Tady: http://kontaminace.cenia.cz/mejla píše:Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?
Historické mapy
Re: Historické mapy
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické mapy
Dnes jsem se místo učení , věnoval pár hodin historií tramvají a došel jsem k tomu, že trať kterou jsem vyznačil ve svém příspěvku neměla vést do Výškovic, ale jednalo se o trať Mariánské hory - Brušperk viz zdroj http://tram.rusign.com/cz/vzd.htmMartin z Ostravy píše:
Hlavně ale člověka zamrzí rozestavěné stavby, z nichž nejedna zůstane navždy u ledu, jako třeba tramvajová trať Ostrava - Hrabová - Nová Bělá - Výškovice, která měla prý vést až do Štramberka.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické mapy
A ještě doplním k té tramvajové trati odkaz na velmi cenné historické video http://www.youtube.com/watch?v=z_KDmciHqQM
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Historické mapy
prý cenia nějak zlepšila rozlišení, ještě jsem na to nekoukal, ale zaslechl jsem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historické mapy
Rozlišení nevím, to jsem nestudoval, ale je skutečně nová verze prohlížeče na http://kontaminace.cenia.cz/. Co mě osobně nejvíc nadchlo je implementace Základní mapy 1:10000 a to jako překryvné vrstvy s možností nastavení průhlednosti.Mike píše:prý cenia nějak zlepšila rozlišení, ještě jsem na to nekoukal, ale zaslechl jsem
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Historické mapy
Dnes už historická cedule stále stojí
- Přílohy
-
- DSC01604a.JPG (98.18 KiB) Zobrazeno 23363 x
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické mapy
To je někde v Podhořanech?
Re: Historické mapy
a odtud vysvětlení, proč je D8 Teplická
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historické mapy
Jsem docela zvědavý, jestli se to vžité označení někdy změní...
Re: Historické mapy
Čím dál tím častěji slýchávám označení Drážďanská, což mi přijde asi nejlepší, Ústecká se objevuje méně, až sporadicky, Teplická však stále vede. Změnit to dle mého může snad jedině dokončení celé dálnice.michal píše:Jsem docela zvědavý, jestli se to vžité označení někdy změní...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Historické mapy
Mapa Prahy z roku 1938: http://web2.mlp.cz/mapa1938/klad.php
Re: Historické mapy
juu, to tak prevest do google earth ...
Re: Historické mapy
Sudetská dálnice - Jednotlivé varianty v čase Sudetské dálnice - zpracoval pan Ivo Vondrovský, Varnsdorf
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Re: Historické mapy
Na stránce http://www.dveprahy.cz/ byly nedávno zveřejněny letecké snímky z roku 1996. Moc zajímavá je například Jižní spojka u křížení s Průmyslovou ve výstavbě
Re: Historické mapy
Našel jsem tuhle mapku plánované německé sítě, kterou jsem tady na fóru nikde neobjevil... tedy pro kompletnost databáze přikládám
- Přílohy
-
- BE157943-49EE-4937-99E4-25B639C80891.jpeg (163.11 KiB) Zobrazeno 11799 x
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Historické mapy
Mapa výše je někdy z roku 1939. Pro zajímavost přikládám mapu z roku 38, tedy před anexí.
- Přílohy
-
- Authobahn karte 1938.jpg (252.96 KiB) Zobrazeno 11741 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické mapy
To nenapojení území ČSR ani v jednom případě teda moc nechápu.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Historické mapy
Já tam tedy A88 vidím .
A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.
A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.
Re: Historické mapy
Předpokládám, že přeshraniční intenzity byly opravdu nepatrné; třeba si spočítali, že by se jim to jak ze strany tranzitu tak politickým relacím nevyplatilo. Mohlo to být součástí propagační strategie - "dálnice má pouze Německo a proto je lepší než všechny ostatní země".
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Historické mapy
Jedná se o mapy dálnic. Pokud by mělo být napojení, tak jedině dálniční. ČSR žádné dálnice neměla. Dne 15.8.1938 se nedá předpokládat, že by Hitler zohledňoval plány české vlády. Situace vypadala takto:3. srpna 1938 zahájil britský lord Walter Runciman pražskou misi, jejímž cílem bylo urovnat spory mezi československou vládou a německou menšinou, reprezentovanou SdP. (citace Wikipedia)
Dne 10.10.1938 již byly Sudety zabrány.
Dne 10.10.1938 již byly Sudety zabrány.
-
- Příspěvky: 709
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historické mapy
15.8.1938 jsme měli ještě absolutní samostatnost a nebylo možné nic závazně (přes ČR) plánovat....
Všimněte si ovšem klínu, který do území tehdejší Německé říše po připojení Rakouska vráží ČR.....
Problémem bylo spojení Berlína s Vídní, které přes Norimberk po dálnicích představovalo přes 900 km a zdaleka vše nebylo ani pořádně vyprojektováno...a stavba v nedohlednu.... (Regensburg, Passau…)
Další varianta byla přes Mnichov a Salzburg byla více rozestavěna, ale o mnoho delší - tuším ca 1100 km....
A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp. A 138....
A 630 km je mnohem méně, když už máte ca 300 v provozu (někde v pol. profilu)….
A možná někdy XY 43....2039.....
Všimněte si ovšem klínu, který do území tehdejší Německé říše po připojení Rakouska vráží ČR.....
Problémem bylo spojení Berlína s Vídní, které přes Norimberk po dálnicích představovalo přes 900 km a zdaleka vše nebylo ani pořádně vyprojektováno...a stavba v nedohlednu.... (Regensburg, Passau…)
Další varianta byla přes Mnichov a Salzburg byla více rozestavěna, ale o mnoho delší - tuším ca 1100 km....
A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp. A 138....
A 630 km je mnohem méně, když už máte ca 300 v provozu (někde v pol. profilu)….
A možná někdy XY 43....2039.....
Re: Historické mapy
Nikoliv najednou zde máme A88. Ta byla vyžadována již při záboru Sudet jako exteritoriální, čili tato věc musela být již dlouho připravována. Nabídka trasy přes Prahu tak nebyl žádný vlezdoprdelismus, ale snaha o to nemít ten osekaný zbytek republiky rozdělený ještě německou dálnicí s přístupem na ní jen v pár místech přes celnici. Taková právní prasárna, jakou byla A88, asi jinde neměla obdoby.Tomas 1975 píše:A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické mapy
A88 je skrz, myslel jsem napojení aka A6->D5 atd. tedy výhled, že by se třeba v ČSR budovaly dálnice.Tomas Eybl píše:Já tam tedy A88 vidím .
A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.
S tím výhledem, že jednou by navazovaly na říšskou síť, když by to bylo podle tehdejšího optimistického plánu, že všechno bude jejich (možná to nechtěli takto nepřímo přiznat).
Už jen napojení západního pohraničí bych očekával, ale uvažování tenkrát bylo jiné.
R48 -> D48 se podařilo!