Stránka 1 z 16

I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Napsal: 1.12.2009 16:56:04
od martini
dvs píše:už aby byl obchvat Slaného
Já vím, je to zoufalost, ale mohu vřele doporučit odbočku před zámkem v Blahoticích a cestu takto. Když jsem to jezdíval ušetřilo to ve špičce leckdy i 15 minut a nemyslím, že by nyní situace byla lepší. Byla tam sice "B1", ale na to se při rozvozech (a notabene před bodovým systémem) nehrálo :-).

I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 2.12.2009 8:11:51
od martini
Jedná se o stavbu, která vytvoří především severní obchvat města Slaný a propojí již dříve realizovanou přeložku silnice I/16 Nová Ves (D8) - Velvary s rychlostní silnicí R7. Její realizací by byl umožněno bezkonfliktní propojení D8 a R7. Toto propojení by pro směr SOKP jih - D8 (a opačně) vytvořilo akceptovatelnou náhradu za stále chybějící SOKP 518/519 a mohlo by sloužit částečně i k odvedení tranzitu z D8 tak, aby nemusel projíždět po PPO a následně Vysočanské radiále na SOKP.

Leták stavby naleznete zde.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 2.12.2009 9:47:06
od siesa
Pred dokoncenim teto velice potrebne stavby by to chtelo realizovat zaroven rozsireni I/7 na 2+2 alespon po MUK Slany-zapad (nebo jak se bude jmenovat).

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 8.3.2010 11:57:27
od martini
Na stavbu bylo v roce 2009 proinvestováno 11,4 mil. Kč. To vypadá na nějaké výkupy. Pokusím se zapátrat po katastru, bylo-li to investováno na výkupy nebo nějaké projekční práce, ale ty už by dle mého stavu poznání této stavby měly být hotové.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 14:27:46
od dvs
Nestálo by za to postavit místo severního obchvatu Slaného raději východní obchvat a I/16 protáhnout jako peage s R7. V těchto místech rozšířit R7 na 2+2 místo současného půlprofilu.

Koukal jsem na zátěže kolem Slaného a hodně dopravy jde od Kladna, něco málo od Rakovníka a všechno chce na I/16.

http://www.scitani2005.rsd.cz/html/st/f_st.htm

Minimální varianta by měla jenom 3km oproti 15km severního obchvatu.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 14:46:19
od jonáš
Stálo by za to číst trochu terén a k tomu si přepnout na mapu s vrstevnicema .. ty 3 km by to dalo snad jedině tunelem, je tam v cestě cca m vysokej hřbet. Navíc severní obchvat zahrne i všechny ty drobný obce v současný trase Slaný-Velvary (doufám).
Takže "reálný" východ by byl nejmíň 6 km od Knovíze někam za Žižice (přímej směr je přesně přes vrchol kopce) plus cca 2 km obchvat Ješína, čili žádnej podstatnej rozdíl. Velký boje o krajinný území, a neřešilo by to dopravu samotnýho města.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 15:27:39
od dvs
Neviděl bych to tak tragicky Exit 17 na R7 je v 250mnm a přivaděč stoupá na ten kopec do 290mnm podobným stoupáním. Do údolí na kótu 230mnm je to 1,3km to mi vychází 4%.

http://www.mapy.cz/#mm=TTtTcP@dm=132402 ... 62592@z=13

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 15:44:30
od jonáš
Jo, středem sadů a estakádou přes rybník, to určitě Blahotický ze zámku zkousnou 8-) no a pak vám zbejvá maličkost, vyřešit ty obchvaty Vítova, Luníkova a Ješína. V docela sevřenym oudolí. Neni to fakt rozumnější táhnout mezi polema po tom severnim hřbetu?

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 21:14:41
od kalanis
Tak kterou?
Varianta A - s půlkilometrovým mostem Blanice a jdoucí skrz vinice.
Varianta B - aneb ta se nehodí pro jízdu z Kladna a přilehlých oblastí do východní Prahy.
Varianta C - aneb vzdálené kopečky, ale funkci obchvatu fakt bere minimálně

