I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Silnice I/31 patří svým charakterem v ČR mezi výjimečné, tvoří totiž (podobně jako silnice I/42 v Brně) kompletní dopravní okruh ve městě. Silnice je vedena v celé své části v intravilánu města Hradce Králové a je nazývaná po architektu Josefu Gočárovi, který ji v rámci urbanistické koncepce rozvoje města navrhl. Gočárův okruh vzájemně propojuje všechny do města radiálně vstupující komunikace a slouží zároveň k vnitoměstské dopravě mezi jednotlivými částmi města. V většině své trasy je veden v základu alespoň v 4-pruhovém uspořádání.
Křížení s ostatními komunikacemi je řešeno především úrovňovými světelnými křižovatkami, výjimečně kříženími mimoúrovňovými.
Největším problematickým místem současného okruhu je tzv. křižovatka Mileta, v blízkosti fakultní nemocnice, je naplánována její přestavba na křižovatku mimoúrovňovou, tvořenou velkou okružní křižovatkou s podjezdem hlavní trasy okruhu.
Víco info na: http://www.hradeckralove.org/cz/Magistr ... ileta.html
Křížení s ostatními komunikacemi je řešeno především úrovňovými světelnými křižovatkami, výjimečně kříženími mimoúrovňovými.
Největším problematickým místem současného okruhu je tzv. křižovatka Mileta, v blízkosti fakultní nemocnice, je naplánována její přestavba na křižovatku mimoúrovňovou, tvořenou velkou okružní křižovatkou s podjezdem hlavní trasy okruhu.
Víco info na: http://www.hradeckralove.org/cz/Magistr ... ileta.html
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Krásná vize....,ovšem s křížkem po funuse.
Přestavovat to ted za plného provozu?!? Dovedete si to někdo představit,co to bude za kolaps?Kdyby už to bylo ted hotové,tak by to bylo úžasné.Ale po dobudování dalšího úseku R35 už to bude zase téměř zbytečná investice.
Přestavovat to ted za plného provozu?!? Dovedete si to někdo představit,co to bude za kolaps?Kdyby už to bylo ted hotové,tak by to bylo úžasné.Ale po dobudování dalšího úseku R35 už to bude zase téměř zbytečná investice.
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Trochu jsem to přechválil.Díval jsem se podrobně na ty obrázky a když zas vidím ty dvoupruhové nájezdy zúžené do 1 pruhu na dvoupruhový kruhák,tak mně začly vstávat vlasy na hlavě.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Jojo, jednopruhové sjezdy a nájezdy z dvoupruhového kruháku jsou dobrá sranda
Budování se zatím odložilo (nejsou penízky) a letos byl na křižovatce vyměněn povrch, takže asi na dlouho... Myslím že velká část provozu je tu lokální, takže doufám, že se vybuduje případně i po zprovoznění R35.
Budování se zatím odložilo (nejsou penízky) a letos byl na křižovatce vyměněn povrch, takže asi na dlouho... Myslím že velká část provozu je tu lokální, takže doufám, že se vybuduje případně i po zprovoznění R35.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Ty vizualizace nesmíte brát vážně, vodorovné značení na nich rozhodně není něco naprosto fixního, to se přizpůsobuje aktuálním požadavkům
Článek o křižovatce z letoška:
http://www.mediafax.cz/regiony/2886842- ... eta-na-RSD
Webkamera (nemocnice za křižovatkou):
http://www.czecot.com/cz/results/webkam ... php?id=693
Článek o křižovatce z letoška:
http://www.mediafax.cz/regiony/2886842- ... eta-na-RSD
Webkamera (nemocnice za křižovatkou):
http://www.czecot.com/cz/results/webkam ... php?id=693
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Konec konců, šrafování neni zeď, že
Jako častej pozorovatel dvoupruhovýho kruháče na Chodově musim konstatovat, že vnitřní pruh používá k nájezdu stejně nejvejš 10% řidičů (včetně mě, pokud nejedu hned doprava), a že výjezd "z levýho" si vždycky rozmyslim, protože nevim, jestli to ten v pravym do mě nenaboří (nevidim mu na pravej blinkr, a i kdyby, moh ho tam dát při nájezdu a zapomenout).
Jako častej pozorovatel dvoupruhovýho kruháče na Chodově musim konstatovat, že vnitřní pruh používá k nájezdu stejně nejvejš 10% řidičů (včetně mě, pokud nejedu hned doprava), a že výjezd "z levýho" si vždycky rozmyslim, protože nevim, jestli to ten v pravym do mě nenaboří (nevidim mu na pravej blinkr, a i kdyby, moh ho tam dát při nájezdu a zapomenout).
