I/19 Drhovice-Tábor
I/19 Drhovice-Tábor
V červnu 2008 byla zpracována EIA na studii úprav silnic I/29 a I/19 z Písku do Tábora. Součástí je přeložení silnice I/19 mimo Dražice.
Jaký je současný stav oproti letáku za 12 let od vydání EIA s přeložením současné silnice mimo Dražice?
viz. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Jaký je současný stav oproti letáku za 12 let od vydání EIA s přeložením současné silnice mimo Dražice?
viz. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Re: I/19 Obchvat Dražic
Jezdíme do Dražic k prarodičům a můžu říct, že poslední dobou se o tom "obchvatu" zase tak nějak víc mluví - odpůrci na některých místech jako vždy nechybí. Leták ŘSD podle mě není aktuální, v peáži Tábor - Oltyně se už nepočítá s S22,5, takže i trasa se bude zřejmě trochu lišit.
https://www.jcted.cz/obchvat-vsechova-d ... t-na-stole
https://www.jcted.cz/obchvat-vsechova-d ... t-na-stole
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/19 Obchvat Dražic
Zrovna v úseku Tábor - Oltyně bych na 4 pruhu trval, vzhledem k tomu, že to bude součást alternativní jižní trasy k průjezdu kolem Prahy, navíc peáž dvou jedniček.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/19 Obchvat Dražic
Bez 4-pruhu tahle trasa nikdy nebude plnit nějakou jižní trasu místo Pražského okruhu. Všechny tyto plány na jednotlivé obchvaty s úrovňovými křižovatkami a 2 pruhy a podobně by se měli zahodit do šuplíku nebo spálit Jednotlivosti neřeší vůbec nic a skládat takovou trasu po kouskách a jednotlivých obchvatech tak to je tak minimálně na 30-40 let ještě, takže naprosto k ničemu.
Re: I/19 Obchvat Dražic
zdroj: Dražický občasník, srpen 2021Dne 10. června 2021 proběhlo na OÚ Dražice jednání týkající se dalších kroků ve věci stavby obchvatu I/19. Schůzky se účastnili významní zástupci ŘSD, SÚS JčK, asistentka senátora Mgr. Větrovského starostové okolních obcí a vedoucí odboru dopravy města Tábora. Všichni zúčastnění se k záměru vyjádřili kladně, zástupci samospráv mají svá stanoviska odsouhlasena ve svých orgánech. Ing. Kůrka, ředitel úseku výstavby ŘSD, uvedl, že bude dokončen kompletní investiční záměr, který by měl být na podzim roku 2021 schválen v národní komisi. Následně bude akce předána na konkrétní místní Správě ŘSD, která zahájí projektovou přípravu.
Re: I/19 Obchvat Dražic
Další kolečko salámu má v mapce staveb ŘSD "puntík". I/19 Drhovice – Tábor, přeložka. Zatím však bez letáku.
Re: I/19 Obchvat Dražic
Dostal se mi do ruky květnový Dražický občasník, jsou v něm 2 zmínky z jednání zastupitelstva:
25.11.2021 - Stavba obchvatu byla schválena celostátní komisí. Dne 3.11. proběhlo jednání s projekční kanceláří Pragoprojekt, a.s. ve věci upřesnění několika komplikovaných míst na navržené trase přeložky. V roce 2022 proběhnou přípravné a geologické práce.
27.1.2022 - Starosta obce informoval, že byla odsouhlasena optimalizace trasy, hlavním bodem pro obec Dražice bylo zachování normové průjezdní výšky pod mostem v "babiččině údolí".
Re: I/19 Obchvat Dražic
V aktuálním Dražickém občasníku na str. 4 starosta obce popisuje vývoj a aktuální dění okolo obchvatu (+ zákres severní varianty do ortofoto).
https://www.obecdrazice.cz/www/obecdraz ... 2-2022.pdf
https://www.obecdrazice.cz/www/obecdraz ... 2-2022.pdf
Re: I/19 Obecně
Na webu ŘSD se po dlouhé době, kdy tam byl pouze vytvořený bod v mapě s názvem stavby bez dalšího, konečně objevila alespoň mapka stavby I/19 Drhovice – Tábor, přeložka, zatím ovšem stále bez letáku.
Dvě úrovňové křižovatky na novostavbě silnice I. třídy s intenzitami 8,5, resp. 11 tisíc vozidel. Mohlo to dopadnout i hůř, třeba kruhákem s II/123...
