I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Trocha historie neuškodí.
Gořárův okruh má základ v myšlence architekta J. Gočára z 30. let. Okruh měří přes 6 km a je postaven jako směrově rozdělený i nerozdělený čtyřpruh s návrhovou rychlostí 80 km/h. Byl realizovan v letech 1967 až 1980. Okruh projektoval Stavoprojekt Hradec Králové a provedly SSŽ závod Hradec Králové. Náklady na okruh byly 250 milionů Kčs. Výstavba byla rozdělena do 5? staveb. Jako poslední byl zprovozněn úsek u Malšovic s mostem přes Orlici a nadjezdem.
Gořárův okruh má základ v myšlence architekta J. Gočára z 30. let. Okruh měří přes 6 km a je postaven jako směrově rozdělený i nerozdělený čtyřpruh s návrhovou rychlostí 80 km/h. Byl realizovan v letech 1967 až 1980. Okruh projektoval Stavoprojekt Hradec Králové a provedly SSŽ závod Hradec Králové. Náklady na okruh byly 250 milionů Kčs. Výstavba byla rozdělena do 5? staveb. Jako poslední byl zprovozněn úsek u Malšovic s mostem přes Orlici a nadjezdem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
A já si vždy myslel, že to je předválečná stavba:) Jinak na kontaminace.cz je krásně na staré fotomapě z 50. let vidět, že ještě mosty a východní část nestála. Západní část stála.Lenny píše:Byl realizovan v letech 1967 až 1980.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Ta zapadni cast byla dulezita pro spojeni s nemocnici. Moc dobre si jeste jako dite pamatuji nakladni dopravu v centru mesta na Ul. namesti, dale tzv. betonku na stare vypadovce I/11 vedene po tehdejsi ulici Rude armady (dnesni bri. Stefanu), starou Brnenskou, smutne proslulou krizovatku Blahovka apod. Jako prvni usek byla otevrena zrekonstruovana zapadni cast od krizovatky s Prumyslovou po krizovatku u Malsovic ktera odvedla hlavni cast tranzitni dopravy. Pak se postupne stavela vychodni cast - tzn. od Vancurova nam. ke krizovatce s Buzuluckou, kde byla doprava smer Ostrava/Rychnov n. Kn. svedena pres Pospisilovu tridu na starou vypadovku v ulici Rude armady a mezitim se stavel nadjezd pres Pospisilku. Nadjezd byl vlastne zkolaudovan teprve v nedavne dobe po vybudovani protihlukovych sten...
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Udivilo mne, když jsem tam nedávno jel, že tam je 60km/h. a také někde zákaz vjezdu cyklistů.Lenny píše:s návrhovou rychlostí 80 km/h
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Jiná doba tehdy byla. Tehdy se takové věci příliš neřešily. A není u lízatek 70?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
A když se podíváte na Historické mapy Hradce Králové, tak můžete vidět jak krásně rostldvs píše:A já si vždy myslel, že to je předválečná stavba:) Jinak na kontaminace.cz je krásně na staré fotomapě z 50. let vidět, že ještě mosty a východní část nestála. Západní část stála.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Ještě k Miletě: Viděl jsem vizualizaci a upřímně (jako laik) moc nechápu to zobrazené VDZ. Zdálo by se mi logičtější ho z hlediska propustnosti trochu upravit, zvlášť s ohledem na vysoké vytížení směru od nemocnice (zleva). Přidávám originální obrázek a pak svůj návrh úpravy. Zajímá mě, co si o tom myslíte a proč to podle toho návrhu případně nejde
- Přílohy
-
- mileta06.jpg (74.81 KiB) Zobrazeno 18801 x
-
- miletaMY.JPG (64.57 KiB) Zobrazeno 18801 x
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Johny, ten tvuj navrh pro smerem na k a z nemocnice neni spatny, protoze v techto smerech je celkem dost velky provoz (spousta aut jezdi na Moravske Predmesti a navic kdo to zna objizdi tudy krizovatku 'u koleji').
Ja se jako Hradecak jen obavam ze realizace upravy teto krizovatky asi ani nedoziju, protoze se o ni mluvi minimalne snad uz 20 let - ale bohuzel stale jen mluvi a mluvi. Jakakoliv nehoda nebo jiny problem na teto krizovatce ma navic velice negativni vliv na dopravu v celem HK...
Ja se jako Hradecak jen obavam ze realizace upravy teto krizovatky asi ani nedoziju, protoze se o ni mluvi minimalne snad uz 20 let - ale bohuzel stale jen mluvi a mluvi. Jakakoliv nehoda nebo jiny problem na teto krizovatce ma navic velice negativni vliv na dopravu v celem HK...
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Johny, dobrý návrh. Obecně nechápu, proč se u nás stále na dvoupruhových kruháčích, kde se kříží čtyřpruhové cesty, malují JEDNOPRUHOVÉ nájezdy a výjezdy. Ale to se tu už řešilo v samostatném vlákně...
Pokud by byl kruháč u Milety dvoupruhový včetně nájezdů a sjezdů, jeho kapacita by se zvýšila a nemusel by se tam stavět ten podjezd.
Pokud by byl kruháč u Milety dvoupruhový včetně nájezdů a sjezdů, jeho kapacita by se zvýšila a nemusel by se tam stavět ten podjezd.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
No já hlavně nechápu že se tu nemaluje nějaká osvěta, že do pravýho si na dvojkruháči najíždim jen tehdy, když jedu prvnim výjezdem .. jinak to beru levym a dám šanci najet si i ostatnim. Ale aspoň jsou ty levý nájezdy volnější a taky nechápu proč se nedělaj na ten první výjezd rovnou bypassy, když je místa habaděj. Asi nějaký divný lokální špecifika.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Jonasi, tady o tomto navrhu se uz diskutuje hezkou radku let a jak jsem psal vyse, jsem velice skepticky k jeji realizaci protoze na ni nejsou penize.
Asi je jenom skoda ze se nerealizovala uz za predchoziho rezimu protoze uz nekdy na prelomu 70. a 80. let existovaly velice podobne plany v souvislosti s budovanim dnesni Benesovy tridy (tehdy to myslim byla Marxovka, uz to nevim presne). Tyhle plany se nepodarilo uskutecnit protoze tam stal pobocny zavod Milety (podle nej se ta krizovatky dodnes jmenuje) ktery se nepodarilo tenkrat zbourat.
Asi je jenom skoda ze se nerealizovala uz za predchoziho rezimu protoze uz nekdy na prelomu 70. a 80. let existovaly velice podobne plany v souvislosti s budovanim dnesni Benesovy tridy (tehdy to myslim byla Marxovka, uz to nevim presne). Tyhle plany se nepodarilo uskutecnit protoze tam stal pobocny zavod Milety (podle nej se ta krizovatky dodnes jmenuje) ktery se nepodarilo tenkrat zbourat.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Kampak se na té vizualizaci poděly trolejbusy...?
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Presne tak jak to pises to funguje ve Francii. Nevim jestli je to v jejich dopravnich predpisech nebo je to jen bezna praxe, ale funguje to a ty kruhace maji velkou propustnost ... krome toho, ze se najizdi dvema pruhy, tak se i sjizdi dvema pruhy. V postate tam jezdi podle toho jak to nakreslil Johny a to i bez toho, aby to tam meli explicitne nalajnovanyjonáš píše:... do pravýho si na dvojkruháči najíždim jen tehdy, když jedu prvnim výjezdem .. jinak to beru levym a dám šanci najet si i ostatnim ...
Pravym se jezdi jako bypassem ... tj. nejblizsim sjezdem ven. Levym pak ten zbytek. Kdyz uz pak jsi v tom "vnitrnim" pruhu na kruhaci, pak z nej muzes kdykoliv vyjet do leveho vyjezdniho pruhu bez davani prednosti ... bo ve vnejsim vsici jedou jako tim bypassem do pravyho vyjezdniho. Vsici to tam dodrzuji (aspon v okoli Nice kde jsem si to prakticky vyzkousel). Pokud jedes pravym a nesjedes nejblizsim ven, pak riskujes, ze nekdo kdo jede z vnitrniho zrovna taky ven, tak te sestreli.
U nas plati "ze zvyk je zelezna kosile" proto bych to lajnoval explicitne dle Johnyho navrhu vsude na dvou pruhych kruhacich. Jinak se u nas furt bude najizdet vyhradne pravym a krouzit po vnejsku
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
No nevim jestli se to dneska v autoškolách učí, ale většina šoférů absolvovala v době, kdy byl jedinej kruháč na kulaťáku a bez osvěty to doženou těžko .. i když se to odpozorovat i vymyslet dá, ale kdo by se namáhal
Mívali na to krásnej ferman v Austrálii, i když se tam jezdí opačně, ale od tý doby co googla tak vylepšili, že z česka hledá jen český stránky a z číny zas jen čínský, to už nedokážu najít. Pokrok je pokrok, tomu se nedá vzdorovat.
P.S. nakonec se zadařilo .. http://www.rta.nsw.gov.au/usingroads/ro ... bouts.html zkuste to někdo přeložit, zrcadlově otočit obrázky a poslat na Besip
Mívali na to krásnej ferman v Austrálii, i když se tam jezdí opačně, ale od tý doby co googla tak vylepšili, že z česka hledá jen český stránky a z číny zas jen čínský, to už nedokážu najít. Pokrok je pokrok, tomu se nedá vzdorovat.
P.S. nakonec se zadařilo .. http://www.rta.nsw.gov.au/usingroads/ro ... bouts.html zkuste to někdo přeložit, zrcadlově otočit obrázky a poslat na Besip
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
A to je ten důvod proč levý pruh na kruháčí příliš nepoužívám. Nedostal bych se z něj ven.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Dostaneš se z něj ven snadno, jen nesmíš jet 50km/h, ale o trochu rychleji.
Na rozdíl od Francie, u nás použití vnitřního pruhu vyžaduje být rychlejší než ostatní.
Na rozdíl od Francie, u nás použití vnitřního pruhu vyžaduje být rychlejší než ostatní.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Ano, ta rychlost někdy funguje.
Na západ od našich hranic a zejména ve Francii ten systém funguje výborně, štve mě, že u nás bude trvat ještě desítky let, než se to lidi naučí.
Na západ od našich hranic a zejména ve Francii ten systém funguje výborně, štve mě, že u nás bude trvat ještě desítky let, než se to lidi naučí.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
funguje, dokud se nestane nehoda. Jak se to pak řeší? Podle čar, které jsou ve Francii namalované dokola, je v právu ten, kdo krouží dokola ve vnějším pruhu, i když podle zvyklostí by měl jet vnitřním pruhem. Naproti tomu v Austrálii je to jasně dáno předpisy, čarami a šipkami.multi píše:Ano, ta rychlost někdy funguje.
Na západ od našich hranic a zejména ve Francii ten systém funguje výborně, štve mě, že u nás bude trvat ještě desítky let, než se to lidi naučí.
Hlavní výhodou australského systému je možnost paralelní jízdy dvěma pruhy rovně.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Navíc ani ve Francii to tak nefunguje všude. Třeba Bretaň a Normandie - VĚTŠINA z pravého pruhu vyjíždí na prvním (takže bypass), ale ne všichni. Základem takového počínání je blikat doleva - jinak se tak nějak automaticky předpokládá, že sjíždíte.