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Asi tak. SFDI na to teď peníze nemá a po dokončení D11 a R35 zase už moc nebude mít smysl, aby to platil. Takže si to město nejspíš stejně bude muset postavit za své.viky píše:Krásná vize....,ovšem s křížkem po funuse.
Přestavovat to ted za plného provozu?!? Dovedete si to někdo představit,co to bude za kolaps?Kdyby už to bylo ted hotové,tak by to bylo úžasné.Ale po dobudování dalšího úseku R35 už to bude zase téměř zbytečná investice.
Jinak přestavba za provozu by na etapy určitě možná byla.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Souhlasím s možností výstavby za provozu, viz třeba MÚK Malovanka na MO.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Vnitřní okruh zůstane silnicí I. třídy i po dokončení R35 po Časy, takže úpravy na něm by měl i nadále platit stát (možná je spoluúčast města/kraje na něčem co přímo nesouvisí s I. třídou). Vyřazení ze systému silnic I. třídy by mohlo připadat v úvahu až po zprovoznění severní tangenty, která by umožnila napojení na I/11 bez použití Gočárova okruhu ze všech stran, ale spíš to nevidím reálně, že by jeho degradace měla v dohledné době proběhnout.
Jinak prosím o vysvětlení, protože jsem měl dojem, že ta Mileta je na křížení okruhu s I/37, ale dle zde uváděného je to spíše zde (což by neřešilo problém napojení I/37 na okruh).
Jinak prosím o vysvětlení, protože jsem měl dojem, že ta Mileta je na křížení okruhu s I/37, ale dle zde uváděného je to spíše zde (což by neřešilo problém napojení I/37 na okruh).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Je to tam jak jsi odkazal, krizeni s I/37 je křížení směrů, tam se to dá celkem dobře projet. U Milety se kříží směry 4 a všechny dost vytížené, to místo jsem projížděl mnohokrát a téměř vždycky jsem si postál, protože i při dobrých intervalech to ta křižovatka nemůže ve špičkách efektivně zvládat, u těch ostatních to kupodivu šlo.
K těm menším úprava jako např. výstavba separovaných ramp pro odbočení vpravo, to tu nejsou ty nejvyužívanější směry, takže by to asi moc nezabralo, možná kdyby se postavilo víc pruhů na každý směr odbočení ale to už by z toho bylo betnové letiště uprostřed města... Lepší oddělit mimoúrovňově...
K těm menším úprava jako např. výstavba separovaných ramp pro odbočení vpravo, to tu nejsou ty nejvyužívanější směry, takže by to asi moc nezabralo, možná kdyby se postavilo víc pruhů na každý směr odbočení ale to už by z toho bylo betnové letiště uprostřed města... Lepší oddělit mimoúrovňově...
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
JJ, křižovatka s I/37 je proti tomu celkem OK. Tady jsou nejvytíženější vždycky přímé směry (+západ-Moravské Předměstí). Navíc tu má Hradec silně nedokončenou městskou síť (chybí napojení třídy E. Beneše), což by měl kruháč taky řešit... Mimojiné se mi na tom kruháči docela líbí i řešení pro chodce, už je to v HK podobně i na jiném místě, ale tohle se zdá být ještě lepší.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
To je fakt, na druhou stranu po dokončení 1105-2 a R35 po Časy zůstane z Gočárova okruhu pro tranzit důležitá jen severní část (peáž I/31 s I/11), případně západní část, takže čistě teoreticky by za předpokladu prodloužení I/37 až po křižovatku s I/11 degradace byla možná. Ale i kdyby ne, význam zmiňované křižovatky po dokončení těchto úseků poklesne tak jako tak. (Tím netvrdím, že přestavba za státní peníze z "politických" důvodů nakonec opravdu neproběhne, jen chci říct, že to není žádná nutnost).martini píše:Vnitřní okruh zůstane silnicí I. třídy i po dokončení R35 po Časy, takže úpravy na něm by měl i nadále platit stát (možná je spoluúčast města/kraje na něčem co přímo nesouvisí s I. třídou). Vyřazení ze systému silnic I. třídy by mohlo připadat v úvahu až po zprovoznění severní tangenty, která by umožnila napojení na I/11 bez použití Gočárova okruhu ze všech stran, ale spíš to nevidím reálně, že by jeho degradace měla v dohledné době proběhnout.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Proč by toto měl platit jen SFDI? Proč si to nezaplatí Hradec ze svého, stejně jako Praha Blanku apod?andy píše:Asi tak. SFDI na to teď peníze nemá a po dokončení D11 a R35 zase už moc nebude mít smysl, aby to platil. Takže si to město nejspíš stejně bude muset postavit za své.viky píše:Krásná vize....,ovšem s křížkem po funuse.