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 21:30:15
od jonáš
A proč by se mělo z Kladna a přilehlých oblastí jezdit do "východní prahy" jinak než přivaděčem na R7, po ní 5 km k letišti a pak severním okruhem? Varianta B je asi nejblíž "oficiální" a z Kladna do Lovosic bude rozhodně dobrá. Možná i na Mělník.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 21:40:54
od kalanis
Protože postavit tenhle obchvat je jednodušší (když se vedení StČ nezasekne), než donutit kapitulovat hejlovce. Pokud by to všechno šlo jak na drátkách (není důvod proč ne, na administrativní úkony netřeba tolik chechtáků), tak do osmi let může stát. Pokud je již něco připraveno, doba se zkracuje. Stejně je třeba překopat křižovatku u Nové Vsi na dva pořádné kruháky ->.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 24.9.2010 22:58:35
od andy
Z Kladna na Černý Most by to ve srovnání s jízdou po jižním okruhu (míněno vč. 511) bylo kratší řádově o 5 km, takže jestli se trasování kolem Slanýho posune o něco blíž nebo dál, už je celkem jedno (osobákům navíc cestu přes r7 výrazně zkrátí Blanka). Přínos této stavby tedy vidím opravdu spíš pro tranzit D8 - (jiho)západ.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 25.9.2010 7:18:10
od siesa
A co takhle?? Rovnou s pripravou na rozsireni na 2+2...

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 25.9.2010 7:57:13
od mapman
Místo kreslení divokých variant bych doporučil se podívat na ÚPn Pražského regionu, kde je jasně vidět že kromě záměru výstavby severního obchvatu města Slaný je v plánu i fungl nová přeložka mezi Ruzyní a Kralupami s napojením na EX Úžice na D8.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 25.9.2010 8:15:47
od martini
Nechci Vám tu kazit iluze, ale coby kladeňák mám jaksi povinnost se k tomu vyjádřit :-)

Z Kladna směrem na D8 budu vždy (tedy do doby dostavby R1 518/519) jezdit přes Kamenný most. Ta cesta je naprosto v pohodě a ani varianta přímého propojení I/16 a R7 u Knovíze by ji nepřekonala, maximálně by se s ní tak vyrovnala. Ještě že už je to pár let co tam zakázali vjezd nad 12 tun, neboť tiráci to věděli také :-)

Varianta územně stabilizovaného severního obchvatu Slaného je ideální pro narovnání a zprůjezdnění I/16 a zároveň pro tranzit D8 - jizápadní část R1 nevytváří žádnou extra zajížďku.
mapman píše:Místo kreslení divokých variant bych doporučil se podívat na ÚPn Pražského regionu, kde je jasně vidět že kromě záměru výstavby severního obchvatu města Slaný je v plánu i fungl nová přeložka mezi Ruzyní a Kralupami s napojením na EX Úžice na D8.
To si troufám tvrdit, že i ta 518/519 bude dřív :-)

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 27.9.2010 14:03:42
od dvs
V návrhu UP Slaný je silnička, tak jak si ji představuji.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 27.9.2010 15:46:06
od mapman
dvs píše:V návrhu UP Slaný je silnička, tak jak si ji představuji.
Jo ta je dobrá :) Jako třetí třída na spojení dvou špatně spojených bodů :) Ale na nějakou velkou zátěž to asi nebude (NA)...

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 22.10.2010 16:36:54
od Pavel Q
Nejvíc se mi líbí Kalanisova varianta C, cestu po I/16 neprodlouží. Ještě by to chtělo vymyslet, jak napojit II/118 ma sever od Slaného.

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 2.1.2011 20:00:44
od egelebege
Každá varianta je lepší než současný stav, proto osobně nemám problém se severním vedením komunikace, i když trasa D8-517 bude delší. Škoda jen, že silnice bude jen v kategorii S 9,5/80 :(

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 2.1.2011 21:14:41
od dvs
Nebylo by špatné, kdyby v některých úsecích bylo S13,5 - střídavý třípruh.

PS: Kamenný most a kamióny
martini píše:Z Kladna směrem na D8 budu vždy (tedy do doby dostavby R1 518/519) jezdit přes Kamenný most. Ta cesta je naprosto v pohodě a ani varianta přímého propojení I/16 a R7 u Knovíze by ji nepřekonala, maximálně by se s ní tak vyrovnala. Ještě že už je to pár let co tam zakázali vjezd nad 12 tun, neboť tiráci to věděli také
Tuhle jsem tam napočítal za dobu průjezdu od R7 po I/16 10 kamiónů v protisměru...

