No ono se totiž předpokládalo, že Prahou se bude projíždět "roštem", tzn. že se postaví několik magistrál (tuším tři S-J a dvě Z-V) skrz město. Naštěstí se z nich podařilo realizovat jen jednu....adamos píše: Na druhou stranu okruh kolem Prahy jako dvoupruh
Historické mapy
Re: Historické mapy
Re: Historické mapy
To je bohužel koncepce té doby. Význam okruhů byl značně podceněn. Stejné je to i u Brna - tam je vidět, že R43 měla vést přímo do Brna, nikoliv po trase exteritoriální dálnice. Ta tam je zakreslena jako rezerva pro západní obchvat - I/60, opět dvojpruh. Stejně tak je na sever R43 trasována podél I/43, nikoliv s využitím trasy ext. dálnice. Ta je tam opět jako dvojpruh. I D1 je kreslena jako přes střed města, protože okruh Brna I/42 je veden i na jih od ní. Což by mě zajímalo, jestli je jen chyba zákresu (trasa dálnic prostě spojuje významná města), nebo jestli taková myšlenka byla (v Praze byla). Je to divné, protože už protektorátní dálnice Brno z jihu obcházela.adamos píše:Na druhou stranu okruh kolem Prahy jako dvoupruh
Také je zajímavé, že D1, D2, D11 a D35 nemají číslo. R55 je trasována dál přes Břeclav do Rakouska a je na ni převedena i E7, která vedla přes Mikulov po I/52. Tedy myšlenka využití D2+R55 také není nová.
Re: Historické mapy
No ta R43 do Svitav je velmi rozumná a "superjižní" trasa R35 přes Bohdaneč taky, jakož i R3 variantou "promika", jen škoda že se ten socik nepovedlo vybudovat
Re: Historické mapy
Ta R3 variantou promika je od Mirošovic do Benešova dnešní I/3 rozšířená na 4 pruhy. Z toho by místní rozhodně nejásali.jonáš píše:No ta R43 do Svitav je velmi rozumná a "superjižní" trasa R35 přes Bohdaneč taky, jakož i R3 variantou "promika", jen škoda že se ten socik nepovedlo vybudovat
Re: Historické mapy
Je to schématické naznačení. V tu dobu byly plány na jižní obchvat Brna, stejně tak D43 měla vést do Bosonoh.JirkaS píše:To je bohužel koncepce té doby. Význam okruhů byl značně podceněn. Stejné je to i u Brna - tam je vidět, že R43 měla vést přímo do Brna, nikoliv po trase exteritoriální dálnice. Ta tam je zakreslena jako rezerva pro západní obchvat - I/60, opět dvojpruh. Stejně tak je na sever R43 trasována podél I/43, nikoliv s využitím trasy ext. dálnice. Ta je tam opět jako dvojpruh. I D1 je kreslena jako přes střed města, protože okruh Brna I/42 je veden i na jih od ní. Což by mě zajímalo, jestli je jen chyba zákresu (trasa dálnic prostě spojuje významná města), nebo jestli taková myšlenka byla (v Praze byla). Je to divné, protože už protektorátní dálnice Brno z jihu obcházela.
Varianta D11 na Náchod byla záhy opuštěna, stejně tak vedení D43 na Letovice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Historické mapy
To mě právě zaráží. Dnes tvoří jižní obchvat Brna právě D1 a tady je naznačen obchvat ještě na jih od ní. Pokud by D43 vedla do Bosonoh po trase ext. dálnice, kudy by vedla I/60? Podle mě vede I/60 po ext.Lenny píše:Je to schématické naznačení. V tu dobu byly plány na jižní obchvat Brna, stejně tak D43 měla vést do Bosonoh.
Re: Historické mapy
Máte snad pocit, že dneska někde "místní jásaj"?JirkaS píše: Z toho by místní rozhodně nejásali.
Re: Historické mapy
Litomyšl - Polička ve čtyřpruhu? Tak to je hodně progresivní řešení.
Re: Historické mapy
zírám na tu Plzeň-Strakonice-Budějice
s tím se v nějaké podobě uvažuje ještě dnes ?
nebo to bylo pro strategické přesuny vojsk u Z hranice ?
a 35 taky odbočuje nějak dřív před Hradcem ne ?
a 3 je jasná, takhle prostě má vést
s tím se v nějaké podobě uvažuje ještě dnes ?
nebo to bylo pro strategické přesuny vojsk u Z hranice ?
a 35 taky odbočuje nějak dřív před Hradcem ne ?
a 3 je jasná, takhle prostě má vést
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historické mapy
Tak já si myslím, že hodně těch čtyřpruhů vypadá tak ambiciózně a progresivně především proto, že je to "výsledný stav modernisace po r. 2000"
No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví
No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví
Re: Historické mapy
V současnosti mám pocit, že i kdybych obkreslil tuhle mapu, stejně nebude za dalších 40 let stát všechno.Michel píše:No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Historické mapy
Ty čárkované silnice byly alternativy, nebo ještě vzdálenější výhled?
