I/19 Obecně
Re: I/19 Obecně
ZÁVAZNÉ STANOVISKO K OVĚŘENÍ SOULADU
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nfStan.pdf
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC247
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nfStan.pdf
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC247
Re: I/19 Obecně
Ahoj, najde se tady dobrá duše, která mi sdělí průjezdnost Březnicí? Na http://www.dopravniinfo.cz je uvedeno: Uzavřeno. Celoplošná oprava vozovky a odvodnění, stavba bude prováděna po etapách. Není tam nic o objížďce a nechce se mi věřit, že by silnici první třídy na tak dlouho prostě uzavřeli. Potřebuji to projet ze směru Mirovice na Bubovice.
Díky za info.
Díky za info.
Re: I/19 Obecně
Před týdnem jsem tam jel. Je tam objízdná trasa vyjedeš v Březnici naproti náměstí. Těsně před Břenici se jelo doleva po takové polní cestě.
Jel jsem v 9 večer potkal jsem na objízdné trase asi jen jedno auto. Zdržení cca 5minut.
Jel jsem v 9 večer potkal jsem na objízdné trase asi jen jedno auto. Zdržení cca 5minut.
Re: I/19 Obecně
prožil jsem nepříjemnou situaci na I/19 před Radoňovicemi směr Žďár, v tomto místě: 49.5611653N, 16.0421347E : již za tmy jsem se přehoupl přes horizont a najednou vidím, že místo silnice pokračují koleje a - PROTI MNĚ JEDE VLAK. Záhy jsem se zorientoval a bezpečně jsem projel zatáčku doprava, ale myslím, že jsem nebyl dalek toho zazmatkovat a udělat nějakou hloupost. Jezdím opatrně, nepovažuji se za panikáře, ale myslím, že nějaké dopravní značení by na tomto místě nebylo od věci - možná by stačila značka "zatáčka vpravo" nebo vodicí šipky.
Re: I/19 Obecně
můžete mi někdo vysvětlit, proč se na obchvatu Pelhřimova dvakrát obrušuje? První rekonstrukce byla cca v září. Na nově vyasfaltovaném prý "kluzském" povrchu se teď v listopadu znovu obrušovala obrusná vrstva. Proč se to dělá dvakrát a proč zrovna teď, za současného sněžení?
Re: I/19 Obecně
@Jkr po dvou "smykových" nehodách náklaďáků během řijna po aplikaci "mikrokoberce"
1) http://www.rozhlas.cz/vysocina/zpravy/_ ... a--1758886
2) http://www.pretol.cz/2017/10/24/obchvat ... eho-bagru/
se ŘSD rozhodlo dát tam raději 30ku a teď tu nejklouzavější část seškrábli (prý až do jara to bude takto). Nebylo to tam nijak zvlášť rozbité před opravou a dříve se žádné podobné nehody v tom úseku nestaly.. snaha byla prodloužit životnost silnice, experiment se zdá se nepovedl:
https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_re ... 71115.html
1) http://www.rozhlas.cz/vysocina/zpravy/_ ... a--1758886
2) http://www.pretol.cz/2017/10/24/obchvat ... eho-bagru/
se ŘSD rozhodlo dát tam raději 30ku a teď tu nejklouzavější část seškrábli (prý až do jara to bude takto). Nebylo to tam nijak zvlášť rozbité před opravou a dříve se žádné podobné nehody v tom úseku nestaly.. snaha byla prodloužit životnost silnice, experiment se zdá se nepovedl:
https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_re ... 71115.html
Re: I/19 Obecně
Reko OK I/19 - I/18 - II/191
Rožmitál pod Třemšínem
http://kasme.rajce.idnes.cz/180506/#P5055700.jpg
Rožmitál pod Třemšínem
http://kasme.rajce.idnes.cz/180506/#P5055700.jpg
- Přílohy
-
- I/18 směr Příbram
- P5055710-900.jpg (60.79 KiB) Zobrazeno 20464 x
