Stránka 3 z 6

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 9:49:35
od Redispero
adamos píše: Na druhou stranu okruh kolem Prahy jako dvoupruh :-)
No ono se totiž předpokládalo, že Prahou se bude projíždět "roštem", tzn. že se postaví několik magistrál (tuším tři S-J a dvě Z-V) skrz město. Naštěstí se z nich podařilo realizovat jen jednu....

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 10:01:55
od JirkaS
adamos píše:Na druhou stranu okruh kolem Prahy jako dvoupruh :-)
To je bohužel koncepce té doby. Význam okruhů byl značně podceněn. Stejné je to i u Brna - tam je vidět, že R43 měla vést přímo do Brna, nikoliv po trase exteritoriální dálnice. Ta tam je zakreslena jako rezerva pro západní obchvat - I/60, opět dvojpruh. Stejně tak je na sever R43 trasována podél I/43, nikoliv s využitím trasy ext. dálnice. Ta je tam opět jako dvojpruh. I D1 je kreslena jako přes střed města, protože okruh Brna I/42 je veden i na jih od ní. Což by mě zajímalo, jestli je jen chyba zákresu (trasa dálnic prostě spojuje významná města), nebo jestli taková myšlenka byla (v Praze byla). Je to divné, protože už protektorátní dálnice Brno z jihu obcházela.

Také je zajímavé, že D1, D2, D11 a D35 nemají číslo. R55 je trasována dál přes Břeclav do Rakouska a je na ni převedena i E7, která vedla přes Mikulov po I/52. Tedy myšlenka využití D2+R55 také není nová.

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 11:05:17
od jonáš
No ta R43 do Svitav je velmi rozumná a "superjižní" trasa R35 přes Bohdaneč taky, jakož i R3 variantou "promika", jen škoda že se ten socik nepovedlo vybudovat 8-)

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 11:21:21
od JirkaS
jonáš píše:No ta R43 do Svitav je velmi rozumná a "superjižní" trasa R35 přes Bohdaneč taky, jakož i R3 variantou "promika", jen škoda že se ten socik nepovedlo vybudovat 8-)
Ta R3 variantou promika je od Mirošovic do Benešova dnešní I/3 rozšířená na 4 pruhy. Z toho by místní rozhodně nejásali.

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 11:28:40
od Lenny
JirkaS píše:To je bohužel koncepce té doby. Význam okruhů byl značně podceněn. Stejné je to i u Brna - tam je vidět, že R43 měla vést přímo do Brna, nikoliv po trase exteritoriální dálnice. Ta tam je zakreslena jako rezerva pro západní obchvat - I/60, opět dvojpruh. Stejně tak je na sever R43 trasována podél I/43, nikoliv s využitím trasy ext. dálnice. Ta je tam opět jako dvojpruh. I D1 je kreslena jako přes střed města, protože okruh Brna I/42 je veden i na jih od ní. Což by mě zajímalo, jestli je jen chyba zákresu (trasa dálnic prostě spojuje významná města), nebo jestli taková myšlenka byla (v Praze byla). Je to divné, protože už protektorátní dálnice Brno z jihu obcházela.
Je to schématické naznačení. V tu dobu byly plány na jižní obchvat Brna, stejně tak D43 měla vést do Bosonoh.
Varianta D11 na Náchod byla záhy opuštěna, stejně tak vedení D43 na Letovice.

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 11:34:25
od JirkaS
Lenny píše:Je to schématické naznačení. V tu dobu byly plány na jižní obchvat Brna, stejně tak D43 měla vést do Bosonoh.
To mě právě zaráží. Dnes tvoří jižní obchvat Brna právě D1 a tady je naznačen obchvat ještě na jih od ní. Pokud by D43 vedla do Bosonoh po trase ext. dálnice, kudy by vedla I/60? Podle mě vede I/60 po ext.

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 11:36:46
od jonáš
JirkaS píše: Z toho by místní rozhodně nejásali.
Máte snad pocit, že dneska někde "místní jásaj"?

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 12:08:34
od multi
Litomyšl - Polička ve čtyřpruhu? Tak to je hodně progresivní řešení. :lol:

Re: Historické mapy

Napsal: 6.8.2010 20:47:20
od Mike
zírám na tu Plzeň-Strakonice-Budějice
s tím se v nějaké podobě uvažuje ještě dnes ?
nebo to bylo pro strategické přesuny vojsk u Z hranice ?
a 35 taky odbočuje nějak dřív před Hradcem ne ?
a 3 je jasná, takhle prostě má vést

Re: Historické mapy

Napsal: 7.8.2010 12:16:52
od Michel
Tak já si myslím, že hodně těch čtyřpruhů vypadá tak ambiciózně a progresivně především proto, že je to "výsledný stav modernisace po r. 2000" :D
No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 :jidlo: To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví ;)

Re: Historické mapy

Napsal: 7.8.2010 13:02:59
od JirkaS
Michel píše:No, zkuste někdo dneska nakreslit výsledný stav modernisace po r. 2050 :jidlo: To si taky budete říkat, kde všude nebude potřeba čtyřpruh a že za těch 40 let se toho určitě plno postaví ;)
V současnosti mám pocit, že i kdybych obkreslil tuhle mapu, stejně nebude za dalších 40 let stát všechno. :roll:

Re: Historické mapy

Napsal: 7.8.2010 17:27:29
od pp21
Jen pro ilustraci jse si dovolil do mapy vyznačit co se z toho podařilo (teoreticky do roku 2013, ať tam můžu dát rozestavěné stavby a ať je to kulatých 50 let). Jsou tam vyznačená jak D, R a 4pruhy, tak výrazně modernizované jedničky (přeložené či zásadně rekonstuované).
mapa-1963-2013-mala.jpg
mapa-1963-2013-mala.jpg (44.46 KiB) Zobrazeno 18320 x
[/url]

Re: Historické mapy

Napsal: 7.8.2010 19:19:09
od elrondecuba
Ty čárkované silnice byly alternativy, nebo ještě vzdálenější výhled?

Re: Historické mapy

Napsal: 7.8.2010 19:21:50
od multi
Nakonec to nevyznívá tak hrozně.

Re: Historické mapy

Napsal: 7.8.2010 19:47:57
od JirkaS
elrondecuba píše:Ty čárkované silnice byly alternativy, nebo ještě vzdálenější výhled?
Jak které. Čárkované úseky 11, 21, 30, 54, 56 jsou existující silnice, které nesplňovaly parametry silnice 1. třídy. Takových úseků bylo víc, třeba 18 je v mapě z roku 1959 přerušena v několika částech. 44 a 60 jsou silnice, které počítaly s využitím rozestavěné exteritoriální dálnice.

Re: Historické mapy

Napsal: 8.8.2010 9:17:49
od pp21
Zpět k historickým mapám.
Nevím jestli jsem objevil ameriku nebo je to vesměs známá skutečnost, ale koukám že aplikace Google Earth zobrazuje i starší letecké mapy, které se zobrazovaly dříve než byly nahrazeny novějšíma. Lze si tak v Praze např. prohlédnout několik fází výstavby OC Chodov. Jo a německý města (centa měst) zobrazují i letecké mapy z roku 1943.
Tady je ukázka jak na to: http://earth.google.com/tour.html#v=3

Re: Historické mapy

Napsal: 8.8.2010 20:59:24
od Mike
díky těm rozestavěným úsekům, to vypadá dobře :(
a taky je z toho krásně vidět, jak se na 11 od HK dál vůbec nešáhlo

Re: Historické mapy

Napsal: 8.8.2010 21:54:01
od Lenny
Petr Pokorný píše:Jen pro ilustraci jse si dovolil do mapy vyznačit co se z toho podařilo (teoreticky do roku 2013, ať tam můžu dát rozestavěné stavby a ať je to kulatých 50 let). Jsou tam vyznačená jak D, R a 4pruhy, tak výrazně modernizované jedničky (přeložené či zásadně rekonstuované).
Ono těch upravených/modernizovaných silnic byla celá řada, namátkou tam chybí obchvaty na I/35 Jičín, Hořice, Turnov, Nový Hradec, I/38 Habry, Čáslav, Malín, Skuhrov, I/34 Třebon, Líšov, atd. Ale vystihnout celou republiku by znamenalo vytvářet tu mapu podstatně déle.

Re: Historické mapy

Napsal: 24.8.2010 20:48:25
od FlakY`
Takže dnešní stará cesta do Hranic z Olomouce byla v plánu jako 4-pruh až do Žiliny... zajímavé jak to plánovali. Jediné co se jim povedlo postavit byla 2 kolejná trať (elektrifikována)z/do: Hranice - Valmez - Žilina. Stopa té silnice měla být asi jako ta co je teď v současném stavu.

Re: Historické mapy

Napsal: 24.8.2010 21:17:17
od Lenny
I v dnešní době je plánován čtyřpruh až do Rožnova, sice přes R48 a Palačovskou spojku ale je :)

Re: Historické mapy

Napsal: 20.1.2011 14:27:12
od mejla
Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?

Re: Historické mapy

Napsal: 20.1.2011 18:09:00
od Lenny
Ještě existuje fotomapa z roku 2003 dostupná na www.mapy.cz

Re: Historické mapy

Napsal: 20.1.2011 19:39:33
od Vizi
Mapy existují, ty historické jsou ve vlastnictví Geografické služby AČR a měly by být dostupné v systému IZGARD, bohužel ale ne veřejně. Kromě roku 1953 jsou tak k dispozici pouze regionální fragmenty na různých serverech, obdobně jako Praha, například Plzeň, Hradec Králové, Boskovice (se zarůstající Dálkovou silnicí Plzeň - Moravská Ostrava :twisted: ), Jičín, Most, Nový Jičín...

Re: Historické mapy

Napsal: 20.1.2011 20:14:12
od Mike
mejla píše:Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?
fyzicky v bývalém VTOPÚ Dobruška
je to tam dosud, ale už se to jmenuje jinak
jsou tam velmi ochotní, akorát celá ČR by tě asi zruinovala

Re: Historické mapy

Napsal: 21.1.2011 20:39:04
od Vizi
Pár dalších map
Nymburk
Blansko - nefungovala :cry:
Karviná
Jablonec nad Nisou