Re: Historické mapy
Nakonec to nevyznívá tak hrozně.
Re: Historické mapy
Jak které. Čárkované úseky 11, 21, 30, 54, 56 jsou existující silnice, které nesplňovaly parametry silnice 1. třídy. Takových úseků bylo víc, třeba 18 je v mapě z roku 1959 přerušena v několika částech. 44 a 60 jsou silnice, které počítaly s využitím rozestavěné exteritoriální dálnice.elrondecuba píše:Ty čárkované silnice byly alternativy, nebo ještě vzdálenější výhled?
Re: Historické mapy
Zpět k historickým mapám.
Nevím jestli jsem objevil ameriku nebo je to vesměs známá skutečnost, ale koukám že aplikace Google Earth zobrazuje i starší letecké mapy, které se zobrazovaly dříve než byly nahrazeny novějšíma. Lze si tak v Praze např. prohlédnout několik fází výstavby OC Chodov. Jo a německý města (centa měst) zobrazují i letecké mapy z roku 1943.
Tady je ukázka jak na to: http://earth.google.com/tour.html#v=3
Nevím jestli jsem objevil ameriku nebo je to vesměs známá skutečnost, ale koukám že aplikace Google Earth zobrazuje i starší letecké mapy, které se zobrazovaly dříve než byly nahrazeny novějšíma. Lze si tak v Praze např. prohlédnout několik fází výstavby OC Chodov. Jo a německý města (centa měst) zobrazují i letecké mapy z roku 1943.
Tady je ukázka jak na to: http://earth.google.com/tour.html#v=3
Re: Historické mapy
díky těm rozestavěným úsekům, to vypadá dobře
a taky je z toho krásně vidět, jak se na 11 od HK dál vůbec nešáhlo
a taky je z toho krásně vidět, jak se na 11 od HK dál vůbec nešáhlo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historické mapy
Ono těch upravených/modernizovaných silnic byla celá řada, namátkou tam chybí obchvaty na I/35 Jičín, Hořice, Turnov, Nový Hradec, I/38 Habry, Čáslav, Malín, Skuhrov, I/34 Třebon, Líšov, atd. Ale vystihnout celou republiku by znamenalo vytvářet tu mapu podstatně déle.Petr Pokorný píše:Jen pro ilustraci jse si dovolil do mapy vyznačit co se z toho podařilo (teoreticky do roku 2013, ať tam můžu dát rozestavěné stavby a ať je to kulatých 50 let). Jsou tam vyznačená jak D, R a 4pruhy, tak výrazně modernizované jedničky (přeložené či zásadně rekonstuované).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Historické mapy
Takže dnešní stará cesta do Hranic z Olomouce byla v plánu jako 4-pruh až do Žiliny... zajímavé jak to plánovali. Jediné co se jim povedlo postavit byla 2 kolejná trať (elektrifikována)z/do: Hranice - Valmez - Žilina. Stopa té silnice měla být asi jako ta co je teď v současném stavu.
Re: Historické mapy
I v dnešní době je plánován čtyřpruh až do Rožnova, sice přes R48 a Palačovskou spojku ale je
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Historické mapy
Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?
Re: Historické mapy
Ještě existuje fotomapa z roku 2003 dostupná na www.mapy.cz
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Historické mapy
Mapy existují, ty historické jsou ve vlastnictví Geografické služby AČR a měly by být dostupné v systému IZGARD, bohužel ale ne veřejně. Kromě roku 1953 jsou tak k dispozici pouze regionální fragmenty na různých serverech, obdobně jako Praha, například Plzeň, Hradec Králové, Boskovice (se zarůstající Dálkovou silnicí Plzeň - Moravská Ostrava ), Jičín, Most, Nový Jičín...
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Historické mapy
fyzicky v bývalém VTOPÚ Dobruškamejla píše:Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?
je to tam dosud, ale už se to jmenuje jinak
jsou tam velmi ochotní, akorát celá ČR by tě asi zruinovala
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historické mapy
Naposledy upravil(a) Vizi dne 22.1.2011 16:37:10, celkem upraveno 1 x.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!