-
- I/19 směr Tábor
- P5055709-900.jpg (43.72 KiB) Zobrazeno 20464 x
-
- II/191 směr Rožmitál
- P5055708-900.jpg (57.18 KiB) Zobrazeno 20464 x
-
- I/19 směr Plzeň
- P5055707-900.jpg (62.78 KiB) Zobrazeno 20464 x
Re: I/19 Obecně
Až tak? vždyť ji stavěli docela nedávno. Tam jsem chtěl v rámci diplomky porovnávat kapacity před přestavbou a po, jenže se stavba zdržela a OK otvírali asi týden před odevzdáváním...kasme píše:Reko OK I/19 - I/18 - II/191
Rožmitál pod Třemšínem
http://kasme.rajce.idnes.cz/180506/#P5055700.jpg
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/19 Obecně
Včera jsem absolvoval trasu Bystřice nad Pernštejnem - Havlíčkův Brod. Zvláště úsek Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod je podivuhodná část na naší síti jedniček. Úsek Žďár - Přibyslav ještě ušel (převládá široká a rovná silnice připomínající např. I/38 nebo I/35), zato úsek Přibyslav - Pohled nepřipomíná někdy ani silnici II. třídy (úzká silnice, ostré zatáčky, chybějící středový pruh). Neplánuje ŘSD někdy v budoucnu přeložku tohoto úseku, případně třeba obchvat Přibyslavi? Byť toto není moc páteřní tah, ale takhle si silnici I. třídy rozhodně nepředstavuji...
Re: I/19 Obecně
U Simtan se připravuje rozšíření tělesa na kategorii S 7,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/19 Obecně
No a především minimálně v zur je přeložka Stříbrné Hory - Krátké Ves, takže asi je asi hypoteticky představitelné, že se jednou v daleké budoucnosti tento úsek alespoň částečně vyřeší....
- Přílohy
-
- ZUR vysocina.gif (309.75 KiB) Zobrazeno 18375 x
Re: I/19 Obecně
Já znám spíše tu část od Kunštátu po Žďár nad Sázavou, ale tady jezdí tak málo aut, že si myslím, že dělat nějaké přeložky nebo tak by bylo docela drahé a neekonomické. Jediné co by se nejspíš vyplatilo by na této části byl obchvat Sebranic - poslední obec před připojením na I/43 - je tam mnoho bodových závad, 2 hrozně ostré zatáčky v obci, serpentiny a ještě k tomu ve velkém klesání/stoupání, takže za mě tohle by se asi vyplatilo, navíc by to přineslo, že by se to připojovalo mimo obec a tudíž mimoúrovňově, což by bylo ideální spojit s připojením na D43 - ale jinak bych část I/19 od Havlbrodu směrem na východ přesunul do silnic II.třídy.
A po dokončení současné sítě bych část mezi Plzní a Humpolcem nahradil dálnicí D19, podle mě by to měla být spolu s kompletní přestavbou I/38 na třípruh až k hranicím podle mě akce č.1
A po dokončení současné sítě bych část mezi Plzní a Humpolcem nahradil dálnicí D19, podle mě by to měla být spolu s kompletní přestavbou I/38 na třípruh až k hranicím podle mě akce č.1
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/19 Obecně
Mohu potvrdit, hustší provoz je tak akorát v úseku od Žďáru po odbočku na Nové Město na Moravě, maximálně pak ještě po Bystřici nad Pernštejnem. Možná by nebylo od věci v tomto místě od Žďáru přidělat pruh pro odbočení vlevo, místo na ten pruh tam jakž takž je. Jak vidno na křížky v okolí křižovatky, stala se tam už nejedna vážná nehoda.Aram96 píše:Já znám spíše tu část od Kunštátu po Žďár nad Sázavou, ale tady jezdí tak málo aut, že si myslím, že dělat nějaké přeložky nebo tak by bylo docela drahé a neekonomické.
