I/58 Příbor - Skotnice
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Psycho to je, ale údrba dvoutubusového tunelu by byla jednodušší. Takto bude objížďka po staré při údržbě...
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Což znamená jízdu přes Příbor.dvs píše:Psycho to je, ale údrba dvoutubusového tunelu by byla jednodušší. Takto bude objížďka po staré při údržbě...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Příbor - Skotnice
protože zruší současnou múk I/48 x I/58... hádám, že údržbu budou dělat v noci (4x ročně mytí, údržba telematiky) což asi bude překonatelné, horší až za 15-20 roků bude chtít tunel nějakou GO a bude uzavřen půl roku v kuse. představě že se do té doby dostaví plný profil a bude se jezdit druhou troubou považuji za čirou utopii. a proto následující úvaha:
současná I/58 je vedena v 'intravilánu' Skotnice způsobem, že zástavba je několik desítek metrů od hrany komunikace na obě strany. v třeba v rakousku jsou takové úseky mnohdy jen s lokálním omezením rychlostí (80, 70 km/h). nějaký obchvat tohoto naprosto nekomplikovaného úseku (kor s tunelem !!!) mi přijde jako sprosté mrhání penězi (které by se měly využít na řešení mnohem horších dopravních závad po čr). když už zde investovat, tak do optimalizace současného úseku - protihlukovky, mimoúrovňové řešení pěších, ideálně to trochu zapustit do zářezu (což by ale vzhledem k okolním vodním tokům nebylo jednoduché). případně vykoupit pár nejbližších nemovitostí a vysázet izolační zeleň.
samozřejmě obchvat příbora počítá s pokračováním a proto nerealizování obchvatu skotnice by vedlo k zakonzervování toho dnešního poněkud nešťastného peážního řešení, ale je mi zcela jasné co dostaneme zde za tu cca. miliardu. Širokou komfortní jedničku s nesmyslným tunelem, zákazem předjíždění a spoustami omezení (kdo si to neumí představit ať se jde podívat na navazující obchvat příbora, to je prosím hanba pčr, projekce, bezpečnostního auditu a bezpečnostní inspekce)
je mi z toho smutno. pokud teda novou trasu kvůli potencionální S24,5 tak ji postavit rovnou a ne nikdy...
současná I/58 je vedena v 'intravilánu' Skotnice způsobem, že zástavba je několik desítek metrů od hrany komunikace na obě strany. v třeba v rakousku jsou takové úseky mnohdy jen s lokálním omezením rychlostí (80, 70 km/h). nějaký obchvat tohoto naprosto nekomplikovaného úseku (kor s tunelem !!!) mi přijde jako sprosté mrhání penězi (které by se měly využít na řešení mnohem horších dopravních závad po čr). když už zde investovat, tak do optimalizace současného úseku - protihlukovky, mimoúrovňové řešení pěších, ideálně to trochu zapustit do zářezu (což by ale vzhledem k okolním vodním tokům nebylo jednoduché). případně vykoupit pár nejbližších nemovitostí a vysázet izolační zeleň.
samozřejmě obchvat příbora počítá s pokračováním a proto nerealizování obchvatu skotnice by vedlo k zakonzervování toho dnešního poněkud nešťastného peážního řešení, ale je mi zcela jasné co dostaneme zde za tu cca. miliardu. Širokou komfortní jedničku s nesmyslným tunelem, zákazem předjíždění a spoustami omezení (kdo si to neumí představit ať se jde podívat na navazující obchvat příbora, to je prosím hanba pčr, projekce, bezpečnostního auditu a bezpečnostní inspekce)
je mi z toho smutno. pokud teda novou trasu kvůli potencionální S24,5 tak ji postavit rovnou a ne nikdy...
