I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Než tahle "vopičárna" se nabízí toto řešení:
https://mapy.cz/s/bubuvuhafo
A je to nejen ochvat Jizerního Vtelna, ale také Bezna na jedné straně a Krnska a Zámostí na druhé straně.
https://mapy.cz/s/bubuvuhafo
A je to nejen ochvat Jizerního Vtelna, ale také Bezna na jedné straně a Krnska a Zámostí na druhé straně.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Myslím, že jestli se někdy bude uvažovat o I/16 jako velkém obchvatu pražské aglomerace, tak tohle se v nějaké podobě postaví.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Nevýhodou je, že by tam možná musel být také tunel (podobný jako ve variantě ŘSD) navazující na přemostění Jizery, proto bych zvážil i tuhle možnost:
https://mapy.cz/s/pezagabuno
Tam by stačil most přes údolí Jizery - viz podélný profil v odkazu
Obě varianty mi připadají lepší, než to co se má stavět. Protože je to s náročnou stavbou - tunelem, navíc v příkrém sklonu (drahé, nepraktické) a stejně to řeší jen jeden lokální problém.
https://mapy.cz/s/pezagabuno
Tam by stačil most přes údolí Jizery - viz podélný profil v odkazu
Obě varianty mi připadají lepší, než to co se má stavět. Protože je to s náročnou stavbou - tunelem, navíc v příkrém sklonu (drahé, nepraktické) a stejně to řeší jen jeden lokální problém.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
To co se nyní bude stavět se v budoucnu neztratí ani u druhé třídy. A pokud se někdy bude stavět středočeský dálniční okruh, bude to dobrá doprovodná silnice.
Akorát by si měli hýbnout a potřebná území včas zablokovat, jinak se to všechno zastaví baráky a nebude kudy.
Akorát by si měli hýbnout a potřebná území včas zablokovat, jinak se to všechno zastaví baráky a nebude kudy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Myslím, že dost z té dopravy končí v MB, takže to kousek před ní "hodit" na dálnici nemusí nutně vést k požadovanému efektu. Ten kruháč je ale samozřejmě na bednu. Představa, že projedu tunelem Hřebeč a hned si přibrzdím na kruháči je fakt šílená... Na druhou stranu, jsou tu historická zvěrstva, která dosud nejsou vyřešena (třeba zrovna D10 a sled múk na 39. a 40. km), vznikají nová (múk Úlibice), a tak to asi vypadá, že to prostě líp fakt neumíme a musíme být vděční za to, co máme, pokud se to vůbec podaří postavit...Lynx píše:Než tahle "vopičárna" se nabízí toto řešení:
https://mapy.cz/s/bubuvuhafo
A je to nejen ochvat Jizerního Vtelna, ale také Bezna na jedné straně a Krnska a Zámostí na druhé straně.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
S tím už úplně nesouhlasím. Dnes je potřeba řešit dopravu Mělník-MB. Protože dopravy I/16-I/38 moc nebude. Takže by bylo trochu zbytečné stavět 8 km asfaltu než 2 km kolem těch obcí, a kde zbytek silnice dostačuje. Tady by místo tunelu byl zase velký most.Lynx píše:Nevýhodou je, že by tam možná musel být také tunel (podobný jako ve variantě ŘSD) navazující na přemostění Jizery, proto bych zvážil i tuhle možnost:
https://mapy.cz/s/pezagabuno
Tam by stačil most přes údolí Jizery - viz podélný profil v odkazu
Obě varianty mi připadají lepší, než to co se má stavět. Protože je to s náročnou stavbou - tunelem, navíc v příkrém sklonu (drahé, nepraktické) a stejně to řeší jen jeden lokální problém.
Ale do budoucna, pokud by se I/16 měla narovnávat a dostavovat na 4-pruh (aby konkurovala D11+D0+D8) tak tohle je přesně jeden z úseků, který by se musel přeložit (+ještě asi Mělník). Ale vzhledem k tomu, že to není zatím ani v nějakých oficiálních úvahách, nelze se divit, že se zde neuvažuje tolik dopředu, to si musíme přiznat.
Ten kruháč je zde fakt absurdum, je to jak kdyby tuhle stavbu připravovalo Česko, a zbytek I/16 připravovali Němci, kteří tam dávají i 3-pruh. Tady levá ruka neví, co dělá pravá mi přijde.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Souhlas s kruháčem, tedy s jeho nesmyslností - to už by musel být kruháč opravdu úplně všude, na každé odbočce, když má být i tady, kde bude do Vtelna odbočovat naprosté minimum aut.