Byť úsek Bystřice - Nové Město taky někdy připomíná horskou dráhu, tak silnice prošla v posledních 2 letech modernizací (nová svodidla, doplnění středového pruhu), takže jedině palec nahoru.
- Přílohy
-
- Výstřižek.JPG (32.89 KiB) Zobrazeno 18302 x
Re: I/19 Obecně
To je vpodstatě zhutněná historie předchozích téměř 40 let, aneb "všechno už tu kdysi bylo a zas bude..."Aram96 píše:Jediné co by se nejspíš vyplatilo by na této části byl obchvat Sebranic - poslední obec před připojením na I/43 - je tam mnoho bodových závad, 2 hrozně ostré zatáčky v obci, serpentiny a ještě k tomu ve velkém klesání/stoupání, takže za mě tohle by se asi vyplatilo, navíc by to přineslo, že by se to připojovalo mimo obec a tudíž mimoúrovňově, což by bylo ideální spojit s připojením na D43 - ale jinak bych část I/19 od Havlbrodu směrem na východ přesunul do silnic II.třídy.
Původní silnice I/18 plnila významnou dopravní funkci ve směru západ - východ. Existoval plán velké přeložky v úseku od Sebranic, kolem Drnovic, Zbraslavce až za Kunštát (podrobnosti nevím, ale živě si pamatuji projednávání územního plánu Drnovic někdy v 90. letech, kde se drtivá většina občanů kategoricky postavila proti tomu, aby tato přeložka vedla mezi obcí a kostelem se hřbitovem), stejně tak přeložka I/43, která by vedla mezi Vaculkou a Sebranicema a dál až za Sasinu, kde se měla napojit u Zboňku na realizovanou přeložku-průtah Letovicemi. Pak se ale změnily poměry a vyústilo to v převedení I/18 na II/150. To se velmi nelíbilo nově vzniklému kraji Vysočina, i ŽĎAS tehdy byl ještě velmi významným podnikem, takže se nakonec i úsek Sebranice - Žďár dostal do nově číslované I/19.
Současně se probudila občanská společnost nadšená pro ekologii, a tak v trase uvažované přeložky I/19 vznikl přírodní park Halasovo Kunštátsko. Mj. i to společně s poklesem dopravy na I/19 nakonec vedlo k tomu, že přeložka z územních plánů zmizela.
Re: I/19 Obecně
Týjo díky za podrobné info. Jako v Sebranicích a na celém tomhle úseku I/19 jsou opravdu intenzity, pro které obchvat není potřeba. Obchvat by řešil opravdu několik kritických míst (je pravda, že kamionů tu jezdí opravdu dost na takovou silnici ! ) a další výhodou by bylo, že by provoz, který pokračuje dál po II/150 do Boskovic a do Prostějova, nemusel najíždět na I/43 a jen by ji překřížil (v nějaké mimoúrovňové křižovatce I/43 x obchvat + II/150 někde v místech dnešní odbočky na Boskovice)
Na druhou stranu je pravda, že tento obchvat by se stejně stavěl někdy za 20 let, takže v cca stejné době jako D43, takže už vlastně bude potřeba ještě méně, protože výhoda (ne)napojování na I/43 bude pasé.
Na druhou stranu je pravda, že tento obchvat by se stejně stavěl někdy za 20 let, takže v cca stejné době jako D43, takže už vlastně bude potřeba ještě méně, protože výhoda (ne)napojování na I/43 bude pasé.