Přestavovat to ted za plného provozu?!? Dovedete si to někdo představit,co to bude za kolaps?Kdyby už to bylo ted hotové,tak by to bylo úžasné.Ale po dobudování dalšího úseku R35 už to bude zase téměř zbytečná investice.
Jinak přestavba za provozu by na etapy určitě možná byla.
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Proč? Protože se to Hradci platit prostě nechce - viz ten mapmanem odkazovaný článek:1975 píše:Proč by toto měl platit jen SFDI? Proč si to nezaplatí Hradec ze svého, stejně jako Praha Blanku apod?
Hradec převedl záležitosti týkající se stavby křižovatky Mileta na ŘSD
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
No pokud se dřív postaví první úsek R35 za Opatovicemi,tak si to město zaplatit bude muset samo,pokud to tam budou chtít mít.A skoro si to tak přeju,protože to ted předělávat za provozu.....
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
To ze okruh v HK je zarazen mezi silnice I. tridy je dano historickymi duvody a obavam se, ze se to nezmeni ani po dokonceni R35 po Vysoke Myto. Ta krizovatka ma velky vyznam pro celkovou dopravu ve meste protoze slouzi jako privadec vetsiny dopravy z Trebse, Roudnicky a z oblasti Vysoke n. Labem. Navic se o prestavbe mluvi uz min. 5-6 let a stale se nic nedeje.andy píše:To je fakt, na druhou stranu po dokončení 1105-2 a R35 po Časy zůstane z Gočárova okruhu pro tranzit důležitá jen severní část (peáž I/31 s I/11), případně západní část, takže čistě teoreticky by za předpokladu prodloužení I/37 až po křižovatku s I/11 degradace byla možná. Ale i kdyby ne, význam zmiňované křižovatky po dokončení těchto úseků poklesne tak jako tak. (Tím netvrdím, že přestavba za státní peníze z "politických" důvodů nakonec opravdu neproběhne, jen chci říct, že to není žádná nutnost).martini píše:Vnitřní okruh zůstane silnicí I. třídy i po dokončení R35 po Časy, takže úpravy na něm by měl i nadále platit stát (možná je spoluúčast města/kraje na něčem co přímo nesouvisí s I. třídou). Vyřazení ze systému silnic I. třídy by mohlo připadat v úvahu až po zprovoznění severní tangenty, která by umožnila napojení na I/11 bez použití Gočárova okruhu ze všech stran, ale spíš to nevidím reálně, že by jeho degradace měla v dohledné době proběhnout.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Na hradeckou křižovatku Mileta nejsou peníze
Hradec Králové – Rekonstrukce hradeckého přetíženého dopravního uzlu za půl miliardy korun začne nejdříve v příštím roce...
„Máme územní rozhodnutí, ale na přípravu stavebního povolení nemáme peníze. Hlavním problémem však je, že nemáme stamiliony na realizaci. Možná získáme nějaké prostředky přesunem z jiné stavby, ale letos se určitě kopat nezačne,“ uvedl Marek Novotný, ředitel hradecké pobočky státní firmy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Peníze by měla ŘSD dostat od ministerstva dopravy, které však nedávno firmě vrátilo původní investiční záměr kvůli nutné aktualizaci. „Musíme se znovu sejít se zástupci kraje a města a probrat, kdo co zaplatí, jak se vypořádáme s pozemky, které jsou nyní města, a podobně. Letos bychom chtěli získat stavební povolení a uzavřít dohodu,“ zdůraznil Novotný...
Hradec Králové – Rekonstrukce hradeckého přetíženého dopravního uzlu za půl miliardy korun začne nejdříve v příštím roce...
„Máme územní rozhodnutí, ale na přípravu stavebního povolení nemáme peníze. Hlavním problémem však je, že nemáme stamiliony na realizaci. Možná získáme nějaké prostředky přesunem z jiné stavby, ale letos se určitě kopat nezačne,“ uvedl Marek Novotný, ředitel hradecké pobočky státní firmy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Peníze by měla ŘSD dostat od ministerstva dopravy, které však nedávno firmě vrátilo původní investiční záměr kvůli nutné aktualizaci. „Musíme se znovu sejít se zástupci kraje a města a probrat, kdo co zaplatí, jak se vypořádáme s pozemky, které jsou nyní města, a podobně. Letos bychom chtěli získat stavební povolení a uzavřít dohodu,“ zdůraznil Novotný...