Je mi taky trochu záhadou, proč se někde kruháče dávají, přestože tam dávají lišky dobrou noc a nemá to opodstatnění a jinde naopak nikoliv. V tomhle chybí jednotnost a přiměřenost - tedy dávat je pouze tam, kde to má smysl (kde je například hodně aut z více směrů, nepřehlednost situace - špatné rozhledy, nemožnost MÚK a podobně)
Je mi taky trochu záhadou, proč se někde kruháče dávají, přestože tam dávají lišky dobrou noc a nemá to opodstatnění a jinde naopak nikoliv. V tomhle chybí jednotnost a přiměřenost - tedy dávat je pouze tam, kde to má smysl (kde je například hodně aut z více směrů, nepřehlednost situace - špatné rozhledy, nemožnost MÚK a podobně)
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Co vím,tak o umístění OK někdy hodně stojí místní samospráva.Takže podle mě si to dají jako podmínku a řsd,aby nebrzdila přípravu,tak na to prostě někdy kývne,i když dopředu ví,že ta OK je zbytečná a bude řidiče jen otravovat.Tak to dopadlo i u obchvatu Opavy,nebo obce Zátor na 1/45,kde bylo plánováno luxusní přemostění,ale obec zde chtěla zpomalit dopravu.Proto ty dvě nesmyslné OK na 200m.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
U silnice první třídy do toho nemá samospráva vůbec co kecat. Ať kecá do trasování, když se ta silnice kreslí na začátku přípravy, ne do samotného provedení. Také někdy nějaká obec řeší, jestli to bude S 9,5 nebo S 11,5 ? Asi ne ..
Na druhou stranu, když je někde ŘSD schopno navrhnout i průsečnou křižovatku, tak se zase nedivím, že tam obec bojuje za kruháč. To vše vzniká jen proto, že u toho ti lidi přemýšlí zadní částí těla.
A přesně jak psal Lynx, buď na to není metodika, nebo na ni každý z vysoka dlabe. Navrhuje se to naprosto náhodně, jak se kdo kdy vyspí a nakreslí to tam. Nejlepší ještě je, když se zajdou zeptat na PČR, co tam mají postavit, pak nemají být všude kruháče. Já se těším na dobu, kdy se budou kruháče zavrhovat kvůli vyšším emisím, to by byla krása a konečně by to bylo po letech něco rozumného.
Čest těm výjimkám na ŘSD, kde se u toho myslí a navrhují se tam výhradně MÚK, když jde o důležitý tah.
Na druhou stranu, když je někde ŘSD schopno navrhnout i průsečnou křižovatku, tak se zase nedivím, že tam obec bojuje za kruháč. To vše vzniká jen proto, že u toho ti lidi přemýšlí zadní částí těla.
A přesně jak psal Lynx, buď na to není metodika, nebo na ni každý z vysoka dlabe. Navrhuje se to naprosto náhodně, jak se kdo kdy vyspí a nakreslí to tam. Nejlepší ještě je, když se zajdou zeptat na PČR, co tam mají postavit, pak nemají být všude kruháče. Já se těším na dobu, kdy se budou kruháče zavrhovat kvůli vyšším emisím, to by byla krása a konečně by to bylo po letech něco rozumného.
Čest těm výjimkám na ŘSD, kde se u toho myslí a navrhují se tam výhradně MÚK, když jde o důležitý tah.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
ony svůj efekt mají, ale jak správně píšeš, na I.třídu prostě nepatří
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Na druhou stranu... kdyz si uvedomime, co prelozka NEobsahuje, neni mozna ten houpak a kruhac zas tak spatny napad. Mohlo by to zajistit to, ze sem nebudou prilitat rozvrkoceni kamionaci "cotoda", protoze ten usek kolem reky je vsechno mozne, jen ne jednicka.
Hlavni ucel je, ze uz nebudou ve Vtelne otloukat domy a to je hlavni.
Hlavni ucel je, ze uz nebudou ve Vtelne otloukat domy a to je hlavni.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Omluva za OT, ale to mi připomnělo tohle místo na bývalé silnici I/5, ještě než byla postavena D5. Z dětství pamatuji, že tam končívaly auta v tom místě jak je svodidlo. Je tam klesání a pak to zejména náklaďáky měly problém ubrzdit a vytočit. Podle kytiček naproti tam asi bohužel i dnes končí některé nehody špatně.
https://mapy.cz/s/mokusabero
Shodou okolností se tam nedaleko dneska stala hromadná nehoda na D5, o pár km dál směrem na Plzeň.
https://mapy.cz/s/mokusabero
Shodou okolností se tam nedaleko dneska stala hromadná nehoda na D5, o pár km dál směrem na Plzeň.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
U výkupů to přece jen ještě není všechno. Oddělil se ještě jeden dosud chybějící pozemek u východního portálu tunelu. A musí se ještě vykoupit. Je tedy zvláštní, že se tak nestalo najednou se všemi ostatními, když šlo o stejné LV.
