kamiony, kamiony. A vsechny 90. Nejak jsem ani necitil potrebu predjizdet. Za mne dobry. Jediny, co mi uplne nesedelo, byly urovnove krizovatky (krizovatka?).
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Projel jsem to dnes opačným směrem 2x a bez menšího provozu by to byl příjemnější zážitek. V obou případech jsem měl před sebou kamion, takže výhled nic moc. Jinak se ještě v okolí stále pracuje. Dnes sázeli keříky, což mělo vliv i na provoz. Jinak terénní úpravy. Po provizorní komunikaci už nejsou památky. Navezli tam znovu ornici, takže z toho bude opět pole.jozka píše:Dnes jsem si poprve projel cely zkompletovany usek Velvary - Slany. Kamiony, kamiony, kamiony. A vsechny 90. Nejak jsem ani necitil potrebu predjizdet. Za mne dobry. Jediny, co mi uplne nesedelo, byly urovnove krizovatky (krizovatka?).
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Pokud 90, tak ještě vpohodě. Jenže teď si vemte, že tam pojede něco pomalého 60 a dojedou ho 3 kamiony a 20 km jedete ve štrůdlu - zbytečně pomalu a to nemluvím o nervech některých řidičů, kteří potom využívají každé možné (včetně těch riskantních) situace k předjetí. A neštěstí je na světě. Na rovných úsecích by se to dalo postupně předjet, jenže pokud tam situace vypadá jako na I/53 (intenzity by měly být podobné) tak většinu dne je do protisměru provoz, že prostě kamion něco pomalého předjede horko těžko .. Už to nezměníme, to je jasné, ale chtělo by to ponaučení do budoucna s těmi 3-pruhy. Za mě se jich chystá pořád pramálo a z toho jsou některé spíše nadbytečné než užitečné ..jozka píše:Dnes jsem si poprve projel cely zkompletovany usek Velvary - Slany. Kamiony, kamiony, kamiony. A vsechny 90. Nejak jsem ani necitil potrebu predjizdet. Za mne dobry. Jediny, co mi uplne nesedelo, byly urovnove krizovatky (krizovatka?).
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Video z dokončené stavby: https://www.youtube.com/watch?v=nlcv34tRmiw
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Stavba jako celek opravdu povedená, nicméně ty průsečné křižovatky to je opravdu pěst na oko .. všude jinde se takovéhle křižovatky snaží přestavovat na MÚK a tady jsou na novostavbě. Snad jako jedny z posledních na takhle vytížených tazích.
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Problém státu je v tom, že staví právě už s výhledem na desítky let dopředu. Vemte si, že toto propojení má někdy v budoucnu nahradit SOKP 518+519. Stát bohužel uvažuje tak, proč by tam měl stavět kapacitní silnici, když po zprovoznění SOKP 518+519 (které třeba ani nebude, s tím se ale neuvažuje) tam nejspíš významně klesne provoz.Lynx píše:Místo aby se silnice stavěly s kapacitní rezervou a s výhledem na desítky let dopředu, tady je to hned po zprovoznění na hraně kapacitní únosnosti a nekomfortu ....
Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník
Možná to tu proběhlo, ale stará silnice není II/616? Podle mapy.cz je z ní nějaká III/...