Re: I/19 Obecně
Měl byste někdo informaci v jakém stavu je budoucnost silnice Tábor - Písek? Je to převážně I/29, ale ta nemá vlastní fórum a nejvíc mě zajímá obchvat Dražic, tak se ptám tady. Povedlo se mi najít https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf - aktualizováno leden 20, ale budoucí datumy žádné. Díky!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/19 Obecně
Na stránkách ŘSD je tento leták zařazen ve skupině Studie, takže je to hodně vzdálená budoucnost. Až to bude v sekci v přípravě, dozvíte se možná i datum.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/19 Obecně
Nedávno jsem si projel část I/19 od křižovatky s budoucí D4 po Pelhřimov. Mezi Lety a Oltyní se jedná o poměrně pěknou jedničku s minimálním provozem (jel jsem tudy v čase odpolední špičky). Následný pohled do informačních letáků mě potvrdil domněnku, že velká část trasy byla již v 70. letech homogenizována do S9,5. Pokud by se vyřešily obchvaty obcí a krátký klikatý a úzký úsek za Milevskem, bylo by to velice pěkné svezení. Dá se tu dobře předjíždět díky dobrému směrovému a výškovému vedení, provoz je minimální, pouze ty obce jsou většinou na průjezd dost nepříjemné. Úsek přes Orlík je dokonce v S10,5/S11,5, bohužel se 60kou kvůli čumilům. Možná ještě vytipovat místa pro doplnění třetích pruhů. Od Oltyně provoz rapidně narůstá a přeložka a obchvaty rovnou ve čtyřpruhu by to sneslo, což opět odpovídá i technické studii prezentované v letáku a skutečnost, že se na tomto kousku I/29 vybírá mýtné. Zaplaťpámbu je na styku dvou jedniček navržena MÚK, dnešní kruháč je ale celkem fajn, naštěstí je celkem velký a člověk neobjíždí pětikorunu. Následuje krátký úsek v S11,5 a pak směrově nedělený čtyřpruh k D3. Od D3 opět krátký výpad v S11,5 a nakonec katastrofa v podobě ekvivalentu II. třídy se šířkou zpevnění cca 7 m. I po dostavbě Chýnova zde zůstane spousta bodových závad. Teprve u hranic krajů je u křižovatky s II/129 krátký úsek v S11,5, citelně chybí obchvat Obrataně s esíčkem přes železniční přejezd a dlouhým průjezdem obcí. U křižovatky s II/128 opět úsek v S11,5 propojený novým obchvatem Kamene s dalším již homogenizovaným úsekem do Leskovic. Bohužel to zde moc na předjíždění není (plná čára, směrové oblouky, četná úrovňová křížení), ale kamiony zde moc nezdržují. Ale jediný alespoň souvislejší moderní úsek. Pak zase hrůza až do Pelhřimova. Obchvat Starého Pelhřimova je vítaný, ale bohužel na celé trase asi nejmíň potřebný. Suma sumárům, pokud by se realizovaly stavby v 9,5 a 11,5 dle již zpracovaných technických studií, mohli bychom za pár let a za málo peněz dostat hodně muziky. A na chvíli zapomenout na utopickou D19.
Re: I/19 Obecně
Vzhledem k tomu, že je potřeba mít D1 a D3 spojenou 4-pruhově, Plzeň-Písek-ČB 3- nebo 4-pruhově, tak si myslím, že je dobré přistoupit k utopické D19 a postavit právě i ten prostřední úsek mezi Pískem/D4 a Táborem, díky němuž vznikne nové spojení republiky v ose západ-východ a odlehčí tak mnoha úsekům dálnic, které kvůli tomu nebudou potřebovat zkapacitnění na 6-pruh, což jsou podobné náklady jako stavba komplet nové dálnice Nabízí se, aby nová D19 vedla v trase I/19+I/29+I/20, jenže to by pak právě asi neplnila nahrazení D1+D5, takže je potřeba ji trochu narovnat a postavit krátký přivaděč z Písku směrem na Tábor, z toho důvodu by asi mohla mít smysl modernizovat část I/29 od Písku, protože by se využívala i do budoucna.
Re: I/19 Obecně
jen pro doplnění: na druhou stranu od I/4 po I/20 je spíš dvojka než jednička, na pár místech to jde, ale zbytek okreska, naštěstí takřka bez kamionu (úzká hrdla z obou stran)._jan91 píše:Nedávno jsem si projel část I/19 od křižovatky s budoucí D4 po Pelhřimov. ...