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Jen pro přesnost : dnešní druhý okruh v Hradci Králové se poprvé objevil na 3. regulačním plánu města v roce 1912. Josef Gočár myšlenku převzal do svého regulačního plánu v roce 1926. Ale to není tak podstatné. Největší problém tohoto okruhu dnes dle mého názoru není křižovatka Mileta, ale skutečnost, že severní část okruhu vede v těsné blízkosti husté bytové zástavby a právě touto částí okruhu vede hustá tranzitní kamionová doprava. Zde trpí stovky lidí již od roku 1977, kdy si tehdejší mocipáni tuto hrůzu vymysleli a trvá to dodnes. Dokonce i po otevření křižovatky u Opatovic jsou kamiony, jedoucí po D11 od Prahy směrem na Svitavy a dále na Moravu naváděny ke sjezdu do Nového Města u Chlumce nad Cidlinou na silnici druhé třídy, aby dojely až na křižovatku u Plotišť a tam jely dále severní částí městského okruhu, čímž absolvují po městě asi 4x delší trasu, než kdyby jely do Opatovic a dále v HK po jižní, mnohem kratší částí okruhu. Totéž v opačném směru. A to vše prý kvůli křižovatce Mileta, jiný argument jsem neslyšel. Na severní části okruhu je ovšem několikanásobně více křižovatek a např. křižovatka Pilnáčkova je ještě dopravně exponovanější, než Mileta. Je to zvláštní přístup k řešení dopravního problému, těžko najít nějaké racionální vysvětlení.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Na té D11 se zpracovává nový projekt dopravního značení tak, aby doprava směrem na I/35 jela přes Opatovice a tak jak říkáte, po jižní kratší části. U Nového Města by pak měli sjíždět pouze auta směřující na Náchod či Trutnov. Nevím však jak je to daleko.Procházka píše:Největší problém tohoto okruhu dnes dle mého názoru není křižovatka Mileta, ale skutečnost, že severní část okruhu vede v těsné blízkosti husté bytové zástavby a právě touto částí okruhu vede hustá tranzitní kamionová doprava. Zde trpí stovky lidí již od roku 1977, kdy si tehdejší mocipáni tuto hrůzu vymysleli a trvá to dodnes. Dokonce i po otevření křižovatky u Opatovic jsou kamiony, jedoucí po D11 od Prahy směrem na Svitavy a dále na Moravu naváděny ke sjezdu do Nového Města u Chlumce nad Cidlinou na silnici druhé třídy, aby dojely až na křižovatku u Plotišť a tam jely dále severní částí městského okruhu, čímž absolvují po městě asi 4x delší trasu, než kdyby jely do Opatovic a dále v HK po jižní, mnohem kratší částí okruhu. Totéž v opačném směru. A to vše prý kvůli křižovatce Mileta, jiný argument jsem neslyšel. Na severní části okruhu je ovšem několikanásobně více křižovatek a např. křižovatka Pilnáčkova je ještě dopravně exponovanější, než Mileta. Je to zvláštní přístup k řešení dopravního problému, těžko najít nějaké racionální vysvětlení.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Tahle zmena znaceni bude jeste asi beh na dlouhou trat. Ale i po zmene znaceni vidim stale 2 velke problemy a tim je jednak prujezd HK po trase I/37 - I/31 - I/35 a jednak prujezd Pardubicemi pro trase I/37 - I/36. Pri prujezdu HK jsou uzkymi misty 3 svetelne krizovatky (I/31 s I/37 u Labe, dale krizovatka Mileta a potom krizovatka I/31 a I/35 u studentskych koleji). Tady by bylo nutne nejspis preprogramovat svetelne znaceni, ktere preferuje prujezd po I/31 a dale by tato zvysena nakladni doprava vedla v tesne blizkosti FN (hlukove limity). V Pardubicich by doslo ke zvyseni zateze hlavne v oblasti nadrazi, kde uz dnes jsou casto dost dlouhe kolony a dochazi k zacpam. Podle me je jedinym moznym resenim urychlene vybudovani R35 az k Vysokemu Mytu.martini píše:Na té D11 se zpracovává nový projekt dopravního značení tak, aby doprava směrem na I/35 jela přes Opatovice a tak jak říkáte, po jižní kratší části. U Nového Města by pak měli sjíždět pouze auta směřující na Náchod či Trutnov. Nevím však jak je to daleko.Procházka píše:Největší problém tohoto okruhu dnes dle mého názoru není křižovatka Mileta, ale skutečnost, že severní část okruhu vede v těsné blízkosti husté bytové zástavby a právě touto částí okruhu vede hustá