I/19 Chýnov, obchvat

[1. úsek] Plzeň (I/20) – Rožmitál pod Třemšínem (I/18) – Mirovice (I/4) – Milevsko – (I/29) – Tábor (peáž po D3) – Pelhřimov (I/34)
[2. úsek] Havlíčkův Brod (I/34) – Žďár nad Sázavou (I/37) – Boskovice (I/43)
Odpovědět
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od chemer »

Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Honzl »

Dost promarněná příležitost, tenhle obchvat. Nechci tady už zmiňovat D19, aby mne zas kdosi nepeskoval, ale vzhledem k důležitosti siinice a aglomerace Tábor-Sezimovo ústí měla být silnice od Tábora až za Chýnov čtyrproudovka (jako z Tábora na západ) a podobně jako I-34 od Budějic za Rudolfov, nebo I-27 Plzeň - Přeštice (a žádné úrovňové křižovatky)... Ale už je to tak, jak to je... Žádný strategický plán na pár let dopředu.

Navazující OT příspěvky přesunuty sem. Jirka L.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Papuanec »

TW RM:
Realizace obchvatu Chýnova na sil. I/19 se blíží ke konci. Zhotoviteli spol. M-Silnice a.s. se daří urychlit práce a tak k jeho zprovoznění dojde o skoro 3 týdny dříve než byl plánovaný smluvní termín. Stavba bude zprovozněna 10.10.2022, což je výsledek dohody z dnešního jednání.
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od hovi »

Papuanec píše:TW RM:
Realizace obchvatu Chýnova na sil. I/19 se blíží ke konci. Zhotoviteli spol. M-Silnice a.s. se daří urychlit práce a tak k jeho zprovoznění dojde o skoro 3 týdny dříve než byl plánovaný smluvní termín. Stavba bude zprovozněna 10.10.2022, což je výsledek dohody z dnešního jednání.
Dle mých poznámek a první informace při ZS byl termín 6/2022. Ale problémy s pozemkem a covid to posunuly na říjen. Ale hlavně, že se to dokončí letos! ;)
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Papuanec »

Loni na jaře se přece výstavba kvůli rozhodnutí Krajského soudu zastavila, jak se následně ukázalo, tak chybně, protože Nejvyšší správní soud to rozhodnutí KS letos v červnu zrušil. Na to už se ale historie ptát nebude, hlavně že se to už konečně zprovozní :jidlo:
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od darwousek »

Chýnov je ještě dobrý případ spoždění pouze o 4 měsíce.Není tak špatné když si to spojím s problémy které při stavbě vznikly
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Tom od Budějc »

Tak jsem to včera nestihl. Škoda, že se o takových akcí moc nepíše a mnohdy se lidi o nich dozví se zpožděním... https://www.jcted.cz/68639-v-nedeli-se- ... liveMode=1

Předpokládám tedy, že dnes už se jezdí po novém?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od mapman »

Podle TW Radka Mátla nejpozději od 17:00 dnes.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od _jan91 »

Tak jsem si to dnes cca v 16:30 projel, už zcela bez omezení. Dal jsem si cestou tři novostavby - Olbramovice, Chýnov a nakonec obchvat Lukavce včetně modernizované silnice z Lukavce po Čáslavsko.

Chýnov je velmi pohodový obchvat, projetý je během chvilky. Kvituji nula kruháčů a minimum protihlukových stěn. Křižovatky jsou všechny s odbočováky doleva, západní křižovatka s 409 má dokonce i odbočováky a připojováky pro všechny pravá odbočení. Vše přehledné. Tak to má být. Ani ten problematický domek u křižovatky s 409 mi nepřišel tak hrozný, určitě není úplně těsně vedle nové silnice, byť je u něj velká protihlukovka. Asi bych našel mnoho pro bydlení horších míst... Jenom to ukončení před železničním mostem se mi úplně nelíbí, asi to spousta hlavně náklaďáku na obchvatu rozjede a pak to vezme tím zúženým esíčkem v provizorním napojení rovně a najednou vletí pod most.