Jinak souhlas, že nějakým vylepšením 2+1/ 1+2 a obchvaty by z toho mohla být zajímavá silnice.
Někdy je až podezřelé, jak slabý je provoz mezi I/4(Lety) a I/29 (Oltyně)...
Re: I/19 Obecně
Kvůli (ne)kvalitě navazující části se silnice od Humpolce k Plzni pro tranzit prakticky nevyužívá. Část mezi Lety a Oltyní většinou obsluhuje desetitisícové Milevsko a okolí, přičemž do krajského města se jezdí po II/105. Tak co by kdo mohl čekat za obrovský provoz?outdoor píše:Někdy je až podezřelé, jak slabý je provoz mezi I/4(Lety) a I/29 (Oltyně)...
Re: I/19 Obecně
jo to souhlas. ještě je další věc, že tam je alternativní silnice I/121 v takové podobné kvalitě...po které i rád jezdím...
i proto mi někdy připadá lepší vedení případné dálnice D19 jihem, tj. Nepomuk-Blatná- blíž k Písku (tím i Straky, Blatou apod.) prostě by to lépe řešilo dopravu Tábor-Písek, Plzeň-Písek (- čb).
Severní varianta ve stopě (či blíže) k I/19 by byla kratší pro transit, ale zase o dost delší pro lokálnější dopravu "okresních měst"...
i proto mi někdy připadá lepší vedení případné dálnice D19 jihem, tj. Nepomuk-Blatná- blíž k Písku (tím i Straky, Blatou apod.) prostě by to lépe řešilo dopravu Tábor-Písek, Plzeň-Písek (- čb).
Severní varianta ve stopě (či blíže) k I/19 by byla kratší pro transit, ale zase o dost delší pro lokálnější dopravu "okresních měst"...
Re: I/19 Obecně
Je určitě škoda, že II/121 je přerušená. Kousek od Blatné končí a znovu pokračuje až od I/4. Jako spojení D5-D1 by byla možná varianta - udělat naplánované obchvaty na I/20, od Blatné novou silnici k I/4(II/121), dále zhruba ve stopě II/121, dále po I/19 a I/34 (udělat obchvaty) Podle intenzit 2, 3 nebo 4 pruhy. Blatná a okolí mají špatné silnice směr Praha, nová silnice by jim pomohla.outdoor píše:jo to souhlas. ještě je další věc, že tam je alternativní silnice I/121 v takové podobné kvalitě...po které i rád jezdím...
i proto mi někdy připadá lepší vedení případné dálnice D19 jihem, tj. Nepomuk-Blatná- blíž k Písku (tím i Straky, Blatou apod.) prostě by to lépe řešilo dopravu Tábor-Písek, Plzeň-Písek (- čb).
Severní varianta ve stopě (či blíže) k I/19 by byla kratší pro transit, ale zase o dost delší pro lokálnější dopravu "okresních měst"...
Re: I/19 Obecně
To vedení i případné D19 v trase II/121 mezi D4 a Vltavou smysl dává. Přiznávám, že vedení přímo kolem Blatné či Nepomuku by už bylo na pováženou v závislosti na konečné délce. Myslím si, že města nemusí nutně ležet přímo třeba 2 km vedle dálnice .. pokud někdo jede kousek vedle, tak tam mají pěknou jedničku, pokud o něco dál, např. Nepomuk-Plzeň, tak se mu pořád vyplatí dojet si 5-7 km k dálnici a pak rovnou do Plzně. Takže si myslím, že to vedení až k Nepomuku je prostě zbytečné/prodlužující tu trasu a bohužel u případné D19 vs D1+D5 nelze říct, že 5 km navíc není problém. Samozřejmě dost km ušetří nevedení přímo do Písku ale severně od něj a poté právě vedení od D4 příměji do Plzně, Blatná by ještě šla ..