plné rozlišení:
stav k 4.2.2023
stav k 16.1.2022
stav k 9.1.2021=4.1.2020
náhled: modře: ŘSD,
fialově: Zuzana Pavlíková Šimonková (ano, tady je taky změna)
plné rozlišení:
stav k 4.2.2023
stav k 16.1.2022
stav k 9.1.2021=4.1.2020
náhled: modře: ŘSD,
fialově: Zuzana Pavlíková Šimonková (ano, tady je taky změna)
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Ehm, z hlediska vlastníka je pozemek nad projektovaným tunelem je totéž jako pozemek s projektovaným zářezem/náspem? V trase není zástavba, tak oč tam jde? K té OK a kamioňákům, kolik jich skončilo ve zdech domů ve Vtelně? Pokud žádný či malé jednotky, padá i argument o zbržďujícím a preventivně bezpečnostním efektu OK.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Ano souhlas, ale pokud místní vč. majitele pozemku řekli ne neprodáme, pokud tady nebudeme mít kruhák, tak je to asi těžké. Že jsou argumenty o zpomalení dopravy před tunelem nebo spousta odbočujících návštěvníků do obce hlouposti jsou věc jiná.Aram96 píše: ↑19.1.2022 16:32:21 U silnice první třídy do toho nemá samospráva vůbec co kecat. Ať kecá do trasování, když se ta silnice kreslí na začátku přípravy, ne do samotného provedení. Také někdy nějaká obec řeší, jestli to bude S 9,5 nebo S 11,5 ? Asi ne ..
Na druhou stranu, když je někde ŘSD schopno navrhnout i průsečnou křižovatku, tak se zase nedivím, že tam obec bojuje za kruháč. To vše vzniká jen proto, že u toho ti lidi přemýšlí zadní částí těla.
A přesně jak psal Lynx, buď na to není metodika, nebo na ni každý z vysoka dlabe. Navrhuje se to naprosto náhodně, jak se kdo kdy vyspí a nakreslí to tam. Nejlepší ještě je, když se zajdou zeptat na PČR, co tam mají postavit, pak nemají být všude kruháče. Já se těším na dobu, kdy se budou kruháče zavrhovat kvůli vyšším emisím, to by byla krása a konečně by to bylo po letech něco rozumného.
Čest těm výjimkám na ŘSD, kde se u toho myslí a navrhují se tam výhradně MÚK, když jde o důležitý tah.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Kdyz pominu to, ze otlucene to tam je porad, ten zbrzdujici efekt smeroval jinam. Dnes se takovy sikovny kamionak proplete Jizernim Vtelnem s jeho peti zatackami mezi domy (z toho tri v podstate do praveho uhlu), jako bonus nasleduje serpentina o 180 stupnu tam a pak zase zpatky, takze dolu prijizdi jako beranek (a to uz tam nejsou kostky).Pokud žádný či malé jednotky, padá i argument o zbržďujícím a preventivně bezpečnostním efektu OK.
Varianta tunel je recept na "valim si svych tricet tun devadesatkou, sak co by se mohlo stat, ne..." a najednou plynule prechazime v "tvl... uzka silnice, klesani v udoli, namrzlo, chodnik, prusecna krizovatka, most pres reku se zatackou, smarja, kam to jedu"...
A pak tady bude nasazeno dvacet stranek chytrych prispevku, jak tohle mohl projektant dopustit. Krizeni I/16 x D8 x II/608 nam budiz mementem.
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Pozemek oddělený před rokem se vykoupil, ale pak se objevilo několik dalších oddělených pozemků, což je s vydaným SP dost nečekané.
Neobvyklé je i rozdělení již vykoupených pozemků u východního portálu tunelu.
plné rozlišení:
stav k 20.1.2024
stav k 4.2.2023
stav k 16.1.2022
stav k 9.1.2021=4.1.2020
náhled: modře: ŘSD,
fialově: Zuzana Pavlíková Šimonková
Neobvyklé je i rozdělení již vykoupených pozemků u východního portálu tunelu.
plné rozlišení:
stav k 20.1.2024
stav k 4.2.2023
stav k 16.1.2022
stav k 9.1.2021=4.1.2020
náhled: modře: ŘSD,
fialově: Zuzana Pavlíková Šimonková
Re: I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
To je nějaká šlechtična nebo se vloudila chyba se zabarvením ?
Edit: pardon, unáhlil jsem se, vidím že v předchozí mapce tomu bylo taky tak. Zase jsem o něco chytřejší .. hmm, skoro baronka.
Edit: pardon, unáhlil jsem se, vidím že v předchozí mapce tomu bylo taky tak. Zase jsem o něco chytřejší .. hmm, skoro baronka.