Vzhledem k finanční situaci státu, nutnosti dokončit páteřní síť a vzhledem k podobě české legislativy a dnešnímu odporu k jakýmkoliv novým dopravním stavbám obecně si nemyslím, že je nějaká D19 reálná, byť by měla největší smysl právě mezi Táborem a Humpolcem. Jak už jsem tu někde psal, zaměřil bych se obecně hlavně na kultivaci a homogenizaci jedniček, a to i tady. Nemyslím si, že tu hrozí něco podobného jako mezi Olomoucí a Lipníkem, kde jsou moderní obchvaty na 635, které brzy nahradila dálnice. Ano, na projektu Chýnova je vidět, že už by se dnes řešil úplně jinak, MÚK by tu byly vhodnější, ale důležité je hlavně připravovat všechny chybějící obchvaty a úseky na 19 s občasným třetím pruhem pro bezpečné předjíždění. Kde jinde, než na silnici s takovými intenzitami, jako jsou tady, by byl vystřídaný třípruh vhodnější. Pak ten Chýnov nebude v uceleném tahu tolik vadit a MÚK či prosté křížení už nebude tak těžké doplnit kdykoliv. Pokud homogenizujeme 19 a k tomu i 34, kde je již spousta úseků hotových, a zrealizujeme obchvat Kardašovky na 23, budeme mít 2-3 alternativní propojky D3 a D1 v moderních parametrech. Jen je škoda, že se nové akce skoro nepřipravují...alespoň trochu v dohledu jsou pouze 2 akce u Pelhřimova, a po Kameni a Chýnově není nic alespoň ve stádiu ÚR. Ani nejsou letáky. Tj. další potřebné stavby až tak v 2030+. Tady se těžce zaspalo. Teď jsou nejnepříjemnější Kladruby a Lejčkov, kde by obchvaty a rozšíření úseků mezi nimi mohlo být "za málo peněz hodně muziky".

OT přesunuto sem. Jirka L.
martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od martas »

martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od martas »

A další článek k tématu podoby křižovatek: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Papuanec »

Koukám, že už se volá po kruháči :lol:
Paul1
Příspěvky: 348
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Paul1 »

Udělal bych kruháče dva (i směrem na Planou), ať to není taková nuda. Jinak, kdo se bojí projet, tak ať zatím volí bezpečnější cestu než se postaví D19:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 48823&z=15
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Na takto vytížené silnici prostě ale nemají takovéto křižovatky být ideálně vůbec. V naprosto každé vizualizaci na dálnici slyšíme jako hlavní argument právě úrovňové křižovatky (je jedno které). A tady se bohužel postavily na novostavbě a ještě průsečné. Je to špatně, ale projekt byl v takovém stádiu, že se s tím nemohlo už nic dělat, takže to beru. :(

Jednoduše řečeno, jsou dvě silnice, stejné intenzity provozu, ale na jedné je v plánu obchvat Chýnova s touto křižovatkou, na druhé taková už stojí, ale je to hrozně nebezpečné, proto se musí stavět vedle dálnice. Přihlaste se, kdo v tom najdete logiku. :)

"Holt" se zde budou muset lidé na vedlejší rozhlížet a chovat zodpovědně. To, že je na hlavní provoz, to nikdy neomlouvá nehodu. Já bych jim dal kruháč .. maximálně se zde může hlídat 90tka.

Jestli tam ale nejsou odpovídající rozhledy kvůli PHS (jak je v článku naznačeno), tak je na místě naliskat někomu na ŘSD, potažmo projektantům. :) (věřím že to tak není)
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od _jan91 »

Jestli ono to není spíše tím, že může dnes řídit auto kdejaký blb s oběma rukama levýma...!!! Vidím to na silnicích dnes a denně...

Křižovatky jsem si projel a nevidím na nich nic špatného, byť by samozřejmě MÚK byly lepší. Podobná je třeba na I/38 u Štoků, kde jsou i trochu větší intenzity a vždy tam člověk bezpečně, byť po nějakém čekání odbočil. Tady lze navíc pro slabší povahy vždy vymyslet alternativní řešení, viz Paul1. Překvapuje mě, kolik lidí ty kruháky na jedničkách ještě podporuje.

Rozhledy jsou určitě v pořádku, to je základní věc, kterou dopravní Policie i ŘSD zná, a bez rozhledových trojúhelníků by takový projekt ani nezískal souhlasné stanovisko, natož pak stavební povolení. To se řeší i u blbého sjezdu u silnice III. třídy.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Papuanec »

Ještě jsem tam nejel, takže místo znám jen podle fotek, ale přijde mi, že ty PHS u křižovatky mohli udělat průhledné.
ppepe
Příspěvky: 279
Registrován: 26.12.2015 0:02:23

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od ppepe »

X let nebyl obchvat a bylo to špatně. Sotva se otevřel a bourali na něm dva, co jezdí po paměti, je celý obchvat špatně.
Obchvat je týden otevřen, podle letáku byla v roce 2020 intenzita 8139 voz/24 hod. Takže za ten týden tam projelo nějakých 56 tisíc vozidel. Podle logiky křiklounů z prvního dne by to mělo být jedno velké vrakoviště a hřbitov.
Já bych závěrům a plánům na přestavbu opravdu dál čas.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od mts »