Dvě úrovňové křižovatky na novostavbě silnice I. třídy s intenzitami 8,5, resp. 11 tisíc vozidel. Mohlo to dopadnout i hůř, třeba kruhákem s II/123...
Re: I/19 Obchvat Dražic
Tady jestli nebudou chystat 4-pruh a jen s MÚK, končící v MÚK I/19xI/29, tak ať se na to radši úplně vykašlou. Zase řešení, které by se za dalších 10 let předělávalo. Vždyť tohle je záměr, která nezačne ani za nic před rokem 2030. To se na tu 19 nemůže hledět více promyšleně, myslím tím jako na budoucí alternativu dálnicím. Ještě chápu ty kraťoučké přeložky na úseku D3-D1. Ale tohle .. Vyloženě se to nabízí tady mít 4-pruh a dotáhnout ho samozřejmě až k tomu stávajícímu.
Nicméně za pochvalu stojí alespoň to, že už je to delší přeložka a ne jedna vlnka kolem jedné obce.
Nicméně za pochvalu stojí alespoň to, že už je to delší přeložka a ne jedna vlnka kolem jedné obce.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Čtyřpruh od D3 k doufejme múk s I/29 by nebyl vůbec zlý. Každopádně výhledově to chce čtyřpruh alespoň D3-D4 ať se ta D4 někam napojí. Plány jsou jí ukončit na Nové Hospodě D4×I/20 a dál max můj neoblibený 3-pruh do ČB.
Ale taky cením že to není jeden obchvat ale rovnou několik obchvatů za sebou takhle by se mělo stavět všude. Naštěstí v Jihočeském kraji už se začíná připravovat/stavĕt více obchvatů za sebou v jedné stavbě na víc místech. D3,D4,I/4 u Volyně,I/19 tady,I/20.
Ale taky cením že to není jeden obchvat ale rovnou několik obchvatů za sebou takhle by se mělo stavět všude. Naštěstí v Jihočeském kraji už se začíná připravovat/stavĕt více obchvatů za sebou v jedné stavbě na víc místech. D3,D4,I/4 u Volyně,I/19 tady,I/20.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Právěže bych postavil jen 4-pruh k rozdělení na 19 a 20 a dál až podle toho, kudy povede trasa nějaké nějaké D/S19 až k Plzni. Jen k D4 smysl moc nevidím.
Edit: pravda, OT mažu.
Edit: pravda, OT mažu.
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 8.4.2023 16:39:12, celkem upraveno 1 x.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Už zase sklouzáváme k obecné diskuzi, prosím pokračovat v příslušných vláknech.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Ta průšečka s II/123 bude stejný průšvih jako u Chýnova. Nevím že se nemůžeme poučit z chyb a stavět křižovatky I/_xII/_ jako múk. O té průšečné křižovatce u Drhovic ani nemluvím...
Něják takhle by to nešlo ? Prostě s múk bez jakýchkoliv stykových/průsečných křižovatek.Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Vždy je to problém PPP. Politika, peníze, pozemky.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Tolik pozemků navíc by to nebylo. Peníze jsou aspekt co mě v silniční dopravě neskutečně štve. Teď se to postaví levně bez múk a po 10 letech po x stovkách nehod se zjistí že by měli stavět múk. Bohužel jelikož opět chceme ušetřit peníze tak postavíme pouze OK . Na které se sice nebudou stávat nehody ale řidičům se prodlouží jízdní doba . A tenhle přístup mě neskutečně štve . Sice se ušetří ale řidičům se ta cesta akorát znepříjemní ale ušetřili jsme pár milionů takže úspěch. Cesta jsou prostě alespoň ty I/_ × II/__ stavět jako múk ne jako OK nebo ještě hůř jako průsečné křižovatky.
Omlouvám se za OT .
Omlouvám se za OT .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/19 Drhovice-Tábor
darwousek: Řekl bych něco jako že to měl být 4pruh, ale zatím jsme stále ve stavu, kdy nevíme, kudy povede dálnice od D1 k D3, D4 a D5.
(A bohužel jsme ještě i ve stádiu, kdy ani nevíme, že by D6 (KV kraj) by měla být spojena s D5 (u Plzně). Ale to sem nepatří.)
Souhlasím s frustrací. A přidám k tomu, že na nějakých místech se staví obyčejná silnice, když tam má být 4pruh.
(A bohužel jsme ještě i ve stádiu, kdy ani nevíme, že by D6 (KV kraj) by měla být spojena s D5 (u Plzně). Ale to sem nepatří.)
