Právě je 13.11.2018 1:06:48




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Historické mapy 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 267
Příspěvek Re: Historické mapy
adamos píše:
Na druhou stranu okruh kolem Prahy jako dvoupruh :-)


No ono se totiž předpokládalo, že Prahou se bude projíždět "roštem", tzn. že se postaví několik magistrál (tuším tři S-J a dvě Z-V) skrz město. Naštěstí se z nich podařilo realizovat jen jednu....


6.8.2010 10:49:35
Profil
 

Příspěvky: 2507
Příspěvek Re: Historické mapy
adamos píše:
Na druhou stranu okruh kolem Prahy jako dvoupruh :-)
To je bohužel koncepce té doby. Význam okruhů byl značně podceněn. Stejné je to i u Brna - tam je vidět, že R43 měla vést přímo do Brna, nikoliv po trase exteritoriální dálnice. Ta tam je zakreslena jako rezerva pro západní obchvat - I/60, opět dvojpruh. Stejně tak je na sever R43 trasována podél I/43, nikoliv s využitím trasy ext. dálnice. Ta je tam opět jako dvojpruh. I D1 je kreslena jako přes střed města, protože okruh Brna I/42 je veden i na jih od ní. Což by mě zajímalo, jestli je jen chyba zákresu (trasa dálnic prostě spojuje významná města), nebo jestli taková myšlenka byla (v Praze byla). Je to divné, protože už protektorátní dálnice Brno z jihu obcházela.

Také je zajímavé, že D1, D2, D11 a D35 nemají číslo. R55 je trasována dál přes Břeclav do Rakouska a je na ni převedena i E7, která vedla přes Mikulov po I/52. Tedy myšlenka využití D2+R55 také není nová.


6.8.2010 11:01:55
Profil
 

Příspěvky: 3990
Příspěvek Re: Historické mapy
No ta R43 do Svitav je velmi rozumná a "superjižní" trasa R35 přes Bohdaneč taky, jakož i R3 variantou "promika", jen škoda že se ten socik nepovedlo vybudovat 8-)


6.8.2010 12:05:17
Profil
 

Příspěvky: 2507
Příspěvek Re: Historické mapy
jonáš píše:
No ta R43 do Svitav je velmi rozumná a "superjižní" trasa R35 přes Bohdaneč taky, jakož i R3 variantou "promika", jen škoda že se ten socik nepovedlo vybudovat 8-)
Ta R3 variantou promika je od Mirošovic do Benešova dnešní I/3 rozšířená na 4 pruhy. Z toho by místní rozhodně nejásali.


6.8.2010 12:21:21
Profil
Autor

Příspěvky: 8545
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Historické mapy
JirkaS píše:
To je bohužel koncepce té doby. Význam okruhů byl značně podceněn. Stejné je to i u Brna - tam je vidět, že R43 měla vést přímo do Brna, nikoliv po trase exteritoriální dálnice. Ta tam je zakreslena jako rezerva pro západní obchvat - I/60, opět dvojpruh. Stejně tak je na sever R43 trasována podél I/43, nikoliv s využitím trasy ext. dálnice. Ta je tam opět jako dvojpruh. I D1 je kreslena jako přes střed města, protože okruh Brna I/42 je veden i na jih od ní. Což by mě zajímalo, jestli je jen chyba zákresu (trasa dálnic prostě spojuje významná města), nebo jestli taková myšlenka byla (v Praze byla). Je to divné, protože už protektorátní dálnice Brno z jihu obcházela.


Je to schématické naznačení. V tu dobu byly plány na jižní obchvat Brna, stejně tak D43 měla vést do Bosonoh.
Varianta D11 na Náchod byla záhy opuštěna, stejně tak vedení D43 na Letovice.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


6.8.2010 12:28:40
Profil
 

Příspěvky: 2507
Příspěvek Re: Historické mapy
Lenny píše:
Je to schématické naznačení. V tu dobu byly plány na jižní obchvat Brna, stejně tak D43 měla vést do Bosonoh.
To mě právě zaráží. Dnes tvoří jižní obchvat Brna právě D1 a tady je naznačen obchvat ještě na jih od ní. Pokud by D43 vedla do Bosonoh po trase ext. dálnice, kudy by vedla I/60? Podle mě vede I/60 po ext.


6.8.2010 12:34:25
Profil
 

Příspěvky: 3990
Příspěvek Re: Historické mapy
JirkaS píše:
Z toho by místní rozhodně nejásali.

Máte snad pocit, že dneska někde "místní jásaj"?


6.8.2010 12:36:46
Profil
 

Příspěvky: 562
Příspěvek Re: Historické mapy
Litomyšl - Polička ve čtyřpruhu? Tak to je hodně progresivní řešení. :lol:

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


6.8.2010 13:08:34
Profil
 

Příspěvky: 2954
Příspěvek Re: Historické mapy
zírám na tu Plzeň-Strakonice-Budějice
s tím se v nějaké podobě uvažuje ještě dnes ?
nebo to bylo pro strategické přesuny vojsk u Z hranice ?
a 35 taky odbočuje nějak dřív před Hradcem ne ?
a 3 je jasná, takhle prostě má vést

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


6.8.2010 21:47:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 204
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Historické mapy
Tak já si myslím, že hodně těch čtyřpruhů vypadá tak ambiciózně a progresivně především proto, že je to "výsledný stav modernisace po r. 2000" :D
No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 :jidlo: To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví ;)


7.8.2010 13:16:52
Profil
 

Příspěvky: 2507
Příspěvek Re: Historické mapy
Michel píše:
No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 :jidlo: To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví ;)
V současnosti mám pocit, že i kdybych obkreslil tuhle mapu, stejně nebude za dalších 40 let stát všechno. :roll:


7.8.2010 14:02:59
Profil
Autor

Příspěvky: 1626
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Historické mapy
Jen pro ilustraci jse si dovolil do mapy vyznačit co se z toho podařilo (teoreticky do roku 2013, ať tam můžu dát rozestavěné stavby a ať je to kulatých 50 let). Jsou tam vyznačená jak D, R a 4pruhy, tak výrazně modernizované jedničky (přeložené či zásadně rekonstuované).
Příloha:
mapa-1963-2013-mala.jpg
mapa-1963-2013-mala.jpg [ 44.46 KiB | Zobrazeno 10015 krát ]


7.8.2010 18:27:29
Profil
 

Příspěvky: 105
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Historické mapy
Ty čárkované silnice byly alternativy, nebo ještě vzdálenější výhled?