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Příbor - Skotnice
evincleaner: no upřímně ta představa protihlukovek uprostřed Skotnice kolem obytných domů, to je stejné zvěrstvo, jaké chce ŘSD v Rychalticích před domem Konvičkových, takže to jedině pak vykoupit všechny domy okolo a k tomu tu zeleň atd. čímž se dostaneme do situace, že sice se vyřeší Skotnice, ale tím zůstane peáž kvůli obchvatu Příbora, takže jeden klín vytlučeme jiným ... a to nemluvě o nadměrném počtu sjezdů z budoucí R48, pokud by podle vás měly zůstat všechny 3 stávající sjezdy do Příbora ... zkrátka vidím jediné řešení tuto stavbu postavit v 1/2 s rezervou pro 4pruh a v budoucnu, až to intenzity budou žádat, tak dokončit ... pravda tunely jsou zvěrstvo, ale zrušení těch zákazů předjíždění by se snad prosadit dalo ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Příbor - Skotnice
šlo mi spíš o úvahu. samozřejmě v konfiguraci jak je to uděláno dnes je to nesmysl, zejména kvůli tomu jak se postavil obchvat příbora. samozřejmě by to šlo řešit prodloužením kolektorů, ale šťastné to není. jinak s konvičkovými to srovnávat úplně nelze. ten přidružený prostor kolem silnice v skotnici je fakt hodně široký. mi nevadí ani ta myšlenka toho obchvatu, spíše jako ta předimenzovanost celého návrhu (hlavně ten tunel) a zejména ta vize všech těch směšných zákazů. už jenom to, že 'tunel' je 150m dlouhý... to není žádný tunel sakra. dle čsn je tunel nad 500m, tohle bude tunel jen z popudu hasičů, stejně jako ta bláznovina 'tunel lysůvky'
kdyby se ekodukt na r35 u dolního újezdu stavěl dnes, tak beztak je taky klasifikován jako tunel s veškerou bižuterií a mdr 80km/h... třeba by se pak ušetřilo za stoupací pruh
omlouvám se, musel jsem nechat trochu projít emocím, je na mě toho teď moc
kdyby se ekodukt na r35 u dolního újezdu stavěl dnes, tak beztak je taky klasifikován jako tunel s veškerou bižuterií a mdr 80km/h... třeba by se pak ušetřilo za stoupací pruh
omlouvám se, musel jsem nechat trochu projít emocím, je na mě toho teď moc
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Rampy MÚK "Příbor centrum" by měly zůstat pro účely nadrozměrů a objížďky při údržbě tunelu co mi bylo řečeno...Lenny píše:Což znamená jízdu přes Příbor.dvs píše:Psycho to je, ale údrba dvoutubusového tunelu by byla jednodušší. Takto bude objížďka po staré při údržbě...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/58 Příbor - Skotnice
V tom případě tato stavba vůbec nepodmiňuje zprovoznění stavby R 48 Rybí - Rychaltice, když bude zachována MÚK Příbor-centrum z výše uvedených důvodů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Místní poměry neznám, takže nedokážu posoudit zda tunel ano či ne... Spíš mě trochu vyděsilo zjištění, že by to měl být 1/2 profil 24,5. Bez ohledu na to, že jsou tam nějaké fabriky a mezinárodní letiště mě připadá, že v MS kraji bude za chvíli 4 pruh do každé vesnice? Skutečně tam bude někdy potřeba? D1, R48, R56, S11 a S67, vše ve čtyřpruhu? Kdo tam po tom bude jezdit???
Jinak v tom tunelu vidím trochu analogii s I/38 v Jihlavě. Také je tam krátký tunel zatím v 1/2 profilu, který se tuším zhruba každý rok na 3-4 dny uzavře a kvůli objížďce přes centrum kolabuje doprava v celém městě...
Jinak v tom tunelu vidím trochu analogii s I/38 v Jihlavě. Také je tam krátký tunel zatím v 1/2 profilu, který se tuším zhruba každý rok na 3-4 dny uzavře a kvůli objížďce přes centrum kolabuje doprava v celém městě...
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Tak v 2010 tam bylo 11,5 tisíce za den. To je podobně jako na plánovaných českých erkách...
Re: I/58 Příbor - Skotnice
martini: to jako MÚK Příbor - sever - stávající křížení I/58 směr Ova s I/48 zůstane a rušit se nebude? pak by mě tedy zajímalo, jak to bude ošetřeno dopravním značením, aby primárně doprava jezdila obchvatem Skotnice a né "po staru" ?
PS: nadměry nebudou moci jezdit tunelem?
PS: nadměry nebudou moci jezdit tunelem?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Spíše to bylo myšleno, že se rampy fyzicky nezruší ale dá se zde třeba závora a sjezd bude sloužit pro IZS a ŘSD a v případě uzavření tunelu se sem pomocí proměnného značení dočasně převede doprava.
Re: I/58 Příbor - Skotnice
ale vzhledem ke stavbě R48 stejně musí dojít k významnému rozšíření ne? takže se ty větve posunou?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Pokud to bude tunel podobný jako ten v Lysůvkách, tak to není žádná horentní suma. Zářez by se musel i tak odtěžit a tady to bude ještě s dobudováním střechy a částečným zasipáním. Je sice škoda stavět něco co se možná nevyužije a nebo se zprovozní třeba až za 20 let, ale dokončení tunelu v celém profilu 2+2 by nemuselo extra znamenat vysoké finanční náklady.
Dnes jsem četl na internetu článek, jak na letiště v Mošnově přistálo největší letado světa. Bude přepravovat několik kusů obrněné techniky od firmy Excalibur do cizí zěmě k odprodeji (asi Africký kontinent) a tento let nebyl posledním a bude jich ještě několik.
Dnes jsem četl na internetu článek, jak na letiště v Mošnově přistálo největší letado světa. Bude přepravovat několik kusů obrněné techniky od firmy Excalibur do cizí zěmě k odprodeji (asi Africký kontinent) a tento let nebyl posledním a bude jich ještě několik.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/58 Příbor - Skotnice
jj Flaky máš recht, Antonov Mirja ... je pravda, že jak to přistávalo, tak jsem docela zíral no ... PS: ten tunel mi přijde prostě jako obyč. most, při té délce, to je jak Lysůvky - v podstatě takový širší most, to moc za tunel nepovažuju, ačkoliv chápu, že tam to vybavení tunelu být musí ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Příbor - Skotnice
no a to je právě to že nemusí.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Tunel byl zanesen v ÚP SÚ Příbor a byl navržen kvůli minimalizaci vlivů silnice na okolní zástavbu zejména hlukové zátěže.
Neboť tunel má podjezdnou výšku 4,8 m, nebude využíván pro nadrozměrné náklady, jak psal už martini.
Pokud tam nebude omezení na 80 + úsekové měření rychlosti, je mi to pak celkem jedno.
Neboť tunel má podjezdnou výšku 4,8 m, nebude využíván pro nadrozměrné náklady, jak psal už martini.
Pokud tam nebude omezení na 80 + úsekové měření rychlosti, je mi to pak celkem jedno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Příbor - Skotnice
tak hlavně aby jsme se to včas dozvěděli kdyby to tam někdo chtěl dodělat. dá se někde zjistit ve kterých tunelech v čr je/není úsekovka? tady na foru o tom nějaká souhrnná informace není, ale nerad bych plevelil tento topic.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Příbor - Skotnice
V MÚK Příbor centrum bude pro rozšíření využito současných připojovacích / odbočovacích pruhů, rampy budou zataraseny betonovými svodidly (předpoklad) a budou se otvírat jen při uzavírce tunelu resp. při jízdě nadrozměru, která musí být hlášena.
To že je stavba 1/2 S 24,5 je pravda, s dostavbou se však již uvažovat nebude. Jen stavební povolení je vyřízeno na tuto podobu a měnit už se to nebude...
To že je stavba 1/2 S 24,5 je pravda, s dostavbou se však již uvažovat nebude. Jen stavební povolení je vyřízeno na tuto podobu a měnit už se to nebude...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/58 Příbor - Skotnice
V tunelu Hřebeč se jezdí dobře, žádná úsekovka, do kopce na plný knedlík.
Když bude takto vyřešeno MÚK Příbor-centrum, musíme stavět tuto stavbu? Skotnice už jeden obchvat postavený má, že si ho nechala zastavět je věc druhá.
Když bude takto vyřešeno MÚK Příbor-centrum, musíme stavět tuto stavbu? Skotnice už jeden obchvat postavený má, že si ho nechala zastavět je věc druhá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/58 Příbor - Skotnice
to lenny: A jak je to v tunelu Hřebeč z kopce - je tam měření nebo ne ? dík
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/58 Příbor - Skotnice
V Hřebči úsekové měření není, jen na nahoře občas stojí fízlové. Směrem dolů nevím, že by někdy měřili - není tam místo pro odstavení vozidla.
Nazývat Lysůvky tunelem je neštěstí, stejně jako ta pitomá 80 (teď je to jedno, ale po zprovoznění obchvatu to bude zase mega opruz a vsadím se, že si magistrát FM určitě nenechá ujít šanci, tam vybrat nějaké ty kačky, tak jako si to oblíbil magistrát ostravský ).
Ve Skotnici by to měl prostě být podjezd buď bez omezení nebo max s omezením na 80, protože pokud tam bude 60, tak je ta stavba naprosto zbytečná a můžeme dál jezdit ve stávající trase.
Nazývat Lysůvky tunelem je neštěstí, stejně jako ta pitomá 80 (teď je to jedno, ale po zprovoznění obchvatu to bude zase mega opruz a vsadím se, že si magistrát FM určitě nenechá ujít šanci, tam vybrat nějaké ty kačky, tak jako si to oblíbil magistrát ostravský ).
Ve Skotnici by to měl prostě být podjezd buď bez omezení nebo max s omezením na 80, protože pokud tam bude 60, tak je ta stavba naprosto zbytečná a můžeme dál jezdit ve stávající trase.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Je to zase podmínka pro provoz R48, že tam ten prostřední MÚK nebude, asi by šlo zase jednat o výjimce, ale už to vnitro prudíme dost jinde a tady to má řešení, byť nesmyslně drahým obchvatem obchvatu. Teď je však zase doba, kdy se "musí" stavět všechno co je připravenéLenny píše:V tunelu Hřebeč se jezdí dobře, žádná úsekovka, do kopce na plný knedlík.
Když bude takto vyřešeno MÚK Příbor-centrum, musíme stavět tuto stavbu? Skotnice už jeden obchvat postavený má, že si ho nechala zastavět je věc druhá.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/58 Příbor - Skotnice
a bude se to platit čistě z národních zdrojů nebo je šance na čerpání z OPDI/II ? letos už se asi kopat nezačne, jelikož stále není zadávačka, nebo už se na ní pracuje?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/58 Příbor - Skotnice
Zadávačka se co vím zadává . Letos se nezačne. Jsou zdroje i pro stavby mimo TEN-T z EU, ale pak je riziko, že nezbude na důležitejší akce.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!