Souhlasím s frustrací. A přidám k tomu, že na nějakých místech se staví obyčejná silnice, když tam má být 4pruh.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/19 Drhovice-Tábor
V téhle době víme sotva zda se jim povede do 2025 dotáhnout D1 u Přerova. Natož zda a kudy povede nějaká naše vysněná spojka. Tohle má být k I/29 4-Pruh. Tudy ta spojka prostě má vést aby spojila D3 u Tábora.
Tahle stavba mi přijde jako dalších vyhozených x desítek milionů. Ano obchvaty budou . Silnice nepovede obcemi a občané budou šťastní. Řidiči co za 10 let po zprovoznění budou jezdit po OK s II/123 už tak spokojení nebudou. Když už ne ten 4-pruh tak alespoň výhledový 4-pruh . Nevím zda se to opravdu zrealizuje v tomto provedení . Přecejen se má realizovat 2030-33 což je velký odhad. Takže je možné že za těch přibližně 10 let někoho napadne že tohle je úplná blbost co se má realizovat s múk a s výhledovým 4-pruhem.
Tahle stavba mi přijde jako dalších vyhozených x desítek milionů. Ano obchvaty budou . Silnice nepovede obcemi a občané budou šťastní. Řidiči co za 10 let po zprovoznění budou jezdit po OK s II/123 už tak spokojení nebudou. Když už ne ten 4-pruh tak alespoň výhledový 4-pruh . Nevím zda se to opravdu zrealizuje v tomto provedení . Přecejen se má realizovat 2030-33 což je velký odhad. Takže je možné že za těch přibližně 10 let někoho napadne že tohle je úplná blbost co se má realizovat s múk a s výhledovým 4-pruhem.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Přesně tak, ty křižovatky jsou tak akorát na facku. Tohle ať fakt radši nepokračuje v další přípravě ...
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Nebyl bych tak přísný, ono tomu moc nechybí, aby se to dalo považovat alespoň za etapu, kdy konečným stavem má být směrově dělený čtyřpruh s MÚK:
- Pokud vidím správně, tak jsou tam plánovány tři nadjezdy (v MÚK u Tábora, s III/1236 a se starou I/19) přes novou trasu, ty by už mohly být postaveny s rezervou na čtyřpruh.
- Průsečnou křižovatku s II/123 nahradit MÚK.
- MÚK se starou I/19 mezi Drhovicemi a Dražicemi, kterou navrhoval darwousek nestavět, tam stačí mimoúrovňové křížení nadjezdem tak, jak je plánováno, jen s tou výše zmíněnou rezervou na čtyřpruh.
- Naopak je třeba vyrobit alespoň poloviční MÚK (tj. směr do/z Oltyně) na západním konci.
- To souvisí s tím, že další etapou by měl být obchvat Oltyně dle územního plánu, tudíž je třeba připravit už v předchozí stavbě možnost mezi Drhovicemi a Oltyní postavit novou trasu jižně (severně je trasa el. vedení) od současné I/19. (Při zprovoznění obchvatu Oltyně je možné uvažovat o zrušení MÚK Drhovice - samozřejmě s ponecháním mimoúrovňového křížení se silnicí ke kasárna - aby vyšly vzdálenosti MÚK dle normy. Šlo by vlastně jen o zrušení větve Oltyně - Drhovice.)
- Problematický průchod mezi starou zástavbou Drhovic a kasárna řešit pokud možno co největším zahloubením trasy a prověřením možnosti dostavby na čtyřpruh. Místa tam ani na jedno moc není, proti zahloubení stojí malá vzdálenost od křížení s Pilským potokem, proti dostavbě na čtyřpruh volná šířka mezi budovami nějakých čtyřicet metrů.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
No podle mých představ by to mělo být víceméně tak, jak jsi teď napsal. Především křižovatka s II/123 musí být mimoúrovňová. Pokud se tohle v projektu nezmění, tak je to opravdu na hození do koše, doslova.
Pak je tam ta styková u Drhovic na začátku stavby. Tohle bych právě řešil "rozšířením" záměru až k Oltyni a tam postavil MÚK 19x29. Ale ano, uznávám, tohle lze brát jako dočasné řešení do doby následných přeložek.
A já popravdě ani moc nechápu tu křižovatku na kraji Tábora. Ta mi přijde docela zbytečná, nestačily by dvě napojení na nižší třídu právě v těch dvou okolních MÚK s II/123 a 603 ? Pokud nestačily, tak ok, postavme třetí mezi nimi. Stavět co 1,5 km MÚK nevím, jestli je žádoucí. Po té II/123 jezdí do Tábora naprosté minimum aut, takže kdyby tato relace zůstala na původní silnici, nestalo by se vůbec nic.