On ten obchvat Chynova je prehlidka zmarenych prilezitosti. I/19 je jeden z nejdulezitejsich ne-dalnicnich tahu, který v relaci vychod-zapad odlehcuje D5/D0/D1 a zaslouzil by si parametr SMV 1+1, něco jako jsou v Rajchu ty jejich Bundestrasse (třeba B16) a doprovodku pro mistni dopravu. Podobne třeba I/38 M.Boleslav-Znojmo nebo I/16 Slany-Nova Ves. Místo toho se vykastruji problematickými urovnovymi křižovatkami a kruhaci… Pritom by ta SMV byla za zlomek toho, co nejaka D19, ktere se za nasich zivotu stejne nedočkáme…
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od _jan91 »

ppepe píše:X let nebyl obchvat a bylo to špatně. Sotva se otevřel a bourali na něm dva, co jezdí po paměti, je celý obchvat špatně.
Obchvat je týden otevřen, podle letáku byla v roce 2020 intenzita 8139 voz/24 hod. Takže za ten týden tam projelo nějakých 56 tisíc vozidel. Podle logiky křiklounů z prvního dne by to mělo být jedno velké vrakoviště a hřbitov.
Já bych závěrům a plánům na přestavbu opravdu dál čas.
Souhlas! Pod to bych se podepsal! Jestli někdo takovou křižovatkou neumí bezpečně projet, tak by měl vrátit řidičák.

To, že ten obchvat mohl vypadat jinak a lépe, už se zde řešilo sáhodlouze, ale když vidím Mošnov, tak to tu mohlo taky dopadnout mnohem hůř! Prostě na hlavních jedničkách jen MÚK, max. stykovky. Aspoň, že na té I/38 od Jihlavy na jih to snad zatím takto drží.
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od votas007 »

Včera jsem to projel, dalo by se říci ve špičce odpoledne tam i zpět a obchvat se mi líbí. Krásné přehledné široké křižovatky, velký oblouk, je vidět snad kilometr do dálky. Všude odbočovací pruhy, někde dokonce i připojovací. Velmi, velmi pěkné. Nechápu tu hysterii. Nehody se stávají. Prostě jelita za volantem. Buďme za ten obchvat rádi. Průjezd městem byl hrozný.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Majkii »

Pár záběrů na západní část stavby:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od kot »

Vždy se dá říci, že stavba mohla být lepší s ohledem na budoucí intenzity. Aloe právě tohle video zachycuje, že vše funguje dobře. Blbci jezdící pod vlivem či po paměti je speciální kapitola. Ani ne 10 000 za 24 hodin. Co by za obchvat jiné obce daly...
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Jako souhlas, ale nemůžu nenapsat jednu poznámku.

Chlapi, nekoukejte pořád jen na ty celkové intenzity. Jen osobní auta jsou problémem, uznávám, až třeba nad 10 tisíc, možná ještě víc. Nicméně tady jezdí prostě kamionů a kamionů. Někde ŘSD plánuje obchvat na silnici, kde jezdí 8000 vozidel celkově, jenže kamionů třeba jen 50-200. To jsou za mě v současné době prostě méně potřebné obchvaty.

A jsou silnice, kde jezdí kamionů 500-1500 denně a obchvaty se tam zatím ani neplánují, jsou max v územních plánech. Ale právě tyto obchvaty bychom měli stavět a upřednostňovat. A "pozoruhodné" (myšleno ironicky) je, že to jsou z velké většiny silnice, které právě dotváří k dálnicím takovou tu hlavní síť celé republiky. Ty silice, které by při pohledu na plánovanou síť, měli do mapky přibýt. Ať už jako nové dálnice nebo jedničky s MÚK a 3-pruhem.

Nestačí se ani dívat na celkovou nákladní dopravu, resp. její podíl na celkovém provozu, protože ve sčítání se do tohoto počítá i obyčejná dodávka. Důležitá jsou nákladní auta s přívěsem + především návěsové soupravy. Tato čísla by měla rozhodovat o tom, zda obchvat stavět a v jaké kategorii.
Obchvaty čistě pro osobní auta (tam kde je této nákladní dopravy minimum) dávají smysl asi jen v okolí velkých měst, kde jsou ty obce už opravdu tolik přecpané, že se tam nedá ve špičkách přejít silnice. A takový stav je často i na příměstských dvojkách.
JAnD
Příspěvky: 419
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od JAnD »

Tak jsem si to projel za světla i potmě. Na přeložce jsou dokonce odrazky mezi jízdními pruhy, ale na II/409 je jen barva, takže trefit při odbočení správně do svého pruhu je docela kumšt ;-)
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
pasivista
Příspěvky: 3
Registrován: 28.10.2021 22:00:05

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od pasivista »

To ukončení před esíčkem pod tratí je fakt nešťastný:
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... _krimi_klu

Podmínky vypadaj na klasickou podzimní bouračku, mlha, večer, klouže to... Pán to zřejmě rozjel na pěkný široký silnici a pak přijde zúžení a šikana a je to. Ještě jsem tam nejel, ale tam po sjezdu z obchvatu není aspoň nějaká výstražná značka? Přijde mi to z pohledu projektu jako hrubý podcenění přechodu nový silnice na starou.
Odpovědět

Zpět na „I/19“