Proto si myslím, že to vhodné řešení není. Radši bývám ve vnitřním rychlejší a když to nevyjde, dám si ještě kolečko.
Proto si myslím, že to vhodné řešení není. Radši bývám ve vnitřním rychlejší a když to nevyjde, dám si ještě kolečko.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Mosquit: Mohu potvrdit například z tohoto kruháče v Alsasku, kde jezdily oba pruhy po hlavní (tedy vnější odbočoval zpravidla až druhým sjezdem). Ale všichni dávali pozor na zevnitř odbočující vozidla, takže jsem neměl problém při jízdě od severu z vnitřního pruhu odbočit na východ. Je to hlavně o ohleduplnosti a předvídání chování druhých. V Česku ale raději jezdím vnějškem, zejména od té doby, co jsem se kdysi tady u Hradce malinko brutálně napojil při jízdě od Jaroměře z vnitřního pruhu do směru na Prahu (nějak jsem očekával stejný sjezd, jako na Jaroměř...), naštěstí místní podle pražského čísla tušili, že to asi střihnu na Prahu .
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Na úspornější řešení se bude navrhovat přestavba křižovatky Mileta. Dojde k malým úpravám v OK Brněnská (s I/35) a to tak, že ve směru od severu budou dva pruhy rovně a vpravo a dva samostatné vlevo na I/35.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
Martini, jak to myslis s temi upravami na kruhaku u koleji (OK Brnenska)? Zatim je to tak ze pokud jedes po okruhu od Plotist tak je pravy pruh rovne+doprava, prostredni je rovne+doleva (to hlavne pro kamiony) a ten levy je jenom doleva. Mozna by se to jeste dalo rozsirit tak jak rikas, ale zrovna z toho smeru to je celkem dost vyhovujici. Horsi situace je v opacnem smeru od nemocnice, kde je kratky odbocovaci pruh doprava a pak 2 pruhy pro smer rovne+doprava a rovne+doleva. Tam by to chtelo prodlouzit ten pravy odbocovaci pruh.
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
http://hradec.idnes.cz/uzavirka-kvuli-o ... zpravy_kvi
V HK zacala oprava Orlickeho mostu ve smeru ke krizovatce Tesla. Takze se vsichni pripravte na zhorseny prujezd HK ve smeru Pardubice/Svitavy - Rychnov n.K/Nachod/Jicin (ty posledni 2 smery hlavne pro nakladni dopravu, osobni auta to mohou vzit po okruhu doleva kolem nemocnice). Oprava mostu by mela skoncit ke konci letosniho roku, definitivni dokonceni je nekdy v prubehu pristiho roku.
V HK zacala oprava Orlickeho mostu ve smeru ke krizovatce Tesla. Takze se vsichni pripravte na zhorseny prujezd HK ve smeru Pardubice/Svitavy - Rychnov n.K/Nachod/Jicin (ty posledni 2 smery hlavne pro nakladni dopravu, osobni auta to mohou vzit po okruhu doleva kolem nemocnice). Oprava mostu by mela skoncit ke konci letosniho roku, definitivni dokonceni je nekdy v prubehu pristiho roku.
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/31 Hradec Králové - Gočárův okruh
http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40124.html
Tady je něco jako náčrtek, doufám tedy, že je jen ilustrační... Na tý OK Brněnská mi taky přijde horší opačný směr (od nemocnice), kde by se klidně uživil ještě jeden pruh pro odbočení doprava na I/35, takže by byly dva doprava, jeden rovně a jeden rovně a doleva. Samozřejmě by nesměly mít na délku 3 metry
Tady je něco jako náčrtek, doufám tedy, že je jen ilustrační... Na tý OK Brněnská mi taky přijde horší opačný směr (od nemocnice), kde by se klidně uživil ještě jeden pruh pro odbočení doprava na I/35, takže by byly dva doprava, jeden rovně a jeden rovně a doleva. Samozřejmě by nesměly mít na délku 3 metry