7.8.2010 20:19:09
Profil
 

Příspěvky: 562
Příspěvek Re: Historické mapy
Nakonec to nevyznívá tak hrozně.

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


7.8.2010 20:21:50
Profil
 

Příspěvky: 2507
Příspěvek Re: Historické mapy
elrondecuba píše:
Ty čárkované silnice byly alternativy, nebo ještě vzdálenější výhled?
Jak které. Čárkované úseky 11, 21, 30, 54, 56 jsou existující silnice, které nesplňovaly parametry silnice 1. třídy. Takových úseků bylo víc, třeba 18 je v mapě z roku 1959 přerušena v několika částech. 44 a 60 jsou silnice, které počítaly s využitím rozestavěné exteritoriální dálnice.


7.8.2010 20:47:57
Profil
Autor

Příspěvky: 1626
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Historické mapy
Zpět k historickým mapám.
Nevím jestli jsem objevil ameriku nebo je to vesměs známá skutečnost, ale koukám že aplikace Google Earth zobrazuje i starší letecké mapy, které se zobrazovaly dříve než byly nahrazeny novějšíma. Lze si tak v Praze např. prohlédnout několik fází výstavby OC Chodov. Jo a německý města (centa měst) zobrazují i letecké mapy z roku 1943.
Tady je ukázka jak na to: http://earth.google.com/tour.html#v=3


8.8.2010 10:17:49
Profil
 

Příspěvky: 2954
Příspěvek Re: Historické mapy
díky těm rozestavěným úsekům, to vypadá dobře :(
a taky je z toho krásně vidět, jak se na 11 od HK dál vůbec nešáhlo

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


8.8.2010 21:59:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 8545
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Historické mapy
Petr Pokorný píše:
Jen pro ilustraci jse si dovolil do mapy vyznačit co se z toho podařilo (teoreticky do roku 2013, ať tam můžu dát rozestavěné stavby a ať je to kulatých 50 let). Jsou tam vyznačená jak D, R a 4pruhy, tak výrazně modernizované jedničky (přeložené či zásadně rekonstuované).

Ono těch upravených/modernizovaných silnic byla celá řada, namátkou tam chybí obchvaty na I/35 Jičín, Hořice, Turnov, Nový Hradec, I/38 Habry, Čáslav, Malín, Skuhrov, I/34 Třebon, Líšov, atd. Ale vystihnout celou republiku by znamenalo vytvářet tu mapu podstatně déle.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


8.8.2010 22:54:01
Profil
 

Příspěvky: 1341
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Historické mapy
Takže dnešní stará cesta do Hranic z Olomouce byla v plánu jako 4-pruh až do Žiliny... zajímavé jak to plánovali. Jediné co se jim povedlo postavit byla 2 kolejná trať (elektrifikována)z/do: Hranice - Valmez - Žilina. Stopa té silnice měla být asi jako ta co je teď v současném stavu.


24.8.2010 21:48:25
Profil
Autor

Příspěvky: 8545
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Historické mapy
I v dnešní době je plánován čtyřpruh až do Rožnova, sice přes R48 a Palačovskou spojku ale je :)

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


24.8.2010 22:17:17
Profil
 

Příspěvky: 37
Bydliště: Modřany<->Modletice
Příspěvek Re: Historické mapy
Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?


20.1.2011 15:27:12
Profil
Autor

Příspěvky: 8545
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Historické mapy
Ještě existuje fotomapa z roku 2003 dostupná na www.mapy.cz

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


20.1.2011 19:09:00
Profil
 

Příspěvky: 399
Bydliště: Beroun nad Mží
Příspěvek Re: Historické mapy
Mapy existují, ty historické jsou ve vlastnictví Geografické služby AČR a měly by být dostupné v systému IZGARD, bohužel ale ne veřejně. Kromě roku 1953 jsou tak k dispozici pouze regionální fragmenty na různých serverech, obdobně jako Praha, například Plzeň, Hradec Králové, Boskovice (se zarůstající Dálkovou silnicí Plzeň - Moravská Ostrava :twisted: ), Jičín, Most, Nový Jičín...

_________________
Z denního tisku
Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...


20.1.2011 20:39:33
Profil
 

Příspěvky: 2954
Příspěvek Re: Historické mapy
mejla píše:
Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?

fyzicky v bývalém VTOPÚ Dobruška
je to tam dosud, ale už se to jmenuje jinak
jsou tam velmi ochotní, akorát celá ČR by tě asi zruinovala

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


20.1.2011 21:14:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 399
Bydliště: Beroun nad Mží
Příspěvek Re: Historické mapy
Pár dalších map
Nymburk
Blansko - nefungovala :cry:
Karviná
Jablonec nad Nisou

_________________
Z denního tisku
Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...


Naposledy upravil Vizi dne 22.1.2011 17:37:10, celkově upraveno 1



21.1.2011 21:39:04
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz