Stránka 1 z 1

I/19 Přibyslav - obchvat

Napsal: 8.3.2010 10:57:38
od andy
Článek o územním plánování obchvatu Přibyslavi, zajímavé je, že o diskutovaných změnách vedení mlčí:

Obchvat města Přibyslavi: téma, o kterém se diskutuje

Pozn. mod: Přesunuto z tématu Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory.

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Napsal: 12.3.2010 1:52:52
od Avantime
andy píše:Článek o územním plánování obchvatu Přibyslavi, zajímavé je, že o diskutovaných změnách vedení mlčí:

Obchvat města Přibyslavi: téma, o kterém se diskutuje
Tak I/19 vede pořád ještě přes Přibyslav, a troufám si říct, že ještě pěkných pár let povede, to přetrasování přes Jihlavu je zatím jen návrh v ZÚR.

Ve středu bylo veřejné projednání, tam jsem tedy nebyl, ale na webu města se píše:
Webové stránky města Přibyslavi píše:Návrh nového územního plánu města Přibyslavi je vyvěšen na webových stránkách města Přibyslavi http://www.pribyslav.cz (v hlavním menu pod heslem Městský úřad)
Což dosud není pravda, jak se lze přesvědčit.
Havlíčkobrodský deník píše:Schválena byla takzvaná jižní varianta obchvatu. Ten se sice západní části města vyhne, ale na východě bude ústit na stávající silnici ještě ve městě, a sice hned za historickým přibyslavským zámkem. V lokalitě U Barevny by měl dokonce vést přímo mezi domy.

Další obavy panují ze zvýšené hlučnosti, prašnosti a v neposlední řadě i zápachu z projíždějících automobilů. Ale nejen to. Téměř nad jejich zahradami by měla vést trasa obchvatu po mostních pilířích, nad železnicí i nad řekou Sázava. To v některých obyvatelích lokality vyvolává další nelibost a obavy.
Docela by mě trasa zajímala, protože pokud obchvat povede ve stopě II/351, pak přes 200 metrů vzdálenosti od zámecké zdi mi jako "hned za" zrovna nepřijde. Ta ulice U Barevny je problém, protože mezi trať a ty domy se prostě silnice nevejde, tak jsem zvědav, kudy povede, buď severněji přes ty garáže, nebo až za tratí, čímž by byly vysvětleny ty pilíře "nad železnicí i nad řekou".

Přeložka bude nutná, hlavně kvůli Dobré, ale jako daleko potřebnější se mi zdá vyřešit úsek Pohled - Stříbrné Hory. "Chutná" zatáčka ve Stříbrných Horách, kamiony škrtající o střechy domů a zídky zahrádek v Simtanech, pravoúhlá zatáčka na křižovatce uprostřed Pohledu... Jistě, takových míst je na našich silnicích spousta (Lhotsko na I/49, Chýnov na I/19, ...).

Re: I/19 Přibyslav - obchvat

Napsal: 1.4.2010 17:21:14
od andy
Obchvat Přibyslavi i jako záložní komunikace pro D1

Přibyslav – Územní plán města Přibyslavi byl schválen včetně diskutovaného silničního obchvatu...
Silnice z Havlíčkova Brodu do Přibyslavi patří na Vysočině zatím k těm poměrně nejklidnějším. Podle průzkumů jí denně projedou tak čtyři tisícovky aut. Přeložka hlavní silnice by podle současných plánů měla začínat ještě před obcí Keřkov.
Obloukem by se stočila k jihu, k řece Sázavě a železniční trati. Podél ní by vedla až ke zmíněné lokalitě U Barevny, kde by na pilotech pokračovala dál, až by vyústila na stávající silnici do Žďáru u přibyslavské benzinové pumpy...

Re: I/19 Přibyslav - obchvat

Napsal: 1.4.2010 19:13:39
od Avantime
Na webu MěÚ Přibyslav se konečně objevil územní plán, prý "verze před poslední aktualizací"...

Každopádně z výkresů je zřejmé, že obchvat skutečně povede tak, jak jsem předpokládal výše, tedy přibližně takto. Zdá se, že těch pár domů v ulici U Trati to má spočítané. A taky je vidět, že novináři zkrátka často píšou bláboly, jakkoliv je "hned za" relativní pojem, 200 m se mi zdá jako dostatečná vzdálenost, nehledě na to, že teď ta silnice vede hned okolo zámku. Od parčíku pod zámkem se díky obchvatu tranzitní doprava vzdálí taky.

Další zajímavou věcí v územním plánu je koridor pro přeložku silnice II/350 (která je v tomto úseku zařazena do páteřní silniční sítě kraje Vysočina) východně od města, to je už ale téma do jiného vlákna.

Re: I/19 Přibyslav - obchvat

Napsal: 2.4.2010 7:16:38
od Standa
Avantime píše:...
Další zajímavou věcí v územním plánu je koridor pro přeložku silnice II/350 (která je v tomto úseku zařazena do páteřní silniční sítě kraje Vysočina) východně od města, to je už ale téma do jiného vlákna.
Předpokládám, že II/350 využije v jižní části přeložku I/19 a následně se protáhne někde mezi letištěm a městem. Jak budou uvolněné silnice přečíslovány? Odhaduji, že stará trasa I/19 bude značena jako II/351 až do Dobré a ostatní se stanou III. třídou nebo MK (zajímám se o to, protože jsem přes Přibyslav jako dítě často jezdil, právě po II/351 z Polné do Žižkova Pole).