Re: I/16 Slaný - Velvary (a.k.a. Slaný obchvat)

Napsal: 5.1.2011 10:57:12
od egelebege
Stačilo by S 11,5

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Napsal: 5.12.2013 14:46:56
od dvs
O I/16 se oficiálně hovoří jako o dočasné variantě severního obchvatu Prahy i jako o řešení problému se Spořilovskou. Příprava tomu moc nenasvědčuje, ale co to se může rychle změnit (podle letáku existuje DSP a připravuje se získání SP). Výkupy jsou také docela daleko viz mapa cuzk.

Nestálo by za to, zamyslet se nad tím, zda to ta silnice bezpečně zvládne, tak jak je naprojektována.
1. Je nesmysl to dělit na etapy, protože po zprovoznění obchvatu Slaného se to stane atraktivní a provoz přes obce Jenišov, Luník a Žižice bude neúnosný.
2. Je bezpečné tam nechat úrovňové křižovatky se silnicemi III. třídy?
3. Jak to snesou ty nové kruháky na křižovatce Nová Ves s D8?
4. Je S9,5 dostačující na tu zátěž?
5. (Nice to have) Udělat z toho silnici s omezeným přístupem, doplnit kousek doprovodky, doplnit třípruhové úseky, kde to terén dovolí a SOS zálivy.

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Napsal: 5.12.2013 16:04:24
od Mikulik
Je sice možné, že by to nemuselo kapacitně stačit, ALE nevím kolik co přesně stojí, ale co si pamatuju, tak se TAKÉ řeší obchvat Kralup. V tomhle případě se jedná také o propojku D8 - R7 kolem Turska po polích až k Tuchoměřicím s napojením sjezd Kněževes. Tohle je trasa, která by byla dobrá jednoduchá, připomínám, že chci okruh POD Suchdolem, ale zatím by ho dočasně nahradila. Největší průser je, že je to tzv. přeložka II /240 a má ji hradit kraj, který peníze nemá. Tady bych viděl potenciální investici státu jako novou silnici 1. třídy.

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Napsal: 7.12.2013 16:21:58
od martini
Cokoliv tam začnete přeprojektovávat, tak se Vám zpozdí příprava o X let, vykupováno je na S 9,5, takže se to musí dotlačit k realizaci v podobě v jaké to je. Dopravě to pomůže. Jediné co se z Vašeho návrhu doufám zrealizuje je zrušení etapizace a výstavba celého úseku I/7 - Velvary najednou.

Přeložka II/240 zase bude nutná kvůli rozšiřující se (plánované v území) zástavbě v obcích Statenice, Lichoceves atp... Ta musí zůstat regionální a měly by se developerům těch sídlišť podvázat ruce tím, že musí kofinancovat i silnici, když tam plánují stavět bydlení pro 5.000 lidí (Lichoceves)... tato přeložka zároveň se napojuje do nové polohy MÚK na R7, která nahradí dněšní dvě MÚK Kněževes a Středokluky (nová poloha je mezi nimi)

No a potom obchvat Prahy přes Suchdol je jasný a dlouho sledovaný cíl, otázka, jestli ho někdy proboxujeme, ale spíš to vidím na realizaci od severu (I/16, II/240, SOKP). Nejhorší variantou je potom skutečně odsun SOKP do stopy II/240, který bohužel také nejde vyloučit :-(

Re: I/16 Řevničov - Slaný - D8 - Mělník

Napsal: 8.12.2013 21:14:29
od dvs
Podle mne nechci nic přeprojektovávat.
Jenom jsem se zeptal zda je ta S9,5 v pohodě. Budiž toto chápu a proto to také bylo v seznamu ke konci.

Aspoň že se to nebude etapizovat.

Popravdě přemostění III.tř můžou být samostatné návazné stavby. Když by se na tom začalo pracovat IZ, ÚR, SP tak se dají dodělat skoro současně se zprovozněním.
Když už máme ty skvělé dopravní modely, tak by to někdo mohl protáhnout softwarem dřív než se na těch křižovatkách stane pár smrťáků.
Stejně jako u těch kruháků u Nové Vsi. Od záměru 4 lístku, přes průsečnou křižovatku, těžké nehody, kruháky, k zaplněným kruhákům...
Tady na to ani neodpovíte a v daném vláknu napíšete, že Vám tam chybí bypass http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 027#p89027 :roll:

Jednoduše řečeno 13 let starý projekt by měl projít bezpečnostním auditem a dopravním modelem (při nesmyslných plánech odklonů) než se začne opravdu realizovat.