Článek o územním plánování obchvatu Přibyslavi, zajímavé je, že o diskutovaných změnách vedení mlčí:
Obchvat města Přibyslavi: téma, o kterém se diskutuje
Pozn. mod: Přesunuto z tématu Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory.
I/19 Přibyslav - obchvat
Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory
Tak I/19 vede pořád ještě přes Přibyslav, a troufám si říct, že ještě pěkných pár let povede, to přetrasování přes Jihlavu je zatím jen návrh v ZÚR.andy píše:Článek o územním plánování obchvatu Přibyslavi, zajímavé je, že o diskutovaných změnách vedení mlčí:
Obchvat města Přibyslavi: téma, o kterém se diskutuje
Ve středu bylo veřejné projednání, tam jsem tedy nebyl, ale na webu města se píše:
Což dosud není pravda, jak se lze přesvědčit.Webové stránky města Přibyslavi píše:Návrh nového územního plánu města Přibyslavi je vyvěšen na webových stránkách města Přibyslavi http://www.pribyslav.cz (v hlavním menu pod heslem Městský úřad)
Docela by mě trasa zajímala, protože pokud obchvat povede ve stopě II/351, pak přes 200 metrů vzdálenosti od zámecké zdi mi jako "hned za" zrovna nepřijde. Ta ulice U Barevny je problém, protože mezi trať a ty domy se prostě silnice nevejde, tak jsem zvědav, kudy povede, buď severněji přes ty garáže, nebo až za tratí, čímž by byly vysvětleny ty pilíře "nad železnicí i nad řekou".Havlíčkobrodský deník píše:Schválena byla takzvaná jižní varianta obchvatu. Ten se sice západní části města vyhne, ale na východě bude ústit na stávající silnici ještě ve městě, a sice hned za historickým přibyslavským zámkem. V lokalitě U Barevny by měl dokonce vést přímo mezi domy.
Další obavy panují ze zvýšené hlučnosti, prašnosti a v neposlední řadě i zápachu z projíždějících automobilů. Ale nejen to. Téměř nad jejich zahradami by měla vést trasa obchvatu po mostních pilířích, nad železnicí i nad řekou Sázava. To v některých obyvatelích lokality vyvolává další nelibost a obavy.
Přeložka bude nutná, hlavně kvůli Dobré, ale jako daleko potřebnější se mi zdá vyřešit úsek Pohled - Stříbrné Hory. "Chutná" zatáčka ve Stříbrných Horách, kamiony škrtající o střechy domů a zídky zahrádek v Simtanech, pravoúhlá zatáčka na křižovatce uprostřed Pohledu... Jistě, takových míst je na našich silnicích spousta (Lhotsko na I/49, Chýnov na I/19, ...).
Re: I/19 Přibyslav - obchvat
Obchvat Přibyslavi i jako záložní komunikace pro D1
Přibyslav – Územní plán města Přibyslavi byl schválen včetně diskutovaného silničního obchvatu...
Silnice z Havlíčkova Brodu do Přibyslavi patří na Vysočině zatím k těm poměrně nejklidnějším. Podle průzkumů jí denně projedou tak čtyři tisícovky aut. Přeložka hlavní silnice by podle současných plánů měla začínat ještě před obcí Keřkov.
Obloukem by se stočila k jihu, k řece Sázavě a železniční trati. Podél ní by vedla až ke zmíněné lokalitě U Barevny, kde by na pilotech pokračovala dál, až by vyústila na stávající silnici do Žďáru u přibyslavské benzinové pumpy...
Přibyslav – Územní plán města Přibyslavi byl schválen včetně diskutovaného silničního obchvatu...
Silnice z Havlíčkova Brodu do Přibyslavi patří na Vysočině zatím k těm poměrně nejklidnějším. Podle průzkumů jí denně projedou tak čtyři tisícovky aut. Přeložka hlavní silnice by podle současných plánů měla začínat ještě před obcí Keřkov.
Obloukem by se stočila k jihu, k řece Sázavě a železniční trati. Podél ní by vedla až ke zmíněné lokalitě U Barevny, kde by na pilotech pokračovala dál, až by vyústila na stávající silnici do Žďáru u přibyslavské benzinové pumpy...
Re: I/19 Přibyslav - obchvat
Na webu MěÚ Přibyslav se konečně objevil územní plán, prý "verze před poslední aktualizací"...
Každopádně z výkresů je zřejmé, že obchvat skutečně povede tak, jak jsem předpokládal výše, tedy přibližně takto. Zdá se, že těch pár domů v ulici U Trati to má spočítané. A taky je vidět, že novináři zkrátka často píšou bláboly, jakkoliv je "hned za" relativní pojem, 200 m se mi zdá jako dostatečná vzdálenost, nehledě na to, že teď ta silnice vede hned okolo zámku. Od parčíku pod zámkem se díky obchvatu tranzitní doprava vzdálí taky.
Další zajímavou věcí v územním plánu je koridor pro přeložku silnice II/350 (která je v tomto úseku zařazena do páteřní silniční sítě kraje Vysočina) východně od města, to je už ale téma do jiného vlákna.
Každopádně z výkresů je zřejmé, že obchvat skutečně povede tak, jak jsem předpokládal výše, tedy přibližně takto. Zdá se, že těch pár domů v ulici U Trati to má spočítané. A taky je vidět, že novináři zkrátka často píšou bláboly, jakkoliv je "hned za" relativní pojem, 200 m se mi zdá jako dostatečná vzdálenost, nehledě na to, že teď ta silnice vede hned okolo zámku. Od parčíku pod zámkem se díky obchvatu tranzitní doprava vzdálí taky.
Další zajímavou věcí v územním plánu je koridor pro přeložku silnice II/350 (která je v tomto úseku zařazena do páteřní silniční sítě kraje Vysočina) východně od města, to je už ale téma do jiného vlákna.
Re: I/19 Přibyslav - obchvat
Předpokládám, že II/350 využije v jižní části přeložku I/19 a následně se protáhne někde mezi letištěm a městem. Jak budou uvolněné silnice přečíslovány? Odhaduji, že stará trasa I/19 bude značena jako II/351 až do Dobré a ostatní se stanou III. třídou nebo MK (zajímám se o to, protože jsem přes Přibyslav jako dítě často jezdil, právě po II/351 z Polné do Žižkova Pole).Avantime píše:...
Další zajímavou věcí v územním plánu je koridor pro přeložku silnice II/350 (která je v tomto úseku zařazena do páteřní silniční sítě kraje Vysočina) východně od města, to je už ale téma do jiného vlákna.