Pak je tam ta styková u Drhovic na začátku stavby. Tohle bych právě řešil "rozšířením" záměru až k Oltyni a tam postavil MÚK 19x29. Ale ano, uznávám, tohle lze brát jako dočasné řešení do doby následných přeložek.
A já popravdě ani moc nechápu tu křižovatku na kraji Tábora. Ta mi přijde docela zbytečná, nestačily by dvě napojení na nižší třídu právě v těch dvou okolních MÚK s II/123 a 603 ? Pokud nestačily, tak ok, postavme třetí mezi nimi. Stavět co 1,5 km MÚK nevím, jestli je žádoucí. Po té II/123 jezdí do Tábora naprosté minimum aut, takže kdyby tato relace zůstala na původní silnici, nestalo by se vůbec nic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
OJako největší nevýhodu vidím v Drhovicích to že OÚ je v kasárnách. Takže OÚ bude po stavbě "mimo" obec.
Ale jinak souhlasím s Aramem. S těmi múk se to má stavět hned ne za nějákých 10 let po realizaci. To jsou vyhozené peníze. Kdyby jsme počítali s tím že nebudeme nic demolovat tak v nejúžším místě je pouze 27m volné šířky. Nevím zda by to stačilo ale bez demolicí by se to neobešlo. Ty múk budou pokud se po stavbě opravdu za 10 let budeme prohánět ěco co mě bude neskutečně iritovat. Zvlášť pokud nějákého chytrálka napadne tam narvat OK . Asi mám zcela jinou představu o silnicích I/_ než řsd. I když ono stačí se podívat a projet se po I/4 od Vimperka po Novou Houžnou. To jetaky zažitek na celý život.
Ale jinak souhlasím s Aramem. S těmi múk se to má stavět hned ne za nějákých 10 let po realizaci. To jsou vyhozené peníze. Kdyby jsme počítali s tím že nebudeme nic demolovat tak v nejúžším místě je pouze 27m volné šířky. Nevím zda by to stačilo ale bez demolicí by se to neobešlo. Ty múk budou pokud se po stavbě opravdu za 10 let budeme prohánět ěco co mě bude neskutečně iritovat. Zvlášť pokud nějákého chytrálka napadne tam narvat OK . Asi mám zcela jinou představu o silnicích I/_ než řsd. I když ono stačí se podívat a projet se po I/4 od Vimperka po Novou Houžnou. To jetaky zažitek na celý život.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Něco se začíná dít.
Viz
I/19 Drhovice – Tábor, přeložka – oznámení EIA
Viz
I/19 Drhovice – Tábor, přeložka – oznámení EIA
Vyhotovení oznámení EIA v souladu se zákonem 100/2001 Sb. v aktuálním znění na základě celoročního biologického průzkumu prováděného v 12/2022 - 10/2023...
Obchvaty by měli být bez OK.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
x0401 píše: ↑5.9.2023 18:23:20 Něco se začíná dít.
Viz
I/19 Drhovice – Tábor, přeložka – oznámení EIA
Vyhotovení oznámení EIA v souladu se zákonem 100/2001 Sb. v aktuálním znění na základě celoročního biologického průzkumu prováděného v 12/2022 - 10/2023...
Včera bylo zveřejněno ROZHODNUTÍ A OZNÁMENÍ O VÝBĚRU DODAVATELE.
Podány byly tři nabídky, vybraný je EIA SERVIS s.r.o. s nabídkovou cenou 414.400 Kč bez DPH.
Podle informací na jejich webových stránkách by měli být zkušení, tak snad v tomto bodě nevznikne nějaký zádrhel.
Obchvaty by měli být bez OK.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/19 Drhovice-Tábor
Málokdo vnímá úsek mezi Plzní a D1 u Humpolce jako vzdálená obcht Prahy. Přitom je logický a kapacitně důvodný eliminující kongesce u Prahy. Proto také vnímám nezbytnost zohlednit tento funkční aspekt formou čtyřpruhu s doprovodnou komunikací 2. třídy podél vedoucí obcemi. Prostě, stavět tak, jak to bude třeba ve strategickém pohledu. Jenže kde hledat stratégy ve vládě (finance, priority...)? Tady by se jich pár našlo, což ukazuje, že mezi lidmi je dost těch, kteří by tuto zemi veli lépe než stávající panoptikum. A pak by se stavělo jen to, co bude sloužit minmálně dalších 50 let. To jsem ale kverulant, že?