tranzitní kamionová doprava. Zde trpí stovky lidí již od roku 1977, kdy si tehdejší mocipáni tuto hrůzu vymysleli a trvá to dodnes. Dokonce i po otevření křižovatky u Opatovic jsou kamiony, jedoucí po D11 od Prahy směrem na Svitavy a dále na Moravu naváděny ke sjezdu do Nového Města u Chlumce nad Cidlinou na silnici druhé třídy, aby dojely až na křižovatku u Plotišť a tam jely dále severní částí městského okruhu, čímž absolvují po městě asi 4x delší trasu, než kdyby jely do Opatovic a dále v HK po jižní, mnohem kratší částí okruhu. Totéž v opačném směru. A to vše prý kvůli křižovatce Mileta, jiný argument jsem neslyšel. Na severní části okruhu je ovšem několikanásobně více křižovatek a např. křižovatka Pilnáčkova je ještě dopravně exponovanější, než Mileta. Je to zvláštní přístup k řešení dopravního problému, těžko najít nějaké racionální vysvětlení.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Nevíte někdo, jak to vypadá s plánovanou přestavbou křižovatky Mileta (Heyrovského,FN)? Peníze na křižovatku byly v rozpočtu ŘSD vyčleněny. Dnes je podle předpokladu fond prázdný, ale podle územního plánu se s křižovatkou stále počítá. Projekt počítá s přestavbou za provozu, což si sice nedokážu představit, ale budiž. Dnes je situace kritická. Na okruhu kolem FN projede denně 30 tisíc aut, která kolidují s dopravou z Moravského Předměstí, jež vlivem satelitní výstavby významně roste. Argumenty R35, jižní spojka sice beru, ale toto řešení bylo nedostačující již při realizaci. V souvislosti s tím bych rád otevřel debatu k možné přestavbě křižovatky Brněnská (Hotel Garni), která by ale musela být jistě řešena jiným způsobem než Mileta, jelikož zde máme nejvytíženější relace: Brno-severní část okruhu; jižní část okruhu - Brno. Místa je zde dost, a tak by tato křižovatka mohla být řešena velkoryseji.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Sice nedavno nekdo z vedeni HK prohlasil v souvislosti s dohodou s pi. Havrankovou, ze realizace tzv. 'jizni spojky' nabyla na vyznamu, ale jako Hradecak si myslim, ze hned tak postavena nebude. Pokud se nepletu, mela by vest z Kuklen cca od MUK HK pres oblast tzv. Temesvaru k Tescu, kde ma stat MUK s I/37 a pak pokracovat pres Labe a louky za FN k dnesnimu obchvatu Trebse, kde by mel byt novy kruhovy objezd. Cela tahle stavba se mi ted po vybudovani te spojky do Opatovic zda naprosto zbytecna uz jenom proto, ze mezi Tescem a prvnimi semafory v HK by na cca necelych 2 km byly 2 MUK! Navic podle stavajici UP HK by ta krizovatka vlastne zlikvidovala stavajici pumpu Shell.
Krizovatka Brnenska by asi opravdu potreboval prestavet ale nikde se o tom zatim nemluvi.
Krizovatka Brnenska by asi opravdu potreboval prestavet ale nikde se o tom zatim nemluvi.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
A po dostavbě R35 Opatovice-Časy to bude silnice převážně městského významu. Navíc, příprava R35 je pravděpodobně dál.
Podobně s I/11 - po stavbě přeložky I/36 Holice-Čestice by snad bylo možné ji v úseku HK-Čestice převést na II/611 a tranzit vést na R35/D11. A tzv. severní spoj nebude dalších 30 let potřeba.
Podobně s I/11 - po stavbě přeložky I/36 Holice-Čestice by snad bylo možné ji v úseku HK-Čestice převést na II/611 a tranzit vést na R35/D11. A tzv. severní spoj nebude dalších 30 let potřeba.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Zhruba od soboty 6.8. probiha rekonstrukce povrchu v zapadni casti okruhu (od mostu pres Labe u nemocnice ke krizovatce 'u podchodu' a krome jineho take v useku od krizovatky u Gumovky (nakupni centrum OBI etc) ke krizovatce s Buzuluckou ve smeru od Prahy. V zapadni casti je novy povrch v usecich krizovatka 'u podchodu' - krizovatka s I/37 u nemocnice a v opacnem smeru krizovatka s ulici V Lipkach - krizovatka 'u podchodu'.
Chvilema byly po meste dost slusne kolony.
Chvilema byly po meste dost slusne kolony.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Povrch je to však ukázkový
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!