Letos v květnu uzavřelo ŘSD smlouvu na technickoekonomickou studii I/19 Zárybničná Lhota - hranice kraje
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/1 ... 29-reg.pdfPředmětem má být: Návrh technického řešení přeložky silnice I/19 bude zpracován v úseku od MÚK na dálnici D3 (exit
79) po hranici Jihočeského kraje a kraje Vysočina do úrovně podrobné technické studie. Studie bude
sloužit jako podklad pro rozhodování o další přípravě, vč. případné etápizace, případně jako podklad
k záměru projektu, který bude v případě rozhodnutí objednatele zpracován na základě výzvy jako
součást této studie. Prověřeny budou obchvaty obcí Zárybničná Lhota, Kladruby a Lejčkov včetně
případných úprav stávající silnice mezi obchvaty (návrh případných úprav a sanace lokálních závad
především na základě analýzy nehodovosti). Součástí studie nebude obchvat města Chýnov, který je
řešen samostatně a jehož příprava je ve fázi stavebního řízení.
V průběhu zpracování studie se zřejmě vyskytly problémy s obchvatem Zárybničné Lhoty a v říjnu byla uzavřena další smlouva:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/1 ... 01-reg.pdfJejímž předmětem je: Předmětem zakázky je zpracování a dodání dopravního modelu pro tři alternativní varianty přeložky
silnice 1/19 v úseku obchvatu místní části Zárybničná Lhota (město Tábor). Variantní vedení trasy
přeložky vzešlo z projednávání související dokumentace „I/19 Zárybničná Lhota - hranice kraje,
přeložka; technickoekonomická studie, zpracovatel M4 Road Design s.r.o." (dále jen Související
studie), kde došlo k nesouhlasu dotčených obcí s prověřovanou variantou trasy obchvatu. Byly
vzneseny požadavky na prověření alternativních tras, jejichž zjednodušený návrh bude prověřen
v rámci Související studie a bude sloužit jako podklad pro tento model.
Dopravní model bude zpracován především z důvodu objektivního posouzeni účelnosti navržených
variant tras z hlediska jejich dopravního významu.