Spousta kruháčů, kdyby jen vypadala jinak (byla postavena parametricky jinak), tak by nevadila zdaleka tolik. Rozumějte tomu tak, že kdyby nebylo potřeba při průjezdu ROVNĚ zpomalit na 20, ale stačilo by na 40, tak nejsou zdaleka takovým problémem. Docílit se toho dá dvěma cestami - stavět obrovské kruháče (na většině míst nereálné a zbytečné) nebo je stavět tak, že se prostě rovně dají profrčet 40 - není to postavené tak, že musíte dvacítkou objet a minout ten "střed". Tohle je podmíněno jedinou věcí a to dobrými rozhledy již před samotným kruháčem, což je na většině míst zajištěno. Jakmile vidíte, že něco bude přijíždět, už stejně zpomalíte klidně na 20. Nebo na kruháči odbočujete, tak rovněž zpomalíte. Ale když prostě nikde nic nejede a jedete rovně, proč máte zpomalovat na 20 ?

Většinou vás donutí samotný poloměr kruháče nebo /a to jsou snad nejnesmyslnější prasárny/ jen ostrý vjezd do kruháče, po kterém pak stejně můžete jet 2 krát rychleji. Za to bych vraždil, to je největší nesmysl a doufám, že se tady ten styl bude přehodnocovat. Zvlášť, když se všude jinde snažíme o snižování emisí a zvlášť v dopravě.

O tom, že někde jsou kruháče už komplet samy o sobě naprostou zbytečností (proti klasickým křižovatkám) nebo naopak nedostatečností (proti MÚK), o tom radši nemluvím.